Què és un AMV?
Suposo que ja sabreu què és un AMV, però mai està de més una definició.
Els AMV (sigles d'"Anime Music Video") són vídeos fets per fans que combinen música i escenes de sèries d'anime (compte: hi poden haver spoilers!), sovint sincronitzades al ritme de la música. Hi ha llibertat en tots els sentits, la música pot ser de qualsevol mena (japonesa o no) i les imatges poden ser d'un sol anime o una combinació de diversos animes. S'hi poden afegir efectes i lletra per sobre, o el que el creador cregui apropiat.
Els AMV poden ser una bona manera de donar a conèixer sèries o música, o veure escenes de sèries conegudes d'una manera diferent. Fins i tot alguns poden arribar a explicar històries diferents a través de la combinació de música i imatges.
Altres tipus de vídeo
- GMV: "Game Music Video", el mateix però amb escenes de videojocs.
- MMV: "Movie Music Video", el mateix però amb escenes de pel·lícules d'imatge real.
- MAD: Ve a ser una manera diferent d'anomenar els AMV creats al Japó. També es diu que els MAD són diferents dels AMV perquè realitzen més modificacions sobre les imatges originals, o poden afegir-hi efectes de so a part de la música.
- MEP: "Multi-Editor Project", aquest nom se sol fer servir quan és un AMV creat entre diversos creadors (cadascú s'encarrega d'una part del vídeo).
Els vostres AMV preferits
Dit això, l'objectiu del tema és que compartiu els vostres AMV preferits (també poden ser GMV, MMV o qualsevol cosa de l'estil).
Ah, i si podeu afegir la música i els animes que hi apareixen, millor! Però si no, tampoc passa res :p
Com que he obert el fil en deixo alguns per començar. En tinc un fotimer en una llista de reproducció de YouTube ja que sempre vaig afegint-hi els nous que trobo i que m'agraden, però us en deixaré tres:
No he vist aquest anime però he de reconèixer que me n'entren ganes veient l'AMV:
"Songs of Freedom"
Música: Matisyahu - One Day
Anime: Magi: The Labyrinth of Magic
Text amagat.
Després de veure aquest (que pel que sembla s'ha endut premis i tot), vaig decidir mirar aquest anime, és força recomanable (tot i que conté dosis de tristesa):
"Time Falls Away"
Música: Rob Thomas - Little Wonders
Anime: Tokyo Magnitude 8.0
Text amagat.
I aquest és antiguet, però no per això deixa de ser una bona edició:
"A Thousand Miles Per Second"
Música: Vanessa Carlton - A Thousand Miles
Anime: 5 centímetres per segon
Text amagat.
Quins són els vostres preferits? N'heu creat alguna vegada algun i el voleu compartir?