Torneig d'escacs!

Regles del fòrum
Aquí parlem dels esdeveniments que ens interessen, a més d'organitzar-ne nosaltres a Tadaima.cat.

Esdeveniments recurrents:
Esdeveniments de Tadaima.cat:
Cerca per song:
Avatar de l’usuari
Oriol
Moderador
Moderador
Entrades: 374
Membre des de: 12 març 2016, 00:23
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 223 cops

Imatge

Bona tarda Tadaima!

T'agrada jugar a escacs? Solies jugar-hi i t'agradaria tornar a fer-ho? Vas gaudir de Gambito de Dama i vas jugar dues setmanes fins que et vas avorrir? No estàs llegint això amb veu d'anunci perquè el mem està cremadíssim?

Doncs et presento el primer torneig d'escacs de Tadaima! Un torneig que enfocarem a jugar de forma "casual" per tal que usuaris de tots els nivells ho puguem passar bé i gaudir d'un joc de taula més en família.

Com serà el format del torneig?
  • Les partides es jugaran amb un temporitzador de 30 minuts.
  • Les partides seran al millor d'un (Best of One).
  • En cas de taules, els jugadors es podran posar d'acord qui dels dos avança a la següent ronda. Si els jugadors no es posen d'acord o volen jugar una partida de desempat aquesta serà una partida ràpida amb un temporitzador de 3 minuts (partida blitz).
  • El format del torneig serà eliminació directa a través d'un bracket generat de forma aleatoria.
Text amagat: Exemple de bracket d'un torneig per eliminació directa.
Imatge

Quan es jugarà?
Depèn del nombre de persones que s'apuntin al torneig ho haurem de fer en dos dies diferents, ja que les partides poden arribar a durar 40-50 minuts. La idea és jugar totes les rondes de forma simultània.
Un cop sapiguem els que participarem organitzarem els dies i les hores.

La data límit per apuntar-se és el 14 de juliol.
Us podeu apuntar deixant un missatge al post o enviant-me un MD per Tadaima!

Per on es jugarà?

Jo sóc partidari de fer servir chess.com, ja que és molt més còmode a l'hora de planificar jugades, però he vist que alguns d'aquí us agrada el lichess.org. Especifiqueu si teniu preferència respecte a la plataforma! L'opció que més agradi és la que usarem.

Participants
Apunteu-vos! Aniré actualitzant la llista a mesura que us aneu apuntant. :cheers:
  • @Meizu
  • @Josep Navarro Bes




Podeu deixar feedback respecte l'organització del torneig: coses que m'hagi deixat o que creieu que podriem enfocar d'altre manera. Correu a apuntar-vos!
Oriol l’ha editat per darrera vegada el dia: 13 jul. 2022, 18:42, en total s’ha editat 4 vegades.
Avatar de l’usuari
Estel
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 524
Membre des de: 28 set. 2020, 23:03
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 705 cops
Gràcies rebudes: 347 cops

Jo em vull apuntar! Segur que serà molt divertit :D
Després del 14 de juliol decidirem quan es fa? A mi el chess.com ja em va bé, tinc com un parell de comptes. I també podríem anar comentant les jugades per discord :pandasmug:
Avatar de l’usuari
Oriol
Moderador
Moderador
Entrades: 374
Membre des de: 12 març 2016, 00:23
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 223 cops

Exacte! En veure tots els que som decidirem quan ens va millor i altres coses (com per exemple si volem deixar un període d'entrenament abans del torneig). Em sembla genial fer les partides per discord i anar comentant-les! Serà tot molt més dinàmic i divertit
Avatar de l’usuari
cosarara
Moderador
Moderador
...
Entrades: 485
Membre des de: 02 gen. 2018, 00:40
0
1
Gràcies donades: 194 cops
Gràcies rebudes: 235 cops

Ei em sembla guai i m'hi vull apuntar però bi sé si és la millor idea fer un torneig eliminatori donada la enorme disparitat de nivell entre uns jugadors i altres. Potser un format de lliga seria més interessant, no ho sé.
Avatar de l’usuari
Oriol
Moderador
Moderador
Entrades: 374
Membre des de: 12 març 2016, 00:23
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 223 cops

Per la meva experiència en el món competitiu he pogut veure que un torneig per eliminatoria és l'opció més equilibrada si hi ha un nivell dispar entre jugadors pel factor de partit únic.

