VANITAS NO CARTE

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.
Respon
Avatar de l’usuari
Skuld
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 574
Membre des de: 08 des. 2015, 23:56
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 69 cops
Gràcies rebudes: 259 cops

VANITAS NO CARTE



Imatge


Autora: Mochizuki Jun
Inici publicació: 22 de desembre del 2015 - actualitat
Volums: Actualment hi ha 6 capítols disponibles amb publicació mensual
Gènere: Shounen. Fantasia, Steampunk, Sobrenatural, Històric, Misteri, Acció, Drama

Informació addicional:
És la tercera obra principal de la mangaka Mochizuki Jun després de Crimson-Shell i Pandora Hearts. De manera similar a les seves dues sèries anteriors en aquesta combina elements de l'època victoriana amb una novetat, la incorporació de l'estètica steampunk utilitzant maquinària funcional amb intrincats sistemes de vapor etc.


Sinopsis:
La història se situa a la França del segle XIX, una època on augmenten les aparicions de vampirs i cada dia es reporten més casos de morts estranyes. En Noé, un d'ells, es dirigeix a París en busca d'una gran llegenda, el llibre de Vanitas. Aquesta diu que fa molt de temps va viure un vampir anomenat Vanitas que era odiat pels de la seva mateixa espècie per haver nascut sota una lluna plena blava, ja que la majoria neix sota una nit de lluna vermella. Espantat i sol, va crear el "Llibre de Vanitas", un grimori maleït que un dia prendria la seva venjança sobre tots els vampirs.
En el seu trajecte cap a París, un atac sobtat fa que en Noé conegui l'enigmàtic Vanitas, un doctor que s'especialitza en vampirs i, per la seva sorpresa, és un humà normal i corrent que fa servir el llibre per a curar els seus pacients. Darrere d'aquesta amabilitat però, hi ha amagada alguna cosa més sinistra...

¿Qui és ell i quins secrets i conjurs amaga el seu grimori? ¿Per quina raó li demana a en Noé que l'ajudi en la seva missió? A mesura que avanci la història s'aniran resolent tots els misteris!!

Imatge


Valoració personal:
En aquest cas realment no puc opinar massa res perquè només m'he llegit 5 capítols, però he de dir que normalment aquesta autora és garantia de qualitat. Estic fent la col·lecció de Pandora Hearts i em queden dos volums per acabar, a aquestes alçades ja us puc assegurar que no defrauda en cap moment. Tenint en compte els primers capítols de Vanitas no Carte sembla ser que serà un estil similar: ple de misteri, ben plantejat i sense buits argumentals. Ja només en els primers capítols transmet la sensació que serà una història interessant i plena de girs argumentals amb uns personatges carismàtics i plens de secrets.

El dibuix, com sempre, és excel·lent i les panoràmiques sobre la ciutat, el cel de París, els diferents espectacles, els aparells i maquinària són espectaculars. A banda d'això, a l'hora de dibuixar els personatges sap com transmetre el que vol en cada moment, ja sigui amb una mirada, un somriure o una expressió, que allò farà que dubtis sobre les intencions reals del personatge, els quals no són mai tan senzills com semblen al principi.

En el meu cas és un d'aquells manga que em criden l'atenció només per l'estètica, però realment té un càsting particular amb personatges que poden donar molt de joc, a més d'introduir el tema dels vampirs, temàtica de la qual també sóc fan. De moment té pocs capítols (fa uns dies que ha sortit l'últim) però ja ha introduït el que serà el tema principal i està força interessant, a més que en els capítols hi acostuma a haver força contingut i els dos primers són força llargs, a partir del tercer ja tenen la llargada estàndard.


