Vinc amb els meus millors.
Millor manga 2018
Difícil però em quedo amb
Dorohedoro de
Q Hayashida. Primer perquè aquest any per fi s'ha començat a editar aquí per ECC, segon perquè també ha acabat al Japó aquest mateix any després de 18 anys de publicació amb 23 volums. La historia, els personatges, el dibuix... El que crea l'autora en aquest manga es magnífic. Molt recomanable. Però ep, que no és tot... tercer: aquest any també s'ha anunciat que tindrà anime!!!

Tota una sorpresa, una més d'aquest 2018.
Us deixo un trailer/anunci:
Millor anime 2018
Encara que no n'hagi acabat cap aquest 2018 (per mandra més que res)... tiro cap al que m'interessa:
Yagate Kimi ni Naru. Perquè fa falta més yuri en anime, i perquè es conegui més yuri en manga. Que prou falta fa. Feu el favor de comprar el manga l'any que ve a Planeta si us ha agradat!!
De totes maneres, animes que he començat a veure d'aquest any i que m'agradaven n'hi ha força com Wotakoi, Mitsuboshi Colors, Zombieland Saga, Uchi no Maid ga Uzasugiru!, Sora Yori mo Tooi Basho, Yuru Camp...
Millor personatge 2018
També força complicat. Hi ha molts personatges destacables aquest any, com Kasane, Legoshi, Inmo, Ebisu, Ulna... però aquest any em quedo amb la
Ran Uruma del manga Ran to Haiiro no Sekai editat per Tomodomo. Fantàstica sèrie que han acabat d'editar aquest any. Preciosa de principi a fi. I el personatge de la Ran m'encanta.

(El manga, en tema màgia i bon dibuix, el prefereixo molt abans que Atelier que no m'està acabant d'atrapar)
Millor opening/ending 2018
En endings no ha estat massa complicat, i en openings... tampoc. Un parell o tres interessants. I això que m'he posat a veure un top 50 d'aquells de youtube d'ops i eds de 2018 i res xD
OPENING
ENDING
Millor manga publicat a Espanya 2018
Aquí sí que ho tinc més difícil... Moltes sorpreses aquest any. Fantàstiques series com la ja esmentada Dorohedoro, Beastars, Miss Hokusai, Música de Acero, Mi experiencia lesbiana con la soledad, Koi wa Ameagari no You ni, Kasane, Holiday Function, Pink, wotakoi i un llarg, llarg etc.
Peeerò, em quedo amb
Ao no Flag de
KAITO i editada per Ivrea. Tota una sorpresa que arribés (encara que ja l'esperava aviat) i més que fos per Ivrea, que la veritat no li pega massa. Però ep, cap queixa, benvingut sigui aquest romanç d'institut que trenca amb tots els tòpics. Amb grans personatges i boníssims cliffhangers que deixen amb ganes de més. Molt, molt, molt recomanada. Doneu-li una oportunitat i jutgeu vosaltres mateixos.
Com a categories lliures, aprofitaré:
Millor còmic no manga 2018
No segueixo molta cosa, prefereixo esperar a que s'editin per aquí per conèixer noves series però algunes sí que enganxen. I força com
Shipwreck de
Warren Ellis i Phil Hester editada per AfterShock per destacar alguna. A més es una de moltes del segell AfterShock que Planeta editarà l'any que ve.
Millor còmic no manga publicat a Espanya 2018
En segueixo pocs comparat amb el manga però son de lo millor que s'edita. Aquest any em quedo amb la reedició del clàssic de
Terry Moore:
Strangers in paradise. Un còmic que tothom hauria de llegir. Després de 25 anys de la seva publicació original, Norma treu una extraordinària edició de luxe que no podia deixar escapar de cap manera.
Millor novel·la publicada a Espanya 2018
Només llegiexo sci-fi i llegeixo poc, el que puc, però ni que sigui per recomanar. Aquest any he descobert
Becky Chambers i el seu
El largo viaje a un pequeño planeta iracundo. Novel·la d'allò més original amb uns personatges fantàstics, les històries i personalitats dels quals, es van desgranant a mesura que avancen en el seu viatge. Al llarg d'aquest, les històries, sentiments i personalitats de tots ells, així com la informació necessària sobre les seves espècies i el món en què viuen (tot molt ben pensat: des de la relació entre espècies fins als idiomes, cultura ... de cada poble, la situació política ...), es van desgranant a mesura que s'acosten al seu destí. Ciència ficció optimista, per gaudir del viatge i els seus personatges. Recomanadíssima. Tant de bo arribin les secueles l'any que ve. Si la llegiu, us enamorareu de la tripulació de la Peregrina, de tots ells, de debò.
I ho deixo ja que això s'està allargant molt.
Passeu unes bones festes!!