Repte de cuina a tadaima: Bibimbap

Regles del fòrum
Aquí parlem dels esdeveniments que ens interessen, a més d'organitzar-ne nosaltres a Tadaima.cat.

Esdeveniments recurrents:
Esdeveniments de Tadaima.cat:
Cerca per song:
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

Imatge

Repte de cuina: Bibimbap



Benvinguts al post pel següent repte de cuina de Tadaima. Aquesta vegada sortim de les més conegudes (per nosaltres) receptes japoneses per anar a parar a una molt típica coreana.

El repte


És una activitat gastronòmica. Cada dos mesos més o menys a Tadaima proposem un plat de cuina japonesa o asiàtica. Cadascú cerca la recepta que li agrada més o fa com vol i després la comparteix juntament amb el resultat. L'objectiu és empastifar la cuina i passar-ho bé!

Sobre el plat


El Bibimbap o Bibim bap (비빔밥) és un dels plats més representatius de la gastronomia coreana. Consisteix en un bol d'arròs blanc cobert per un mix de verdures, tires de carn i un ou, això li porta al significat del seu nom que és «arròs barrejat». Moltes vegades els ingredients que es posen per cobrir són sobres d'altres àpats.

Terminis


Data final: 21 de desembre

Recepta versió Meina


Aquí us deixo un llistat d'ingredients i la preparació que faig jo, això no vol dir que vosaltres ho tingueu de fer igual, la part positiva del bibimbap és que es pot fer amb moltissims ingredients diferents, a gust de cada persona o del que tinguis a la nevera.

La meva recepta acostuma a ser per 3/4 persones, i les quantitats d'algunes verdures potser no les dic bé per que jo les faig bastant a ull.

Ingredients:


- arròs
- 1 ceba petita
- 1 pastanaga
- 3 o 4 fulles d'espinacs/ 2 fulles de bleda
- 5 rodanxes d'albergínia (tot depen de la mida de la verdura)
- 6 o 7 rodanxes de carabassó (tot depen de la mida de la verdura)
- 2 o 3 fulles de col
- 200g de carn picada de porc i vedella (100 de cada)
- 5 o 6 dents d'all
- 1 cullerada petita de mel
- salsa de soja
- 1 ou

Instruccions


- Tallar les dents d'all en quadradets, barrejar-ho amb la carn picada, la cullerada de mel i un rajolí de salsa de soja i deixar reposant (no sé si serveix per res però jo ho faig).
- Preparar l'arròs blanc, suposo que es deu poder preparar amb arrossera o treient-li el midó, però com que jo no tinc arrossera i em cansa treure-li el mido, simplement preparo l'arròs blanc de tota la vida, escalfant aigua amb sal i deixar l'arròs bullint durant uns 10/12 minuts, i finalment escorrent l'arròs.
- Al mateix temps que l'arròs s'està fent, agafar totes les verdures per separat, i anar-les tallant en tires.
- Coure les verdures per separat a foc mig (aquest pas es pot anar fent al mateix temps que talles altres verdures).
- Anar a buscar la carn picada amb all, salsa de soja i mel, i coure-la.
- Preparar un ou ferrat
- Preparar el plat, omplint el cul d'arròs i a sobre posant-hi les verdures i la carn, tot separat com un eix cromàtic, i al mig i sobre de tot l'ou ferrat.

- A l'hora de menjar has de destrossar la bonica presentació que has fet, destrossant l'ou i barrejant-ho tot.

Videos d'altres receptes


Text amagat.


Text amagat.


Text amagat.



Imatge


A veure qui s'anima a fer aquesta recepta :uki:
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

L'estàveu esperaaaaaaaaant (en realitat no) i a la fi teniu aquí les fotos del nostre bibimbap casolà 1000% natural, sense additius, conservants, colorants i amb molt, molt, moltíssim d'amor.

Bibimbap Ukitoni edition volum I



Primer de tot, els ingredients que vam fer servir, tot guapos i nutritius (si ho mireu amb un microscopi eteri podeu veure els nutrients a la part superior, cridant "notice me senpai!")
Imatge

Després vam posar la carn picada amb salsa de soja, mel i un poquet d'oli de sèsam, no té gaire misteri i res, la deixàrem allà una estona que fermentés i es convertís en roquefort.
Imatge

Després vam fer l'arròs, que tampoc té gaire misteri ja que la qüestió és ficar-lo dins d'una arrossera (bé, li vam llevar el midó, punt per a nosaltres)
Imatge

I res, que després talles les verdures (totes) allargadament i les fas a la paella (nosaltres hi vam posar oli de sèsam perquè quedés un poc més gustós) i fas també la carn i uns ous fregits. És putament senzill, de veritat:
Imatge

Ja ho veieu: arròs per una banda, carn picada per una altra i verdures ja cuinades a una altra i després li fots tot per sobre de l'arròs, respectant els colors perquè quedi tot kawaii.
Imatge

Podeu veure un amb la gamma cromàtica tot guapa (som uns artistes) i un altre amb l'ou en forma de colesterol per allà sobre dient "què passa, jo també tinc dret de ser aquí".

I, finalment, el moment de la destrucció, quan ho remenes tot i t'ho menges deliciosament i penses "no ho podia haver barrejat ja tot des d'un principi?" però no ho fas perquè joder, que bo que era, de veritat...

