Yaoi

Respon
UkiHana
Administrador
Administrador
Senpai cares
Shinsei
Entrades: 1251
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
Gràcies donades: 149 cops
Gràcies rebudes: 312 cops

11 ago. 2017, 19:43

Imatge

Bones! L’altre dia amb la @manolini parlàvem al xat sobre animes i mangas yaoi i he pensat que estaria bé que anéssim comentant un poc en un post exclusiu per a aquest tema, per anar comentant els animes o mangas de temàtica yaoi que hem vist o estem mirant, notícies, llicències, confessions o el que sigui… tot el yaoi té cabuda a aquest post!

--------------------------------------------------------------------------------

Jo seré sincera, no n’he vist massa, sobretot perquè vaig començar amb el famós Junjou Romàntica i no em va agradar GENS! No és que li agafés mania, és que no em venia de gust mirar més animes que repetissin un patró que no em va agradar. Però d’ençà n’he mirat uns quants que m’han agradat bastant i avui començaré amb un anime d’aquesta temporada, perquè és el que va donar peu a la conversa amb la Manolini! Es tracta de Hitorijime my hero.

Hitorijime My Hero

Imatge

Aquest anime ens presenta dues històries d’amor: una entre el Kensuke Oshiba i el seu millor amic de la infantesa, el Hasekura. Després de tres anys sense veure’s, es retroben a la preparatòria. La tensió és molt real entre ells, perquè el Kensuke està enfadat perquè el Hasekura es va separar del seu costat fa uns anys, però per al Hasekura, la tensió és més aviat una atracció, perquè sempre havia estat enamorat del seu amic…

D’altra banda, el millor amic del Kensuke, el Masahiro Setagawa fa uns anys era integrant d’una banda de matons i no va ser fins que va conèixer el Kensuke, el seu actual millor amic, que va canviar la seva vida. Perquè el Kensuke té un germà gran, el Kousuke Oshiba, un noi fort que es dedica a acabar amb les bandes juvenils perilloses. Però el Kousuke realment és professor de matemàtiques i acaba molt interessat en protegir el seu alumne i millor amic del seu germà petit…

Bé, m’agrada perquè el Kousuke està boníssim, sóc molt elemental, ho sé, però no sé què té que m’està enganxant moltíssim, així que us la recomano perquè és molt simple però enganxa i els personatges m’agraden bastant i sincerament, tinc curiositat per saber com es desenvoluparà la trama perquè així com el Kensuke i el Hasekura és la típica relació d’amics de tota la vida, la del profe i germà del teu amic… aquesta em fa molt de morbo xDDD

La Manolini em va dir que havia llegit que l’anime estava censurat però he estat incapaç de trobar el manga traduït ni que sigui en anglès més enllà del tom 1 que ja han adaptat xDD (la vida és dura, joder!)

-----------------------------------------------------------------------------

I res, aquesta és la meva recomanació, a veure si anem parlant d’aquest gènere, anem comentant molt i que el yaoi flueixi per les venes de totes.

PD: Esperant comentaris sobre Yuri on Ice en 3… 2… 1...

Skuld
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Drakkar
Entrades: 295
Membre des de: 08 des. 2015, 23:56
Gràcies donades: 14 cops
Gràcies rebudes: 80 cops

