Slam Dunk (La Gran Esmaxada)

Fitxa tècnica
- Nom Original: Slam Dunk
- Autor: Takehiko Inoue
- Gènere: Shonen, Comedia, Esports, Escolar.
- Estudi: Toei Animation
- Episodis: 101 episodis + 4 OVA's (tots en catala)
- Any: 1993 – 1996 (Japó) i 2003 - 2005 (Catalunya)
Manga: Està basat en el manga del mateix nom, dibuixat entre 1990 i 1996, que consta de 12 volums.
Seiyus/dobladors principals:
- TAKESHI KUSAO / MARC ZANNI com Hanamichi Sakuragi
- AKIKO HIRAMATSU / IRIS LAGO com Haruko Akagi
- KIYOYUKI YANADA / ALEX MESSEGUER com Takenori Akagi
- HIKARU MIDORIKAWA / ALEIX ESTADELLA com Kaede Rukawa
Argument
La sèrie narra la història d'un estudiant de secundària, Hanamichi Sakuragi, que pateix una sèrie de carbasses fins que un dia coneix a una noia a qui la fascina el bàsquet. A causa d'això, Hanamichi fingirà ser un esportista i s'inscriurà en el club de bàsquet del col·legi amb l'esperança de poder impressionar-la i sortir amb ella. Tot i que amb el temps descobrirà en el bàsquet un esport que l'exigirà i el posarà a prova fent que doni el millor d'ell. La sèrie barreja dosis de comèdia, esport i lliçons d'autosuperació.

Openings i endings
Opening 1
Text amagat.
Opening 2
Text amagat.
Ending 1
Text amagat.
Ending 2
Text amagat.
Ending 3
Text amagat.
Ending 4
Text amagat.
Llistat d'Openings
Text amagat.
- "Kimi ga Suki da to Sakebitai" by BAAD (eps 1-61)
- "Zettai ni Daremo" by ZYYG (eps 62-101)
Llistat d'Endings
Text amagat.
- "Anata Dake Mitsumete'ru" by Ooguro Maki (eps 1-24)
- "Sekai ga Owaru Made Wa" by WANDS (eps 25-49)
- "Kirameku Toki ni Torawarete" by Manish (eps 50-81)
- "My Friend" by Zard (eps 82-101)
Anunci 3XL

Opinió Personal
Be, per on començo? A si, ja se, GORIII!!!
Ara si, començem. Slam Dunk personalment va ser un abans i un despres per a mi, em va marcar molt i al hora es l'ultim Spokon que vaig veure fins fa un parell d'anys que vaig veure YowaPedal, degut a que el genere apartir d'aleshores no em va continuar agradant ni el tipus de series creades. A mes a mes, es dels pocs animes en catala que recordo l'opening quasibe sencer, un miracle per mi :lol:
L'argument es molt bo, plastamant molt be els sentiments d'alegria, frustracio, tristesa, etc generats per guanyar o perdre els partits. I mostrant l'ascendent carrera d'un rebutjat/macarra Hanamichi fins ser un jugador "decent" i el seu intent desesperat d'impresionar a la Haruko.
Llastima que l'anime mai va finalitzar tot el campionat nacional.
No se que mes dir sense fer spoiler, tot i que l'animacio no ha envellit massa be, encara pot entretindre a qualsevol pel seu argument i personatjes molt caracteristics.