Sinopsis: Continuació de la pel·lícula "300" estrenada el 2007, la qual té lloc abans, durant i després dels esdeveniments principals de la predecessora i es basa en la Batalla d'Artemisia i la Batalla de Salamina. En aquesta el general Themistokles (Scot Foundas) guia la càrrega contra les forces Perses invasores guiades pel mortal convertit en déu Xerxes i Artemisia, la comandant venjativa de l'armada Persa.
Valoració personal:
Em vaig decidir a mirar aquesta seqüela perquè fa poc em vaig tornar a mirar la primera part i vaig pensar que podria estar bé ja que la primera m'havia agradat molt. A més, vaig veure que una de les actrius era l'
Eva Green i no em vaig poder estar de mirar-la ^^ Però sabeu la regla que diu "segones parts mai són bones"... doncs aquesta ho compleix a la perfecció. Per més bons que siguin uns actors, en aquest cas una actriu, no poden arreglar una pel·lícula tan desastrosa com aquesta. L'actuació de l'Eva Green és espectacular i l'únic a ressaltar del film però, per més que em dolgui, la feina d'una sola persona no pot arreglar un mal personatge i una història dolenta a tants nivells.
No té res del que oferia la primera part, no sé perquè els dóna per a canviar els directors d'una pel·lícula a l'altra... és el mateix que va passar amb "Alícia al país de les Meravelles" que ja vaig comentar fa poc, ha faltat la direcció de Zack Snyder. A diferència de l'anterior mencionada però, aquesta és fins i tot pitjor pel simple fet que es contradiu més d'una vegada amb la pel·lícula anterior; sembla ben bé que tot el plantejament de l'anterior els la va sudar molt fort a l'hora de plantejar aquesta segona part. I això no és tot, sinó que també hi ha incongruències històriques força òbvies que a la primera van tenir el detall de no evidenciar. Sé que és una obra de ficció, però si a la primera part ho respectes, a la segona no t'ho treguis de la màniga.
Alguns dels errors (spoilers de la peli XDDDDD):
Text amagat.
Darío no va ser assassinat tal i com es mostra a la pel·lícula i ni ell ni en Xerxes van ser presents a la Batalla de Marató. Seguint amb personatges, històricament parlant (no el mite), l'Artemisia va ser una gran reina i no una pobra esclava orfe de la qual havien abusat, que va lluitar i va sobreviure a les Guerres Perses. A banda que els espartans van contribuir amb 16 vaixells de guerra per ajudar als grecs, no amb tota una punyetera flota armada.
El que realment em va emprenyar va ser que pinten els atenesos com si fossin espartans XDD No tan en la manera de lluitar (que també) però sí fent coses que simples artesans, mercaders etc. no farien en tota la seva punyetera vida. És que si els hi pintem la capa de blau ja no són espartans? Per favor, ha estat força ridícul. Els atenesos NO són soldats espartans i no els pots deixar tal qual sense caracteritzar, ha estat insuls veure'ls sense cap canvi destacable.
La història és força patètica i la veritat és que ni tan sols aconsegueix la funció d'entretenir, realment la vaig trobar força avorrida i sense substància. A més de personatges sense carisma i avorrits com ells sols, plans i sense personalitat, completament buits i donant peu a situacions per conveniència del guió. Tota la glòria i honor que desprèn la primera queda perdut en un mar de Perses i Atenesos. No hi ha hagut la sensació de mite i llegenda que impregnava la primera i que la feia especial.
Una completa decepció, sobretot després que la primera m'hagués agradat tant. S'han passat amb les flipades i anades d'olla, en la primera també hi havia alguna què altra cosa més "fictícia", però en comparació amb aquesta era súper realista. Com ja he dit, l'actuació de l'Eva Green ha estat espectacular en tots els sentits, però Scott Foundas com a protagonista no es pot comparar a Gerard Butler fent de Leònides. La història és moooooooooolt dolenta i abusen d'escenes d'acció sense massa sentit i també de la càmera lenta, si en la primera part quedava més o menys bé i era marca de la pel·lícula en aquesta han barrejat molt malament plans ràpids i barroers amb les escenes a càmera lenta i no és visualment agradable.
El que venia a buscar jo d'aquesta pel·lícula no era el gore (que això sí que ho han donat), sinó una seqüela de l'anterior. No hi havia pràcticament història de res, simplement una batalla eterna i avorrida que no s'acabava mai. No és un final per la història, tampoc un principi o una continuació, simplement és una pèrdua de temps i no compleix amb les expectatives del títol, no és el naixement d'un imperi, no és res de res, molt descontenta. No hi ha res rellevant o destacar, simplement no hi passa res. L'únic que conserva de l'anterior és l'screenplay i perquè l'encarregat era l'Snyder. En general poca originalitat i gens satisfactòria, només focalitzada en repartir hòsties.
Puntuació: 2.5