K-Song [Discussió]

Regles del fòrum
Aquí parlem dels esdeveniments que ens interessen, a més d'organitzar-ne nosaltres a Tadaima.cat.

Esdeveniments recurrents:
Esdeveniments de Tadaima.cat:
Cerca per song:
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Jo pos exemples amb el que tenc a mà.

https://www.youtube.com/watch?v=_Ts2ubv3ouQ&t=420s

Això, si fos de Corea del Sud, no seria vàlid perquè és en viu.

En canvi, això sí.

https://www.youtube.com/watch?v=SERlXmY-9IM&t=0s

Hi estau d'acord?

PS: a mi personalment m'agrada molt més la versió en viu, però bé. Com ja he dit, em sembla una restricció relativament raonable.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Layla
Porco Rosso
Porco Rosso
Let the dark in
Entrades: 276
Membre des de: 15 ago. 2015, 23:08
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 150 cops
Gràcies rebudes: 151 cops

Morte-Diem ha escrit: 01 ago. 2021, 12:39 En tots els songs tothom és lliure de presentar el que vulgui, sense cap tipus de problema sempre i quan compleixi aquestes normes que precisament ara s'estàn establint, així que seré directe: si no t'agrada que la gent enviï les cançons que vulguin (siguin o no siguin trolls) t'hi hauràs de posar fulles.
Jo també recordo un animesong amb l'opening de Evangelion i imatges de hitler. I ningú es va escandalitzar, tot el contrari. Un song és més interessant amb coses d'aquestes. Si no t'agrada doncs t'aguantes.
Be, no esperava aquest tipus de resposta.

Llavors et plantejo el següent: Qui diu que un song és més interessant amb coses d'aquestes? Tu? Ho has preguntat als altres? Perquè els altres ens hem d'adaptar a probablement ni la meitat de la gent que hi participa? T'has plantejat que potser als altres no els motiva/agrada o no els fa gràcia? O que potser fins i tot els pots ofendre?

Fem una votació si vols a veure si acceptem trolls o no als songs, o més ben dit si agrada que la gent se senti malament, ofesa o que se li passin les ganes de fer coses per... coses així. Però ja et dic, que si vols, es fa una votació (Anònima si us fa cosa que se sàpiga qui diu el què), i llavors en parlem, que guanya el sí, doncs cap problema, jo em callo perquè la majoria haurà parlat i ja està, però si guanya el no... tal i com tu dius "t'hi hauràs de posar fulles" (comentari que personalment trobo fora de lloc, però be).

La llibertat d'un acaba on comença les dels altres; és a dir, si, tothom és lliure de presentar el que vulgui, però respectant als altres, cosa que no veig que estiguis fent.
Minatoni ha escrit: 01 ago. 2021, 16:42 Pel que vam dir l'altre dia, a Corea del Sud s'hi fan quatre tipus de música:
  1. Música tipus "boys' o girls' band", que sol ser de gèneres molt diversos, amb grups nombrosos i coreografies molt elaborades. Tot i que són semblants a les "boys' o grils' band" que es van posar de moda fa uns anys, són una cosa molt particular de Corea del Sud i no tenen un equivalent internacional. Aquest primer tipus pot ser de l'estil dels següents però sempre amb aquesta component de grup nombrós, coreografies elaborades, vestuari, etc.
  2. Música tipus "internacional". La manera en la qual ho veig és: si el grup no cantés en coreà i no fossin de Corea del Sud, podríem dir que són "un grup de pop/rock/country/reggae/rap/etc. del país que sigui".
  3. Música tradicional. Aquí hi ha el "trot" que es veu que va originar-se a principis del segle XX, però també música més antiga.
  4. Música còmica. Hi ha moltes cançons amb una estètica còmica, com podria ser aquí l'infamós "chiki chiki" o "La cobra taka taka"; llavors a Corea del Sud hi podem trobar coses semblants.
Repetesc, el primer estil és tan ample que pot abarcar els altres tres, però podem trobar exemples dels altres tres que no tenen aquesta component diferenciadora del primer.

