Juguem-hi! Golden Sun

Regles del fòrum
Aquí parlem dels esdeveniments que ens interessen, a més d'organitzar-ne nosaltres a Tadaima.cat.

Esdeveniments recurrents:
Esdeveniments de Tadaima.cat:
Cerca per song:
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Molt bé, d'aquí cinc dies començam, si no hi ha res de nou.

A tots els interessats ens va bé? (@Ereza, @Grimmy, @BlackStar, @UkiHana, @Minatoni?)

A algú altre li fa ganes? (per exemple, @Meina, @Morte-Diem, @manolini, @cosarara... no sé si a algú altre li pot fer ganes, però afegiu-vos-hi si vos en fa! :3 )

Llavors, si tot va bé, dia 1 començam amb la primera part (de tretze); el punt d'aturada serà en arribar a "Vault", que ens durà unes dues horetes.

Una cosa, no faig comptes fer spoiler en cap cas, abans de començar cada setmana vos indicaré:
  1. les tres cosetes que s'han de fer abans d'avançar massa (missables) dins un tag spoiler quan sigui rellevant;
  2. les quatre cosetes que s'han de fer de cara al segon joc, dins un tag spoiler, quan sigui rellevant;
  3. els 28 col·leccionables que hauríeu d'aconseguir durant tot el joc;
  4. els artefactes que ens podem anar trobant pel món (armes i tal, passaré de les pocions i demés).
Tot i això, estic segur (esper!!) que durant la setmana n'anirem xerrant i discutirem qui ha trobat què i com ho ha fet i algú haurà de tornar enrere per fer-ho (però idealment ningú es quedarà sense fer res que no pugui arreglar).
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Morte-Diem
Porco Rosso
Porco Rosso
♫ Tu Tu Ru ♪
Entrades: 407
Membre des de: 15 oct. 2016, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 167 cops
Gràcies rebudes: 246 cops

Val, m'hi apunto, gràcies per l'avís @Minatoni.

Jo, a diferència de tothom que ha postejat, no tinc ni idea de què va el joc i és el primer cop que sento aquest nom. Espero que m'agradi :p

per jugar-hi l'emulare al pc, però possiblement demani ajuda ja que no ho he fet mai abans això d'emular una consola.

(espero que el meu pc pugui tirar-lo) <- :xiular: :riu:
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Avui és dia primer de juliol! Començam l'aventura de Golden Sun!

Aquesta primera part ens introduïrà la història i començarem a explorar un poc (molt poc) el món. En total estarem unes dues horetes.

Ens aturarem en arribar al primer poble: Vault. (Si hi entrau, començarà una escena que té a veure amb el que farem la setmana que ve).

Imatge

A partir d'aquí s'espera que durant aquesta setmana comenteu què anau fent i què no. Crec que podem posar-nos d'acord: el que aneu fent i trobant pel joc en general: sense spoiler. El que vulgueu comentar de la història: amb spoiler.

Au idò! Gaudiu del joc!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Bé, na @UkiHana i jo ja vam començar a jugar-hi.

Imatge

De moment, hem fet el pròleg, que com veieu dura una mitja horeta.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Bé, jo ja he arribat a Vault. He jugat 1:41.

Imatge

Vaig estar temptat de fer això en el moment de les explicacions:

Text amagat.


Spoilers del segon joc relacionats amb el comentari anterior:
Text amagat.
Així com ho diuen... And so the world began drifting towards its fated destruction... més que la suposada destrucció per part d'algú que fa servir l'Alquímia pel mal, pareix que es refereix a que en Felix i companyia no aconsegueixen despertar el poder de l'Alquímia sense en Hans i companyia, i Weyard acaba consumida lentament, no?


Heu conegut en Sílex? Heu provat de dir-li que no?

Text amagat.
Imatge


Ha estat divertit, hehehe.

Bé, com anau, la resta? Heu començat? @UkiHana @Ereza @BlackStar @Morte-Diem @Grimmy

Aquesta setmana que ve aprofundirem en el que passa amb l'escena aquesta que hem vist just abans d'entrar a Vault, travessarem una cova i arribarem a Bilibin.

