Maison Ikkoku

Fitxa tècnica
- Autora: Rumiko Takahashi
- Gènere: Coses de la vida, comèdia, drama, romanç, seinen
- Estudi: Studio Deen
- Temporades: 4
- Capítols: 96
- Any: 1986
- En català? Sí (doblada)
Argument
A la Maison Ikkoku, una pensió força normal, hi ha força inquilins que no ho són tant. En Yuusaku Godai, el llogater més calmat, s'ha cansat finalment del xivarri, les festes i les interrupcions dels seus veïns, i ha decidit anar-se'n a un altre lloc on pugui estudiar en pau, així que es prepara per partir.
Però el pla es veu interromput quan coneix la nova portera de la pensió, la Kyouko Otonashi. Se n'enamora bojament i decideix que potser la pensió no és un lloc tan dolent. Malauradament, la Kyouko té els seus propis problemes romàntics: és vídua i el seu marit es va morir sis mesos després de casar-se. I tot i els seus creixents sentiments vers en Godai, la Kyouko encara enyora el seu marit, i pensa que cap altre home podria omplir aquest buit al seu cor. Però qui sap, potser amb la persistència d'en Godai i una mica d'ajuda dels altres llogaters excèntrics, podrà tornar a experimentar l'autèntic amor.
Openings i endings
Opening 1: Kanashimi yo konnichi wa
Opening 2: Suki sa
Opening 3: Sunny shining morning
Opening 4: Hidamari
Ending 1: Ashita hareru ka
Ending 2: Cinema
Ending 3: Fantasy
Ending 4: Sayonara no sobyou dessan
Ending 5: Begin the night
Opinió personal
Doncs no us en puc dir gaire cosa, ara per ara. Només n'he vist els 5 primers capítols i he creat el tema per anar donant-ne la meva opinió de tant en tant, ja que és una sèrie llarga.
Ara per ara, puc dir que l'humor em recorda al de Ranma ½, i això m'encanta, perquè amb Ranma és amb la sèrie amb què més he rigut. De moment, fa molt bona pinta, tinc ganes de mirar-ne més capítols.
En aquest sentit, potser l'argument és una mica el mateix, una parella protagonista i tot de malentesos, desastres i xivarri al seu voltant... que és realment l'ànima de la sèrie. O almenys, això sembla per ara. Sí que sembla que el pas del temps és més acusat a Maison Ikkoku que no pas a Ranma, així que potser hi ha algun gir argumental interessant (em temo que no, però mentre em faci riure, ja m'està bé).
Ara per ara, només tinc un dubte... i és que algú em pot dir què coi li passa a en Soichiro? Per què té aquests ulls? És cec? La Rumiko no sabia dibuixar ulls de gos? Pobra bèstia! xD
Ja aniré comentant de tant en tant per aquí! :p