Bravely Default i Bravely Second

Respon
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 203
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
0
Gràcies rebudes: 51 cops

Aquest joc te la fama de ser identic a un final fantasy classic (mes que els final fantasy nous, tot s'ha de dir), i si, conserva les bases: Combats per torns, 4 protas, un sistema d'oficis cadascun amb la seva habilitat, una historia relacionada amb 4 cristalls representant els 4 elements i un imperi malvat que cal derrotar, etc.

Que es el que el fa tan diferent de qualsevol RPG? El seu sistema Brave-Default. Cada punt Brave (o BP) significa un atac que pots fer, pots fer-ne fins a 4 en un torn (si no tens suficients punts no podras fer res en uns quants torns). L'unic moviment que no gasta cap BP es Default, que ve a ser el defender de tota la vida. El sentit d'aquest sistema es que hi ha molts atacs que perque funcionin has de fer us de mes d'un torn. En el Bravely Default molts d'aquests oficis estan pensats per fer ús d'aquest sistema, pero en el Second, alguns estan pensats perque sigui imprescindible fer-lo servir.

Pel que fa a altres aspectes, te uns grafics molt treballats, els quals encara es veuen millor en 3D, i la banda sonora es de lo millor que he sentit en un videojoc, i l'argument tambe es molt gran. Tot plegat fa que sigui un titol imprescindible si tens una 3ds. Us deixo un trailer del primer (Del segon no perque fa spoilers):

Text amagat.
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 203
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
0
Gràcies rebudes: 51 cops

M'he passat dues vegades el Bravely default 2 i crec que tinc una relacio d'amor i odi (ambdos molt intensos) amb aquest joc. La primera vegada el vaig jugar amb nivell facil i em va posar molts cops contra les cordes, la segona el vaig fer amb nivell normal i me'l vaig passar descollonant-me a la cara de tots els meus enemics. Com es possible aixo? Doncs perque hi ha massa coses que el joc no t'explica i que t'aniria bastant be saber al principi.

Pero abans de començar a parlar-ne dues cosetes: Primer de tot si el voleu jugar no cal haver-se passat els dos anteriors per entendre'l, i segon, tot i que li tirare molta merda seguire recomanant-lo igualment.

La historia va exactament del mateix que van els dos anteriors i els final fantasy 1, 3 i 5: 4 cristalls, 4 guerrers de la llum que han de recuperar els cristalls (aixo si, la historia esta molt ben portada, molt ben dirigida i no fare spoilers de perque) i mes de 20 oficis per triar i combinar i amb els que fer-te una build mamadissima, i aqui comencen els problemes:

M'agraden els nous oficis i la idea de que cada un tingui un parell d'habilitats exclusives que no es poden tenir amb cap altre (almenys en un principi), pero les habilitats estan mal repartides. Si els dos jocs anteriors t'animaven a provar una mica de cada ofici aquest es just el contrari, el mes recomanable es que si has començat amb un el continuis fins que el dominis completament. Aixo es perque les habilitats bones no les aconseguiras fins que no tinguis un nivell avançat de l'ofici en questio. I aixo no seria un problema si no fos perque en molts casos aquestes habilitats son la diferencia entre ser un inutil i ser una bestia. Alguns exemples son:
Text amagat.
L'aprendiz nv 11, amb un atac que es torna mes fort quan mes pesat sigui el teu equipament (amb una build de mag aquest atac fa el doble que un atac normal de guerrer o monjo, treieu les vostres conclusions)

El guerrer a nv 12, amb una habilitat exclusiva que suma l'estadistica de tanqueig a l'atac i la punteria (ja sabeu, en un ofici que el seu punt fort es el tanqueig)

L'adiestrador a nv 12 amb una passiva exclusiva que et suma un punt a cada estadistica per cada monstre que hagis atrapat, sense limits (si combines be les habilitats pots pujar 100 punts en 15 minuts de farmeig), i recordem que es dels primers oficis del joc

El lladre a nv 9 amb la velocidad divina, un atac que es calcula amb la suma de dues estadistiques i que a mes ataca dues vegades (s'aconsegueix amb 6 o 7 hores de joc. Estem tontos?)

El mago rojo a nv 12 que et dispara cada encanteri dues vegades

L'espadachin a nv 12 que et dona les passives exclusives del teu ofici secundari (que pot ser per exemple l'adiestrador)

L'espadachin infernal, que o fas be la build de sable artema, que fa 99999 a tothom d'un sol cop o ni t'ho plantegis perque no rasca bola.
Moraleja: Si vols una oportunitat contra aquests bosses, farmeja fill de la grandissima puta.

Si voleu reduir aquesta estona de farmeig l'unic que podeu fer es primer dominar l'aprendiz i treure les dues habilitats de guanyar mes JP, encara que aixo impliqui que durant la primera hora i mitja de joc et vulguis fotre un tiro.

I parlant dels bosses tots tenen un counter, es a dir una habilitat que els dona un bonus si fas servir determinades habilitats (les quals varien segons l'enemic), i aixo estaria de puta mare si pogues saber quines te cada enemic d'una manera que no fos provant-les, ja sabeu, per no jugar amb 3 personatges si, per exemple, tinc un mag i cada vegada que faig servir la magia em provoquen mudez o em foten una hostia que directament em mata (i d'aquest estil n'hi ha la tira). Tens metodes per saber informacio dels teus enemics, que els costava afegir-hi entre aquesta informacio els counters de cada un per poder-me preparar millor l'estrategia?

Pero buenu, no vull semblar del tot negatiu, aquest joc te coses que el fan molt disfrutable. El crear bones builds es realment satisfactori, la historia m'ha semblat genial (almenys els 4 primers capitols), la banda sonora torna a ser del gran Revo (si, el dels openings d'attack on titan, aixi que us en feu la idea de lo increible que es), i els grafics pel meu gust estan genial. Aixi que si us van els RPG per torns aquest no us pot faltar

Trailer:

Respon