Ha arribat l'hora que tots esperàvem... Ha arribat l'hora de les...
Croquetes d'hamburguesa de bacon i formatge!
Seieu adequadament i prepareu les crispetes (o millor no) perquè presenciareu una recepta que podria assassinar a qualsevol.
Abans de començar us he de fer uns quants disclaimers: Aquestes croquetes les vaig confeccionar amb el meu cosí el 27 de juny del 2020 en una successió de "No tens collons". Era la primera vegada que jo feia croquetes, i ens vam adonar a mitges que potser ens havíem passat. És possible que les fotos no siguin gaire agradables. És més, pot ser que siguin fins i tot perilloses per la salut humana. I com que fa un any que les vaig fer i no vaig guardar la recepta enlloc, no recordo gaire mesures exactes (tampoc vam fer res exacte, el secret de tota bona recepta és la mesura de quantitat "fot-li el que et sembli").
Dit això, comencem!
Com a bons esclaus del capitalisme que subvencionen la precarietat laboral i els productes de qualitat sospitosa i a preu baix, vam anar al nostre estimat Mercadona a comprar tot allò que ens faltava.
Quatre hamburgueses de vaca, bacon, cheddar, patates fregides per acompanyar (no les vam fotre a dins, no us preocupeu. Espera... potser he tingut una idea...), quètxup (perque a casa meva som uns pringats i no en tenim mai), i pa ratllat. Vam utilitzar altres coses, com farina, llet, sal, all, oli, ou... Però ja ho tenia jo tot a casa.
Per començar vam posar en una paella grossa una mica d'oli qualsevol i vam fregir les quatre hamburgueses i tot el bacon. No sé per què collons vam fotre-hi oli si allò va soltar més greix, horrible i traumàtic. Un cop tot fet vam triturar les hamburgueses amb un instrument del dimoni i vam deixar la pasta en un bol. (només en vam triturar tres perquè mentre cuinavem la quarta va morir, no sé qui se la devia menjar

) Seguidament vam triturar el bacon i el vam barrejar amb la pasta. (gràcies a Jesucrist que no tinc fotos d'aquest moment perquè és poc agradable. Però de la resta de passos sí que els vam retratar, o sigui no sé pa qué) Per cert, heu tastat mai bacon triturat? És sorprenent, el mateix gust fantàstic però la textura té un gir, li dones la volta a la idea. Us ho comunico perquè ho reflexioneu, ho consulteu amb el coixí, i sortiu amb receptes amb bacon triturat. Jo ja he fet la meva labor, us he plantat la llavor.
En una altra paella encara més gran (la que havia de ser la definitiva ja) vam afegir una quantitat indeterminada de llet i, mentre removiem vam anar afegint farina paulatinament, per fer la betxamel. Remoure amb algun utensili de fusta és important perquè la farina no formi grumolls. I sempre és preferible que a priori et passis de farina perquè és més facil solucionar-ho amb llet que no amb més farina. Més que res perquè la farina s'ha de fer bé, la farina crua és fastigosíssima, i si a últim moment li poses una mica de farina i no la fas, cagada pastoret.
Bé, que has de fer la betxamel d'alguna manera amb quantitats aleatòries fins que et quedi una textura que en realitat ningú sap exactament quina és, i au (aquesta és la conclusió que en vaig extreure).
Quan ja teníem la betxamel llesta hi vam afegir aquella massa d'hamburguesa i bacon triturats. Com podeu observar hi ha poca betxamel perquè no tenim criteri. Si volguéssiu que us quedessin més suaus haurieu de fer més betxamel (o ficar-hi menys merda, és que naltros també...)
Ara ve el puntazo fastigós. Quan la barreja de carn i la betxamel ja estavem integrades, hi vam tirar un mejunge. Aquí entre olors, textures i totes les desgràcies que havíem vist ja estavem una mica marejats. En un bol apart vam posar una miqueta de llet i tres o quatre llenques de formatge cheddar, i ho vam escalfar al microones. Quan ens va quedar una salsa la vam afegir a la paella i vam deixar arrofredar.
Text amagat.
Ara venia el pitjor moment. Recordar-ho em fa venir suor freda. Crec que encara no ho he superat. Havíem de fer la forma de croquetes d'aquella pasta. És que no sé com explicar-vos-ho, no tinc paraules. Us demano als forts d'estómac que observeu detingudament aquesta imatge: (Advertència: Veure aquesta imatge pot provocar veganisme no intencionat)
Text amagat.
No sé si ho veieu bé, però millor que us ho digui. Va ser una experiència traumàtica, estressant, i complicadíssima. Era agafar una miqueta de la pasta de croqueta i que se t'omplissin les mans d'oli, greix i altres substàncies. Ens relliscaven de les mans. Cada tres croquetes ens les havíem de rentar. L'aspecte i la textura nefasta (i, també, la olor fortíssima) ens feia marejar-nos. Vam haver de seure més d'una vegada. Era una operació a cor obert i erem naltros dos sols, sense anestesistes i sense guants, confeccionant les croquetes més feixgues que s'han fet mai.
Per fi va arribar la part divertida. L'arrebossament. Ou batut i pa ratllat, i bastanta habilitat. (no sé si s'apreciarà gaire, però n'hi havien unes de llargarudes que vaig fer jo. És que a veure. Jo sé fer boletes. I sé fer xurros. Però a mi l'art de les croquetes de fer una forma entre boleta i xurro no me l'ha ensenyada ningú. És molt difícil, no em jutgeu)
Text amagat.
Finalment les vam fregir amb prou oli. N'hi ha algunes de torrades perquè no tinc criteri, però not bad. En realitat aquesta fotografia m'agrada molt, perquè tu aquí veus croquetes normals, fregides amb més o menys gust, però normals. Un ciutadà normal no sap el que es pot trobar si en tasta una.
Quan les vam tastar no ens ho crèiem. Havíem triomfat. Tant patiment, estrés i tensió, en condicions d'olors, textures i cansanci extrem. I ho haviem aconseguit. Aquelles croquetes conservaven tot el sabor de l'hamburguesa, del bacon, del formatge. Del greix, l'oli i el colesterol. Mossegar una croqueta era mossegar la mort. La veies durant uns segons, jutjava la teva vida, i et deia que encara no t'havia arribat el moment, però que no juguessis amb la sort. Cada croqueta era una experiència. Una experiència molt perillosa, perquè cada mossegada podia ser l'última. Però en això consisteix l'art.
Text amagat.
"Però Lora, què tenieu al cap, esteu bojos?" Ui no, perdona. Però quan ets un artista consagrat com nosaltres no pots fer les coses a mitges. La nostra idea una nit de catxondeo havia sigut fer croquetes de bacon cheeseburguer, i allò pensavem fer. No ens valia fer croquetes de carn picada perquè la carn picada no és una hamburguesa. Encara que després la vam triturar igualment, el més important és el símbol de l'hamburguesa. I tampoc ens valia fer croquetes d'hamburguesa i després acompanyar-les amb formatge i bacon. Hauríem fracassat en la nostra empresa. El nostre objectiu era compactar en una petita croqueteta el sabor d'una hamburguesa amb bacon i formatge, la seva potència, el seu colesterol. Volíem una mongeta que t'alimentés no per deu dies, sinó per tota la vida. I el que va resultar d'aquella feinada va ser una obra d'art que viurà eternament en les memòries dels que van tenir la sort de tastar-ho.