Repte cuina a Tadaima: Yakisoba

Regles del fòrum
Aquí parlem dels esdeveniments que ens interessen, a més d'organitzar-ne nosaltres a Tadaima.cat.

Esdeveniments recurrents:
Esdeveniments de Tadaima.cat:
Cerca per song:
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Imatge
T'agrada cuinar? A nosaltres també! Voldries provar receptes noves? Participa amb nosaltres!


Cuina a Tadaima és un repte bimensual: avui proposem un plat de cuina, amb un conjunt de receptes i instruccions per trobar-ne els ingredients. A partir d'aquest moment, tindreu un mes i mig per triar la recepta que més us agradi (de les que us hem donat o una altra que hagueu trobat, fins i tot podeu improvitzar!), aconseguir els ingredients necessaris i cuinar el plat! (Opcionalment us el podeu menjar).

Feu fotos i apunteu quins canvis feu a la recepta, perquè llavors haureu de respondre el fil amb la vostra experiència!!

El repte d'aquest mes és Yakisoba! És un senzill plat de pasta japonès, que es fa amb fideus soba passats per la planxa acompanyats de carn o gambes i verdures, fent servir una salsa típica.

De fet, en el fòrum na @Meina ja ha compartit la seva experiència: Yakisoba estil Meina, on fa servir espaguetis i salsa de soja.

Si voleu fer uns Yakisoba de manual, trobam una bona recepta a japanesecooking101, que us tradueixo a continuació (amb quatre notes :) ):

Els Yakisoba són els fideus a la planxa japonesos. Es serveixen amb salsa Yakisoba, semblant a la salsa Tonkatsu o Okonomiyaki (així que si ja les teniu, les podeu fer servir). Normalment es saltegen amb carn de porc i verdures com col i brots de soja. És un menjar casual molt popular en el Japó, on es pot trobar a molts llocs, com restaurants d'Okonomiyaki, festivals, i per suposat, a casa.

Els Yakisoba són un excel·lent menjar lleuger i ràpid. Els nens paren a petits llocs de menjar ràpid per prendre'n després de classe, i uns dels millors Yakisoba es poden trobar a les paradetes del carrer durant els festivals de les nits d'estiu. Si et fas els teus propis Yakisoba, hi pots posar la carn i verdura que prefereixis: pollastre, vedella i fins i tot calamar. Per sobre s'hi posa Aonori i Benishoga, que accentuen molt bé el gust dels Yakisoba.

Els fideus s'anomene Soba, però els podem comprar amb el nom de Chuka Men, que vol dir… fideu xinès! (Són els que es fan servir pel Chow Mein. Però el plat no és gens xinès, sinó ben japonès. El Chuka Men per Yakisoba es sol vendre en paquets individuals de fideus frescs. Per als que no tingueu accés a supermercats asiàtics, els espaguetis poden anar ben bé.

Recomanam fer servir una paella antiadherent perquè no se us aferrin els fideus!!

Ingredients per a dues persones:
  • 150g de porc, en filets prims
  • una ceba petita
  • mig litre de col, tallada en quadrats d'uns 3 cm
  • mig litre de brots de soja
  • mitja pastanaga petita
  • un quart de pebrot verd (dels que no són allargats)
  • una cullerada d'oli
  • Aonori 青のり (alga nori en pols, com això)
  • Benishoga 紅しょうが (arrel de gingebre vermell encurtida, com això, no és el mateix que el del sushi!)
  • dos paquets de Chuka Men (fideus d'estil xinès) (com aquests)
  • sal i pebre
Per a la salsa yakisoba 焼きそば (també la podeu comprar feta): Instruccions:
  1. Talla el porc en trossets que hi càpiguen a la boca. Talla en rodanxes primes la ceba, la pastanaga i el pebrot, la col en quadrats d'uns 3 cm i renta i eixuga els brots de soja. Mescla tots els ingredients amb salsa yakisoba.
  2. En una paella gran, afegeix l'oli i encalenteix-la a foc alt. Cuina la carn primer fins que es dauri. Llavors afegeix la ceba, la pastanaga i el pebrot durant 1 o 2 minuts, llavors la col i els brots de soja i cuina les verdures fins que estiguin toves. Quan l'aigua surti de les verdures, afegeix-hi els fideus i cuina'ls sota les verdures, abaixant el foc i tapant durant uns 2 minuts, fins que els fideus es tornin fluixets.
  3. Quan els fideus es tornen fluixos, mescla'ls amb les verdures, afegeix la salsa, sal i pebre al gust i cuinda-ho tot junt durant un parell de minuts.
  4. Serveix els Yakisoba en un plat, escampa-hi l'aonori a sobre i posa-hi benishoga a dalt de tot.


