Mo Dao Zu Shi (Grandmaster of demonic cultivation)

Respon
Avatar de l’usuari
Layla
Porco Rosso
Porco Rosso
Let the dark in
Entrades: 276
Membre des de: 15 ago. 2015, 23:08
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 150 cops
Gràcies rebudes: 151 cops

Mo Dao Zu Shi o Grandmaster of demonic cultivation



Imatge

Títol original: Mo Dao Zu Shi (Grandmaster of demonic cultivation)

Autora: Mo Xiang Tong Xiu

Gènere: acció, aventura, misteri, sobrenatural, danmei (yaoi/BL però xinès), xianxia, wuxia.

Any: 2015 -2016 (com a webnovel•la a Jinjiang Wenxue Cheng) 2021 – 2023 (editorial Seven Seas)

Imatge

Primer va ser publicada com a webnovel•la i només estava en xinès (legalment) fins que al 2019 es va dur a terme una de les moltes adaptacions que presenta aquesta novel•la (i de la qual en faré un post perquè és diferent a la novel•la); un drama xinès que va donar a conèixer mundialment a l’autora i les seves novel•les fent que aquest gènere es tornés encara més popular del que ja era.

La novel•la consta de 189 capítols i 14 extres (no és el seu llibre més llarg, en té un altre amb 244 capítols i uns quants extres), i la versió física consta de 5 llibres (l’últim sortirà al maig). Actualment s’ha traduït a l’anglès, però sembla que hi ha rumors que diuen que també el traduiran al castellà.

Aquesta novel•la consta de les següents adaptacions: manhua, anime, webdrama/live action, audio drama i audiollibre. Els més famosos són el manhua, el qual va començar al 2017 i es va acabar al 2022 amb 259 capítols, primer es va emetre com a webcomic/manhua i posteriorment es va fer en format físic, d’aquest format si que hi ha la traducció en castellà (cortesia de norma). El donghua (anime) el qual va començar al 2018 i va acabar al 2021 amb 3 temporades (35 capítols en total) del qual se’n va fer un spinoff de 30 capitols (de 5 minuts) de chibis (còmic 100%, i t’asseguren morir d’adorabilitat). I finalment el webdrama/live action emès al 2019 i que consta de 50 capítols.

Abans d’arribar a la sinopsis us hauria de fer una mica d’explicació de dos dels gèneres d’aquesta novel•la; el wuxia i el xianxia. El wuxia consisteix en històries de nobles herois que lluiten contra el mal i les injustícies, i no, no ho fan amb el poder de l’amistat, sinó que amb arts marcials i coses místiques (una mica randoms a vegades). El xianxia és un gènere relacionat al wuxia; hi posa més èmfasis a la part sobrenatural, habitualment se centren en cultivar la seva força espiritual i de les arts marcials.


Imatge

Sinopsis



El Wei Wuxian va ser un dels homes més destacats de la seva generació, un jove cultivador intel•ligent i amb molt de talent que va tornar les arts marcials, el coneixement i l’espiritualitat en poderoses habilitats. Però quan els horrors de la guerra el van portar a buscar un nou poder mitjançant la cultivació demoníaca, el respecte del món per les seves habilitats es va tornar en por, i la seva posterior mort va ser celebrada per tot el territori.

Anys més tard, es va despertar en el cos d’un jove perjudicat que va sacrificar la seva ànima per a que el Wei Wuxian pogués venjar-se en el seu nom. Encara que se li va concedir una segona vida, no va quedar alliberat de la primera, ni dels misteris que apareixen davant d’ell en l’actualitat. Però aquesta vegada, els enfrontarà amb el just i obstinat Lan Wangji al seu costat, un altre poderós cultivador, que amb la seva dedicació i els records compartits del seu passat ajudaran a il•luminar les fosques veritats que els envolten.


Imatge


Vaig descobrir la novel•la després de veure el drama (cosa que em va servir per a què em fos més fàcil entendre que collons passava), personalment la novel•la li dóna 30 voltes al drama però bàsicament perquè al drama van haver d’inventar molta cosa per culpa de la censura que hi ha amb tot el que es posa a la tele i el tema homosexual (molt trist). Avís per a navegants que hi ha relacions sexuals al llibre (cap al final, sobretot als extres).

