Abans de tot fer warning de que faré spoilers sobre la història.
Ei! Jo encara no havia comentat la meva opinió sobre el joc, tot i que el vaig acabar a la vegada que vosaltres. He de dir que no parlaré sobre rendiment perquè l'he jugat en emulador, per lo que no tinc una opinió real sobre lo bé o malament que anava a Switch. Però sí que vaig poder notar coses com el memory leak o altres bug de rendiment.
L'història, ai la història. Tothom està donant autèntics festivals d'aplaudiments amb el cul per la trama i, tot i que em sembla de les millors de la saga, no em sembla en cap cas una història bona. Parla sobre temes interessants com el bullying, el futur i el passat, i... poco más.
Tota la trama del Team Star és genial i com vas coneixent les diferents històries i et vas adonant que són un grup realment interessant amb una història maca darrere. La conclusió d'aquesta, així com l'implicació del director m'han semblat força entranyables.
Després tenim la història de l'orfe amb daddy issues que li agrada fer bocates. Bé, guay. Té el punt emotiu, però no crec que sigui per flipar-se. En plan, és un puto gos pollós que deixa d'arrossegar-se gràcies al poder del bocata del bar Manolo. És una història també maca, però el final d'aquesta em sembla molt però que molt repentina. Crec que tot l'arc de "oh sóc un robot el teu pare està mort bum m'has guanyat has salvat la regió" quan mai haviem vist el professor doncs que vols que et digui... no puc empatitzar amb una persona que m'ha parlat 4 vegades per videotrucada. Ademés tot això en 2 hores màxim. Jo que sé, fes-me una mica de build up ni que sigui.
Respecte la lliga pokémon. Mola el plantegement, tot lo demés booooooring. Líders de gimnàs insípids i dèbils. Les proves algunes són una autèntica porqueria i d'altres són força genials. No estic d'acord amb l'afirmació d'en
@drew-kun sobre anar rotant l'equip. Sure he fet canvis a mesura que descubria nous pokémon que m'agradaven més, però realment he hagut d'anar ficant-me pals a les rodes perquè l'experiència era massa fàcil.
La lliga Pokémon... els dissenys de l'alto mando mola, són força carismàtics i ademés van apareixent al llarg de la història i generen cert respecte. Però tornem al problema, són massa fàcils i ademés et curen entre combats (mental). La campiona és la pitjor campiona dels jocs, molt més fluixa que l'alto mando.
I poc més realment. Alguns nous Pokémon m'han agradat, altres no. La regió en sí doncs... no m'ha agradat massa sent sincers. Presenta el problema que parlàvem als trailers. És un joc guarro que no s'ha pulit. La música cap el principi del joc és força avorrida (el tema del lider de gimnas, el tema dels salvatges sent el mateix que el de la ruta) però cap al final del joc hi han autèntics bangers. Ah, quasi me'n oblido. M'ha semblat una cagada de proporcions bíbliques el fet que cada zona tingui un nivell establert en comptes de fer una progressió igual a tot el món. No és un món obert, has de seguir un ordre.
M'ha agradat i m'ho he passat bé, però si la saga segueix aquesta tendència de treure jocs sense acabar, força repetitius i amb un món insípid de collons, doncs podem acabar tenint jocs molt però que molt dolents.
El meu equip va ser: Meowscarada, Ceruledge, Salamence, Gardevoir, Magnezone i Goodra.