Yu Yu Hakusho, els defensors del més enllà

Fitxa tècnica
- Nom Original: 幽☆遊☆白書 , Yu Yu Hakusho
- Autor: Yoshihiro Togashi
- Gènere: Shonen, Acció, Aventura, Comèdia
- Estudi: Pierrot
- Capítols: 112 Episodis de 20 minuts, tots en català, 6 OVA només en japonès i 2 pel·lícules
- Any: 12/10/1992 - 17/1/1995 (Japó) i 16/9/2002 - 18/2/2003 (Catalunya)
Manga: Està basat en el manga del mateix nom, dibuixat entre 1990 i 1994 que consta de 19 volums
Seiyus/dobladors principals:
- Yusuke Urameshi: Sasaki Nozomu(Japonès) / Claudi Domingo(Català)
- Suichi Minamino/Yoko Kurama: Megumi Ogata(Japonès)/Shigeru Nakahara(Japonès) / Oscar Muñoz(Català)
- Kazuma Kuwabara: Shigeru Chiba(Japonès) / Mark Ullod(Català)
- Hiei: Nobuyuki Hiyama(Japonès) / Carles Di Blasi(Català)
- Keiko Yukimura: Yuri Amano(Japonès) / Mònica Padrós(Català)
- Koenma: Mayumi Tanaka(Japonès) /Hernan Fernández(Català)
- Botan: Miyuki Sanae(Japonès) / Marta Barbarà(Català)
Argument
En Yusuke Urameshi és un noi de 14 anys rebel i violent, que té per costum fer campana a l'institut i barallar-se sovint. Tot i així, en el fons és un bon noi i quan veu un nen petit a punt de ser atropellat no dubta en llançar-se a rescatar-lo.
Malauradament, Yusuke mor en l'accident i ja sent un esperit rep la visita de la Botan, una missatgera del més enllà, que l'informa que la mort de Yusuke no estava prevista ja que el nen no moria en l'accident, per tant, al haver mort en va, no poden determinar si l'han d'enviar a l'infern o al cel.
Decidit a tornar a la vida, en Yusuke haurà de decidir si acceptar les proves del Príncep Koenma, que li retornarà el cos si accedeix a convertir-se en un detectiu espiritual, per controlar els actes d'esperits al món humà.
En la seva aventura descobrirà nous poders, nous amics i alguns enemics, entre humans, esperits i dimonis.

Openings i endings
Opening en català (n'hi han amb imatges diferents, però és la mateixa cançó per tots)
Text amagat.
Opening en Japonès
Text amagat.
Ending 1 en Català
Text amagat.
Ending 1 en Japonès
Text amagat.
Llistat d'endings
Text amagat.
- Homework ga Owaranai per Matsuko Mawatari (Episodis 1 al 29).
- Sayonara bye bye per Matsuko Mawatari (Episodis 30 al 59).
- Unbalance na Kiss wo Shite per Hiro Takahashi (Episodis 60 al 83).
- Taiyō ga Mata Kagayaku Toki per Hiro Takahashi (Episodis 84 al 102).
- Daydream Generation per Matsuko Mawatari (Episodis 103 al 111).
- Hohoemi no Bakudan per Matsuko Mawatari (Episodi 112).

Opinió Personal
Possiblement, juntament amb Sakura, la Caçadora de Cartes, sigui el primer anime que vaig veure mai. Ho recordo poc (any 2002, devia tenir com 6 anys xD) però sempre em van quedar uns records molt específics de Yu Yu Hakusho.
Primer, recordava el protagonista (que durant molt de temps no podia entendre com és que la sèrie es deia Yu Yu Hakusho i ell es deia d'una altra manera, pensava que tenien el mateix nom) que tenia un atac hidro-xul·lo ficant els dits en forma de pistola, segurament a l'escola devia jugar imitant-lo.
Després també recordava vagament els companys del Yusuke: Un tio estrany amb un pentinat estrany de color taronja, un noi que atacava amb les plantes i una espècie de ninja.
Però el que recordava més era el combat d'en Yusuke contra en Toguro, un dels enemics que més li ha tocat la moral. És possible que fins hi tot en Toguro em fes por, cosa que demostra que aquest anime era realment bo (o jo era un nen innocent de 6/7 anys).
Amb tot, formava part de la meva infància i fa un any o dos me la vaig tornar a veure, revivint experiències que no recordava (me n'havia oblidat completament del Príncep Koenma, la Mestra Genkai, la Botan o la Keiko) i gaudint-lo un altre cop, malgrat que ara estava acostumat a les animacions dels animes d'avuí dia i a vegades es feia pesat.

I amb això acabo el post sobre Yu Yu Hakusho, els defensors del més enllà. La vau veure de petits? En recordeu alguna cosa? Quins sentiments us aporta?