Imatge Chibi Noé


¡¡En cas que algú li donés una oportunitat i li agradés li recomanaria també Kuroshitsuji i Pandora Hearts!!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Skuld
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 574
Membre des de: 08 des. 2015, 23:56
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 69 cops
Gràcies rebudes: 259 cops

Vaig voler indagar una mica més en el tema de París i vaig trobar el blog d'aquesta noia: KiraKira Treasure Box. Trobo que les seves reviews estan força bé o sigui que deixo els links. De totes maneres hi ha spoilers dels capítols 1-5 o sigui que no recomano que els obriu :3



Imatge


Imatge


Bàsicamenet aquí deixaré les imatges que hi ha de París i algun dels edificis en què s'ha inspirat; tenint en compte tot això crec que ha fet una bona investigació. A més de deixar "easter eggs" pels fans de Pandora Hearts!! ^^


Text amagat.
Imatge

Text amagat.
Imatge

Text amagat.
Imatge

Text amagat.
Imatge


Aquesta última en principi no sabia què era ja que per l'època no podia ser la torre Eiffel però en les seves reviews he trobat informació interessant que em fa pensar que la MochiJun s'ho curra molt ^^

"In the early 1880s a French electrical engineer called Sébillot set out on a tour of the United States, an almost obligatory part of a technical education in those days. Of all the installations visited, it was the lighting towers that captured his imagination most vividly. On returning to Paris, he began thinking about trying out something similar himself. He found a soul and interested partner in the architect Jules Bourdais, who had just made a name for himself by building the Trocadéro. Soon after the committee preparing the 1889 Exposition launched a competition for a monumental landmark, and Sébillot and Bourdais entered their project. This was, to quote the title of Bourdais' submission, a "Colonne-Soleil, Project de Phare électrique de 360 metres de hauteur destiné à éclairer tout Paris. Construction monumentale" (a "Sun Tower, an electric lighthouse, 360 metres high, to light up the whole of Paris. A monumental construction"). Or, in Sébillot's words: "Avant-Projet d'éclairage de la ville de Paris par un seul foyer lumineux" ("...a project to light up Paris from a single source of light"). Bourdais was to take responsibility for the architecture, Sébillot for the engineering. The Sun Tower, along with another project involving a tower, that of the bridge construction engineer Gustave Eiffel, made the committee's short list. Its pros and cons were discussed in detail at the meetings of the Société des Ingénieurs civils de France, and it attracted a great deal of attention in the French and European technical press. In the end, the Eiffel Tower won the competition, not because it was thought to be impossible to light Paris centrally from the Sun Tower, but because it seemed too expensive, impractical and dangerous. But the fact that Eiffel, too, considered putting an arc lighting system on top of his tower shows how attractive the idea was."


Source: Schivelbusch, Wolfgang (1995) Disenchanted Night: The Industrialization of Light in the Nineteenth Century, p.128.


Imatge
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Skuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuld, m'has convençut :pervertmoon:

La veritat és que el primer capítol en si m'ha agradat molt! L'ambientació sobretot, el dibuix i els personatges. He de dir que el Noé m'agrada moltíssim i que tinc els meus dubtes amb el Vanitas, però suposo que és qüestió de deixar que la història vagi avançant per anar-lo coneixent un poc millor i veure com fan feina aquests dos junts.

En alguns moments m'ha costat pillar què estava passant i algunes coses no les he entès bé, però ha estat que és cosa dels scans que d'on ho he llegit estaven un poc borrosos i no es veien massa bé (ho has llegit en bona qualité?) i la traducció en algunes vinyetes no s'acabava d'entendre :gota:

A part de quatre cosetes d'aquestes (bé, realment em molesta molt llegir un manga borrós XDD) en general m'ha agradat molt i el darrer capítol m'ha deixat amb ganes de saber més! (el darrer que he trobat ha estat el número 6, però una altra vegada dir que de la web on ho he trobat els capítols estaven repetits dues vegades i era un poc un follón...) (Si coneixes algun fansub on ho tradueixin que valgui la pena m'ho podries passar per privat?) :)

Spoilers capítol #6
Text amagat.
És a dir, que el Noe és un orfre, no té res a veure amb la família de la Dominique tret que el seu avi va ser el seu mestre i, pel que sembla, el seu avi fa un poquet de por... Em recorda molt a l'Allen i el Cross Marian xDDD De fet, quan ha pres la sang de la Dominique m'ha recordat molt a Owari no Seraph, el moment en què el Mika beu la sang del Yuu xDDD

Els escenaris són una passada, Altrus Paris és preciós (i dels capítols passats també m'han agradat molt, fins i tot els "cutres" com quan el Noé i el Vanitas esmorzen mirant uns edificis normals, el dibuix és perfecte!) Tinc ganes del següent capítol i de veure si esbrinen alguna cosa més sobre el Charlatán i anar descobrint un poquet més sobre el Vanitas, que tot i que hagin anat dient cosetes d'ell, em té molt intrigada :uki:


