Repte Anime 2019

Regles del fòrum
Aquí parlem dels esdeveniments que ens interessen, a més d'organitzar-ne nosaltres a Tadaima.cat.

Esdeveniments recurrents:
Esdeveniments de Tadaima.cat:
Cerca per song:
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Molt bé, al final crec que em pas al repte intermedi, ja que en duc 21 / 36 i veig factible fer-ho amb el que queda d'any. A més, d'aquí res acabarem Dororo i ja en seran 22.

Aquesta temporada estam mirant Dr. Stone, Vinland Saga i Araburu. Potser dexiarem estar Vinland Saga o no, segons el que em digueu al seu fil.

En algun moment miraré la pel·lícula de Bungo que tenc pendent. Ara que hem vist la primera part de Kai, miraré la segona com a anime del 3xl. Na @UkiHana m'ha recomanat Itsudatte per Shojo (no em sent còmode comptant-hi Carole & Tuesday, no ho acab de veure com un shojo).

Ens queda pendent el de comèdia o paròdia, que si no surt res més veurem Konosuba (a no ser que ens recomaneu altra cosa). Com a ciència-ficció, na @UkiHana m'ha recomanat Kiznaiver, però potser veurem Guilty Crown, que va guanyar el BSOng (dèieu que no era tan bo com la música, no?).

Per folklore japonès veuré Uchoten Kazoku, que na @UkiHana l'ha de veure per una altra cosa i a mi ja em va bé. Per música tocarà Carole & Tuesday, tot i que ja m'havia fet la idea de veure Hibike Euphonium. Per esports provarem Try Knights que s'estrena passat-demà i si no ens agrada, tocarà Kaze. I per acabar, basat en videojocs, Ingress.

Què vos pareix? :)

Per altra banda...

com ho feim amb els animes de temporada que no acabin enguany?

Entenc que si ens compta a la categoria d'anime de temporada no hi podem fer gaire, i mira, això ha d'acabar enguany, doncs si un anime de la temporada de tardor acaba durant el gener, ens haurà de comptar si hem comentat fins que acabi l'any. El mateix podria passar amb un que hagi començat a l'estiu i duri dues temporades, etc.

Entenc també que és un poc tongo fer-ho servir com a excusa per deixar-ho de mirar, així que crec que si comptam un anime d'aquests que no acabi enguany, ja sigui a la categoria de temporada, com a qualsevol altra, ens hauríem de comprometre a acabar-lo, encara que passin uns mesos.

Com ho veieu?
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Bones bona gent bondadosa,


Els animes que mireu a la temporada de tardor que tinguin més de 12 episodis, no patiu que us comptaran al repte d'enguany i no haureu d'esperar fins que acabin. Només heu de recordar anar-los comentant setmana a setmana (un mínim de tres comentaris al fil per cada anime que voleu que us compti com a anime de temporada)!



D'altra banda, com porteu el repte? Ens agradaria que ens fessiu propostes per millorar-lo de cara a l'any que ve!! Proposeu noves categories i millores!!
Avatar de l’usuari
Ereza
Calcifer
Calcifer
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Entrades: 844
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 638 cops
Gràcies rebudes: 543 cops

Doncs jo diré que almenys a mi em caldria alguna motivació addicional (ni idea de quina, però), un any és molt llarg i la veritat és que fa mesos que ho he deixat de banda i no miro res. Segurament acabaré mirant alguna altra cosa la resta de l'any, però dubto que acabi el repte (i és nivell principiant). I crec que no sóc l'únic que l'ha deixat a mitges.

Potser trenca la idea del repte, però jo faria menys categories diferents. Per exemple, si no m'agrada un gènere, doncs no em fa gaire gràcia haver-ne de mirar com a part del repte. En aquest sentit potser sí que faria més un repte com comentava la @UkiHana un dia, de triar tu entre una llista de categories.

I l'altra opció és fer un nivell "patetisme total" amb menys sèries encara.

En definitiva, no ho sé, el vaig començar amb ganes i les ganes han desaparegut pel camí.
Imatge
«Si hi ha maldat en aquest món, és sens dubte al cor de la humanitat.»
Avatar de l’usuari
Grimmy
Calcifer
Calcifer
Judo ❀ Master
Entrades: 608
Membre des de: 20 ago. 2018, 20:23
0
1
Gràcies donades: 184 cops
Gràcies rebudes: 251 cops

Jo crec que soc dels únics que ho està fent al peu de la lletra. xDD
Ho acabaré segur, que em vaig posar les piles una mica.

La veritat és que sí que hi ha hagut animes que m'han costat de mirar, potser algunes categories que ja de per sí no m'agraden tant, però potser també ha sigut enganxar l'anime que no era.

Al principi pensava que seria bo obligar-me a veure animes pendents que tenia, però he acabat cansant-me de deixar de mirar un que en tenia més ganes per mirar-ne un altre que ni fu ni fa només pel repte.

Però bé al final suposo que soc dels que ho ha portat millor. xD
Jo continuo pensant que potser ho faria amb format manga, sino l'any que ve no crec que assumeixi ni la meitat del que suposa aquest.
Avatar de l’usuari
Shancks
Moderador
Moderador
Yonkou
Entrades: 1883
Membre des de: 19 oct. 2015, 12:05
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 372 cops
Gràcies rebudes: 507 cops

Jo crec que no ho acabare, es a dir, en quantitat d'animes i categories si que ho he acabat fa temps fins hi tot l'Intermedi. Pero no he pogut/(s'em ha oblidat completament) comentar i per tant no serien animes valids, aixi que dubto molt que acabi el meu repte.

