Repte cuina a Tadaima!

Regles del fòrum
Aquí parlem dels esdeveniments que ens interessen, a més d'organitzar-ne nosaltres a Tadaima.cat.

Esdeveniments recurrents:
Esdeveniments de Tadaima.cat:
Cerca per song:
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Hola a totes i a tots!

Moltes gràcies per participar en el primer repte de cuina de Tadaima! Segur que tots pensam que ha estat un èxit! Gràcies :D

Com que sembla que ens ha agradat... no ho podem deixar així, no? Ens posem amb el següent repte? :p

Vam parlar-ne un poc entre tots (segur que falta l'opinió d'algú per això ho poso per aquí) i van sortir aquestes propostes:
  • Teriyaki
  • Dangos
  • Sushi
  • Onigiris
Què proposo que fem? Doncs fins el cap de setmana, pensem si volem fer una d'aquestes propostes o una altra que penseu. Llavors, entre dilluns i dimarts, decidirem què fem finalment (tot i així, podeu anar dient què us fa més ganes ara mateix).

Això vol dir que ja no podem fer Yakisobas?

Podeu seguir participant en el repte dels Yakisobas fins que vulgueu. De fet, si us animeu a repetir amb una altra recepta o el que sigui... per què no? De fet, jo mateix encara he de publicar el que he fet... Això sí, els que ja heu participat sou els millors. Els que no... doncs sou els millors vagos :p Però us estimem igualment.

Vinga doncs! Doneu idees noves! Digueu quina idea us agrada més i per què. Creieu que alguna és massa difícil o massa fàcil?

Gràcies per participar!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Jo proposo fer okonomiyaki que és un poc més complicat però no gaire i es pot aprofitar la salsa yakisoba que ja tenim!

Per fer okonomiyaki generalment es fa servir (depèn de la recepta, és clar) ous, dashi (àlies brou de peix), farina, col xinesa i bacon. Jo quan el faig li poso també unes gambes per dintre perquè tingui un poc més de gust, suposo que d'okonomiyaki hi ha milers de receptes!

En realitat jo el trobo bastant senzill de fer: poses el brou de peix, la farina, un poc de sal i fas una pasta i després li afegeixes la col picada (i les gambes, opcional, al video no li posen) i un poc de llevadura, a sobre de la paella (tarda uns 5 minuts per cada banda) amb bacon per sobre a una de les dues bandes, salsa i pa' dentro... boníssim.

Us deixo un video per veure si ho trobeu fàcil (jo el nagaimo no li poso perquè no l'he trobat mai, però sense queda super bé, només el fan servir per donar-li textura, tampoc li poso gingebre, però suposo que de receptes d'okonomiyaki n'hi ha mil)



També es pot fer segons el fan a Hiroshima que és un poc diferent i potser us pareix més fàcil. El de Hiroshima porta fideus, per tant si us varen sobrar dels yakisobas també seria una bona opció. :hurra:

Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

Buah, em costa molt escriure en aquest post sense que m'entrin ganes de menjar tot el proposat.

Doncs del que heu dit, jo el que he preparat abans ha estat dangos i okonomiyaki, vaig trobar que els dangos m'havien sortit molt bé, el problema el vaig tenir amb l'okonomiyaki que crec que em va sortir una mica cru i li vaig tirar massa col... Però penso que aquest npu repte, és una manera per ajudar-me a tornar-lo a fer i que em surti molt millor!!

Apart del okonomiyaki que de veritat ting ganes de repetir, també m'agradaria provar de fer teriyaki, així que els meus vots per la 2a edició van cap aquests dos menjars!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Doncs ho farem d'aquesta manera: aquests dies anem proposant receptes. El missatge que tingui més agraïments (likes) serà el que farem :p.

Els que vulgueu proposar alguna de les coses que vaig posar en el post, ho podeu fer (crec que en @Kharu va proposar Sushi, na @Taiga va proposar Teriyaki i en @Morte-Diem va proposar Dangos, no n'estic segur).