Llavors, el que vam dir al xat va ser que totes aquestes cançons, mentre siguin de grups de Corea del Sud, serien vàlides.

Llavors, la restricció a la qual es va arribar, que és relativament lògica i que és molt fàcilment implementable és que no es permetrien gravacions de música en viu. Això obre més preguntes, com què passa amb aquells vídeos que no tenen videoclip i és una imatge estàtica.

Per tant, les cançons vàlides serien aquelles que són de grups de Corea del Sud i que són gravades en un estudi.
A veure, la música "còmica" forma part del k-pop també, encara que sembli raro, però si, forma part del k-pop, no he vist enlloc que existeixi aquest gènere com a gènere a part (no ho dic a males, ho dic com a curiositat, és k-pop encara que sigui còmic, és més, alguns dels principals artistes de k-pop (fins i tot són CEO d'algunes de les agències de k-pop més importants) (nse si a aquestes altures els puc dir idols xD) fan cançons de caràcter més còmic (perquè al ser més grans ningú se'ls pren en sèrio, i perquè tenen personalitats ja així), però que segueixen sent k-pop, només cal mirar al PSY, o al JYP)

Jo estic d'acord amb que s'acceptin cançons sense videoclip, lyric version, color coded (que et posen imatges dels components del grup i et van dient qui canta el què i tal, i et surt subtitulat en l'idioma x, en hangul, i la romanització), imatges estàtiques.... el que sigui, però han de tenir una bona qualitat d'àudio.
Avatar de l’usuari
Morte-Diem
Porco Rosso
Porco Rosso
♫ Tu Tu Ru ♪
Entrades: 407
Membre des de: 15 oct. 2016, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 167 cops
Gràcies rebudes: 246 cops

Layla ha escrit: 08 ago. 2021, 16:47 Be, no esperava aquest tipus de resposta.

Llavors et plantejo el següent: Qui diu que un song és més interessant amb coses d'aquestes? Tu? Ho has preguntat als altres? Perquè els altres ens hem d'adaptar a probablement ni la meitat de la gent que hi participa? T'has plantejat que potser als altres no els motiva/agrada o no els fa gràcia? O que potser fins i tot els pots ofendre?

Fem una votació si vols a veure si acceptem trolls o no als songs, o més ben dit si agrada que la gent se senti malament, ofesa o que se li passin les ganes de fer coses per... coses així. Però ja et dic, que si vols, es fa una votació (Anònima si us fa cosa que se sàpiga qui diu el què), i llavors en parlem, que guanya el sí, doncs cap problema, jo em callo perquè la majoria haurà parlat i ja està, però si guanya el no... tal i com tu dius "t'hi hauràs de posar fulles" (comentari que personalment trobo fora de lloc, però be).
Si t'ofens perquè a mi em fa gràcia enviar una cançó o una altre, independentment de la meva intenció, el problema el tens tu, no pas jo. Si el teu estat d'anim depen dels enviament de les altres persones en els concuros de tadaima, el problema el tens tu, no pas jo.
Layla ha escrit: 08 ago. 2021, 16:47 La llibertat d'un acaba on comença les dels altres; és a dir, si, tothom és lliure de presentar el que vulgui, però respectant als altres, cosa que no veig que estiguis fent.
Si tu realment penses, que haver enviat dues cançons rancies al K-Song va ser una cosa personal en contra teva o qualsevol altre fan del K-Pop, el problema el tens tu, no pas jo.

-Precisament és perquè la teva llibertat acaba on comença la dels altres que no et pots posar amb les cançons que triï l'altre gent, repeteixo, independentment de la seva intenció.
-Cançons "trolls" o que simplement no van a buscar el top1 en el concurs n'hi ha a tots els concursos, i ets la primera persona que veig queixant-se d'aquest tipus de cançons.
- Si hi hagués un Song més "Proper" cap a mi com un "nightcore-song" o precisament l'insert-song, ni se'm passaria pel cap de queixar-me de que X ha enviat Y cançó.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Ei, crec que això ha anat un poc massa personal. Vos deman als dos que per favor deixeu d'adreçar-vos aquests missatges. Podeu seguir opinant, clar, però deixau el tema personal de banda, pls.

