Mentida d'abril (Shigatsu wa Kimi no Uso)

Respon
Ereza
Moderador
Moderador
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Repte d'anime 2019
Principiant
5 / 12
Entrades: 496
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
Gràcies donades: 343 cops
Gràcies rebudes: 277 cops

27 nov. 2017, 01:33

Mentida d'abril

Imatge

Fitxa tècnica

• Títol original en japonès: Shigatsu wa Kimi no Uso (四月は君の嘘)
  • Altres noms: Your Lie in April
  • Autor: Naoshi Arakawa
  • Gènere: Drama, musical, romanç, vida escolar, retalls de la vida
  • Estudi: A-1 Pictures
  • Temporades: 1
  • Capítols: 22 + 1 OVA
  • Any: 2015

Argument

La música guia el camí del metrònom humà, el prodigiós pianista Kousei Arima. Però després de la mort de la seva mare, en Kousei cau en una espiral d'empitjorament, i deixa de ser capaç de percebre el so del seu propi piano.

Dos anys després, en Kousei encara evita el piano, deixant enrere els seus admiradors i rivals, i viu una via insípida amb els seus amics, la Tsubaki Sawabe i en Ryouta Watari. No obstant això, tot canvia quan coneix una bonica violinista, la Kaori Miyazono, que fa trontollar el seu món i el torna a posar de nou en un camí cap a la música.

La sèrie, basada en el manga original, explica la història de la recuperació d'en Kousei i de com descobreix que la música és més que tocar cada nota a la perfeccció, i que una simple melodia pot ser capaç de fer-li sentir la fresca brisa d'abril.

Imatge

Openings, endings i BSO

Aquí teniu una recopilació dels openings, endings i la banda sonora de la sèrie:

Opening 1: "Hikaru Nara", de Goose House
Opening 2: "Nanairo symphony", de Coalamode

Ending 1: "Kirameki", de wacci
Ending 2: "Orange", de 7!! (Seven Oops)

BSO - Disc 1
BSO - Disc 2

Opinió personal

(No hi ha spoilers importants fins que no indiqui el contrari.)
Vaig començar a mirar la sèrie fa temps i la vaig deixar al capítol 4, se'm va fer una mica lenta i a més a més la temàtica musical no m'atreia gaire (com a negat de la música que sóc). Però al final em vaig forçar a mirar-la ja que només n'havia sentit coses bones. I he de dir que ha valgut la pena, és un dels animes que més m'han emocionat.

Crec que la sèrie fa que t'estimis els personatges (no n'hi ha cap que m'hagi semblat que sobrava ni que fos especialment odiós). A més a més, l'apartat artístic em sembla sublim, els colors i paisatges són impressionants, i la música sempre és adequada. Encara que la història no t'enganxi del tot, només per l'apartat visual ja val la pena. Suposo que em perdo molts matisos musicals per desconeixement, però bé, n'he gaudit força igualment.

Els moments dramàtics són intensos, no és un drama constant però a la majoria de capítols hi ha algun punt de drama. Si t'agraden els animes dramàtics, sens dubte és indispensable. És un anime que aconsegueix arribar al cor.

A partir d'aquí hi ha spoilers, no ho llegiu si no heu vist la sèrie.

Text amagat.

Valoració

Valoro molt la capacitat de commoure'm, i si fos per això, s'enduria un 10 totalment. L'apartat artístic, com ja he dit, també és excepcional. Però des del meu punt de vista, en alguns moments peca una mica de lentitud, i les escenes musicals en alguns casos se'm feien una mica massa llargues. No ho sé, potser hauria encaixat millor amb uns quants episodis menys.

Així que... li poso un 9, però alt, eh!

Imatge
Si no us satisfà la valoració... voleu un acanalat? :stuck_out_tongue:

I doncs... Vosaltres què en penseu? L'heu vista? Penseu fer-ho? Teniu alguna teoria sobre alguna part de l'argument? :stuck_out_tongue:
Imatge

Shion
Sense cara
Sense cara
Tadaima!
Entrades: 3
Membre des de: 27 nov. 2017, 23:45

27 nov. 2017, 23:52

Crec que es l'únic anime amb el que he plorat.

Ereza
Moderador
Moderador
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Repte d'anime 2019
Principiant
5 / 12
Entrades: 496
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
Gràcies donades: 343 cops
Gràcies rebudes: 277 cops

28 nov. 2017, 00:25

Shion ha escrit:
27 nov. 2017, 23:52
Crec que es l'únic anime amb el que he plorat.
Jo... no :D Però reconec que sóc de llagrimeta fàcil.

Potser podríem fer un post sobre els animes que ens han fet plorar, no? Segur que en sortirien recomanacions interessants!
Imatge

robguerrero
Porco Rosso
Porco Rosso
Absolute Zero-San
Repte d'anime 2019
Difícil
13 / 54
Entrades: 316
Membre des de: 29 jul. 2016, 23:16
Gràcies donades: 92 cops
Gràcies rebudes: 82 cops

28 nov. 2017, 11:10

Imatge
@Ereza et debía el post i aquí t'el serviré amb safata de plata les meves impressiones de l'anime. En primer lloc, haig de dir que jo en les meves estones d'estudi m'agrada posser-me les típiques cançons de música clàsica de Mozart sobretot, per tant em va cridar bastant al seu moment... pero no el vaig mirar.