Recordeu que podeu buscar altres receptes i podeu fer les adaptacions que trobeu necessàries!! Però no us oblideu de comentar-ho amb nosaltres. Acompanyeu el vostre post de fotos i mostreu-nos què heu fet!

De la mateixa manera, si teniu cap dubte o consulta, segur que entre tots ho podem solucionar!

Molta sort i bon profit!!

Dates d'interès:
  • 1 de desembre: inici del repte.
  • 15 de gener: final del repte i inici del debat del següent.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

Jo segueixo el que ha dit el Minatoni per aportar-vos alguna cosa més!

Fa poc vaig llegir que el Yakisoba és un plat tradicional japonés, però no només això, sino que ja té tants anys que no té una recepta concreta, se'n han fet de molts típos i amb molts ingredients diferents, així que jo us porto algun video amb altres versions que us poden servir per elavorar el vostre propi:

Yakisoba de vedella (aquesta és molt semblant a la que ha passat el Minatoni, però amb algun que altre canvi):
Text amagat.


Yakisoba de pollastre i verdures:
Text amagat.


Yakisoba de marisc:
Text amagat.


Espero que us serveixin!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Kharu
Esperits del bosc
Esperits del bosc
All will be well
Entrades: 77
Membre des de: 30 nov. 2016, 09:27
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 46 cops
Gràcies rebudes: 54 cops

buff, la veritat es que si, es un plat senzill, pero amb ingredients força dificils de trovar, crec que tocarà improvitzar molt
Kharu, Kharu el maravellós.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Kharu ha escrit:buff, la veritat es que si, es un plat senzill, pero amb ingredients força dificils de trovar, crec que tocarà improvitzar molt
Inspira't en la recepta de la @Meina: amb espaguetis i salsa de soja queda prou bé ;)

receptes-de-cuina-japonesa-t306.html#p2214
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Morte-Diem
Porco Rosso
Porco Rosso
♫ Tu Tu Ru ♪
Entrades: 407
Membre des de: 15 oct. 2016, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 167 cops
Gràcies rebudes: 246 cops

~Yakisoba estil MORTE~



He basat la meva recepta amb la que va proposar la @Meina aprofitant també que m'ha ajudat una mica:
Meina ha escrit: Yakisoba de vedella (aquesta és molt semblant a la que ha passat el Minatoni, però amb algun que altre canvi):
Text amagat.
Faré cinc cèntims dels meus "canvis" (la majoria per necessitat):

A la recepta original demanava:


Per fer la salsa:

-5 cullerades de salsa de soja.
-1 cullerada de ketchup.
-2 cullerades de salsa de ostres.
-2 cullerades de salsa hp.
-1 cullerada de sucre moreno.

