Té delicte que després d'haver comentat totes les pelis Ghibli que he anat mirant, m'hagi deixat contar-vos que aquesta és de les meves preferides!
A El viatge de Chihiro li tinc molt de carinyo, primerament perquè va ser la primera pel·lícula Ghibli que vaig veure i segon perquè realment em va agradar moltíssim. La vàrem veure en català amb un grup d'amics i la veritat és que m'ho vaig passar molt bé i em va servir com a introducció a aquest meravellós estudi que ha fet pel·lícules molt bones i que, en aquell moment, encara desconeixia.
De fet, em vaig animar a veure-la primer perquè la meva professora de japonès ens va explicar el títol mentre estudiàvem el kanji de Sen (mil) 千 En japonès el títol de la peli és 千と千尋の神隠し
Sen to Chihiro no Kamikakushi i ens va explicar que Kamikakushi es podria traduir per quelcom com "el camí dels Déus" i després ens va contar el perquè del "Sen to Chihiro".
A la peli, com recordareu, a la Chihiro li canvien el nom a Sen, però en realitat no és que li canviï el nom, és que n'esborren una part i, amb el kanji que queda, el llegeix de l'altra forma. Dit d'altra manera, si Chihiro en japonès és: 千尋 Chi-Hiro, quan li esborren el darrer kanji queda 千 que es pot llegir com Sen i Chi i per això passa de Chihiro a Sen.
Realment m'agradaria molt tornar-la a veure! Si algú vol veure-la, m'adapto a horaris!