Proposta de nou Song - MónSong

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Etiquetes habituals:
Avatar de l’usuari
Loraninja
Porco Rosso
Porco Rosso
Lluna Plena
Entrades: 268
Membre des de: 09 feb. 2019, 00:54
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 217 cops
Gràcies rebudes: 217 cops

Proposta de nou Song - MónSong



Iep! Venia a proposar un nou Song (bon moment, però bé, que es pot fer quan sigui).

Bàsicament seria un Song per fer cabuda a totes les cançons que no compleixen els paràmetres de la resta de songs (així una mica calaix de sastre). De moment a Tadaima es donen els següents songs: Animesong, Bsong, Insert Song, J-Song, i K-Song. És a dir, un Song en el què s'hi podrien presentar TOTES les cançons de grups de música que NO hagin sortit en un anime, que no formin part d'una banda sonora ni de sèries, pelis, videojocs (ni res d'això en general), i que no siguin grups debutats al Japó ni a Corea del Sud (realment aquests últims dos no sé què dir. Món Song hauria de ser de tot el món, però si ja hi ha concursos de Japó i Corea entenc que és un excés afegir-los també).

Quina és la volta en aquest concurs? Perquè tots sabem que la música mundial està dominada per l'estatunidenca i per la britànica. I si fessim un Mónsong així tal qual acabaria sent un USA-UK Song. Doncs que no es podrà repetir país per edició. El primer que enviï país se'l queda, i el següent n'haurà de buscar un altre. Així forçarem a que sigui un concurs variat amb música molt diferent, per explorar.

Què us sembla? Què hi afegiríeu? Us sembla excessiu lo de no repetir país?
Avatar de l’usuari
Lluis_Cat
Porco Rosso
Porco Rosso
YELLOW TEAM!
Entrades: 308
Membre des de: 07 set. 2019, 15:19
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 238 cops
Gràcies rebudes: 209 cops

Doncs he pensat que com que es van proposar altres Songs d'altres regions del món (ÀsiaSong), cada cop aniríem reduint més les cançons d'un possible MónSong.
Aleshores com que dius que no es pot repetir país, penso que no passa res si s'envien cançons del Japó i Corea del Sud perquè llavors només hi hauria dos concursants que podrien enviar cançons d'aquests països. Al cap i a la fi és un MónSong i puntuem les cançons de tot el món i quina és la millor. Llavors proposaria que també s'incloguessin aquests països, només que no poden ser cançons d'anime, banda sonora etc. (que ja són altres concursos) sinó de grups normals i corrents.

Molt més enllà del temps, a la ciutat dels vents suaus vull que m'hi portis.

Avatar de l’usuari
cosarara
Moderador
Moderador
...
Entrades: 485
Membre des de: 02 gen. 2018, 00:40
0
1
Gràcies donades: 194 cops
Gràcies rebudes: 235 cops

Em sembla molt bona proposta! Suposo que els països catalans jugarien per separat de la resta d'espanya, però, no? ;)
Avatar de l’usuari
Loraninja
Porco Rosso
Porco Rosso
Lluna Plena
Entrades: 268
Membre des de: 09 feb. 2019, 00:54
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 217 cops
Gràcies rebudes: 217 cops

cosarara ha escrit: 31 jul. 2021, 17:03 Em sembla molt bona proposta! Suposo que els països catalans jugarien per separat de la resta d'espanya, però, no? ;)
Home, depèn :joy: Tenia clar acceptar Kossovo per exemple (no com algun país pringat, cofespanyacof)
Però si voleu separar Catalunya de la resta d'Espanya no em semblaria tan malament. Tot i que també seria un percal eh. Catalunya o Països Catalans? I si un grup és de València però canta i toca en castellà, què? (o en anglès) O és només en origen?
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Idea: i si en comptes de països que és un tema estrany, ho feim per llengua?

Quant a "ui, jo crec que X és un país/llengua", hauríem de cercar una llista que ens pareixi bé a tots (p.ex., països amb un ccTLD, o alguna llista ISO, etc).
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Loraninja
Porco Rosso
Porco Rosso
Lluna Plena
Entrades: 268
Membre des de: 09 feb. 2019, 00:54
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 217 cops
Gràcies rebudes: 217 cops

També m'està bé. Tot i que llavors les opcions disminuirien dràsticament (perquè hi han un munt de països angloparlants). I també. Si una cançó canten en més d'una llengua, què en fem?
I si és instrumental, què?
manolini
Calcifer
Calcifer
YELLOW TEAM!
Entrades: 889
Membre des de: 16 juny 2017, 22:01
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 559 cops
Gràcies rebudes: 521 cops