Fideus i acompanyament:

-150 gr Fideus Udon
-Oli i sal
-Carn de vedella
-Pastanaga i ceba

-Però com que visc en un lloc on no hi ha gaires botigues orientals per comprar el 50% dels ingredients me adaptat la recepta amb el que he pogut arreplegar a un bonpreu :urahara:

La recepta d'en morte:


Per fer la salsa:

-5 cullerades de salsa de soja. (la vaig aconseguir trobar... :3)
-1 cullerada de ketchup (No va ser difícil.)
-2 cullerades de salsa de ostres(Ni idea de on es troba, vaig plantejar-me tirar-ne de escopinyes però no hauria sigut el mateix xD)
-2 cullerades de salsa hp (Tampoc tinc la més mínima idea del que és, però vaig llegir a la wikipedia que també era coneguda com a "salsa marro" [...] Per tant vaig comprar salsa barbacoa :xiular: )
-1 cullerada de sucre moreno. (Vaig tirar-ne de normal.)
-1 paquet de salsa teriyaki (M'agrada molt i per una cosa que vaig veure japonesa que m'agradava... no me'n vaig poder estar.)

Fideus i acompanyament:

-150 gr Fideus Udon (Un paquet de fideus xinos uns 400 o 500 gr)
-Oli i sal
-Carn de vedella (2 bistecs filetejats)
-Pastanaga i Ceba albergínia (No m'agrada gaire l'albergínia, però resulta que la @Meina si...)
-Xampinyons (M'agraden massa i no me'n vaig poder estar...)

Procés:



Aqui us deixo algunes fotos amb tots els ingredients (per si els dubtes):

Fideus:
Text amagat.
Imatge


Salsa:
Text amagat.
Imatge


Acompanyament
Text amagat.
Imatge


Primer de tot vam fer la barreja de la salsa:

Text amagat.
Imatge

Text amagat.
Imatge


Després vam cuinar els fideus, tal i com posava a la bossa, es bullia aigua, es treia del foc i es deixaven els fideus 4 minuts, van quedar prou ben cuits:

Text amagat.
Imatge


Mentrestant havíem començat a coure l'acompanyament, tot junt:


Text amagat.
Imatge


Quan va estar tot cuit, vam ajuntar la salsa, els fideus i l'acompanyament i ho vam passar per la paella 1 o 2 minuts. Va acabar quedant aixo:

Text amagat.
Imatge


Resultat final



En contra tot pronostic puc afirmar que va quedar bo, ningú s'ho esperava, eren dolcets i van agafar bastant el gust de la salsa teriyaki, la salsa es va impregnar molt be als fideus i els xampinyons van acabar de donar-li el toc perfecte. Teníem preparat un paquet d'espaguetis normals en cas d'emergència... Però puc dir orgullós que aquests espaguetis serviran de paquet d'emergència per la pròxima edició del repte de cuina.
Avatar de l’usuari
Kharu
Esperits del bosc
Esperits del bosc
All will be well
Entrades: 77
Membre des de: 30 nov. 2016, 09:27
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 46 cops
Gràcies rebudes: 54 cops

Per a tots aquells que visqueu per alla a osona i no sus dongui bé improvitzar receptes que sapigueu que he trobat un lloc on venen la salsa per yakisoba i els fideus. És un restaurant de menjar per emportar japones anomenat Kokoro al carrer verdaguer de Vic (el de davant de l'estació de trens).
Allà també hi trobareu sake, tot tipus de salses alguns dolços...
Kharu, Kharu el maravellós.
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Imatge

Yakiudon UkiHana style



Avui m'he decidit a posar-me amb el repte de cuina i he fet uns yakisoba amb fideus udon, que són un poc més gruixats i a mi personalment m'encanten. Primerament, he tret la recepta d'un llibre de cuina japonesa titulat "Sushi, sashimi y yakitori y 60 recetas básicas de la cocina japonesa" de Jody Vassallo.

