Repte de cuina a tadaima: Tacos

Regles del fòrum
Aquí parlem dels esdeveniments que ens interessen, a més d'organitzar-ne nosaltres a Tadaima.cat.

Esdeveniments recurrents:
Esdeveniments de Tadaima.cat:
Cerca per song:
Respon
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Ai, ai, ai compadre! Bienvenidos a México!

Imatge

Què són els tacos?
El taco és un plat de la gastronomia de Mèxic que consisteix en una tortilla doblegada o enrotllada per a ficar-hi uns quants ingredients. És una recepta fonamental i molt fàcil de fer, perquè el taco es pot farcir de qualsevol guisat de carn o verdures, o les dues alhora. No necessàriament han de ser picants, el coent és a gust del consumidor.

Per què tacos?
Vaig proposar els tacos perquè em semblen molt fàcils de fer. En pla que compres tortilles a qualsevol supermercat i només les has d'omplir del que tinguis per la gelera. Oh, un tros de ceba a punt de podrir-se: doncs aprofita i en fas tacos amb una mica de carn i mig pebre que també tens a punt de caducar. O el que li vulguis posar, mentre dugui tortilla serà taco!

Receptes
El taco no es pot posseir, el taco no obeeix les normes, és lliure i independent, només governat pel que tinguis a la gelera. Però per si un cas no sabeu com fer-los, aquí teniu unes quantes receptes per si us voleu inspirar. :pandataco:








Terminis
Teniu tot el mes de maig per fer els vostres tacos! En podeu fer tants com vulgueu, podeu improvisar, experimentar i, sobretot, repetir!

A gaudir, ai madressita!

Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Uep.

Idò avui que és Taco Tuesday hem fet els tacos.

Ens feia ganes fer les tortilles nosaltres, així que ens hi hem posat.

S'ha de dir que hi ha diverses farines de blat de moro i no totes serveixen per fer tortilles. De fet, la que és la bona en teoria és la nixtamalitzada; la marca més famosa és la Maseca. Com que no en vam trobar, vam comprar la que fan servir els veneçolans per fer les arepas, que venen a ser una espècie de tortilles igual, però un poc diferents.

Imatge

Nosaltres vam comprar aquesta farina del Mercadona, però potser també trobareu la farina "P.A.N.", que ve a ser el mateix. La cosa: 250 grams de farina, 300 grams d'aigua, un poquet de sal. Tot mesclat en cinc minutets. Ho deixes tovar deu minutets. I ja comença a estar. Fa molt bona oloreta.

Llavors ve la part divertida, que és donar-les forma.

Imatge

Nosaltres hem fet servir un aprimador i paper de forn. No ha anat malament, però no han quedat gaire rodones.

Imatge

M'hauria de fer mirar el TOC...

Convé que les faceu primetes, com les que podem trobar al super. Si és per fer-ne tacos, convé que siguin un poc més petites.

Imatge

La primera, com podeu veure, fatal.

Es couen igual que les que podem comprar al super.

Imatge

Aquesta s'ha inflada!

Imatge

I aquí les tenim totes.

Na @UkiHana continuarà això :)
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Aquí el meu resum dels tacos que ja he digerit i que, per cert, van ser boníssims del cagar i que recomano que us doneu una alegria a la vostra vida i en feu.

Doncs de tota la gamma de tacos per triar vaig triar els que duen gamba, soc una persona de gustos simples i cars. Molt cars:

Tacos gobernador



Primer de tot els ingredients, perquè sense ingredients no fots res. Realment van ser bons d'aconseguir no vaig haver de fer gaire maniobra per trobar coses estranyes. Només vaig canviar el chipotle per una caiena
Imatge

Aquí el sofregit amb ceba, tomàtiga, pebre verd i caiena.
Imatge

Quan va deixar de fer suquet, hi vaig posar les gambes i ho vaig tenir tot una bona estona, fins que es va quedar sense brou perquè no volia que la tortilla es banyés gaire.
Imatge

I bé, després només faltava omplir els tacos. Hi vaig posar la mescla amb les gambes, una mica de formatge i el guacamole aquest cutre que ja venen fet al Mercadona. El procés de les tortilles ja us l'ha explicat el Minatasso, per tant no em repetiré i aquestes coses.
Imatge

Eren putament boníssims, recomanaccione especial del xef.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Doncs vam voler fer uns tacos al pastor com aquests que va passar n'Uki...
UkiHana ha escrit: 02 maig 2022, 13:46
Però ens faltaven la meitat dels ingredients per fer aquesta recepta (que ja és una adaptació europea), així que fatal, però eh, res ens aturarà.

