Repte de cuina: pastís

Regles del fòrum
Aquí parlem dels esdeveniments que ens interessen, a més d'organitzar-ne nosaltres a Tadaima.cat.

Esdeveniments recurrents:
Esdeveniments de Tadaima.cat:
Cerca per song:
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Ah, la dolça aroma d'un pastís acabat de sortir del forn! I aprofitant que Tadaima fa anys, us presento el repte de cuina del pastís!!

Imatge

Repte de cuina: pastís



Ja sé que fer un pastís de vegades no ve de gust o bé em poseu l'excusa que no el sabeu cuinar però jo ja vinc preparada amb l'escut de les opcions! I és que per facilitar que tots hi pugueu participar, aquest repte tindrà dues modalitats:

1. Modalitat A: Cuina el teu pastís. Consisteix a fer el repte com fins ara, mans a la cuina i preparant el teu pastís a casa.

2. Modalitat B: Ressenya de dolços. No fas cap pastís, però compres alguna cosa dolça que t'agradi al supermercat i ens expliques què tal (com el post del Rànquing de Torrons on tots vàreu dir la vostra!).

Com veieu, participar és més fàcil que mai! I per donar exemple, començo el repte amb el meu pastís:

Imatge

He fet un brownie perquè avui és l'aniversari de la meva sogra i li fem una festa sorpresa i el meu brownie és apreciat per la família política (segurament perquè el secret és posar-hi unes quantes fulletes de marih... que nooo, que és bromaaaaa, el secret és que és una bomba de mantega, sucre i xocolata barata que, per tant, parcialment és també sucre)

I em dutxava mentre era al forn i ha quedat una mica moré, però serà bo igual. Si hi penso us faré foto de l'interior i demà us la mostro.
Imatge


Animeu-vos a comprar un dolç o a fer-lo i celebrem així l'aniversari de Tadaima!
Avatar de l’usuari
Estel
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 524
Membre des de: 28 set. 2020, 23:03
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 705 cops
Gràcies rebudes: 347 cops

Quin brownie per favor! 😍
Jo m'apunto! A la modalitat A. Quan tingui el pastís a punt, el penjaré aquí (i ja posaré una mini recepta) :cake:
Avatar de l’usuari
Oriol
Moderador
Moderador
Entrades: 374
Membre des de: 12 març 2016, 00:23
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 223 cops

Jo també m'apunto a la proposta A! Costarà, suaré, però intentaré portar un pastís presentable. Això sí, espereu una recepta al pur estil Arguiñano (anar posant coses sense saber que merda estas fent).
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

Jo vull fer una Xocotorta (traducció rara perquè no sé com es diu en català), que és un postre argentí fet amb galetes de xocolata i una crema de dolç de llet i formatge crema.

És la modelitat A

No sé quan podré fer el pastís, el més probable és que tardi uns quants dies a fer-la.
Imatge
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Doncs jo aquesta tarda he fet una mica de cuinetes i aprofito per celebrar amb vosaltres l'aniversari de Tadaima amb aquesta corona de pa dolç que he fet!

Imatge

Imatge


Text amagat: Recepta.
2 ous
300 ml de llet
150 ml d'oli
160 g sucre
400 g farina
1 sobre llevat en pols

En tinc una altra al forn, suposo que les obriré pel mig i les farciré amb alguna melmelada o crema, tot i que aquesta no he pogut esperar i ja n'he menjat... :nekopizza: es fa el que es pot amics, algun dia n'aprendré. Bé, vaig a treure l'altra corona del forn no sigui que es cremi... Només em queda dir:

Per molts anys Tadaima!!
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Té molt bona pinta @Atir dels Senders

És gairebé com si en pogués sentir l'oloreta des d'aquí, t'ha quedat molt fotogènic i els ingredients són fàcils d'aconseguir! :pandaloveblush:

