[Anime K3] Death Note

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Respon
Avatar de l’usuari
Shancks
Moderador
Moderador
Yonkou
Entrades: 1883
Membre des de: 19 oct. 2015, 12:05
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 372 cops
Gràcies rebudes: 507 cops

Death Note


Imatge


Fitxa tècnica

  • Nom Original: Death Note
  • Autor: Takeshi Obata i Tsugumi Ohba
  • Gènere: Shonen, Misteri, Drama, Sobrenatural, Psicologic
  • Estudi: Madhouse
  • Episodis: 37 (tots en catala)
  • Any: 04/10/2006 - 27/06/2007 (Japó) i 19/09/2010 i re-emes a 2012 (Catalunya)
Informació addicional:
Manga: Està basat en el manga del mateix nom, dibuixat entre 2003 i 2006, que consta de 12 volums.
Seiyus/dobladors principals:
  • Light Yagami/Kira: Miyano, Mamoru(Japonès) / Sergi Zamora(Català)
  • L: Yamaguchi, Kappei(Japonès) / Roger Pera(Català)
  • Misa Amane: Hirano, Aya(Japonès) / Núria Trifol(Català)
  • Ryuk: Nakamura, Shidou(Japonès) / Jordi Varela(Català)

Argument


Light Yagami és un destacat estudiant amb grans trets que està avorrit. Un dia troba un Quadern de Mort (Death Note) deixat caure a la Terra per en Ryuk, un Shinigami (Déu de la Mort). Amb el Death Note a la mà, en Light decideix crear un món perfecte. Un món sense crims o criminals. Però quan els criminals comencen a morir un rera l'altre, les autoritats envien al llegendari detectiu L per trobar a l'assassí.

Imatge

Openings i endings



Opening 2
Text amagat.


Opening 1
Text amagat.


Ending 2
Text amagat.


Llistat d'Openings
Text amagat.
  • "the WORLD" by Nightmare (eps 1-19)
  • "What's up, people?!" by Maximum the Hormone (eps 20-37)


Llistat d'Endings
Text amagat.
  • "Alumina" by Nightmare (eps 1-19)
  • "Zetsubō Billy" by Maximum the Hormone (eps 20-36)
  • "Coda ~ Death Note" by Yoshihisa Hirano (ep 37)


Imatge


Opinió Personal


Sempre he sigut molt fan del dibuix de Obata i les seves obres en conjunt amb Ohba (Bakuman, Death Note i l'actual Platinum End) i l'anime no es va quedar curt a l'hora de mostrar quan gran era Death Note.
Al ser un anime curt de 37 capitols es intens i no li sobra cap escena per remarcar que pensen els personatges, com reaccionen i com viuen la cituacio creada per Light desde el moment que troba la Death Note.

Per mi era un plaer veure a Light, enfocat en la seva purga i imaginar que faria d'estar al seu lloc, ¿L'utilitzaria?¿Faria una purga de criminals com ell o l'utilitzaria en benefici propi i de forma banal?
Totes aquests preguntes i moltes mes surgeixen al mirar aquest anime, fent que l'espectador s'endisi mes en l'historia per conseguir la propia resposta basant-se en l'anime.

En quant a personatges el meu preferit era Light, desde el principi desitjaba que acabes la seva purga i arribes a la seva utopia sense criminals fins que es va arribar L i va trastocar tots els seus plans.
Veient les baralles amb L i posteriors amb N i M, jo personalment sempre pensaba que Light era una mica beneit per caure en els sus paranys, ja que si els ignores seria imposible que l'identifiquesin. Pero entre els anuncis de Misa Misa i les respostes van encaminar-lo al desenllaç final.

Parlant d'escenes i animacio, Madhouse va fer un gran treball tant artisticament com dramaticament, mostrant-nos escenes tant increibles com -SPOILER- la mort del pare de Light enganyat i les morts de L o Kira -FI SPOILER-
Altres moments que sempre recordarem son, la manera de seures de L o menjar dolços a tot hora, la manera de jugar de N o els discursos genials de Light al terrat.

Tot i que he vist l'anime 3 o 4 vegades sencer (el tinc baixat en catala) ja fa temps que no el miro i despres de fer aquesta resenya ara en tinc moltes ganes. Aixi que quan acabi Kuroshitsuji, potser m'el torni a mirar ja que es un anime que per moltes vegades que miris mai cansa.

En definitiva, un anime que mai ha passat de moda i que noves generacions encara el continuen disfrutant moltisim.

Per mostrar la meva devocio a Death Note, us presento el meu tema de Firefox desde fa mes de 5 anys xDD
Text amagat.
Imatge
(tambe tinc un poster pero ja el vaig ensenyar fa temps crec xDD)

Per ultim nomes preguntar-vos la vostra opinio, la vau veure d'adolecents al 3XL? Que us semblen les actuals live actions i versio Hollywood?