La qüestió és que es tracta de definir bé les regles perquè fins ara no estaven clares. Que pot ser que amb aquestes noves regles algunes cançons que abans estaven a la zona gris ara deixin de ser vàlides? Doncs mirau, ja està. No fa falta capficar-s'hi més.

Llavors, esper que amb tot el que hem parlat fins ara, algú podrà fer una proposta concreta de l'abast del k-song i, així podrem debatre si ens pareix bé o no. Entenc que els més interessats, i els que teniu el tema més per mà, sou el k-team. Podeu fer una proposta que inclogui el que hem parlat fins ara?

Gràcies i salut.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

Nou tema:

- Les cançons d'artistes coreans però en japonès han de formar part del k-song? O són més part del J-Song?

- I si canten en anglès o en algun altre idioma (que no és ni coreà ni japonès)? S'han d'acceptar al k-song?


La 3a pregunta és en el cas de que les cançons coreanes d'artistes coreans i les cançons japoneses d'artistes coreans vagin en concursos diferents (les 1es al k-song i les 2es al j-song)

- Si una cançó té dues o més versions (ex: Sherlock de Shinee que té versió coreana i japonesa) a quin concurs ha de formar part?

------------------------------------------------------------------


Han sortit 2 propostes, jo les dic, dieu la que us agrada més, i en el cas que cap de les dues us agradi podeu proposar una 3a.

1- Quan un artista coreà treu la seva 1a cançó en japonès, normalment li diu "debut a Japó" i les cançons que treu són de j-pop i no k-pop, per tant al ser j-pop hauria d'entrar al j-song.

Llavors les cançons en anglès o altres idiomes, com que no tenen cap concurs, es poden acceptar al k-song.

I en el cas d'una cançó amb dues o més versions (coreana/japonesa, coreana/anglesa...) crec que s'hauria d'agafar l'original (en el cas de Sherlock coreà) i participar a només al k-song.

2- Per fer-ho més senzill, si un artista ha debutat a Corea, totes les cançons que tregui han de formar part del k-song, siguin amb l'idioma que siguin. (aquesta frase ja respon a les 3 preguntes)

------------------------------------------------------------------


Crec que no em deixo res del que havia de parlar.

Que en penseu vosaltres?
Imatge
Avatar de l’usuari
Ereza
Calcifer
Calcifer
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Entrades: 844
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 638 cops
Gràcies rebudes: 543 cops

Vejam... A mi, que sóc un ignorant del món del K-pop, em sembla més fàcil la 2. Però crec que qui hauria de tenir poder de decisió sobre aquest tema és el K-team, que per alguna cosa en sou experts. Això sí, estaria bé deixar ben clares les normes (perquè jo sincerament no sabria identificar què és J-pop i què K-pop, més enllà de la llengua), especialment per si qui organitza el concurs no és algú gaire expert en el tema. Tot i que també es pot deixar uns dies per a al·legacions i canviar les que no encaixin en el concurs quan algú es queixi (ara mateix no recordo si aquest termini hi és en el cas del K-Song, però en altres concursos hi era).

Crec que al final no he acabat dient res que no siguin obvietats... em sap greu xD Però vaja, que em semblarà bé el que decideixi la majoria.
Imatge
«Si hi ha maldat en aquest món, és sens dubte al cor de la humanitat.»
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Meina ha escrit: 05 nov. 2021, 23:29 Nou tema:

- Les cançons d'artistes coreans però en japonès han de formar part del k-song? O són més part del J-Song?