A partir d'aquest punt ja hi comença a haver col·leccionables, però generalment sempre podreu tornar enrere si no els heu vist. Quan no sigui així, vos ho indicaré ;).
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
BlackStar
Porco Rosso
Porco Rosso
Noctu Orfei Aude Fra
Entrades: 299
Membre des de: 04 nov. 2017, 01:04
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 112 cops
Gràcies rebudes: 73 cops

Jo també vaig arribar ahir a la nit a Vault! he tardat 2 hores
Imatge

M'ha agradat molt aquest final digne de speed run que ens has ensenyat @Minatoni 10/10.

Ara a veure cap a on ens porta aquesta aventura i quina poders podem aconseguir amb l'ajuda dels Djinn!
Imatge
Avatar de l’usuari
Grimmy
Calcifer
Calcifer
Judo ❀ Master
Entrades: 608
Membre des de: 20 ago. 2018, 20:23
0
1
Gràcies donades: 184 cops
Gràcies rebudes: 251 cops

Ja he arribat! No sé quan he trigat però diria que més de dues horetes segur, sempre em prenc el meu temps investigant.

Ha estat entretingut la veritat. No sé si dominaré la mecànica de combat amb tantes coses però bé, depèn del nivell de dificultat suposo que no em preocuparé massa.
Avatar de l’usuari
Ereza
Calcifer
Calcifer
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Entrades: 844
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 638 cops
Gràcies rebudes: 543 cops

Doncs jo també m'hi he posat! L'havia començat i havia fet el pròleg en espanyol (una mitja horeta) amb el cartutx original, però com que n'hi ha una traducció al català, he comprat un flashcart i així hi jugo en català. Ja he arribat a Vault també! Pensava que hauria tardat més que vosaltres perquè he xerrat amb tothom, però veig que no :p

Imatge

Aprofito per ensenyar-vos com hi estic jugant: amb el Game Boy Player de la Nintendo GameCube, manera força còmoda de jugar als jocs de Game Boy Advance al sofà :3 I si te'n canses, treus el cartutx i hi jugues amb la DS o el que sigui :p

M'alegra que hi hagi decisions que tinguin impacte al joc com la que ha ensenyat en @Minatoni, perquè noto que la gran majoria no tenen cap mena d'impacte i sols són una simple manera d'aparentar més interactivitat (com la d'en Sílex). Personalment no m'agrada que em demanin si vull fer una cosa o no si el resultat serà que sí respongui el que respongui. Per fer això s'ho poden estalviar.

Els puzles han estat molt facilets, però suposo que es deuen complicar més endavant. Les batalles aleatòries no em desagraden, i agraeixo molt que el text i les accions es puguin fer de manera molt ràpida. Just ara estic jugant també al Tales of Phantasia de la SNES i les accions són moooolt lentes (el sistema de combat és totalment diferent, en temps real, però vaja... que per a llançar una flama, l'animació dura 6 segons, potser, i al Golden Sun és quasi instantani). La psinergia està bé que es recarregui caminant, facilita les coses en lloc d'estar fent servir pocions o similars. Tinc curiositat per veure com funcionarà tot això dels Djinn, ho veig una mica rebuscat.

La història...
Text amagat.
Doncs res de l'altre món, el típic nen que ha de fugir del seu poble natal per a salvar el món, història gastada 200 milions de vegades, però vaja, no em sorprèn gens xD
El tema del Savi i tot això m'ha semblat una mica flipada, però bé, ja està bé que no sigui el mateix de sempre.
Ah, i en Fèlix ja m'he imaginat que seria el germà en el moment en què han parlat de treure's la màscara.


En sortir de Vale (que en espanyol veig que ho van canviar per Tale) he anat al nord, a Lumpa, on evidentment no m'han deixat entrar perquè no em toca, i a la cova del costat exactament igual, així que he anat cap al sud, he vist fugir els gitanos i he vist que ja era a Vault.

Ah, i com a bon grammar nazi, he de parlar de la traducció. He de dir que està més bé del que esperava, però hi ha força errades i alguna que fa molt de mal als ulls. Per exemple:
Text amagat.
Imatge


Ah, m'ha fet gràcia el comentari random de la germana d'en Garet:
Text amagat.
Imatge


Vejam com continua la història, de moment el trobo un RPG com qualsevol altre, però potser és que tenia molt de hype...
Imatge
«Si hi ha maldat en aquest món, és sens dubte al cor de la humanitat.»
Avatar de l’usuari
Morte-Diem
Porco Rosso
Porco Rosso
♫ Tu Tu Ru ♪
Entrades: 407
Membre des de: 15 oct. 2016, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 167 cops
Gràcies rebudes: 246 cops

Bé, ja he arribat, la primera impresió no ha sigut bona, no m'ha agradat, no m'agrada emular coses al PC i encara menys si ho he de fer a 144p. M'ha costat moltissim aprendre a fer funcionar els controls adequadament.