Si no la heu vist encara, ja esteu tardant! es una obra mestra que no deixara a ningu indiferent :3
Imatge
Avatar de l’usuari
NeKKa
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Tadaima!
Entrades: 30
Membre des de: 13 ago. 2016, 02:06
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 13 cops
Gràcies rebudes: 7 cops

Death note quins records! No la vaig veure al K3, es més no recordo haver-la vist mai alla

Però si que la primera vegada que la vaig veure, em va agradar molt. Es curiós, l'ha he vist en Castella, i per segona vegada en Catàla, i mai en Japones amb subtitols, suposo que algún dia m'animare a veure-la a veure com es en Japones :D. A mi també m'emocionava en certa manera aixó de que en Light fos el deu del nou món, vull dir, la taça de criminals s'estava reduint i potser si que podría haver exterminat el crim. Però, per una part també pensaba com en L ja que veía que en Light començava a obssesionar-se molt, i que encara que fossin criminals, el que feia era una atrocitat, i també fins al punt de que veies que cada vegada estava més boig. El que no entenc, es per què molta gent odia a la Misa, es a dir, en Light la utilitza, i només es una noia que s'ha enamorat de la persona equivocada, a mi em semblava molt bufona, però hi ha persones que diuen que sembla ximpleta.

I amb aixó que dius de que aquest anime no pasa mai de moda, t'he de donar la raó, crec que fins hi tot li posare aquest anime a ma mare, ja que ella es super fan, de les series de policies i detectius.

Respecte al tema dels Live action, he de dir que no m'agraden gens ni mica. Crec que aquest any tornara a sortir un altre, però em sembla que ja ni han uns quants. Una vegada vaig intentar veure un, però no el vaig poder ni acabar.

Per cert! Fa temps vaig trobar un AMV molt molt xulo i ben fet de Death Note, no se si el coneixeu, però si no us deixo el link aqui sota.

Text amagat.
Si podem plorar, també podem riure
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Imatge


Contràriament a Nekka si que la vaig veure al K3 però abans m'havia llegit el manga (cosa que no acostumo a fer gaire, la veritat). I bé, dir que en si em va agradar molt però que el manga em va agradar molt més que l'anime (cosa estranya també, acostumo a ser més d'anime).

En si la història em va agradar molt, bastant ben plantejada i els personatges també ben fets. El Light he de dir que em queia bastant bé i que fins i tot, al principi, podia arribar a compartir els seus ideals però a mesura que la trama anava avançant anava perdent més i més raó i l'L, que al principi era "l'antagonista" que em queia malament perquè jo estava més d'acord amb el Kira, em va començar a caure millor que el protagonista mateix.

De fet, dir que moltes vegades penso que Death Note acaba quan l'L mor perquè després, pel meu gust, la història perd bastant. Els dos nous detectius que arriben no m'acabaren de fer, no tenien el carisma que va arribar a tenir l'L. D'altra banda també dir que la resta de personatges humans no m'acabaren d'agradar, especialment la Misa que era bleda a matar i l'únic que feia era ocupar el cupo de nena tonta de la història perquè tocava que hi hagués una i si no tenia cervell i es colava tontament del prota millor.

I què dir del Ryuk? Simplement perfecte, un dels millors personatges. Em va encantar des del principi fins el final, especialment amb el final del manga, boníssim. Si hagués de dir una cosa bona de l'anime que em va arribar profundament va ser la banda sonora! Els openings són tan bons, brutals!! :lloa:

En general suposo que tothom l'haurà vist però si no ho heu fet, animeu-vos-hi!
Avatar de l’usuari
Bank
Calcifer
Calcifer
Banana :3
Entrades: 573
Membre des de: 15 ago. 2015, 22:18
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 131 cops
Gràcies rebudes: 101 cops

Doncs la veritat és que jo no l'he vist en català xD

El vaig veure en japonès perquè me l'havien recomanat i uns mesos després em vaig assabentar que estava en català, però encara el tinc pendent de mirar.
L'anime em va agradar molt, el rollo jo faig això perquè jo penso que tu penses que jo penso que el teu gat pensa que tu penses que el meu shinigami pensa que la poma pensa que jo penso que avuí esmorzaré croissants em mola molt, és el que dieu que quan mor L mor un gran personatge. També tot el rollo del Kira, ara mato aquests, ara no puc matar a aquest perquè tal, ara no puc fer això perquè hi ha una altra death note suelta, ara utilitzo la bleda rossa aquella.... genial. Potser lo d'esborrar-se la memòria va ser un pèl massa exagerat, però li va resultar.

Només tinc una paraula per aquest anime: enginyós.





:elmo:
Imatge
Avatar de l’usuari
Ayako
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Mata amb la mirada!
Entrades: 49
Membre des de: 30 nov. 2015, 14:11
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 5 cops

A mi em va agradar molt! Aquest tipus d'animes psicològics m'encanten! Tinc el record de que no podia aguantar a que surtís en català i molts cops el veia substitulat i desprès amb català!

Però al meu parer crec que la segona temporada es van liar massa, ho van voler allargar molt i em vaig perdre bastant. TT_TT.

Però en general m'encanta! Jajajaja
Imatge
"Qui controla el rebot controla el partit" Takenori Akagi
Respon