- I si canten en anglès o en algun altre idioma (que no és ni coreà ni japonès)? S'han d'acceptar al k-song?
No sé si vos he acabat d'entendre. Però el que jo veig és que:

a) Així com en el k-song, al j-song només hi poden participar artistes d'aquell país. Llavors, si els artistes són coreans, han d'anar al k-song.

b) Quant a acceptar qualsevol idioma (japonès, anglès o el que sigui): aquí ja és una cosa que heu de pensar. Jo crec que les cançons en anglès desmereixen el caràcter regional d'un song d'aquests. També és cert que és impossible trobar cap cançó sense gens d'anglès. Però bé. Per mi, faria que fossin només en coreà amb l'obligatori trosset en anglès, però majoritàriament en coreà (i en japonès al j-song).

Així com de la tercera pregunta ens n'heu posat un exemple, podeu posar-nos un exemple de les dues primeres?
Meina ha escrit: 05 nov. 2021, 23:29 - Si una cançó té dues o més versions (ex: Sherlock de Shinee que té versió coreana i japonesa) a quin concurs ha de formar part?
Aquí jo ho veig clar: això hauria d'anar segons la norma que una entrada coneguda per un tema ha d'anar a aquell tema. Per tant, si aquesta cançó és coneguda en coreà aniria al k-song i si és coneguda en japonès aniria al j-song.

De la mateixa manera que encara que La Macarena té versió en anglès, crec que tots estam d'acord que l'única manera en què és vàlid presentar La Macarena seria en castellà i no intentar-la colar a un anglès-song.

----
Ereza ha escrit: 05 nov. 2021, 23:39 Tot i que també es pot deixar uns dies per a al·legacions i canviar les que no encaixin en el concurs quan algú es queixi (ara mateix no recordo si aquest termini hi és en el cas del K-Song, però en altres concursos hi era).
En teoria això s'ha de fer a tots els songs. Hi ha unes normes generals que en principi s'han d'aplicar a tots. El que passa és que els organitzadors solen fer copy-paste de les normes de l'edició anterior sense mirar què hi ha.

----
@UkiHana, @Ai_Serenity segur que hi teniu alguna cosa a dir (a les tres preguntes, no només a la darrera)
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Ai_Serenity
Porco Rosso
Porco Rosso
Hola ♥︎
Entrades: 253
Membre des de: 08 juny 2021, 11:27
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 174 cops
Gràcies rebudes: 216 cops

Jo és que només he escoltat BoA i perquè cantava en japonès i BigBang que ja han desaparegut i també en japonès. No entenc la discussió de si són d'una banda o d'una d'altra i tampoc m'hi he fixat mai.

El que sí que diria és que ens podem basar en l'origen de l'artista, fa uns anys feien les versions en ambdós idiomes així que crec que hauria de primar el seu treball en coreà, a menys que només cantessin en japonès.

Jo no em complicaria la vida :hippie:
Em trobareu a...
Aida x Música d'Anime en Català
https://www.youtube.com/channel/UC6qGEn ... QeJjchd14g
I aquí:
https://www.youtube.com/c/SoyAidaDeturck

Ara mateix veient:
➛Anime: Shadows House, Fumetsu, SpyxFamily, Boku No Hero
Avatar de l’usuari
Nafi
Moderadora
Moderadora
Akuma no Ko
Entrades: 790
Membre des de: 30 juny 2015, 21:27
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 179 cops
Gràcies rebudes: 357 cops

Quan vaig veure aquest post pensava que era una broma de mal gust. Com que el tema ja semblava acabat vaig decidir no ficar-hi cullarada pel bé de l'armonia general però com que veig que la cosa segueix crec que ja toca aclarir certes coses.

Primer de tot em sembla una falta de respecte la manera en que s'ha tractat el KSong des de que es va fer per primer cop, diferents usaris de Tadaima (tots sabem de qui parlo) s'ho han pres com una excusa per enfotre-se'n d'un passatemps tan lícit com pot ser jugar a les caniques: escoltar kpop. Aquestes actituds s'han anat alimentant amb la inacció de tota la resta d'usuaris que a més li reien les gràcies (jo encara li estic buscant la gràcia a tot plegat). Si no us agrada el kpop i us sembla un gènere horripilant no hi participeu, en serio podem sobreviure sense vosaltres no us necessitem.

Jo no hi he volgut intervenir perquè sóc mod però també faig part del k-team i a més fa temps que no participo als Songs però crec que tot això ha arribat a un nivell tant absurd que ja és hora que tots tornem a tocar una mica de peus a terra. Que es i que no es kpop no ho trobareu a la wikipedia ni enlloc, deixeu d'intentar definir i discutir sobre això com si fos un puto judici del tribunal suprem perquè no té cap sentit. Voleu saber que és kpop? Doncs pregunteu-li a les persones que sabeu que n'entenen del tema. Crec que és molt més viable escriure un MP a la Meina (per dir algú) preguntant "Escolta Meina, això creus que és Kpop o no?" que posar 40mil normes que ningú enten. També teniu una pàgina web amb molta informació sobre grups que és WikiDrama. No és cap biblia de res però a les persones que no estan tant familiaritzades amb el kpop us pot ajudar.

En resum la meva proposta és que ens guiem pel sentit comú per definir lo que és i no és kpop (fins i tot ma mare que els hi diu "les noies aquelles" a tots els grups s'adona quan una cançó és kpop i quan no). En cas de que el sentit comú no ens serveixi (que pot passar) doncs es demana ajuda a les persones que coneixen el gènere, estic segura que qualsevol de les integrants del k-team estaran encantades d'ajudar encara que no els hi toqui organitzar l'edició corresponent del KSong. A més a més, com que evidentment en aquesta comunitat el respecte i l'educació brilla per la seva absència demano que es permeti prohibir la participació d'usuaris en cas de que clarament estiguin intentant trollejar el concurs. Així segurament ens estalviarem moltes discussions sobre que és i que no és kpop ;)

No vull llegir els missatges anteriors altre cop ni fer referència a les absurdes normes que s'han proposat per definir un gènere tan ampli que inclou altres gèneres. Aquí el debat és si sou lo suficientment adults i educats com per respectar els gustos dels demés encara que no els compartiu. Si no és així doncs passeu d'això i ja està, serà millor per a vosaltres i també per a les persones que organitzen amb il·lusió el KSong.

Aquesta és la meva opinió, estalvieu-vos arguments i contraarguments estil "però segons l'article X de la wikipedia de l'any 1814 Corea incloia aquest poble de merda per lo que X grup es pot acceptar". Es estúpid i és una pèrdua de temps per a tots. Si us en voleu enfontre aneu al club de la comedia però deixeu de participar al KSong. Estic molt decebuda amb tot aquest tema perquè ha quedat en evidència la poca educació i el poc respecte d'alguns usuaris de Tadaima que jo tenia en bona estima.

Gràcies per la vostra atenció. Saranghae <3
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Ei @Nafi, estic content veure que hi fiques mà ;)

Faig cinc cèntims de la conversa perquè així puguis fer-ne una opinió més informada.

La cosa és que hi ha hagut malestar amb el k-song. Així que s'ha decidit revisar un poc les normes per impedir que es puguin enviar cançons amb l'única finalitat de trollejar (independentment de que això hagi passat o no en el passat o de per què ha passat). Si no vaig malament, els dos canvis principals són:
  1. Cançons on els membres dels grups siguin de Corea del Sud i no de Corea en general perquè, tot i que seria genial donar a conèixer els esforços que pugui estar fent Corea del Nord, aquests són, de moment, anecdòtics.
  2. No acceptar cançons en viu per evitar així aquelles propostes menys professionals tipus "cover" o concurs de talents.