Aquest estiu passat aprofitant que sortia en castellà i que per sort una ánima caricativa la va pujar
Plusdede vaig decidir que era el moment. La veritat, la principal virtud que té la serie es saber posar lligar de manera brillant la BSO amb les escenes, m'explico. A l'inici de l'anime fins al capítol 12 o 13 (no ho recordo) la música i la història té un marcat to optimista y de perseverar, tot això canvi a la segona meitat de la serie i ho reflecteix molt bé per mi, el segon ending, que per un servidor es una delicia. En general comparteixo la opinió de l'Ereza de la dificultat de que et caiguin malament els personatges.

Acabada la serie vaig decidir fer una review a Pordede que gràcies a l'aparició de Plusdede puc compartir amb vosaltres i que ha estat de llarg, la valoració més positiva que he fet d'un anime, us l'adjunto aquí:

Text amagat.
Imatge
La vida no consiste en esperar a que pase la tormenta, si no en aprender a bailar bajo la lluvia. Touka Kirishima

cosarara
Porco Rosso
Porco Rosso
...
Repte d'anime 2019
Principiant
0 / 12
Entrades: 159
Membre des de: 02 gen. 2018, 00:40
Gràcies donades: 49 cops
Gràcies rebudes: 66 cops

28 gen. 2018, 23:51

Aaaaaah quin dramón! En el bon sentit. Tot i que normalment no m'agradin gaire els personatges adolescents, en aquest anime m'han caigut tots molt bé; quasi me n'he enamorat. Tanta energia, tanta motivació, una mica més i m'apunto a classes de piano jo també!
M'encanta la comèdia slapstick que fa servir, i que sap quan és hora de fer broma i quan s'ha de posar seriós en tot moment. I pel que fa al balanç entre fortuna i desgràcia al llarg de la història, crec que està molt ben anivellat.
L'animació és molt bona, i la banda sonora és fantàstica (en aquest anime té més pes del normal, es clar).
En general, li dono un 9/10, i la recomano molt a tothom a qui li agradi la música clàssica.

Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Repte d'anime 2019
Intermedi
32 / 36
Entrades: 1109
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
Gràcies donades: 657 cops
Gràcies rebudes: 290 cops

19 gen. 2019, 23:37

Bé, aquests dies ens hi hem posat i, la veritat és que ens l'hem acabada en tres dies.

Text amagat.

Voldria acabar amb unes breus paraules que duc dins el cor des del primer capítol.

TSUBAKI WAIFU!

Ah! Només he comentat coses de l'argument! xD

L'apartat musical és espectacular, però visualment és una obra mestra. No record haver vist res que m'hagi agradat veure tant visualment. És una passada.
Imatge
Text amagat.

UkiHana
Administrador
Administrador
Husbando collector
Repte d'anime 2019
Intermedi
32 / 36
Entrades: 1998
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
Gràcies donades: 223 cops
Gràcies rebudes: 648 cops

20 gen. 2019, 11:09

Només vull dir una cosa abans de començar perquè em sembla de vital importància:

:ilu: TSUBAKI WAIFU INFINITA. :ilu:

Ja està, aquesta és la meva ressenya de l'anime.

Que no, que no, que tinc moltes coses a dir! Per començar, que no m'esperava exactament això, però a la vegada sí. Esperava un anime d'aquests que tota l'estona són sentiments i menjades de cap i m'he trobat això, però en realitat el centre de tot és la música. Personalment la música m'agrada molt i intento mirar tots els animes musicals que fan (inclosos animes d'idols amb argument dubtós) així que en aquest aspecte Shigatsu em va comprar definitivament.

De fet, recordo haver mirat el primer capítol quan va sortir i haver-lo trobat molt tonto, no sé per què... De totes maneres, estic contenta d'haver-lo vist, crec que és un anime que s'ha de veure i que té una animació putament preciosa. De veritat, que mentre mirava l'anime pensava "quants diners ha costat cada capítol?" i "quant ha costat fer aquesta puta joia audiovisual en conjunt?" No recordo haver vist mai res tan jodidament preciós i amb aquests colors tan intensos...

I bé, entraré ja en el meollo de l'argument:

Text amagat.

Ja que hi era, vam veure l'OVA i vaig trobar que, sincerament, no aportava res, absolutament res a l'anime en si. La major part del capítol eren flaixbacks que ja havies vist durant l'anime fins a la sacietat. Sí, hi incorporen escenes noves, però no prou sucoses com per marcar una diferència amb el contingut que ja havia vist abans...

Imatge

Tsubaki is waifu, she must to be protected <3

Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Repte d'anime 2019
Principiant
3 / 12
Entrades: 152
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
Gràcies donades: 111 cops
Gràcies rebudes: 133 cops

20 gen. 2019, 19:24

Aprofitant que heu animat aquest tema, faré la meva aportació amb una opinió impopular. La veritat és que no em va agradar gaire aquest anime, en el seu conjunt; l'hauria deixat a mitges si no fos perquè el mirava amb un amic a qui li havia agradat molt. I això que l'animació era maquíssima i tenia una premisa prou interessant, però la narració no em va convèncer gens ni mica.

Anem al gra.

Text amagat.
Imatge
Un autèntic guerrer no necessita espasa.

Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Repte d'anime 2019
Intermedi
32 / 36
Entrades: 1109
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
Gràcies donades: 657 cops
Gràcies rebudes: 290 cops

04 feb. 2019, 01:19

Vaja, després de l'opinió "impopular" de n'@Atir dels Senders, se'm va passar comentar l'OVA.

Imatge

Poc més puc afegir al que ha dit na @UkiHana: és un repost dels concerts de'n Kosei quan era nen. Hm... Bé, sí, d'acord, veiem un poc més de na Kaori de nena i tal, però... podríem dir que és bastant un timo.
Imatge
Text amagat.

Respon