He adaptat un poc les quantitats i al final els ingredients que he fet servir han estat:

Ingredients per a 2 persones:



Imatge

2 paquets de fideus udon
3 pitreres de pollastre tallades en tires
2 cullerades de salsa de soja
2 cullerades de salsa yakisoba
1 culleradeta de sucre
1 pebre vermell
5 xiitake
4 fulles de repollo
Sèsam

Preparació:



El primer que he fet ha estat tallar la carn en tires. Acte seguit a un bol petit he posat les 2 cullerades de salsa de soja, les 2 de salsa yakisoba i la culleradeta de sucre i hi he posat la carn a dintre, deixant-la marinar durant 10 minuts.

Text amagat.
Imatge


Mentre la deixava marinar he tallat el pebre vermell en tires i he posat les xiitake en aigua calenta i he tallat les fulles de repollo i les he posat en remull. Les he tallat amb les mans, sense anar-hi amb massa cura.

Una vegada havent-ho preparat tot he posat el wok al foc amb una cullerada d'oli de gira-sol i hi he posat la carn sense la salsa del marinat (que he reservat pel final) i l'he tingut al foc uns 5-6 minutets. Després he abocat el pebre vermell tallat en tires i les xiitake i ho he tingut uns minuts més fins que el pebre ha estat fluixet i aleshores he abocat els fideus amb la salsa del marinat que havia sobrat i també les fulles de repollo tallades.

Text amagat.
Imatge
Imatge


Després d'un minuts on ho he estat remenant tot, he posat unes cullerades més de salsa yakisoba i quan he vist que el repollo ja s'havia ablanit, ho he distribuït en dos plats i hi he abocat un poc de sèsam per sobre.


Ha estat molt fàcil de fer i bastant bo, a més que s'han fet molt ràpid, en 15-20 minuts ho he tingut fet. Era la primera vegada que li he posat repollo i m'ha agradat molt, li ha donat un gust cruixent boníssim.

Espero que us agradi la recepta i que us animeu a fer-la!

Imatge
Avatar de l’usuari
Kharu
Esperits del bosc
Esperits del bosc
All will be well
Entrades: 77
Membre des de: 30 nov. 2016, 09:27
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 46 cops
Gràcies rebudes: 54 cops

Ale, per fi he pogut fer els yakisoba, com que no se m'acava de donar del tot bé aixó de escriure en fórums us ho he fet en un video en el que podeu veure tot el procés (motiu pel qual he tardat en poder fer els yakisoba, costa tenir la casa lliure i el meu cosi disponible)

d'aquesta recepta m'agrada anomenar-ne els yakisoba maniatics ja que si sumem les verdures que no m'agraden a mi amb les que no li agraden al meu cosi ens queda nomes la pastanaga.

Ingredients
150g de pastanagues
150g de carn (en aquest cas era pechuga de pavo crec)
150g de fideus
Salsa yakisoba

nota: son 150g de verdures, si voleu posar altres verdures no hi poseu els 150 de pastanga, poseu verdures de forma que la suma d'elles faci 150g

per cert si ho voleu probar recordeu dues coses molt importants, no poseu l'aigua a bullir amb un foc gaire alt o s'us vessarà i agafeu una paella antiaderent o us quedareu amb la meitat del menjar enganxat a la paella




Per cert m'agradaria aclarar dues coses sobre el video, jo m'estimo molt el meu gat pero cuan sem posa en plan pesat mentres cuino em poso molt nervios. i segon, el tros que surt el meu cosí no està censurat, simplement no se grabar :(


Espero que us agradi :adeu:
Kharu, Kharu el maravellós.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Carai tu, molt millor en un vídeo! Enhorabona!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

LOOOOOOOOOOL, EL MOMENT DEL GAT!! :lloa: Al final li vares donar o no?? :pervertmoon:

Un video i tot, m'encanta!!! Realment has tingut molt bona idea, és molt més senzill fer un video que anar-ho escrivint i pujant les fotos una a una (per a mi va ser una puta matadaaa), així que enhorabona per la iniciativa, t'ho has currat un munt!! :visca:

PD: Ja t'has buscat un altre càmera?? Li varen agradar al teu cosí?
Respon