Ficar-nos en tipus i subtipus de cançons fetes a Corea del Sud potser va ser un error, però heu de ser conscients que qualsevol cançó que s'hagi fet a Corea del Sud i que sigui "professional" seria vàlida amb el que vam xerrar: cançons més típiques k-pop (tipus boy's/girl's band amb idols), trot, cançons més internacionals (pop, rock, heavy, country, clàssica), etc. Per exemple, un grup coreà que canti una espècie de Bulería seria vàlid. Jo tenia la idea (equivocada) que es volia limitar a aquelles cançons més tipus boy's/girl's band però vau deixar clar que no era així, així que no fa falta xerrar-ne més.

Això en teoria hauria de limitar les propostes troll. Però, i aquí no hi estam d'acord, @Nafi, fa falta un criteri més o manco objectiu per poder-les limitar i no es pot fer segons el sentiment arbitrari de l'organitzador. En el final, el que proposes és delegar-ho a un consell d'experts (el k-team), i el que s'ha fet ha estat que entre tots (k-team sobretot) definim aquests criteris per acceptar o descartar entrades.

Que això no vol dir que si un organitzador rep una cançó no pugui demanar al k-team si aquesta entrada és bona o no, eh? De fet, és molt bona idea tenir el k-team a mà per aquest tipus de consultes, però crec que aquestes normes hi han de ser perquè precisament el problema existeix perquè les normes no eren prou clares.

I, recordau, que entre que es presenten les cançons i es pot començar a votar han de passar 48 hores perquè la gent pugui detectar errades a les cançons, així que el k-team pot actuar d'ofici o si algú creu que alguna entrada no és vàlida, pot demanar-ho a qui trobi i obrir-ne un debat per aclarir-ho.

Però per poder-ho fer, les coses han d'estar clares perquè ha de ser una decisió ràpida i no podem debatre'n durant mesos com estam fent ara. Per tant, per això, tenim ara el debat de tres mesos per llavors no haver-lo de fer ;)

Tot i això, encara queden tres quatre (he repassat els altres missatges) preguntes pendents:
  1. Els membres del grup han de ser tots coreans?
  2. Les cançons d'artistes coreans però en japonès han de formar part del k-song? O són més part del J-Song?
  3. I si canten en anglès o en algun altre idioma (que no és ni coreà ni japonès)? S'han d'acceptar al k-song?
  4. Si una cançó té dues o més versions (ex: Sherlock de Shinee que té versió coreana i japonesa) a quin concurs ha de formar part?

Llavors, @Nafi, entenc que estàs d'acord amb els dos criteris que hem posat (potser en vols proposar algun altre). Si vols respondre aquestes quatre preguntes amb la teva opinió, crec que a tots ens agradaria saber-la :)

Finalment, potser hauràs vist que estam a la fase de proposta d'un nou song amb la finalitat de recollir aquestes entrades més "troll".

Salut!

PS: per si de cas, tornaré a posar la meva resposta a les quatre preguntes aquestes, ja que no vaig respondre la primera:
  1. Psí. És a dir, mentre la seva "base" sigui Corea del Sud, jo ho donaria per vàlid encara que no siguin nascuts a Corea del Sud. No es tracta de fer-los una prova d'ADN, sinó respondre la pregunta "d'on és aquest grup?" sense pensar tant en d'on és cada membre d'aquest grup.
  2. Si el grup és de Corea del Sud, pel que hem dit abans, la cançó, encara que sigui en japonès, seria del k-song i no del j-song, pel motiu anàleg en el j-song (el grup és coreà i no japonès, per tant, no hi podria anar allà).
  3. A mi m'agradaria que al k-song les cançons fossin en coreà i que al j-song fossin en japonès, però sóc conscient que això és difícil. Per tant, no ho limitaria.
  4. Crec que si una cançó té dues versions, s'ha de presentar l'original. En concret, segur que La Macarena és més coneguda internacionalment en anglès que en castellà, però si fessin un españitasong, trob que hauria de ser en castellà perquè és l'original.

Començam a tancar això llavors?
Imatge
Text amagat.
Imatge
Bloquejat