----

Tambe ho faria mes flexible, en comptes d'obligar a X categories d'un nivell, jo faria una llista de totes les categories (MyAnimeList Copy&Paste) i escollir les que et serien mes comodes i poder canviar-les a mig any perque has vist un anime que encarta dintre d'una categoria que no t'havies plantejat, etc.

Amb una mica de flexibilitat, la gent s'animaria mes.

Tambe faria que 2 o 3 animes fosin conjunts (Anime Times) durant l'any, com feiem abans de comentar-los en directe amb xat de veu (Discord per exemple). Aixi es fa mes amè.
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Ei!

A mi no em queda gaire per acabar! En duc 30/36, em queda:
  1. Dr Stone, que acabarà en acabar l'any
  2. Houkago, que també
  3. un segon de temporada, possiblement Boku no Pico Academia (que possiblement acabi ja l'any que ve)
  4. Itsudatte Bokura no Koi wa 10 cm Datta, que encara no l'he començat, però serà pim pam
  5. Ahiru no Sora, que és de temporada
  6. Ingress, em queden 3 capítols
A veure... entenc el que dieu de sentir-vos obligats a veure animes de categories que no vos agradin. De fet, com podeu veure, em queda per veure el shojo i el d'esports. Però també és cert que he aprofitat per veure Rakugo com a Josei, i potser hagués vist Chihayafuru com a esports (tot i que al final no ho faig), dos animes que són molt bons (bé, Rakugo és molt bo i de Chihayafuru n'he sentit coses molt bones).

Per això crec que en part, forçar un poc les categories té la seva gràcia, però també entenc que és un poc una "putada".

El que sí que crec que hauríem de millorar és el "pes" que tenen els animes. Me n'estic adonant que estam intentant mirar animes com més curts possible per acabar-los aviat i engreixar el repte. Al final acabam prioritzant animes curts abans d'animes bons. Crec que això no està bé.

Ja que el mínim universal (sempre hi ha excepcions, però bé) són 12 capítols d'uns 20 minuts, jo proposaria que això compti com a un anime. Si en mires un que sigui de 24 capítols, podríem fer que et compti doble, sempre que puguis fer-lo caure en les categories que necessitis. Per exemple, Bola de Drac és d'aquestes categories: Adventure, Comedy, Fantasy, Martial Arts, Shounen, Super Power. Llavors, com que són 153 episodis, són 12.75 "unitats d'anime", i podries fer-lo comptar per totes aquestes categories, sempre que el comentis tantes vegades com categories el facis comptar (per exemple, si el fas comptar com a Aventura, Comèdia i Shonen, n'haries de fer tres comentaris com a mínim durant aquests 153 episodis, tampoc crec que sigui mal de fer).

Si això passa amb un anime de temporada (per exemple un de 24 episodis), propòs que el puguis fer comptar per a una de les dues temporades (però no les dues!!) i per a una de les altres categories (shonen, aventures, etc).

Quant a la quantitat d'animes per veure, crec que el repte de 54 és un repte de veritat. Sincerament, crec que no és necessari que existeixi. Ara bé, crec que 12-24-36 és bastant raonable, sobretot si tenim en compte el que he comentat just abans, que siguis 36 "unitats d'anime de 12 capítols" (tot i que està clar que sempre passarà que veuràs un anime de 5 unitats i només el podràs fer comptar a 3, però bé. Recordau que en part ha de ser un repte, i si l'has de fer sense adonar-te'n tampoc és la gràcia.

Quant a posar-nos d'acord i mirar els animes plegats tipus anime time / nit d'anime, es podria fer, però ens hauríem de coordinar per veure'ls plegats, i clar, no tothom voldrà / podrà veure els mateixos.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Bones reptaires (que no rèptils)

Per preparar el repte de l'any que ve he fet aquesta enquesta magnífica i sensual. Us durà 2 minuts de la vostra vida, el mateix que es triga a mirar un opening!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link


Gràcies a tots! <3
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Doncs ja he contestat l'enquesta!

Jo aquests dos mesos que queden intentaré acabar alguns animes per posar-los al repte, aviam si puc completar mig repte ni que sigui :plorar:
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Jo només vos vull recordar que si algú creu que "ha fet el repte però no compta perquè no ha fet els missatges", podeu fer-los i completar el primer repte.

Els únics missatges que són delicats són els d'un anime de temporada, i ara acaba de començar la temporada de tardor: si ja teniu els dels reptes de temporada, res; i si no, comentau alguna cosa a la tardor. Llavors, assegurau-vos de comentar tot el que heu vist i llestos.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Nafi
Moderadora
Moderadora
Akuma no Ko
Entrades: 790
Membre des de: 30 juny 2015, 21:27
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 179 cops
Gràcies rebudes: 357 cops

El meu objectiu és acabar el repte, aquests mesos que hem queden m'hauré de veure com 10 però no em fa res, ja que els últims mesos només he pogut veure els de temporada per falta de temps.

Em sembla molt bona la idea d'en @Minatoni que els animes més llargs puguin comptar en més categories, així no anirem a lo ràpid i podrem triar més sobre la qualitat.

Sincerament una de les raons d'apuntar-me a fer el repte és justament obligarme a veure animes més variats i no sempre del mateix estil, moltes vegades ens perdem bons animes només per les etiquetes que porten i jo em volia obligar així a mirar més varietat. Entenc que no a tothom li agrada això per lo que podríem flexibilitzar una mica les categories perquè la gent no es vegi obligada a veure coses que no li agraden. Per exemple en el repte de 24 animes: 12-14 categories fixes que tothom ha de veure i la resta a escollir entre 2-3 segons els gustos de cadascú. No sé si m'he explicat gaire bé... Pero la idea crec que està clara. Creieu ue pot funcionar?
Imatge
Respon