Sergent Keroro

Fitxa tècnica
- Nom Original: ケロロ軍曹, Keroro Gunsō
- Autor: Mine Yoshizaki
- Gènere: Aventura, Comèdia, Sobrenatural
- Estudi: Sunrise
- Capítols: 358 Episodis de 20 minuts, dels quals 251 en català.
- Any: 3/4/2004 - 3/4/2011 (Japó)
Manga: Està basat en el manga del mateix nom, començat a dibuixar al 1999 i que consta de 26 volums fins al moment.
Seiyus/dobladors principals:
- Sergent Keroro: Kumiko Watanabe (Japonès) / Roser Aldabó (Català)
- Recluta Tamama: Etsuko Kozakura (Japonès) / Diana de Guzmán (Català)
- Caporal Giroro: Jôji Nakata (Japonès) / Jaume Mallofre (Català)
- Soldat Dororo: Takeshi Kusao (Japonès) / Gal Soler (Català)
- Alferes Kururu: Takehito Koyasu (Japonès) / Norbert Ibero (Català)
- Aki Hinata: Akiko Hiramatsu (Japonès) /Cristina Mauri (Català)
- Natsumi Hinata: Chiwa Saitō (Japonès /Sílvia Gómez (Català)
- Fuyuki Hinata: Tomoko Kawakami (Japonès) /Gemma Ibáñez (Català)
- Narrador: Keiji Fujiwara (Japonès /Ramon Canals (Català)
- Momoka Nishizawa: Haruna Ikezawa (Japonès) /Marta Barbarà (Català)
- Angol Mois: Mamiko Noto (Japonès /Meritxell Mauri (Català)
- Koyuki Azumaya: Ryô Hirohashi (Japonès) /Marta Covas (Català)
- Mutsumi Hojo: Akira Ishida (Japonès) / David Brau (Català)
Argument
Tracta sobre una invasió d'una tropa d’extreterrestres provinents del planeta Keron. Aquests són abandonats per la nau i s'allotgen a casa d'uns humans, la familia Hinata, als quals ells anomenen pokopenians . Sempre s’inventen plans estrambotics i de quan conquistaran la Terra, però al final queden en res, ja que pensen més en divertir-se que en la pròpia invasió. Hi ha vegades que aconsegueixen dur una gran part del pla a terme , però al final per una cosa o una altra , sempre ho acaben espatllant tot .

Openings i endings
Openings en català
Text amagat.
Openings en Japonès (1-11)
Text amagat.
Endings en Català
Endings en Japonès
Text amagat.
etc
Llistat d'openings (traduïts)
- Kero! En Marxa per TV3 / Kero-! to Māchi per Nobuaki Kakuda i Juri Ihata (Episodis 1-51).
- Sargent Afro per TV3 / Afuro Gunsou per Dance Man (Episodis 1-18 i 27-39).

Opinió Personal
Aquesta serie en concret ha estat l’anime en català que rivalitza amb Bobobo! Pel que fa al que m’he rigut veient-la. Veure totes les situacions enrevesades que creaven les granotes, els invents que desenvolupava el Kururu (era el meu preferit de l’esquadró) com a bon cientific boig i l’amor incondicional del Keroro per les maquetes i els Gundam m’han posat content en moltes ocasions.
Una de les coses que més m’agradava d’aquest anime era la quantitat de referencies que feien a altres animes o series, com Sailor Moon, Bobobo, Death Note, Gundam, Doraemon, Evangelion... Era com un Gintama pero mes dirigit a nens.
Un dels arcs que més recordo de la serie es quan la Tropa Garuru (germà gran del Giroro) ve a substituir a la Tropa Keroro i cada membre de la tropa lluita amb la seva contrapart, i com li renten el cervell al Keroro pero el Fuyuki el torna a la normalitat, son els capitols que més recordo i que més em van emocionar.
Va ser una llàstima que cancel·lessin l’emissió de l’anime a Espanya i altres països per considerar-lo politicament incorrecte i inadequat per a determinades audiencies per la APT (Associació de Pares i Tutors) i per la AMPA (Associació de Mares i Pares Associats), ja que era un anime molt divertit i considero que el raonament que exhibien personatges nus, homosexualitat i paraules obscenes ocultes no feien del tot justicia... (Tot i que la relació Tamama-Keroro era bastant de base Yaoi

I per acabar, com oblidar la gran vibració x5 de la tropa Keroro:
Kero,kero,kero,kero,kero....
Tama,tama,tama,tama,tama....
Giro,giro,giro,giro,giro...
Kuru,kuru,kuru,kuru,kuru...
Doro,doro,doro,doro,doro...

I fins aquí la fitxa de Sergent Keroro. La recordeu de quan la donaven al K3? Quin era el vostre personatge preferit de la tropa? Quin capítol o anècdota recordeu?