11 ago. 2017, 21:12

Abans que res m'agradaria especificar que per mi Yuri on Ice no entra o no hauria d'entrar en aquesta categoria. Primer de tot, el que destacaria d'aquest anime és precisament que tracta el tema de l'amor entre dues persones del mateix sexe sense seguir el patró que segueixen la majoria dels yaoi. És a dir, es tracta d'una relació romàntica normal i corrent que es va construint a mesura que l'argument esportiu va avançant. Catalogar-lo com a simple BL em sembla que no fa justícia a un anime que realment trenca el motlle del munt de relacions tòxiques o que es construeixen sobre un mal inici que tenen molts en aquest gènere. Es tracta del creixement dels protagonistes com a persones, tractant problemes d'inseguretat, ansietat i com el recolzament i les paraules de les persones adequades poden fer canviar una persona i que superi les seves pors, en el cas d'en Yuri la por a ficar la pota davant de tothom que feia que s' auto sabotegés quan arribava el moment important. A diferència de moltes altres històries trobo que és una manera exemplar de representar una història d'amor sense haver de provocar situacions forçades o la llicència que es prenen molts yaoi amb el tema de la "quasi violació" per fer veure a l'altra persona els plaers d'estar amb un altre home. Per altra banda, el que també m'agrada precisament de YOI és que no identifica a cap dels seus personatges com a "seme" i "uke", que bàsicament diuen que un fa de home i l'altre de dona quan els dos són del mateix sexe. I un altre punt importantíssim és que no hi ha prejudici en cap moment en l'hora d'acceptar que s'enamoren d'un altre home, és a dir, als yaoi sempre es diu "però... si és un home... és estrany... em passa alguna cosa dolenta... no pot ser" i jo em quedo, t'enamores del cos o de la persona? M'encanta que a YOI no hi aparegui i realment el missatge sigui que un s'enamora de la persona i no té res de dolent qui sigui mentre et faci feliç. Trobo que per mi YOI ha estat un abans i un després sobre com veure el gènere i ara sóc molt més conscient de les coses que no m'agraden.

Després de tal reflexió vull deixar clar que tot i la nova perspectiva a mi em segueix agradant el gènere tot i no haver-ne vist gaires tampoc xD De fet, el primer que vaig veure també va ser Junjou Romantica, però a diferència de tu @UkiHana a mi em va agradar prou. Suposo que el vaig trobar divertit i kawaii dins del possible tot i les falles que té, com que la història sembla que no va mai enlloc; de moment encara li tinc afecte ^^ Tot i això... he de dir que el patró es repeteix moltíssim, tal i com he comentat abans amb les llicències que es prenen.

També m'estic mirant Hitorijime My Hero, i la veritat és que m'està agradant. El problema és que la parella secundària se'm fa odiosa per algun motiu, potser per seguir amb el mateix patró de noi dominant controlador i l'altre sense acceptar que li agrada un tio. No sé, m'irriten de mala manera. En canvi la parella principal em sembla força maca. És a dir, amb el capítol passat vaig entendre una mica millor en Kousuke, ja que al principi em vaig quedar molt wtf? Però bé, suposo que era evident que ho explicarien xD

A banda dels que comento els que he vist estan comptats:

- Dramatical Murder (el joc) --> molt recomanable perquè la història és una currada i els personatges i els seus dissenys són una punyetera passada. Els cosplays poden quedar per flipar!! De fet l'any passat al saló vaig anar d'un dels husbandos xD L'anime ni tocar-lo amb un pal!

- Seven days (peli live action) --> hi ha un manga que tinc pendent, jo només he mirat la peli, però se'm fa molt tendre

-Doukyuusei (peli) --> sé que també hi ha manga però encara no he trobat temps per posar-m'hi, però els personatges em van semblar prou carismàtics i algun dia suposo que me'l llegiré xD

- Super Lovers (anime) --> l'anime no em va agradar gens, el manga ni idea. Em va semblar que estava molt fragmentat i saltaven escenes que et quedaves amb sensació que passaven coses sense que te n'assabentessis. I el tema shota no m'acaba de convèncer...

- Loveless (anime) --> bàsicament és una sinopsis de la història. Pinta bé, però com que el manga està estancat de moment no m'hi he posat ni tinc intenció de fer-ho.

