Sinopsi:
Alina Starkov és cartògrafa de l'Imperi de Ravka, on lluita com a soldat i rastrejador el seu amic de la infantesa, en Mal. Però la vida d'Alina està a punt de canviar, quan descobreixen que és una Grisha, i no una qualsevol: és una invocadora del Sol, que té el poder que acabar amb la Foscor i dur la pau a l'Imperi.
Opinió personal
És una sèrie curteta, són només 8 capítols. Vols una sèrie de fantasia, poders màgics i intrigues? Doncs no t'ho pensis més, Ombra i Os és possiblement el que necessites. Ara que he dit això, ja em coneixeu, és hora de posars-se hater, perquè sinó, no seria un post meu.
Abans de mirar una sèrie que té llibre, jo faig la feina i em llegeixo el llibre, les coses com són. A més, no teniu puta excusa perquè Fanbooks el va treure en català i la traducció és boníssima, que fa goig de llegir i entra més fàcil que un kebab a les tres de la matinada quan tornes de festa.

Recomano llegir el llibre abans de veure la sèrie? Sincerament sí i no. El recomano perquè és una passada de llibre i enganxa una autèntica barbaritat. Ara bé, si decideu llegir el llibre abans de veure la sèrie, no hi espereu fidelitat.
Ombra i Os mescla dos llibres de la mateixa autora, Leigh Bardugo. Per una banda la història d'Alina de llibre d'Ombra i Os i, per altra banda, personatges de Seis de Cuervos, que no he llegit perquè prioritzo els llibres que estan traduïts al català. Així doncs la sèrie és... estranya. Perquè per una banda tens el que fa Alina, que diguem que és la chicha principal, però després tens el que fa els Raven, que és com... estrany i no acabes d'entendre gairebé què tenen a veure amb la trama principal. A més, hi ha personatges que o bé surten a llibres posteriors i mhan fet spoiler, i bé s'han puto inventat i només sembla que són allà per posar relleno i fer que la sèrie duri 8 capítols quan amb 4 n'haurien tengut prou.
A banda, he de dir que (sense tenir ni idea d'actuació també ho dic) la sèrie m'ha semblat dramàtica en excés i molt, molt sobreactuada. Alguns actors ho fan molt, molt bé, però n'hi ha d'altres que, sincerament, no m'han agradat gens i que no m'he acabat de creure. Ara, pel que fa al vestuari és una passada i té alguns escenaris molt pro, però pel que fa a música i guió, és fluixeta.
En fi, llegiu-vos el llibre, perquè l'Obscur a la vostra ment segur que serà més sexy.