Repte de cuina a Tadaima: Sopa Wantan (Wonton Soup)

Regles del fòrum
Aquí parlem dels esdeveniments que ens interessen, a més d'organitzar-ne nosaltres a Tadaima.cat.

Esdeveniments recurrents:
Esdeveniments de Tadaima.cat:
Cerca per song:
Respon
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

Imatge

Repte de cuina a Tadaima: Sopa Wantan (Wonton Soup)


Benvinguts al post del nou repte de cuina de Tadaima. Amb tots vosaltres la 1a recepta xinesa que torbarem en el repte de cuina de Tadaima!

El repte

És una activitat gastronòmica. Cada dos mesos més o menys a Tadaima proposem un plat de cuina japonesa o d'on sigui. Cadascú cerca la recepta que li agrada més o fa com vol i després la comparteix juntament amb el resultat. L'objectiu és empastifar la cuina i passar-ho bé!

Sobre el plat

La sopa de wantan és un menjar de la cuina xinesa i està feta amb brou de pollastre condimentat amb wantans (un tipus de pasta farcida). Però no només trobem aquest plat en la cuina xinesa, sinó també està a l'anomenada cuina chifa de la gastronomia peruana, i això és com a resultat de la immigració asiàtica, sobretot xinesa, a aquest país.

Terminis

Des del dia de creació del post (20/09/2021) teniu un mes, així que fins al dia 20/10/2021. Però si un cop passada la data no heu fet la recepta (o la voleu tornar a fer) i voleu compartir els resultats amb nosaltres, doncs sou lliures de fer-ho!

Ingredients

He fet llista dels ingredients que he trobat bàsics, però cadascú hi pot posar i treure el que vulgui (o el que digui a les seves receptes).

Pel brou

- Brou de pollastre
- Gingebre
- All
- Ceba tendre
- Pebre
- Sal
- Salsa de soja

Pel Wantan

- Carn picada recomanen de porc però es pot fer amb el que vulguis
- Midó de blat de moro (maicena)
- Oli
- Vi d'arròs (o semblants)
- Embolcall de wantan (com pasta per fer empanades, però les de wantan)
- Gingebre
- All
- Ceba tendre

Alguns vídeos

Text amagat.






Per fer la pasta:
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Crec que algun dels vídeos que ha penjat na Meina ho explica, però fer la pasta pareix que és molt senzill.

Pareix que és cosa de mesclar farina, aigua i ou. I sí, llavors se li ha de donar canya amb l'aprimador.

Aquí hi podeu trobar tres receptes i aquí entra un poc més en detall en la primera: s'ha d'aprimar bé la pasta.

Llavors... es tracta de fer la pasta (o comprar-la), farcir-la de carn picada i verduretes i fer una sopa de brou de pollastre. No pareix gaire complicat, no?

Salut!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Bé.

Entre ahir i avui hem fet els nostres wontons. Ahir vam fer la pasta i avui l'hem omplida, cuita i menjada.

Jo vos explicaré el procés d'ahir...

Vaig seguir la recepta del segon enllaç que vaig passar:

dues tasses de farina (470 ml)
mitja tassa d'aigua (115 ml)
3/4 culleradeta de sal
un ou
farina de blat de moro (maizena) per aprimar la pasta

Imatge

però em vaig equivocar i vaig fotre-hi la tassa sencera d'aigua, així que vaig haver de doblar la resta :D

la qüestió: abocam la farina a un bol i mesclam per un altre costat l'aigua, l'ou i la sal, que llavors abocam a la farina i ho mesclam tot ben mesclat...

Imatge

Fins que tenim això. Ha de quedar... bé. No s'ha d'aferrar ni res. Com totes les pastes, no sé.

Imatge

Recomanaven deixar reposar entre mitja hora i una hora, així que després d'això vaig dividir la pasta en quatre parts (tantes com tasses de farina, diria jo) i va ser l'hora de l'aprimador (recordau posar maizena a la superfície i a l'aprimador):

Imatge

I els vaig tallar en trossets d'unes tres polzades (ho vaig trobar molt petit, però avui he trobat que estava bé) -- intentau que vos quedi el més prim possible!!