Imatge



Res, era putament deliciós així que espero que us animeu a fer-lo! Esperem les vostres fotos!! :uki:
manolini
Calcifer
Calcifer
YELLOW TEAM!
Entrades: 889
Membre des de: 16 juny 2017, 22:01
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 559 cops
Gràcies rebudes: 521 cops

Es pot posar una review negativa als reptes? Ho sento si ho faig ara i no es pot.
L'anava a fer pero despres de probar-lo en el korea ja no hi ha ganes. Personalment no em va agradar, el sabor era com tope estrany raruno.
Fins al proxim repte.
TWITTER: MOSCASINES
STEAM: TOMPCAT
DISCORD ID: MANOLININS
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

manolini ha escrit: 08 nov. 2018, 17:41 Es pot posar una review negativa als reptes? Ho sento si ho faig ara i no es pot.
L'anava a fer pero despres de probar-lo en el korea ja no hi ha ganes. Personalment no em va agradar, el sabor era com tope estrany raruno.
Fins al proxim repte.
Bé, però crec jo que la gràcia d'aquest plat és que hi pots ficar el que vulguis! No deixa de ser arròs amb coses. Així que hi fiques el que vulguis + l'ou, ho remenes tot i llestos!

Sincerament, a mi em va agradar al restaurant de diumenge, i també em va agradar les altres vegades que ho he tastat. Però és cert que les verduretes li donen un toc estrany.
Imatge
Text amagat.
Imatge
manolini
Calcifer
Calcifer
YELLOW TEAM!
Entrades: 889
Membre des de: 16 juny 2017, 22:01
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 559 cops
Gràcies rebudes: 521 cops

Minatoni ha escrit: 08 nov. 2018, 21:27
Bé, però crec jo que la gràcia d'aquest plat és que hi pots ficar el que vulguis! No deixa de ser arròs amb coses. Així que hi fiques el que vulguis + l'ou, ho remenes tot i llestos!

Sincerament, a mi em va agradar al restaurant de diumenge, i també em va agradar les altres vegades que ho he tastat. Però és cert que les verduretes li donen un toc estrany.
crec que si només fossin les verduretes estaría bo, pero al korea tenia una mena de ingredients amargs o raros que em van deixar DESCONCERTADA. Encara em pregunto quins eren ja que veient els ingredients que ha posat la meina no veig res estrany
TWITTER: MOSCASINES
STEAM: TOMPCAT
DISCORD ID: MANOLININS
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

manolini ha escrit: 08 nov. 2018, 21:34
Minatoni ha escrit: 08 nov. 2018, 21:27
Bé, però crec jo que la gràcia d'aquest plat és que hi pots ficar el que vulguis! No deixa de ser arròs amb coses. Així que hi fiques el que vulguis + l'ou, ho remenes tot i llestos!

Sincerament, a mi em va agradar al restaurant de diumenge, i també em va agradar les altres vegades que ho he tastat. Però és cert que les verduretes li donen un toc estrany.
crec que si només fossin les verduretes estaría bo, pero al korea tenia una mena de ingredients amargs o raros que em van deixar DESCONCERTADA. Encara em pregunto quins eren ja que veient els ingredients que ha posat la meina no veig res estrany
Els ingredients que he posat jo són els que faig servir jo, són els que he adaptat al que tinc normalment per casa. A la recepta coreana hi acostumen a posar algunes especies o coses més, com es pot veure en algun dels videos.

Com ja he dit, no agafis els ingredients que he posat jo com a els originals, per que no ho són
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Ei, ningú més s'hi anima?

Ja heu vist que no és res més que arròs amb verduretes, carn i ou.

Au va, provau-ho de fer ;)
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Giggles
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 344
Membre des de: 26 nov. 2017, 00:52
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 277 cops

Sí, jo el vull fer algun dia. Ja vaig comprar fins i tot la salsa picant gochujang. El bibimbap que vaig menjar l'altre dia al restaurant coreà a mi em va agradar. El meu era de verdures només amb un ou a sobre. Molt bo!
Avatar de l’usuari
Ereza
Calcifer
Calcifer
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Entrades: 844
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 638 cops
Gràcies rebudes: 543 cops

Jo també m'hi animaré! Pel que heu dit, sembla fàcil de fer, així que en faré! :3
Imatge
«Si hi ha maldat en aquest món, és sens dubte al cor de la humanitat.»
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Avui ens hi hem tornat a animar! La veritat és que és una cosa fàcil i que es pot fer amb coses que tens per casa!

Imatge

Ja sabeu, carn picada (aquesta vegada de porc), verduretes (carabassí, pebre vermell, pastanagons, ceba (n'hi hem posat més) i xiitakes), ous, salsa de soja, oli de sèsam, arròs, pebre bo i gochujang.

Imatge

Primer hem mesclat la carn amb una culleradeta de mel, una d'oli de sèsam i quatre de salsa de soja.

Imatge

Llavors hem tallat i passat una estoneta (poc) per la paella les verduretes i la carn. També hem bullit l'arròs.

Imatge

Hem posat les verdures per damunt l'arròs i hem estrellat un ou i l'hem posat per damunt. També hem posat a un racó una culleradeta de gochujang.

Imatge

Ta-da.

Imatge

I llavors es mescla tot i es menja. Ben bo i fàcil de fer!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Respon