Música de videojocs

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Etiquetes habituals:
Avatar de l’usuari
Lluis_Cat
Porco Rosso
Porco Rosso
YELLOW TEAM!
Entrades: 308
Membre des de: 07 set. 2019, 15:19
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 238 cops
Gràcies rebudes: 209 cops

Quina sorpresa en veure que no hi ha cap fil dedicat exclusivament a música de videojocs!!! Així que aquí teniu, ja l'he creat jo :D

Ahir vaig començar a jugar a l'Star Ocean First Departure R i m'he obsessionat una mica amb el seu opening...

Molt més enllà del temps, a la ciutat dels vents suaus vull que m'hi portis.

Avatar de l’usuari
Giggles
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 344
Membre des de: 26 nov. 2017, 00:52
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 277 cops

Text amagat.
Hola,
Jo m'obsessiono molt amb aquesta cançó...
Qui hagi jugat a aquest joc ja ho entendrà.... <3
Avatar de l’usuari
Estel
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 524
Membre des de: 28 set. 2020, 23:03
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 705 cops
Gràcies rebudes: 347 cops

Gran gran fil aquest!
A mi sempre m'ha encantat la música de la saga Zelda. Crec que Skyward Sword té la millor banda sonora de totes, i darrerament l'estic escoltant bastant. Us passo la cançó de l'heroi (la poso entre spoilers, qui hagi jugat al joc recordarà que l'escena també és molt maca). Els instruments em posen la pell de gallina, s'ho van currar molt amb la música, toca el kokoro

Imatge


Aquí la música:
Text amagat.
Avatar de l’usuari
Dickinoulis
Esperits del bosc
Esperits del bosc
Entrades: 54
Membre des de: 30 juny 2019, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 6 cops
Gràcies rebudes: 28 cops

Estic totalment d'acord amb l'Estel i la música de l'Skyward! Aquest estiu hi vaig jugar (sí, vaig picar, em vaig comprar el remaster) i estic força convençut que és la millor banda sonora de la saga Zelda (seguit, de prop, pel Wind Waker).

Jo us porto la d'un joc que va sortir a la mateixa època (i que va passar una mica més desapercebut): el Xenoblade Chronicles. És un joc en què he invertit centenars d'hores explorant i descobrint coses, i realment, trobo que la música és tan bona que t'acompanya immillorablement en el viatge.
Text amagat.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Ja que n'@Estel_volador xerra del Zelda, jo també ho faré.

Crec que ja ho he comentat a algun altre fil en algun altre moment, però vaja. La cosa és que la música del sobrevalorat Breath of the Wild és bastant... decebedora.

Com a bon hoarder i completist que sóc, no vaig posar un peu al castell d'Hyrule fins tenir el 100% de tota la resta del joc feta (excepte els DLC, que els vaig fer després, clar), els 900 koroks inclosos.

Així que... la veritat és que, a part de la història, la música em va decebre un poc, ja que és tot bastant... ambiental, per dir-ho d'alguna manera.

PERÒ

En entrar al castell vaig flipar. Amb UNA única cançó quasi em fan canviar radicalment d'opinió (seguesc pensant el mateix, peròooo...)

El tema del castell de Hyrule és increïble. Posa els pèls de gallina. I, a sobre, té picades d'ullet a altres edicions de la saga.

Aquí hi ha la versió de l'exterior:


I la de l'interior:


Aquí analitzen un poc la cançó i parlen de les referències (@Estel_volador, segur que t'interessa):


Hi ha referències (a partir del minut 3:45 d'aquest darrer vídeo) al tema del Castell de Hyrule de A Link to the Past, el tema de Ganon d'Ocarina of Time, el tema principal de Zelda I i Zelda's Lullaby de Ocarina of Time.

Em va fascinar.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Ereza
Calcifer
Calcifer
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Entrades: 844
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 638 cops
Gràcies rebudes: 543 cops

Hi estic d'acord, el del castell de Hyrule al Breath of the Wild és força èpic, m'evoca un sentiment de tensió i majestuositat alhora.

Ja que parleu dels Zelda, poso els temes de Kakariko Village. Jo primer vaig jugar a l'Ocarina of Time:


Però després amb els emuladors vaig jugar a l'A Link to the Past i en arribar a Kakariko em vaig trobar això:


Tant l'una com l'altra em porten a la ment un cert sentiment de familiaritat, pau, seguretat que allà no t'atacarà ningú... Una mica com si fossis a casa. Una mica com aquest tema de Krysta, del joc Terranigma:


Que per cert, ja que parlem del Terranigma, em sembla que té una BSO força èpica i poc valorada (bé, com el joc, que no és gaire conegut). Per exemple, quan ressuscites un continent, aquesta música potser sembla repetitiva, però acompanyada del moment del joc, és molt èpica:


I per no parlar de l'epicitat infinita de la pantalla del títol (que crec que vaig enviar en un Insert Song i no va ser gaire apreciada):


