El que queda al fons de l'aigua

Regles del fòrum
Tots els links a videos han d'anar obligatòriament a dintre d'un spoiler.
Respon
Avatar de l’usuari
Layla
Porco Rosso
Porco Rosso
Let the dark in
Entrades: 132
Membre des de: 15 ago. 2015, 23:08
Gràcies donades: 39 cops
Gràcies rebudes: 47 cops
Sexe: Dona

16 abr. 2018, 20:07

Avui us vinc a explicar un altre significat del llaç groc (si, no només és pels presos polítics o pel càncer infantil, té molts significats) i un accident molt important que va succeir fa 4 anys un 16 d’abril i que va marcar molt a tot un país.

El Naufragi del ferri Sewol


Imatge


El ferri Sewol va ser construït a Japó i va estar en funcionament durant 18 anys per Japó fins que Corea del Sud el va comprar al 2012. Després de comprar-lo van decidir fer-hi moltes modificacions, com per exemple l’ampliació de 2 pisos per a passatgers. Es va tornar a posar en funcionament al 2013, i fins el 16 d’abril de 2014 va realitzar fins a 241 viatges de Incheon a Jeju (425km), i va passar els controls i les inspeccions al febrer del mateix any.

Imatge


Va salpar el dia 15 d’abril al vespre, amb 443 passatges, 33 membres de la tripulació, 3608 tones de carregament incloent 185 cotxes. D’aquests 443 passatgers, 325 eren estudiants de l’escola Danwon i 5 eren estrangers. I dels 33 membres de la tripulació, 19 eren treballadors a temps parcial.

Quan estaven a l’alçada del canal de Maenggol, van tenir diferents problemes amb la desviació del ferri, ja que anava girant cap a la dreta. Per aquest motiu van intentar girar cap a l’esquerra, però es van trobar amb què el canvi de direcció i el timó no anaven bé i no podien girar tan com havien, a més hi va haver una confusió entre el timoner i el 3er oficial de coberta, ja que aquest últim va dir que girés en sentit contrari, i el timoner va girar ràpidament cap a la dreta, cosa que va causar que el vaixell girés ràpid cap a la dreta. Aquestes maniobres es van fer a les 8:48 del matí.

Posteriorment, amb les investigacions es va descobrir que el ferri portava una sobrecàrrega, ja que només podia portar 987 tones i en portava 3608 de carregament. A més, també es va trobar que hi havia un mal funcionament del mecanisme de direcció el dia 1 d’abril, i no es va arreglar.
Totes aquestes irregularitats i el mal funcionament del mecanisme de direcció van causar que s’accelerés la velocitat angular i que el ferri s’enfonsés a l’aigua, fent que tot el carregament anés a un costat del ferri, fent que s’enfonsés encara més. Van apagar els motors, i es va ordenar l’evacuació de la sala de màquines. Amb els motors apagats, el ferri no podia canviar de direcció, i estava a la deriva.

Mentre que el ferri s’estava enfonsant, l’oficial de comunicació va informar (sense haver consultat al manual prèviament), que els passatgers no s’havien de moure, i va continuar aquesta ordre mentre l’aigua començava a entrar als compartiments.

La primera trucada d’emergència va ser feta per un estudiant, en Choi Duk-ha (se'l va trobar mort posteriorment), a les 8:52. Més tard, a les 8:55, els membres de la tripulació van fer una trucada avisant al VTS de Jeju (Servei de tràfic de vaixells) avisant que el ferri estava en perill. A les 9:06 el VTS de Jindo va ser informat (que eren els que més a prop estaven de l’accident), i aquests van alertat a 2 vaixells que estaven a prop del Sewol de que s’estava enfonsant.

A les 9:25 el VTS va demanar al capità que decidís si s’evacuava el ferri o no, ja que ells no disposaven de la suficient informació per a decidir-ho. El capità va dir que si, que s’evacuaria el ferri, i el VTS va respondre que al cap d’1 minut arribaria un helicòpter i al cap de 10 minuts, uns bots patrulla. El capità llavors va dir que hi havia massa gent per a l’helicòpter. Mentrestant tan el capità com l’oficial de comunicació van demanar que els passatger s’estiguessin a les habitacions i que no es moguessin.

