Història de Kullervo de J.R.R. Tolkien

Respon
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Imatge

El passat dia 27 d'agost va sortir a la venda a Anglaterra el darrer llibre de J.R.R. Tolkien. No seria una notícia sorprenent si no sabéssim que l'autor ja fa molts d'anys que, desgraciadament, no està entre nosaltres.

L'editora Verlyn Flieger va recuperar de la biblioteca de la Universitat d'Oxford el text que conformarà aquest nou llibre, titulat Story of Kullervo i publicat per Harper Collins. Aquesta història va ser la primera que Tolkien, va crear en prosa, després d'haver-se dedicat durant molts d'anys únicament al conreu de la poesia i essent encara un jove estudiant de Filologia Anglesa.

Els experts de la seva narrativa asseguren que la Història de Kullervo és l'inici de l'univers que posteriorment reflectiria a El Hòbbit i a la trilogia d'El Senyor dels Anells, tot i que reflecteix un món molt més fosc i obscur, amb un personatge molt torturat i dissortat.

La història se centra en Kullervo, criat pel mag tenebrós Untamo, qui va matar el seu pare i segrestà la seva mare. Després d'intentar matar el jove Kullervo en tres ocasions, acaba sent venut com a esclau, moment en el qual decideix venjar-se d'Untamo.

Inicialment el text restava inacabat i va ser Flieger l'encarregada de pulir tots els detalls per la publicació. Flieger afirma que "és el primer treball de prosa mítica de Tolkien, per tant, és un avanç de tot el que escriuria després" i, a més, afegeix, "També és innegable el vessant maligne d'aquesta obra, on prevalen els aspectes més tenebrosos de l'univers Tolkien"

Si el vostre anglès és suficientment bo, ja podeu adquirir el llibre per Amazon. De mentre, esperarem per una traducció al català!
Avatar de l’usuari
Nafi
Moderadora
Moderadora
Akuma no Ko
Entrades: 790
Membre des de: 30 juny 2015, 21:27
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 179 cops
Gràcies rebudes: 357 cops

Per poder llegir a Tolkien en anglès s'ha de ser mol pro eh, crec que ens convé més esperar a que surti en català. No he llegit mai res d'ell encara (perquè mai m'hi poso, la veritat és que em crida l'atenció) però pel que has explicat m'intriga bastant aquest nou llibre, els personatges foscos sempre m'agraden més. Moltes gràcies per la notícia!
Imatge
Avatar de l’usuari
Ifrit
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Rise and Shine!
Entrades: 32
Membre des de: 27 ago. 2015, 22:49
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 3 cops
Gràcies rebudes: 2 cops

A mi aquestes coses de "Llibres pòstums mai publicats" em fa mala espina. Textos de Tolkien hi ha a patades, mil·lers de històries. De totes formes si el treuen a un preu raonable sempre serà un gust llegir-ho.
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

A mi em fa un poc de respecte pel que fa a la traducció...

Ja em va costar en el seu moment pillar-li el gust a la narració d'El Senyor dels Anells, imagineu-vos un text escrit per un poeta poc acostumat a la prosa i, a més, traduït amb molt poc temps a causa de les pressions de mercat. Segons com estigui traduït pot ser més infumable que El Silmarillion...

De totes maneres, la veritat és que em fa il·lusió veure com li va al Kullervo aquest, així que potser per reis me l'auto-regal.
Avatar de l’usuari
Ifrit
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Rise and Shine!
Entrades: 32
Membre des de: 27 ago. 2015, 22:49
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 3 cops
Gràcies rebudes: 2 cops

Eh eh eh eh eh eh eh eh, que el Silmarillion no es (tan) infumable eh?
Costa pillar-lo una mica, però te els fragments mes èpics de tot l'univers Tolkien. A mi em va agradar força.
El que realment mola d'aquestes preqüeles es vorer els personatges originals. Vull dir, que tal volta ens trobem amb un nan tossut prototip de Gimli, i amb un poc de sort Legolas mor...
Respon