El joc ja fa dues setmanes que ha sortit i després de viciar unes 50 horetes he tret les meves pròpies conclusions.
Val a dir que el joc en general ha estat una decepció, internet i youtube en van plens de gent queixant-se i amb tota la raó.
Els creadors de No Man's Sky van prometre molt i no han complert massa coses.
No hi han dinosaures enormes que afectin el paisatge, no pots volar a ras de terra, els recursos són molt homogenis i trobes pràcticament de tot en tots els planetes, el clima no depèn de la distància al sol, no hi han batalles entre faccions, les faccions són pràcticament iguals, les naus també...
Però també té coses bones! (sinó no hagués estat 50 hores de joc). Hi han molts planetes per descobrir, aprendre llenguatges alienígenes mola un taco, caçar els logros és divertit (menys el de supervivència que està bug) i descobrir mica en mica el lore és interessant.
La meva opinió personal:
Deixant de banda tot el que van prometre, el joc en si és sosillo. Bàsicament et dediques a anar d'un planeta a l'altre fent el mateix en cada planeta: recolectar recursos, parlar amb algun alienígena, descobrir paraules del seu idioma, registrar animals, plantes o roques, ficar un nom enginyós al planeta i anar al següent planeta.
Text amagat.
Però malgrat ser monòton a mi m'agrada anar descobrint el lore. D'on venen els Centinelas? Què és l'Atlas? Quins son els orígens dels Gek, els Korvax o els Vy'keen? Cada cop que trobes una interfície de l'Atlas o un monument antic desenterres una peça més del trencaclosques i els pocs logros que hi han t'impulsen a descobrir criatures dels planetes o a lluitar contra pirates espacials.
En canvi, també té coses dolentes que podrien millorar molt més. A part d'alguns bugs de la generació procedural (edificis al mig de la terra o ruines sota el fons marí que no hi pots accedir), un dels errors més greus són les naus espacials.
Als tràilers i entrevistes van prometre que hi haurien tres tipus de naus: científiques, de combat i mercants. Però a la pràctica, malgrat que algunes naus tinguin aspectes de mercaders i altres de guerra, totes són iguals. L'únic que t'interessa és tenir una nau amb molt d'espai i encara que sigui minúsucla visualment hi podràs transportar tones i tones de material, o encara que no tingui un puto canó podràs equipar-la com la estrella de la muerte.
També la varietat entre les races, que són força iguals i sobretot la varietat de planetes són errors importants. Hi han pocs elements i més de la meitat només serveixen per comerciar i es poden trobar a tot arreu, independentment del clima de cada planeta o del sistema en que es trobi. Si que és veritat que alguns elements rars, el coure o la crisontita es troben en alguns planetes i altres no, però la varietat és ínfima. En tots els planetes pots trobar Ferro, Carboni, Thamium9, Platí, Zinc, Plutoni, Or i Emerili, que amb això en tens de sobres per passar-te el joc (i masses elements més no és que hi hagi la veritat).
També un error que hi trobo en un joc d'aquesta envergadura són les millores i les fórmules. Jo en 20 hores de joc ja tenia totes les fórmules del joc, tant per l'arma com per la nau i el tratge, i en poques hores més totes les fórmules de productes.
En resum, un joc que prometia molt però al final ha estat una decepció enorme. Amb tot els hi dono el benefici del dubte i mantindré jugant esperant que en un futur vagin posant nou contingut!
Si algú de vosaltres hi ha jugat, doneu la vostra opinió! O sino, doneu-me idees per posar noms a coses que m'estic quedant sense imaginació xDD