PD: Noé is love <3
Avatar de l’usuari
Skuld
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 574
Membre des de: 08 des. 2015, 23:56
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 69 cops
Gràcies rebudes: 259 cops

Bieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!!! No saps com m'alegro d'haver-te convençut jeje :ilu: Així ja tindré algú amb qui anar comentat els capítols!! :hug: Et puc assegurar que no et decebrà :3

No sé perquè però tenia la impressió que t'agradaria en Noé XDDD Però t'he d'advertir que pot molt ben ser que res sigui el que sembla d'un bon principi perquè la MochiJun és una experta en donar girs inesperats jajaja A banda d'això realment el comportament d'en Vanitas és mooooolt sospitós, algunes de les seves expressions o respostes que dóna fa que sigui molt misteriós i difícil fer-se una idea de com és. És precisament el que m'agrada d'aquesta autora!! De totes maneres no m'estranyaria que li agafés afecte al llarg del manga... la qual cosa és un error perquè en la primera pàgina ja queda força clar que el més probable és que al final es mori i que sigui en Noé el que el mati :consol:

A mi al principi també em va costar un munt trobar una bona traducció, vaig haver de provar totes les que vaig veure i al final sí que vaig ensopegar un fansub que el tradueix bé i s'entén perfectament: "Cheshire's Lair Fansub". En cas que no ho trobessis ja t'ho passaré!! És molt difícil llegir quan les frases no tenen sentit XD Si hi ha alguna cosa que no hagis entès torna-ho a llegir amb aquest fansub perquè si està ben redactat de moment s'entén tot força bé. A diferència de Pandora Hearts, que et mengen molt més l'olla i al principi has de llegir els capítols com 3 vegades per entendre-ho :scratch:

L'últim capítol de moment és el número 6, que ha sortit aquesta setmana passada, el pròxim sortirà el mes que ve :gota: M'han deixat amb moltíssimes ganes de saber com continua!! A més de veure els escenaris que dibuixa i el ball de màscares. A mi, per exemple, la desfilada estil venecià em va deixar al·lucinant!! :uki:

Text amagat.
El que també em té força intrigada és el tema d'en Vanitas de portar sempre guants i les cicatrius del braç, sobretot perquè quan va tocar la Jeanne va ser com si es quedés sense força completament, i dubto que fos només per la sorpresa, ja que és una assassina molt experimentada i va ser una reacció instantània. Fins i tot ella ho va trobar estrany!!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Skuld
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 574
Membre des de: 08 des. 2015, 23:56
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 69 cops
Gràcies rebudes: 259 cops

En aquestas pàgina es poden descarregar els capítols que hi ha fins ara, la qualitat és força bona. Aquest fansub sí que fa una traducció de qualitat i es veu bé :) http://stephannightraycrosszeria.tumblr.com/

Molt bon capítol!! Em sembla que el millor fins el moment!! Ho han deixat molt interessant, a veure com seguirà això ^^ Espero que algun dia els hi doni per llicenciar-la.

Text amagat.
Informació sobre l'accident babel i la teoria de la fórmula del món; està interessant això de reescriure fórmules, segur que en algun moment serà el punt clau jeje

En Noé molt mono amb el vestit i la màscara i en Vanitas cridant l'atenció de més a més com sempre XDD

Les últimes pàgines més en negre han molat un munt, ja s'anirà demostrant la personalitat real d'en "Vanitas" o com es digui de debò; tot i això, si l'odia tant perquè fa servir el seu nom? Tècnicament el llibre juga amb els noms... potser ha perdut el seu i no té més remei? Després de veure la marca de possessió està clar que els seus motius no són massa nobles, però no esperava una altra cosa ;) Haurem d'esperar a veure què volia en Luca, però suposo que alguna cosa li va fer a la Jeanne per aconseguir aturar-la. Encara m'intriguen les cicatrius de l'altre braç... ¬¬


Text amagat.
Imatge
Imatge
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

De cada capítol que passa més em flipen els fons i tots els detalls! L'art d'aquest manga em té enamorada, és brutal!! La part del ball de màscares, tant l'edifici per fora com el ball en si per dintre em sembla absolutament bestial!! I si, el Noe està moníssim i el Vanitas també amb aquestes robes!! <3

