Flams d'ou

Regles del fòrum
Tots els links a videos han d'anar obligatòriament a dintre d'un spoiler.
Respon
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 1514
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
10
15
3
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 897 cops
Gràcies rebudes: 445 cops

Bé, després de xerrar-ne molt pel xat i demanar-vos receptes a tots, crec que estic satisfet amb com m'està quedant. Així que vos compartiré el resultat.

Faig servir 5 tassons de vidre de l'ikea, són un poc baixos així que van perfectes per això.

Ingredients:
4 ous grossos
100 grams de sucre
mig litre de llet sencera

pel caramel:
4 cullerades de sucre
2 cullerades d'aigua

Començam amb el caramel.

Compte: és super fàcil cremar-lo. Quan em va passar, vaig abocar-lo dins un pot de vidre que tenia per reciclar i vaig posar l'olla en remull. Després d'una estona, es desfà.

Llavors, poses a bullir la mescla de sucre i aigua i vas remenant fins que s'ha evaporat l'aigua (queda amb una consistència pringosa).
En algun moment començarà a tornar-se groc. Baixa el foc. A partir d'aquí, amb compte, el daures el que et sentis còmode arriscant cremar-lo (si no està massa torrat, tampoc passa res) i l'aboques al cul dels tassons.

Llavors, jo mescl els ous i el sucre primer, però llavors em fa grums d'ou en afegir la llet. Avui hi he passat el turmix i no n'ha quedat cap (hehe).
La qüestió, que reparteixes la mescla en els tassons, poses una paella grossa amb un dit-dos d'aigua al foc i la poses que quasi bulli (tenc un termòmetre: a 85ºC està bé), llavors dus la paella al fogó mitjà, amb el foc al mínim (es queda devers aquesta temperatura) i hi poses els tassons.
Tapes, esperes 45-60 minuts, NO HAN DE BULLIR, els treus i deixes refredar i dins la gelera tota la nit.

Imatge

Així surten bastant bons. Sí, no queden torradets com quedarien si els fas al forn, però eh, jo estic satisfet.

Gràcies @Ereza, @Loraninja (i a les vostres mares) xD

Ja vos he comentat la cagada del caramel.
La primera vegada els vaig fer amb llet desnatada i no van ser gaire bons, tampoc...

Imatge
Imatge
Text amagat.
Imatge
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 189
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
1
Gràcies donades: 146 cops
Gràcies rebudes: 174 cops

Hola!

A mi m'agrada molt fer flams també, et deixo la meva recepta @Minatoni.

Ingredients:
1 L llet sencera
la pell d'una llimona
150 g sucre
6 ous

Preparació:
S'escalfa la llet amb la pela de llimona i el sucre, llavors es deixaten els ous i es barregen amb la llet tèbia.

Es couen al forn al bany maria a 180° durant tres quarts d'hora. Si es vol, abans s'hi posa sucre cremat als motlles.

Es deixen reposar a la nevera i ja es poden menjar.

Text amagat.
Imatge
Imatge
Busca els teus amics. Hi ha algú que t’està esperant en algun lloc de l’oceà.
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
10
15
3

Uoooo pintaca!

Jo en vaig tornar a fer ahir.

@Atir dels Senders, veig que els fas al forn (i ostres, la veritat és que tenen molt bona pinta).

Jo he trobat, no sé si tenc raó o no, que els flams no han de bullir. Crec que si bullen (una vegada està al bany maria)... queden un poc agres.

Però clar, si els fiques a 180 ºC... deuen bullir, no?

Què en penses?

Té la seva gràcia que sent intolerant a la lactosa ara em posi a investigar això xD
Imatge
Text amagat.
Imatge
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 189
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
1
Gràcies donades: 146 cops
Gràcies rebudes: 174 cops

Doncs @Minatoni no ho sé pas això que dius. Jo quan els faig al forn sembla que bullen perquè fan bombolletes però després no queden pas agres.

Però tot i la intolerància bé en menges no, de flams?
Imatge
Busca els teus amics. Hi ha algú que t’està esperant en algun lloc de l’oceà.
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
10
15
3

Imatge

Tornem-hi!

Imatge
Atir dels Senders ha escrit: 22 abr. 2020, 22:01Doncs @Minatoni no ho sé pas això que dius. Jo quan els faig al forn sembla que bullen perquè fan bombolletes però després no queden pas agres.

Però tot i la intolerància bé en menges no, de flams?
Doncs m'he despistat i han tornat a bullir. Demà vos diré si han estat bons...

I sí, sempre he menjat iogurts i flams. No sé. Els iogurts, com que estan fermentats, tenen menys lactosa. Els flams sí que tenen més perill, no sé. Aquests són fets amb llet sense lactosa, però.

Imatge

Són ben bons, i només hi vaig posar 75 grams de sucre. La textura és un poc arenosa, però...

Imatge

Per cert, vaig decidir fer-los perquè tenia exactament 4 ous i més o manco mig litre de llet. Aquesta és la llet que ha sobrat 🤣
Imatge
Text amagat.
Imatge
Respon