Imatge
Primera passa: un poc de llom de porc.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Llavors, per la salsa (que és la nostra versió de la salsa brava), un poc de ceba, tres tomàtigues (d'aquestes empotades), uns tres alls i un poc de pebre coent (això és caiena). Ficam primer la ceba perquè es dauri un poc i llavors la resta.

Imatge
En estar cuit, ho passam pel brrrrrrrrr i queda això (gràcies autofocus per fer-me la pirula).

Imatge
Na @UkiHana, que està pirada, també va voler-hi ficar pinya cuita. Jo hi vaig posar ceba blanca crua.

Imatge
Imatge
Admirau les tortilles, estan super bé, eh!? (No és mèrit meu però hehehe)

Imatge
El resultat final, amb un poc de mozzarella i guacamole.

PS: també hi vam sucar un poc de llima. Li va donar un toc guai.

Veredicte: segur que no és tan bo com la recepta original mexicana, peròoo no és gens dolent!!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

Bones

Us explico, jo fa més d'una setmana que vaig anar a comprar, i vaig comprar unes tortilles (les úniques que puc trobar pel super) i jo tan feliç amb les meves tortilles, però avui que anava a buscar receptes per fer he descobert que aquestes torilles no serveixen per fer tacos... Serveixen per fer burritos, quesadillas i fajitas, així que no seguiré ben bé el repte, però s'hi assemblarà (els d'Amèrica Llatina em mataran...) i si en algun moment surto del poble i penso a passar per algun super ja miraré si tenen tortilles de blat de moro o farina de blat de moro (que d'això tampoc en tenim pel poble i pel que he llegit la maizena no serveix) i en faré.

Així que d'entre les 3 opcions que tinc m'he decantat per provar de fer unes quesadilles de pollastre i curri.

Aviso que les fotos fetes en el procés estan mal fetes i amb pressa, així que la qualitat és caca.

Quesadilles de pollastre i curri


Ingredients:
- 1/2 ceba
- 4 pits de pollastre
- Curri en pols
- Pebre
- Tortilles
- Formatge ratllat
- Llet

Procés
- Tallar la ceba en trossos petits, i començar-la a fregir en una paella amb una mica d'oli.
- Al mateix temps omplir una olla amb aigua i posar-hi el pollastre fins que queda ben cuit. Un cop cuit es talla a trossos o s'esmicola (jo l'he esmicolat) i es tira a la paella amb la ceba.
- A la paella també hi afegim sal, pebre i curri al gust i una mica de llet, es barreja tot i es deixa a foc alt fins que la llet s'evapora.
Imatge
-Un cop evaporada la llet ja es poden muntar els quesadilles, en el meu cas, una mica de formatge, el pollastre amb curri, una mica més de formatge i tancar.
Imatge
- Finalment, s'han de posar a la paella que es torrin una mica i el formatge es fongui una mica i cap a taula.
Imatge

Text amagat.
Imatge

Conclusions:
M'han quedat ben bones, només m'hi faltava una mica més de formatge que crec que n'he posat poquet però per tot lo altre ben bo!
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

N'hem anat fent des d'aquella vegada i cada vegada ens han anat sortint millor.

Per aquesta darrera vegada, vam fer dues millores més:

La primera, la farina de blat de moro "que toca", la MASECA:

Imatge

La segona, una premsa que vaig fabricar jo:

Imatge

Imatge

Diria que la premsa ha anat molt bé, però la farina no ens ha convençut. Entre que creiem que no ha quedat tan bé com "la que no toca" i que era bastant més cara (4.6 € un kilo)... No ho sé. Ho tornarem a provar i potser anirem a un restaurant a comparar. Però vos diria que la farina d'arepas va bastant bé.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Respon