Text amagat.
M'ha agradat que ens contin un poquet més sobre això de Babel i el ball en si m'ha semblat una passada. La Dominique m'està com agradant, està boja i imposa com respecte, espero que no se li vagi molt l'olla en el futur (o com a mínim no tant com al Vanitas xD)

"L'actuació" del Vanitas m'ha deixat molt boja, a mesura que ho anava llegint pensava "però què faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas?" però quan ha explicat el motiu que té per salvar els vampirs he pensat "yesu, m'agrada!" tot i que bé, també m'esperava altra cosa com dius tu, segur que encara queda molt per aclarir sobre per què fa servir aquest nom, què va passar en el passat i com s'ho farà per acomplir el seu objectiu...


Moltes gràcies per la recomanació, realment m'agrada molt no només l'art sinó la història en general és una passada!
Avatar de l’usuari
Skuld
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 574
Membre des de: 08 des. 2015, 23:56
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 69 cops
Gràcies rebudes: 259 cops

CAPÍTOL 8

Vaig molt tard amb el capítol, espero que mentre comento aquest no hagi sortit el pròxim XDDD Cada un millor que l'anterior!! M'alegro tant d'haver començat a llegir aquest manga!!

Text amagat.
Comencen els girs en la història, ha estat un capítol una mica més sanguinolent que els altres i amb unes quants moments Vanitas x Jeanne ;) Una abraçada, diu jajajaja clar que sí!! com se'n fot el cabró XD mmmm.... ho ha tornat a fer... ¬¬ ha sigut tocar-la i altre cop ha fet el que ell vol, això té truc segur!! Però què bèstia la manera de mossegar-lo!! M'encanta!! S'ho mereix per provocar XD

Em sembla que ningú esperava aquest canvi d'actitud còmic després de veure el mode boig psicòtic en què va acabar el capítol anterior XDDD Però vaja, evidentment continuen volent-lo matar jajaja

I per la banda d'en Noé tampoc es queden curts, molt interessant que ja aparegui el charlatán!! Ja comencem... hi havia algú més a banda de la Dominique i ja els començaré a confondre T-T es veu que la persona de les visions no era ella, sinó en Louis... suposo que és comprensible que tots penséssim que era la Domi, després de tot eren germans i s'assemblen moltíssim (no sé perquè tinc la sensació que al final en Louis no serà mort, a més que el sensei d'en Noé ja em pinta molt sospitós i segur que té alguna cosa a veure amb tot el que ha passat). S'ha sentit molt Pandora Hearts, ¡¡tragedy incoming!!
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
NeKKa
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Tadaima!
Entrades: 30
Membre des de: 13 ago. 2016, 02:06
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 13 cops
Gràcies rebudes: 7 cops

Pel que dius sembla un bon anime! A mi la tematica Steampunk m'agrada moltissim, li donare un cop d'ull, clar que si te una bona estetica i ambientació, això també es un punt a favor. Gràcies per la recomanació.
Si podem plorar, també podem riure
Imatge
Avatar de l’usuari
Skuld
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 574
Membre des de: 08 des. 2015, 23:56
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 69 cops
Gràcies rebudes: 259 cops

NeKKa ha escrit:A mi la tematica Steampunk m'agrada moltissim, li donare un cop d'ull, clar que si te una bona estetica i ambientació, això també es un punt a favor. Gràcies per la recomanació.
Doncs així crec que et podria agradar bastant, l'autora acostuma a fer bones històries i dibuixa molt bé!! Si decideixes donar-li un cop d'ull comenta-ho per aquí i així anem parlant dels capítols i comparem opinions, que així mola més!! :ilu:

Costa trobar una bona traducció i que les pàgines siguin nítides, jo recomano llegir-ho d'aquí, que es poden descarregar tots els capítols fins ara (de moment només n'hi ha vuit): http://stephannightraycrosszeria.tumblr.com/

PD: com ja he dit al primer post, si us agrada aquesta recomano molt els manga de Pandora Hearts i Kuroshitsuji!! Són dels meus preferits :3
Imatge Imatge
Respon