Imatge

Posau maizena entre un i l'altre o se vos aferraran! (se'ns han aferrat igualment :/) -- això és el que ha sortit d'una quarta part de la pasta (una tassa de farina)

Imatge

Del que ens va sobrar... les hem tallat en discs per fer-ne gyozas.

Imatge

Na @UkiHana farà la segona part d'aquesta recepta ;)
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

No recordava que havia de penjar això i sé que us heu estat mossegant les ungles en pla "puta Hanako, penja ja la recepta so-guarra, aquí acaparant coneixements del wantan per a si sola, mentre els altres ens morim d'impaciència per posar-nos davant els fogons".

En fi, com he fet el wantan? Hahahaha, pa k kieres saber eso? salu2. Doncs mira, amb la recepta que ha posat la Meina, que sou uns putos vagos i no heu ni de cercar. He agafat un poc a oju i he fet la mescla de carn picada.

Pic or didn't happen:
Imatge

Després agafes el farciment i en poses una mica dins cada tros de pasta. Nivell preescolar, ho feieu amb plastilina. Molt fàcil, es pot fer amb una mà als ous o al chichi, però després renteu-vos les mans, que esteu manipulant menjar. O no, si us agrada. Això s'està posant turbi, canviem de tema....

Imatge

I feu la puta forma, amb més estil que jo per favor. No mireu massa aquesta imatge perquè són puto amorfos i eren com les tres i mitja passades, en aquest moment de la teva vida que la puta estètica et sua molt i només vols dinar

Imatge

I mira, agafes el brou de pollastre (comprat a l'Spar del davant) i hi aboques el Wantan. Nosaltres ho vam tenir 4 minuts bullint, que pim que pam.

Imatge

Mireu que guapo tu tot sudorós el wantan després del bany de vapor gratuït obsequi de la casa

Imatge

I aquí el putíssim resultat final. He de dir que, a l'hora de menjar-ho, el Minato es va cruspir el Wantan de seguida i després es va quedar amb només brou i jo ho vaig fer a l'inrevés: vaig deixar el wantan pel final. Vosaltres què farieu?

Imatge

Enga, doncs al pròxim repte voteu alguna cosa fàcil si tanmateix no feu comptes fer-lo.
Avatar de l’usuari
Loraninja
Porco Rosso
Porco Rosso
Lluna Plena
Entrades: 268
Membre des de: 09 feb. 2019, 00:54
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 217 cops
Gràcies rebudes: 217 cops

Bé, efectivament, ja feia uns dies que ho tenia preparat, i avui ho he dut a la pràctica.

La Sopa Wonton!

(amb unes gyozes de regal)

Imatge


Recepta i elaboració:
Text amagat.
Per començar anem al congelador i rescatem la Sopa Wonton d'Hacendado que hem comprat per 2,95€ al Mercadona.
Imatge

Imatge

La destapem i, tal qual congelada, omplim d'aigua fins la línia (no és una línia pintada, és com un desnivell).
Imatge

Imatge

Tornem a posar la tapa, però no del tot, un trosset el deixarem sense posar perquè pugui sortir-ne el vapor. I ho posem 3 minuts al microones.
Imatge

Imatge

Quan hagin passat els tres minuts ho treiem amb cura, barregem bé, i ho posem al microones 3 minuts més! (Quan l'he tret hi havia un tros congelat, però no patiu que s'acaba descongelant sencer)
Imatge

Emplatem dignament, ho acompanyem d'unes gyozes de carn de 2,15€ de la nevera del Bon Àrea, i ja ho tenim, aquest ha sigut el resultat final!
Imatge



Què us ha semblat? Una recepta godlike, boníssima, apta per a inútils, i que al final tot ens ha costat uns 5 euros!
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

M'has fet un bon bait quan m'has dit que havies fet el repte de cuina.

No sé fins a quin punt això comptaria com fer el repte de cuina, però pel que donam per fer-lo... ja va bé, no? Com a mínim l'has fet.

Dius que és bona llavors, la sopa aquesta? No du molta porqueria? Aquestes sopes instantànies solen ser bastant dolentes (per la salut).
Imatge
Text amagat.
Imatge
Respon