- Love Stage (manga) --> m'estic llegint el manga, que explica una història bastant fresca i entretinguda, no centrant-se només en la relació. El prota és love total, súper adorable, kawaii i natural. El meu problema és que la parella no m'agrada tant i és un pèl "l'home en aquesta relació sóc jo", amb el qual es guanya el meu hate, però què hi farem... I al principi es pren la llicència de la "pseudo violació" que no m'agrada massa, però per l'Izumi em té el cor robat <3

No en recordo cap més, diria que són tots, però si me n'he descuidat algun ja tornaré al post ^^
Imatge Imatge

UkiHana
Administrador
Administrador
Senpai cares
Shinsei
Entrades: 1251
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
Gràcies donades: 149 cops
Gràcies rebudes: 312 cops

12 ago. 2017, 11:18

Hahahaha, ets una crack Skuld!! :lloa: Peasso post que t’has currat!!

De totes les que has dit al final (sí, jo començo comentant pel final perquè és el que tinc més fresc xDD) he vist Doukyuusei i, la veritat, és que em va agradar molt!! L’animació al principi va ser un “uuff no m’agrada” però quan va acabar la pel·lícula m’encantava!! La veritat és que és una història molt bonica i jo em sumo a l’Skuld i us la recomano molt!

No m’he llegit el manga però semblava que ho anaven adaptant capítol a capítol (o com a mínim va ser la impressió que em va donar) i em va agradar molt que la història anés avançant d’una manera natural i els personatges… aaains, són un amor (i el seiyuu que li posa veu al professor és el meu preferit!)

Pel que fa a Hitorijime my hero, estic contenta que també la segueixis!! Em fa ilu conèixer algú que també la mira i poder-la comentar :uki: No sé perquè però veig que no està tenint molt d’èxit i a mi em sembla una de les bones de la temporada.

[spoilers de Hitorijime my hero] En aquest cas coincidim, jo a la parella secundària no li tinc tampoc gaire simpatia… De fet, el Kensuke encara, però el Hasekura no el suporto. De què va aquest tio? Un munt de temps sense veure el Kensuke i li amolla “o deixes de ser amic meu o et fiques al llit amb mi?” Hola? Jo l’hauria enviat a la merda, però bé, com tu bé dius, és una parella que reprodueix els esquemes de sempre i la relació que tenen… no m’agrada gaire. Sobretot em pareix tòxic el Hasekura, que sempre està queixant-se del Setagawa i molestant-lo, com si el Kensuke no pogués tenir un millor amic. Quin fàstic de tio!

I pel que fa a la parella principal… m’encanten! En principi m’agradava molt el Kousuke però quan més ens van explicant coses del Setagawa més em va agradant! Tinc moltes ganes de veure com la seva relació va evolucionant!!

Pel que fa a Yuri on Ice, no hi estic gaire d’acord però entenc què vols dir. Jo, per part meva, sí que ho considero yaoi, ja que, per a mi segons entenc, un yaoi és un anime que ens mostra relacions afectives entre dos homes i, tot i que tingui l’esport com a tema principal, jo crec que també té moltíssima importància la relació del Victor i el Yuri i, com a subgènere, jo ho considero dins aquesta categoria. Per tant, per a mi sí que seria un anime yaoi o, si vols, shonen-ai, que així no té connotacions tan pejoratives.

De fet, per a mi seria el millor dins d’aquest subgènere, perquè s’allunya dels esquemes de sempre que, com bé dius, moltes vegades són fastigosos i ens mostra que es pot fer una història d’amor amb altres temàtiques, amb un amor que sorgeix de manera natural i no tòxic ni possessiu. És a dir, jo penso que el fet que no segueixi el patró de sempre li dóna valor, fa que sigui una història molt bona i que per això ha tingut tant d’èxit, però que sigui diferent dels que s’han fet fins ara, en la meva opinió, no fa que deixi d’estar dins el subgènere shonen-ai. (Un altre debat és perquè no classifiquem totes les històries d’amor com a shojo o josei, que perquè hem de fer una subdivisió si els protagonistes són dos homes, però si ens fiquem en això no acabarem mai xDD)

De totes maneres entenc el teu argument, perquè sí que és cert que el yaoi ens sol presentar unes relacions amb molts tòpics, però de totes maneres, la relació dels dos protagonistes és innegable i encara que no sigui el típic anime gayer, jo ho veig així.

Respon
  • Informació
  • Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant