Karekano

Fitxa tècnica
- Títol original en japonès: Kareshi Kanojo no Jijou (彼氏彼女の事情, "Les circumstàncies d'ell i ella")
- Autora: Masami Tsuda
- Gènere: Comèdia, romanç, retalls de la vida, vida escolar
- Estudi: Gainax
- Temporades: 1
- Capítols: 26
- Any: 1998
Argument
La Yukino Miyazawa és la millor noia de la seva classe: és intel·ligent, educada, treu bones notes i s'encarrega de totes les tasques a la perfecció. Però aquesta és només la seva faceta pública: en realitat, és una vanitosa empedreïda i tot això ho fa només per ser la número u en tot i que tothom l'admiri i l'afalagui. Però tot canvia quan apareix en Soichiro Arima, un noi nou a l'institut que aconsegueix desbancar-la als exàmens. L'Arima és exactament igual que ella, però al contrari que ella, tot ho fa perquè vol demostrar als seus pares adoptius que pot ser una persona de profit i no una vergonya per a la família com van ser els seus pares biològics.
La Miyazawa i l'Arima es veuen forçats a cooperar en les tasques de l'institut, i l'Arima acaba descobrint que l'actitud de la Miyazawa no és més que una careta. A partir d'aquí, decideix fer-li xantatge, però al final, la relació acaba evolucionant en amistat, i posteriorment acaben sortint junts. La sèrie recorre totes aquestes situacions i ens mostra què senten tots dos en les diferents fases de la seva vida d'estudiants: el començament de la relació, el primer petó, discussions amb els mestres i pares per l'impacte que té a l'escola la seva relació, etc... Però per sobre de tot, hi ha les incorregibles ganes de la Miyazawa de continuar sent la número u.

Opening, endings i BSO
L'opening de la sèrie és "Tenshi no yubikiri", cantat per Mai Fukuda. Malauradament, l'opening amb les imatges originals no és a YouTube per temes de drets, us haureu de conformar amb un muntatge:
L'ending de tots els capítols excepte el 25 és "Yume no naka e", de Yuki Saito, cantat per Atsuko Enomoto i Chihiro Suzuki (la dobladora de la Miyazawa i el de l'Arima, respectivament). La curiositat de l'ending és que a cada capítol és diferent, i a la majoria de capítols és fet amb imatges reals, sovint imatges d'un institut.
Aquí en deixo una de les versions amb subtítols en castellà:
Al capítol 25 trobem un ending diferent, "Kaze hiita yoru", de Yuki Watanabe i Maria Yamamoto (dobladores de la Tsukino i la Kano). Novament, és una versió sense les imatges originals:
També us deixo una mostra d'algunes cançons de la banda sonora en forma de llista de reproducció de YouTube: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... BjSW4Z-nrD
Opinió personal
Recordava aquest anime amb molta estima i he aprofitat que feia aquest missatge per tornar-lo a mirar sencer. I he de reconèixer que n'he gaudit gairebé tant com el primer cop que el vaig veure (evidentment, quan l'emetien al 3XL.net), encara que ara l'he vist des d'una perspectiva més adulta. Penso que sap transmetre molt bé el que pensen i senten els personatges, i això fa que te'ls estimis ràpidament. D'altra banda, és bonic veure com exploren el començament del primer amor i totes les passes que van fent: el primer cop que la vaig veure no sabia gaire què era tot això i ara ho veig ja des de la distància. No sé ben bé per què, però recordo que quan el vaig veure per primer cop se'm va quedar gravada l'escena en què s'agafen de la mà en una reunió a l'institut, em va semblar bonic i m'ho continua semblant... Digueu-me romàntic
La sèrie també sap barrejar bé els moments sentimentals o seriosos i les petites bromes còmiques. Si hi ha un moment en què ho trobes una mica avorrit, segur que hi apareix alguna petita conya que et fa somriure. És una bona combinació i ajuda a mantenir l'espectador enganxat.
Pel que fa al punt artístic, l'estil d'animació contrasta amb altres sèries de Gainax al voltant d'aquella època (com Evangelion o Furi Kuri). Sol alternar dibuix normal i corrent com el que veuríem a qualsevol anime amb caricatures, esbossos, il·lustracions manga o fins i tot algunes fotos reals. És un recurs que crec que està bé (i segur que ajuda molt a baixar el pressupost de l'anime), però n'abusen una mica massa, i hi ha capítols (especialment els darrers, els de la saga "14 dies") en què una bona part del capítol és manga amb textos en pantalla i hi ha alguns recursos que són una mica una "anada d'olla".
Diria que la banda sonora és un dels punts forts de la sèrie, encara que potser se la pugui titllar una mica de repetitiva i lenta. Hi ha temes molt ben trobats (em declaro especialment fan de les diferents variants del "Yume no naka e"), i que en segons quines escenes aconsegueixen tocar-te la fibra.
En general, és una sèrie que vaig gaudir en el moment en què la vaig veure per primer cop, però que en tornar-la a mirar ara m'ha resultat nostàlgica i refrescant a parts iguals. Evidentment, la recomanaria, especialment si sou fans de les històries d'amor, però crec que no és una sèrie per a tothom. De fet, em sorprèn que TVC decidís dur-nos-la, però a mi ja m'està bé
Em sembla que ja he dit tot el que volia dir... Ah, com a nota extra, no volia acabar sense agrair a la @Nafi que em cedís aquest anime dins de l'activitat "Animes K3", ja que inicialment el volia fer ella
En fi, això és tot!

Bé, ara us toca a vosaltres opinar! Recordàveu aquesta sèrie? Què us va semblar? L'odieu? Us encanta? No feu com en Peropero i opineu!