Shin-chan

Títol original: クレヨンしんちゃん (Kureyon Shin-chan)
Autor: Yoshito Usui
Gènere: Comèdia, Humor Negre.
Estudi: Shin-Ei Animation
Capítols: Uns 900 i pujant, en català aproximadament 450 (ja que alguns estan doblats i altres no, saltejats).
Pel·lícules: 24, 16 de les quals doblades en català
Any: 1992 - actualitat (Japó), 2001 - actualitat (Catalunya)
Dobladors principals:
- Shin Chan Akiko Yajima (japonès), Cristina Mauri (català)
- Misae Nohara Miki Narahashi (japonès), Glòria Gonzàlez (català)
- Hiroshi Nohara Keiji Fujiwara (japonès), Marc Zanni (català)
- Himawari Nohara Satomi Koorogi (japonès), Elisabet Margalló (català)
- Ultra Heroi Tesshô Genda (japonès), Norbert Ibero
Shinosuke Nohara, anomenat pels amics Shin-chan, és un nen de 5 anys que viu a Kasukabe amb els seus pares i la seva germana petita. Aquest nen, però, és un poca-vergonya aficionat a les revistes de models en bikini i no té cap problema en fer la dansa del cul o ensenyar la trompa davant de qualsevol. És extremadament extravertit, li agrada lligar amb totes les noies maques del carrer i és molt entremaliat.
La seva mare, la Misae Nohara, és una dona que s'enfada molt sovint amb el seu fill i està casada amb el Hiroshi Nohara, un empresari estancat en la seva feina que té per costum emborratxar-se quan cobra, jugar a golf i mirar noies boniques (els testos s'assemblen a les olles).
A tots aquests personatges s'uneixen els amics del parvulari, les mestres, la parella d'enamorats, la Nanako, les estudiants rebels, les encarregades de la llibreria... Sempre per episodis i situacions divertides que a vegades no són adequades per nens.

Opening:
Català:
Text amagat.
En japonès hi han 14 openings i endings, podeu trobar la llista per youtube, són masses per posar-los aquí
Opinió personal:
De petit sempre havia vist shin chan i m'encantava, el trobava molt divertit. No recordo una època en que no hi hagués shin-chan per aquí o per allà, ja sigui en anime en català, castellà (si, hi va haver una època que no podia ser-hi quan feien episodis en català i me'l vaig mirar en castellà xD) o pel·lícules.
Malgrat ser uns dibuixos així simples no està orientat a nens petits, per això ara que sóc més gran em fa més gràcia que abans. Entens coses que no s'entenien i dones diferents significats. Òbviament no he vist tots els episodis, només saltejats que fan per TV3, però hi han uns que són els meus preferits. Es diuen "Shin-chan de les galàxies" i són dos o tres episodis que fan paròdia de Star Wars, si algun cop els trobeu per internet us animo a veure'ls!
I bé, vosaltres? Quins records teniu del Shin-chan? El seguiu mirant ara que esteu més crescudets?