Hola!
L'altra dia va venir una amiga a casa i vaig aprofitar l'ocasió per a fer ramen.
Aquest cop sí vaig provar de fer la carn de porc marinada, el que suposo que s'anomena
chashu. Quasi tot ho vaig treure del
blog justonecookbookhttps://www.justonecookbook.com/. Us el recomano. Súper complet. La noia explica molt bé el procés. M'agrada molt el meu llibre de cuina japonesa de la Harumi Kurihara però això del ramen no m'ho explica bé i la veritat és que aquesta carn i el brou que en surt és una joia. La carn de porc és la de la panxa que és molt greixosa però també molt gustosa. La vaig enrotllar i amb un cordill de cuina la vaig lligar. La vaig posar amb la cebeta japonesa, sake, salsa de soja, gingebre, sucre i aigua. I allà donant voltes un parell d'hores o tres. Deliciós! Tant la carn com el brou que va quedar. Un líquid molt concentrat que vaig fer servir una mica per donar sabor al brou del ramen. El brou del ramen era un brou de pollastre fet amb carcases de pollastre, gingebre, sake, cebeta japonesa, una dent d'all i aigua. Li vaig afegir també dashi (però fet només amb katsuobushi).
Ah! els ous vaig passar de posar-los a marinar ni res. Directament bollits amb el groc una mica tou i apa.
Els fideus. Els fideus és la meva assignatura pendent i vull tornar a fer ramen perque em faria molta il·lusió fer-los jo. Aquest cop vaig comprar uns fideus xinesos molt xungos.
I en resumm...va sortir prou bo! Però de veritat, encara ho vull tornar a fer per provar altres maneres. Crec que és important fer els brous, el de porc (que després et queda ben concentrat) i el de pollastre, al menys un dia abans. Perqué així, un cop refredats, els hi treus la capa de greix que es solidifica.
Crec que no em deixo res per explicar. Sempre que faig alguna cosa japonesa o coreana m'enrecordo molt de tadaima. Perdoneu que mai poso fotos. Mentres estic cuinant es complicat anar fent fotos i molts cops m'oblido de fer la foto final. Però alguna faig eh i avui he vingut a explicar-vos com va anar. A la meva amiga li va agradar molt.
Us deixo la foto que em va passar ella del resultat final.
Tinc moltes ganes de repetir el ramen.
Gràcies per llegir