Per tant, ja podeu proposar coses (no cal que busqueu la recepta exacta, però sí que ens heu d'intentar convèncer :p) i anem votant. Dia 2 a la nit mirarem el que sigui més votat i ens hi posarem ;)

Propostes

(Podeu votar tots els cops que vulgueu)
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Kharu
Esperits del bosc
Esperits del bosc
All will be well
Entrades: 77
Membre des de: 30 nov. 2016, 09:27
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 46 cops
Gràcies rebudes: 54 cops

La meva proposta no era sushi pero casi, ja que molts coneixereu la meva proposta com a tal. En fi, proposo de fer niguiris


Imatge

bàsicment és arros amb coses per sobre com salmo, tonyina... i direu, Kharu això és molt fàcil, i sí, teniu raò així que el que proposo és que no es pugui repetir "cuberta", fent que cada persona s'hagi d'ingeniar que posar a sobre de l'arròs, per exemple alguna vegada n'he fet de tonyina de llauna amb maionesa.

també podriem fer oniguiris (boles d'arròs) amb aixó d'haver de canviar de relleno, aixi que els agraiments a aquest comentari aniran pels niguiris i els agraiments pel seguent comentari que faci seran pels oniguiris (boles d'arros)
Kharu, Kharu el maravellós.
Avatar de l’usuari
Kharu
Esperits del bosc
Esperits del bosc
All will be well
Entrades: 77
Membre des de: 30 nov. 2016, 09:27
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 46 cops
Gràcies rebudes: 54 cops

Proposta de onigiris (boles d'arros)

Mireu el comentari anterior

Imatge
Kharu, Kharu el maravellós.
Avatar de l’usuari
Morte-Diem
Porco Rosso
Porco Rosso
♫ Tu Tu Ru ♪
Entrades: 407
Membre des de: 15 oct. 2016, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 167 cops
Gràcies rebudes: 246 cops

Proposta de Dangos (Pastís d'arròs)

Si us he de ser sincers no tinc molt clar del que són els dangos, entenc que són unes postres dolces d'arròs que es poden fer del gust que més agradi, des de dangos de te fins a dangos de xocolata podent-ne fer també de "sense gust". És un plat més elaborat i més complex que el yakisoba, serà més dificil, pero segur que també més divertit!!

- Aqui teniu un post de la @UkiHana amb la recepta del "Mitarashi Dango" que són dangos amb un xarop fet a base de salsa de soja i sucre: receptes-de-cuina-japonesa-t306.html#p2212

Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

El termini ha acabat, gràcies per participar. El resultat a dia 3 de febrer ha quedat així: @UkiHana, pots crear un nou tema a l'estil del de l'edició passada amb la recepta de l'Okonomiyaki.

Les propostes que no han sortit elegides aquesta vegada podeu tornar-les a proposar d'aquí dos mesos; també podeu anar pensant si voldríeu fer alguna altra cosa ;)
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Kharu
Esperits del bosc
Esperits del bosc
All will be well
Entrades: 77
Membre des de: 30 nov. 2016, 09:27
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 46 cops
Gràcies rebudes: 54 cops

Jo per aquest repte torno a proposar els nigiris (sushi) i els oniguigiris (les boles d'arrós) amb el mateix sistema de no poder repetir relleno per fer-ho més interesant :3 (pels interesats, per molt bé que soni una bola d'arrós de botiffarra el resultat final dona que desitjar)
Kharu, Kharu el maravellós.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Jo m'uneixo a la proposta d'en @Kharu dels Onigiri.

N'he fet abans (en múltiples ocasions) i són fàcils de fer i gustosos. A més, es poden personalitzar com bé dius; tot i que no introduïria aquests límits, ja que la podem liar :gota:

Segur que tots n'heu sentit parlar: són aquelles boles d'arròs amb un tros d'alga a sota, que són farcides d'alguna cosa; lo més típic és salmó o un altre peix, però pot ser qualsevol cosa realment.

Imatge
Imatge
Imatge
Text amagat.
Imatge
Respon