I ja deixo de fer spam del Terranigma :p

Ah!!! I m'oblidava de la millor cançó de l'Ocarina of Time: Gerudo Valley!
Imatge
«Si hi ha maldat en aquest món, és sens dubte al cor de la humanitat.»
Avatar de l’usuari
Estel
Calcifer
Calcifer
Tadaima!
Entrades: 524
Membre des de: 28 set. 2020, 23:03
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 705 cops
Gràcies rebudes: 347 cops

@Minatoni Ara que treus el Breath of the Wild, amb la música em va passar com a tu. De fet, no em vaig comprar el joc (també per falta de temps i diners) entre altres coses, perquè em vaig assabentar que de música, fora de quatre notes amb el piano, gairebé no n'hi havia :(
I amb la història igual: el tràiler era súper èpic, em va fer molt de hype, i després resulta que són 4 records mal col·locats (potser m'estic passant, també entenc que és per el mode en què es juga, de món lliure. Però el tràiler va ser un clickbait gros). Em vaig indignar molt :pernil: perquè a mi el que més m'agrada del Zelda és la música i la història... :consol:

Però no havia sentit la música del castell, la veritat és que mola 8)
Avatar de l’usuari
Wilhelm
Sense cara
Sense cara
Tadaima!
Entrades: 9
Membre des de: 21 des. 2021, 18:18
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 8 cops
Gràcies rebudes: 16 cops

Molt interessant el fil i les respostes :festa:

Tota la raó, @Dickinoulis, el Xenoblade Chronicles ens ha deixat molt bones músiques :cheers: . Has jugat al Xenoblade 2? Crec que també aconsegueix fer una feina boníssima creant una atmosfera musical amb el mon del joc.

@Estel_volador, em vaig sentir igual al principi, també m'encanta la música de Zelda i vaig llegir que van agafar compositors nous per aportar aire fresc i agafar una mica de distància amb les músiques clàssiques :boig: . Lluny d'haver-los perdonat per haver trencat amb una historia musical tan bona, al joc hi ha alguna joia molt interessant a part de les que ja han sortit en aquest fil:
Text amagat.
El tema del molduga. Aquesta té dues parts, la primera és com la preparació del combat però la segona part és on realment llueix:


Rito village, té versió de dia i versió de nit i és d'alguna manera una revisió de Dragon Roost Island del Wind Waker on també hi vivien els Rito:


Després hi han els temes de quan es lluita contra les bèsties divines, a mi en concret m'encanten aquests dos.

Attack on Vah Medoh:


Attack on Vah Ruta:


I finalment hi han els temes dels champions, per mi un dels millors és el d'en Daruk, el seu tema està un grau per sobre que el dels altres champions:


I bé, aprofito també per compartir alguna altra música, en posaria moltíssimes, una darrere l'altra, però hi ha un joc que vaig jugar fa poc que es diu Moonlighter que a part de ser entretingut i molt bonic la música és captivadora, a més a més hi ha vàries masmorres i cada una té el seu propi estil músical i la música evoluciona i es fa més complexa com més dins ets de cada masmorra.
Text amagat.
Avatar de l’usuari
Dickinoulis
Esperits del bosc
Esperits del bosc
Entrades: 54
Membre des de: 30 juny 2019, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 6 cops
Gràcies rebudes: 28 cops

Wilhelm ha escrit: 26 des. 2021, 00:52 Molt interessant el fil i les respostes :festa:

Tota la raó, @Dickinoulis, el Xenoblade Chronicles ens ha deixat molt bones músiques :cheers: . Has jugat al Xenoblade 2? Crec que també aconsegueix fer una feina boníssima creant una atmosfera musical amb el mon del joc.
Sí, sí, totalment d'acord! Vaig posar la de l'1 perquè és la que em va marcar més, però la del 2 està al mateix nivell!
Text amagat.
La del Xenoblade Chronicles X, encara que no em va agradar tant, tira bastant d'instruments moderns (guitarres elèctriques, bateria, etc. ) i incorpora bastants elements electrònics, coses que trobo que funcionen molt bé amb l'ambientació del joc.
Text amagat.
I trobo que amb el Breath Of The Wild passa una cosa similar. Malgrat que les diferents peces no són, ni de bon tros, tan memorables com les d'anteriors jocs de la saga, són ideals per com és el joc.
Avatar de l’usuari
Ereza
Calcifer
Calcifer
この世に悪があるとすれば、それは人の心だ
Entrades: 844
Membre des de: 06 juny 2016, 21:59
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 638 cops
Gràcies rebudes: 543 cops

Doncs a mi la del Xenoblade Chronicles X m'agradava (cal dir que és l'únic Xenoblade que he jugat), en especial alguns temes, com ara el de Sylvalum:


El dels vols en Skell també és èpic, però reconec que s'acaba fent pesat de tant sentir-lo:


Malauradament vaig acabar abandonant el joc perquè se'm feia avorrit haver de fer missions secundàries superràncies per a poder avançar a la història principal. Però la música era bona.
Imatge
«Si hi ha maldat en aquest món, és sens dubte al cor de la humanitat.»
Respon