Loraninja ha escrit: 31 jul. 2021, 17:09
cosarara ha escrit: 31 jul. 2021, 17:03 Em sembla molt bona proposta! Suposo que els països catalans jugarien per separat de la resta d'espanya, però, no? ;)
Home, depèn :joy: Tenia clar acceptar Kossovo per exemple (no com algun país pringat, cofespanyacof)
Però si voleu separar Catalunya de la resta d'Espanya no em semblaria tan malament. Tot i que també seria un percal eh. Catalunya o Països Catalans? I si un grup és de València però canta i toca en castellà, què? (o en anglès) O és només en origen?
VOTO SI.
Loraninja ha escrit: 31 jul. 2021, 17:09
cosarara ha escrit: 31 jul. 2021, 17:03 Em sembla molt bona proposta! Suposo que els països catalans jugarien per separat de la resta d'espanya, però, no? ;)
Home, depèn :joy: Tenia clar acceptar Kossovo per exemple (no com algun país pringat, cofespanyacof)
Però si voleu separar Catalunya de la resta d'Espanya no em semblaria tan malament. Tot i que també seria un percal eh. Catalunya o Països Catalans? I si un grup és de València però canta i toca en castellà, què? (o en anglès) O és només en origen?
Origen. Tot i que habriem de debatir que separem de españita. (Si es que voleu separar mes coses que catalunya, pel tema idiomes no se. No ho havia pensat i realment hi ha masses coses que es podrien separar de españa.)
TWITTER: MOSCASINES
STEAM: TOMPCAT
DISCORD ID: MANOLININS
Avatar de l’usuari
Shancks
Moderador
Moderador
Yonkou
Entrades: 1883
Membre des de: 19 oct. 2015, 12:05
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 372 cops
Gràcies rebudes: 507 cops

Minatoni ha escrit: 31 jul. 2021, 17:16 Idea: i si en comptes de països que és un tema estrany, ho feim per llengua?

Quant a "ui, jo crec que X és un país/llengua", hauríem de cercar una llista que ens pareixi bé a tots (p.ex., països amb un ccTLD, o alguna llista ISO, etc).
Hi ha massa angloparlants i hispanoparlants. Amb 1 en anglès i 1 en castellà treiem del concurs Amèrica i part d'Europa XD

Millor per països.

També afegiria que el grup que representi X país, ha de assajar o tenir la seu al país, perquè si ho fem per nacionalitat sera un lío amb grups amb integrants mig d'un país i d'un altre.
Imatge
Avatar de l’usuari
Xail
Porco Rosso
Porco Rosso
( っ'-')っ ~ ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Entrades: 354
Membre des de: 05 feb. 2020, 13:44
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 356 cops
Gràcies rebudes: 288 cops

A mi la idea de fer una espècie d'Eurovisió mundial, on fem participar cada país amb una cançó a veure qui guanya em sembla bé, tot i que no seria el tema que faria servir de primeres per un nou song.

Trobo un tema que inclou molt, però alhora limita molt un cop es van descartant països.
Loraninja ha escrit: 31 jul. 2021, 16:36 Bàsicament seria un Song per fer cabuda a totes les cançons que no compleixen els paràmetres de la resta de songs (així una mica calaix de sastre).
Al final crec que aquest song no serviria com a calaix de sastre, ja que un cop hagin triat els 4-5 països més típics, a els altres els tocarà buscar cançons en altres països d'on no consumeixen tanta (o gens) música. Tot i que fent una mica investigació segur que acabes trobant música que t'agrada a qualsevol país pràcticament.

Com s'ha comentat, em sembla més interessant fer el song per idiomes que per països, però és cert que seria encara molt més complicat trobar música un cop han agafat l'anglès, castellà, català, etc.

Sí que hauríem de separar els pisos catalans de la resta d'Espanya, així tenim més opcions, però llavors si algú vol presenta una cançó en Euskera també podria? O en Gallec?

També si es fa per països, lo guai seria triar cançons amb els idiomes que es parlen al país, no presentar una cançó cantada en angles que sigui de França.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Com han comentat, però, en el cas d'Espanya, s'hi parlen diversos idiomes, però llavors hi ha idiomes que són parlats a diversos països. Així que el que amplies per una banda fent-ho amb "idiomes", ho limites per l'altra perquè amb l'anglès ja has consumit tot l'antic imperi britànic, amb el castellà, la majoria d'Amèrica del Sud, amb l'àrab l'orient mitjà, etc.

Potser es poden combinar les dues coses: que no es pugui repetir la combinació país x idioma. Així hi pot haver una cançó en anglès dels EUA, una del Regne Unit, una del Canadà, però també una en francès del Canadà, una altra de França, etc.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Respon