Deixeu que m'expliqui: una lliga sempre la guanya el millor. Encara que el millor jugador de la competició tingui una mala partida, guanyarà la majoria a llarga durada. En canvi, en un knock-out tournament, una mala partida significa la derrota permanent. Un bon dia de l'underdog i un mal dia del preferit pot fer que hi hagin sorpreses.

De totes maneres, el que havia pensat per poder jugar tots contra tots era jugar un torneig format "round robin" (tothom juga contra tothom), però modificar-ho per a què no quedes un format lligueta. Crec que aquest torneig servirà per valorar quin és el nostre nivell general i partir d'aqui tirar altres propostes. Com ho veieu?
Avatar de l’usuari
Oriol
Moderador
Moderador
Entrades: 374
Membre des de: 12 març 2016, 00:23
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 223 cops

Avui amb en @cosarara i en @taka parlàvem sobre com fer el torneig de forma més balancejada per així gaudir tots d'una bona experiència; és cert que l'escenari en el qual una persona només pot jugar una partida perquè li toca un enfrontament complicat d'inici no és ideal en cap cas.

Per això proposo el format següent: d'un inici jugarem una lligueta on tothom jugarà contra tothom. Cada victòria, derrota i empat ajudarà donar forma a una classificació que tindrà com a objectiu dividir els jugadors en dos. És a dir, en acabar la lliga es passarà a jugar el torneig eliminatori que s'havia proposat des d'un inici, però amb la diferència que els enfrontaments no seran completament aleatoris. Els jugadors que hagin acabat en la part alta de la lliga jugaran entre ells mentres que els de la part baixa també faran lo propi.

Aquest format té dos principals objectius: el primer és que tothom pugui jugar contra tothom i disputar una quantitat generosa de partides. El segon objectiu és evitar que els jugadors amb més experiència capitalitzin les rondes de la fase eliminatòria i que tothom tingui la possibilitat d'arribar a la final.

Si la proposta colla, de cara al torneig, plasmaré la proposta en forma d'imatges per a què resulti més gràfic.

Per dur a terme aquest format necessitem almenys 8 persones, així que apunteu-vos! Recordeu que és un torneig per jugar tranquil·lament i riure molt. No tingueu pas cap vergonya de passar una bona estona entre amics!

Com sempre dic, no us talleu en donar el vostre feedback! Gràcies a això em pogut a arribar a una proposta més justa per a tothom.
Avatar de l’usuari
taka
Porco Rosso
Porco Rosso
Nya!
Entrades: 148
Membre des de: 15 gen. 2021, 23:43
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 132 cops
Gràcies rebudes: 60 cops

Mèu! Havia oblidat de dir per aquí que em sembla una idea genial i que m'encantaria apuntar-me @Meizu !
Josep Navarro Bes
0
1

Jo potser també m'apuntaria, però si ho fem a les tardes d'agost les tinc ocupades... Ja em direu quan es farà per si hi puc participar. Gràcies! :-)
Avatar de l’usuari
Oriol
Moderador
Moderador
Entrades: 374
Membre des de: 12 març 2016, 00:23
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 223 cops

taka ha escrit: 04 jul. 2022, 15:05 Mèu! Havia oblidat de dir per aquí que em sembla una idea genial i que m'encantaria apuntar-me @Meizu !
Súper apuntat que estàs llavors!
Josep Navarro Bes ha escrit: 04 jul. 2022, 15:23 Jo potser també m'apuntaria, però si ho fem a les tardes d'agost les tinc ocupades... Ja em direu quan es farà per si hi puc participar. Gràcies! :-)
T'apunto mentrestant Josep, no hi ha res decidit encara. Tot s'ha d'anar parlant un cop tanquin les inscripcions. Intentarem organitzar-ho de manera que li vagi bé a tothom, així que segur que donem amb una fòrmula que et va bé ;)
Oriol l’ha editat per darrera vegada el dia: 05 jul. 2022, 21:29, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Xail
Porco Rosso
Porco Rosso
( っ'-')っ ~ ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Entrades: 354
Membre des de: 05 feb. 2020, 13:44
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 356 cops
Gràcies rebudes: 288 cops

Jo també participaré, tot i que els escacs no són lo meu :red:
Respon