He intentat des d'un primer moment respondre totes les preguntes que em feiem erroniament, i bé, això si que ha sigut divertit, la història no canviava en absolut però tothom es posava molt nerviós.

Aquí l'he "cagat" xD
Text amagat.
Imatge
Sort que m'han deixat resetejar abans de que em fessin la pregunta, perquè no havia guardat en cap moment xD


Això m'ha fet molta gràcia
Text amagat.
Imatge
Text amagat.


I bé, i finalment he arribat aqui:

Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Bé, bé! Veig que tots estam més o manco al dia!

Vos faig cinc cèntims del sistema de lluita, que veig que és el que pot ser un poc més embolicat.

El primer menú ens dóna a triar entre lluitar, (provar de) fugir o veure l'estat dels lluitadors.

En triar lluitar, tenim unes quantes opcions:
  • Atacar: un atac simple amb l'arma equipada (o sense arma, però vaja). No costa res i depèn de la característica d'atac dels nostres herois. Si equipam un artefacte, de tant en tant n'alliberarem el poder en atacar.
  • Psinergia: podem fer servir les psinergies de combat. Tenen un cost en PP, i n'hi ha que són més fortes que les altres. Veureu que hi ha uns símbols que indiquen a quants d'objectius afecta, i amb quina intensitat (més poderós al centre). La força d'una psinergia depèn del poder elemental de l'element en qüestió de l'adepte que la fa servir i de la resistència a aquest element de l'enemic. Notau que el poder i la resistència elemental no varia gaire durant el joc.
  • Djinn: aquí un adepte pot jugar amb els djinn que s'han unit a ell o ella. Si el djinn està assingnat (blanc), pot alliberar-lo, fent el seu efecte, deixant d'aplicar els bonus al personatge i quedarà preparat (vermell). Si el djinn està preparat (vermell), es pot assignar (blanc), recuperant els bonus al personatge sense fer cap efecte aquest torn. Hi ha djinn ofensius que fan bastant de mal.
  • Invocació: si algun adepte té algun djinn preparat (vermell), es pot fer servir una invocació. No fa falta que la faci servir qui ha preparat els djinn. Són molt poderoses. Els djinn que s'hagin fet servir s'hauran de recuperar (groc) durant un torn com a mínim: cada djinn addicional fet servir en una invocació necessitarà un torn addicional per recuperar-se.
  • Objecte: pots fer servir algun objecte curatiu o també altres objectes que es poden fer servir a la lluita.
  • Defensar: un personatge que defensa reb el 50% del mal que hauria de rebre a aquell torn.
Llavors hi ha unes quantes maneres de fer les lluites aleatòries:
  • Atac, atac, atac. Simple i efectiu, sobretot amb els artefactes que es troben a mesura que s'avança a la història.
  • Psinergies. Són fortes, però consumeixen PP i potser et trobes que no et pots curar.
  • Djinn. Hi ha djinn d'atac molt poderosos. És una opció vàlida. A més, si aconseguiu rematar un enemic amb un djinn de l'element contrari (Venus <-> Júpiter, Mart <-> Mercuri), aconseguireu un bonus d'experiència, monedes i millorareu la probabilitat d'obtenir objectes.
  • Invocacions. Ja veieu que són molt poderoses. Per les lluites aleatòries són un poc excessives, però són una bona manera de començar una lluita important.
I a veure què passa amb els djinn. Són tres estats:

Imatge

A la lluita aniran canviant a mesura que els allibereu (fent servir el seu efecte) i els faceu servir amb invocacions, uns torns més tard es tornaran a assignar automàticament i els podreu tornar a alliberar, etc.

El que potser no és tan evident és que els djinn es poden assignar (tots) i preparar (tots) en qualsevol moment quan no s'és dins una lluita. Obrint el menú djinn, podeu pitjar R per assignar o preparar un djinn i si, mentre pitjau R, pitjau Select, podeu assignar o preparar tots els djinn dels vostres adeptes.

El que solia fer jo era alliberar-los a una lluita i després assignar-los a través del menú, excepte quan veia que venia una lluita difícil, en aquest cas els preparava tots.

Au!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Respon