Amb quina melmelada el menges generalment?
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Moltes gràcies @UkiHana!! Doncs vaig comprar melmelada de mores i la veritat és que ha sigut un encert. A veure si faig foto abans de que s'acabi que en queda molt poc!
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
manolini
Calcifer
Calcifer
YELLOW TEAM!
Entrades: 889
Membre des de: 16 juny 2017, 22:01
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 559 cops
Gràcies rebudes: 521 cops

La @Giggles l'@Ereza i jo també hem fet un pastís per celebrar l'aniversari de tadaima! I com ja s'acosta la tardor n'hem fet un de carabassa seguint aquesta recepta: (QUE RECOMANO MOLTÍSSIM QUE LA FEU PERQUÈ SURT UNA COSA DELICIOSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

LA RECEPTA MÀGICA DEL PASTÍS INCREÏBLE DE CARBASSA!!!!!

(L'unica cosa que vem canviar de la recepta van ser les galetes, nosaltres en vem utilitzar de DIGESTIVE, must recomend)

:uki: Aqui unes cuantes fotos del proces creatiu del pastís:
Text amagat.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
.
.
.
I el resultat final:
Imatge
FELICITATS TADAIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Imatge
Imatge

Imatge
Era tan bo que casi ens posem a plorar quan es va acabar perque en voliem mes.
TWITTER: MOSCASINES
STEAM: TOMPCAT
DISCORD ID: MANOLININS
Avatar de l’usuari
Estel
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 524
Membre des de: 28 set. 2020, 23:03
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 705 cops
Gràcies rebudes: 347 cops

@manolini ualaaa quina passada de pastís! :love:
@Atir dels Senders quin tortell! :pandayummy:

Jo també porto el meu pastís... :pervertmoon:
L'he cuinat amb ma mare ma mare l'ha cuinat i jo l'he observat (vale, és que era el primer cop que en cuinàvem un ella cuina molt bé i... jolín! El menjar de les mares ja sabeu que té un sabor especial!). Ha quedat boníssim. MAMA CHEF! <3

Preparats?

...


:peach: PASTÍS DE PRÉSSEC! :peach:

Imatge

PER MOLTS ANYS, TADAIMA!!! :festa: :hurra: :cheers: :ilu: :banana: :birthday: :pandabirthday:

Ingredients :yum:
-2 ous
-150g de sucre
-50g de mantega fosa
-150ml de llet
-2 cullerades de vainilla en pols
-Pell de llimona ratllada
-250g de farina
-1 sobret de llevat
-4 préssecs grans
-1 cullerada de sucre en pols
-1/2 gotet de moscatell (opcional)

Recepta de la mama <3
Preparació:
En un bol remenar bé els ous i el sucre. Afegir la mantega fosa, la llet, la vainilla, la pell de llimona i per últim la farina i el llevat tamissats, mica a mica, mentre anem remenant amb una espàtula de fusta.
Afegir a la massa 2 préssecs, pelats i tallats a trossets petits.
Preparar un motlle d'uns 22cm, amb mantega en tota la base (com pintat) i una mica de farina (espolsada per damunt) si es vol.
Abocar-hi la massa que hem preparat. A sobre posar-hi els dós préssecs (o 1, depèn) pelats i tallats en forma de mitges llunes. Escampar per sobre 2 cullerades de sucre (moreno si es vol).
Posar-ho al forn, a 180ºC, durant més o menys 50 minuts.
Comprovar la cocció amb un escuradents. Quan el treiem del forn podem banyar-lo amb 2 cullerades de moscatell (opcional) i enllustrar-lo amb sucre glaç.

@UkiHana Ara no hi ha excusa! Volem la recepta del brownie! 8)
Estel l’ha editat per darrera vegada el dia: 19 set. 2022, 23:55, en total s’ha editat 2 vegades.
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

@Estel fa una pinta boníssima, el faré sens dubte perquè just ahir vaig comprar vainilla en pols i tinc tots els ingredients!

Tinc una pregunta! El moscatell si se li tira quan surt del forn no queda remullit? N'hi poseu a la massa?
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Respon