La veritat és que ja l’he llegit vàries vegades i no em cansa gens, tot el contrari, m’enganxa més. La història té trossos on és bastant durilla, si algú us diu que és una comèdia, menteix! Hi ha molt de drama, però per sort també hi ha comèdia i moments molt bonics. També aviso que hi ha escenes una mica creepy i amb algun moment una mica gore.

L‘edició de seven seas conté dibuixos preciosos d’algunes de les escenes i al final de tot un glossari amb els personatges (que en són uns quants i a damunt cada un té 3 noms diferents més o menys), amb els gèneres, amb paraules que són més rares o més específiques d’aquests tipus de gèneres i amb els llocs on transcorre la història.

També informo que el llibre et va explicant el passat mitjançant flashbacks, així que hi ha coses que no saps fins que no estàs al 4art llibre i et van dient el nom de x cosa i sembla que estiguis a Encanto amb el No se habla de Bruno.

Res, que us el recomano moltíssim que enganxen molt, i que quan hi entres... ja no en pots sortir.
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

La meva opinió conté spoilers

Jo igual que la Layla i influenciada per ella, em vaig mirar primer el drama i després vaig llegir la novel·la. Necessitava veure com aquella tensió i amor, que al drama amagaven com a amistat, passava a ser real!

El drama ignorant els efectes especials em va encantar, però la novel·la ho va superar, va ser molt millor, veure com avança la relació entre els dos protagonistes, com creixen i com van tirant endavant, és preciós!

Però no tot és super bonic, per exemple, recordo com a moment súper tist la mort de la germana, l'única de la família que estava al seu costat.

Parlaria de més moments, però ja fa un temps que em vaig llegir les novel·les i no ho recordo tot...

Acabaré dient que Wen Ning el millor del món! <3
Imatge
Avatar de l’usuari
Layla
Porco Rosso
Porco Rosso
Let the dark in
Entrades: 276
Membre des de: 15 ago. 2015, 23:08
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 150 cops
Gràcies rebudes: 151 cops

Aviso que com a resposta de la @Meina també conté spoilers
Meina ha escrit: 17 març 2023, 10:34
Però no tot és super bonic, per exemple, recordo com a moment súper tist la mort de la germana, l'única de la família que estava al seu costat.
Totalment d'acord, be, de moments tristos n'hi han uns quants i personalment a la novel·la són bastant més cruels, encara que no entren tant en la relació de germans com amb el drama (havien de posar relleno per tapar tota la part homosexual, que va ser un relleno maco, però la gran majoria d'escenes de germans (tan els wen com els jiang) a la novel·la no surt ni la meitat xD), la mort d'ella és molt trista.

He de dir però que per mi la mort més trista és la segona mort del poblat que forma el Wuxian... que per salvar-los, els cadavers dels del "poblat" surten d'aquella espècie de piscina de sang que tenia a la seva cova per protegir-los i tornen a morir... allò se'm va fer molt dur...

També em fa molta ràbia el poc mèrit i record que li tenen a la pobra Wen Qing, la tia es va matar per curar al Jiang Cheng, i el tio ni ho sabia, es va rebaixar a demanar ajuda al Wuxian quan no trobava al Wen Ning i es va fer càrrec del Wuxian i de tot el poblat, i va i no se'n parla quasi gens d'ella quan es mor i a l'actualitat... molt be, recuperem al Ning, però i ella??? ni una paraula d'ella, només a la novel·la el Ning quan li explica al Jiang Cheng lo de que ella el va curar, em va cabrejar...

(ho tinc recent perquè l'he rellegit fa no res xD)

I el Wuxian és un tros de pa pobret... de veritat que el Jiang Cheng no es mereixia un millor amic/germanastre tan bonic i tan preciós!

Encara que si que té bastant de drama i escenes tristes i tal... també hi ha molta comèdia, no oblidem les 3 borratxeres del Wangji hahahhahahahhahahahah robant gallines hahahahhah
Respon