A les 9:30 van començar a evacuar el ferri, però l’ordre no va arribar a gaires passatgers. El VTS va dir a tots els vaixells que tiressin els bots salvavides pels passatgers i a les 9:38 es van tallar totes les comunicacions del ferri amb la resta de vaixells i el VTS. Al cap de 3 minuts, entre 150 i 160 passatgers i la tripulació van saltar a l’aigua per a salvar-se.

Imatge



Els membres de la tripulació van beure cervesa mentre s’estava enfonsant el ferri, i anaven trucant a la marina per intentar que els vinguessin a rescatar. Mentre els passatgers estaven tancats a les habitacions, els tripulants i el capità van abandonar el ferri, sent el capità, l’enginyer en cap i el primer i el segon oficial de coberta els primers en ser rescatats.

El Sewol va tardar 2 hores i mitja per enfonsar-se, a les 12 només es veien 50 cm, i a les 13:00 estava completament submergit.

Imatge



Després d’estar buscant supervivents, el 22 de juliol de 2014 va acabar la cerca amb 304 morts (250 dels quals eren estudiants) i 172 supervivents (171 si excloem el vicepresident de l’escola Danwon que es va suïcidar). Al cap de 3 anys, es va aconseguir treure el Sewol del fons de l'aigua.

Les principals causes van ser el gir sobtat i l’excés de càrrega, que triplicava les tones permeses.
Al capità se’l va acusar d’homicidi i ha sigut sentenciat amb cadena perpètua, l’enginyer en cap sentenciat a 10 anys de presó, i 13 membres de la tripulació sentenciats entre 18 mesos i 12 anys.

Actualment hi ha una classe commemorativa permanent que existeix a fora de l’escola en memòria a tots els estudiants que es van morir. I cada any es recorden les víctimes amb un llaç groc. S'han pogut recuperar vídeos que van gravar els estudiants mentre s'estava enfonsant el ferri (que us poso el vídeo en un spoiler per si algú el vol mirar... impressiona bastant la veritat...).
I degut a tot aquest accident, molts ídols n'han parlat, n'han fet cançons etc. (us poso també el link d'una cançó que és sobre aquest accident)

Imatge


Text amagat.

Avatar de l’usuari
Ereza
Moderador
Moderador
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Repte d'anime 2020
Categoria Bronze
0 / 8
Entrades: 536
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
Gràcies donades: 372 cops
Gràcies rebudes: 298 cops
Sexe: Home

16 abr. 2018, 20:28

No coneixia gens la història, i és molt trista, però moltes gràcies per compartir-la! Dintre de la desgràcia, em sembla especialment bonic que hagin deixat una classe en record dels alumnes.

Espero que més enllà de condemnar-ne els responsables, també hagin revisat tots els protocols perquè no torni a passar res semblant.
Imatge
«Si hi ha maldat en aquest món, és sens dubte al cor de la humanitat.»

Avatar de l’usuari
Layla
Porco Rosso
Porco Rosso
Let the dark in
Entrades: 132
Membre des de: 15 ago. 2015, 23:08
Gràcies donades: 39 cops
Gràcies rebudes: 47 cops
Sexe: Dona

16 abr. 2018, 20:39

Ja des d'un bon principi la presidenta de Corea del Sud (ara ja ex-presidenta, però per casos de corrupció etc) va demanar disculpes i el primer ministre va acceptar la responsabilitat i va renunciar al càrrec (que això aquí a Espanya no passaria ni borratxos)

I al maig del 2014 van anunciar que "s'eliminarien" els guardacostes, i posarien els càrrecs d'investigació i informació a la policia nacional, i les operacions de rescat i salvament i de la seguretat de l'oceà al Departament de Seguretat Nacional que s'establiria des de 0.

Respon