Hi ha tutorials que et diuen que no els posis xampú, que els posis detergent o suavitzant per a roba (una vegada ho vaig intentar i la perruca NO es fa neta) així que, com a materials que necessiteu hi ha: xampú, suavitzant per a cabells (res de mimosin con diuen alguns tutorials, que la perruca queda com acartronada), una pinta per als cabells de pues separades, tovallola i assecador.

Passes a seguir
1. Poseu dins una cubeta aigua FREDA (important que sigui freda, als cabells sintètics no els va bé la calor) i hi fiqueu la perruca a dintre. Aleshores agafeu el xampú (jo vaig fer servir un cul d'H&S amb oloreta de llimona que quedava a ca ma mare) i el poseu sobre la perruca.
Per escampar el xampú, no heu de fer com si fossin els vostres cabells i anar remenant-los, sinó que heu de, suaument, fregar sense gaire força per sobre de la perruca sense despentinar-la, començant per les puntes i acabant a la part de dalt. Això farà la perruca neta. Jo ho vaig fer dues vegades, canviant l'aigua dos cops.
2. Quan ja tenim la perruca neta, li posen suavitzant per a cabells, igual que amb el pas 1, sense remenar els cabells, només fent-hi un suau massatge de baix a dalt. També ho vaig fer dues vegades.
3. Traieu la perruca i la deixeu degotar uns minuts. Quan ja quasi no caigui aigua, poseu la perruca a sobre d'una tovallola i, primer la pentineu amb els dits. Quan no hi hagi nusos, agafeu la pinta de pues separades i l'aneu pentinant de baix a dalt, començant per les puntes i acabant a la part superior de la perruca. Si trobeu nusos molt bèsties, millor desfer-los amb els dits o tallar la part conflictiva que no pegar-li estirades.

4. Quan ja tingueu la perruca pentinada i sense nusos, la poseu sobre un cap (o el que sigui) i li doneu assecador. L'aire ha de ser FRED, molt important! L'aire calent fa malbé les perruques. A molts tutorials veureu que us diuen que els passeu la planxa de cabells, però no va gaire bé i s'ha de fer amb la temperatura al mínim i quasi ni es nota.
L'assequeu amb cura, amb l'aire fred i quan acabeu el procés tindreu una perruca neta, que fa bona oloreta i que pareixerà nova!!