La carn picada

Respon
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

La carn picada. Un tema un poc polèmic darrerament, no trobau? El que hauria de ser una cosa senzilla, carn picada i ja està, s'ha tornat un producte processat amb tot de farines i additius. La solució ha estat que no es pugui etiquetar com a carn picada, sinó que ara és burger meat o altres noms que ens confonen i, moltes vegades per falta d'alternativa, acabam comprant-ho igualment.

No sé vosaltres, però jo vaig començar a canviar el xip amb les hamburgueses prefabricades. Vaig trobar que hi ficaven massa merda i vaig decidir no comprar-ne més, així que les faig jo a mà amb carn picada i així sé què hi fic (carn picada i ja està... però clar, potser la carn picada no és carn picada... bé).

Imatge
"burger meat" del Mercadona. 82% de carn, 18% d'altres merdes.

Aquí podem entrar en si ens és bo menjar aquests aromes, conservants i antioxidants (segur que no), però anem directament al que ens interessa, que és per què estam pagant. Aquesta carn picada del Mercadona es ven en safates de mig quilo a 7.28 € / kg. Si tenim en compte que només un 82% és carn, per tenir un quilo de carn, hem de pagar 7.28 / 0.82 = 8.88 €. Així tenim 1.21 kg de burger meat, dels quals 1 kg és carn i 210 g són, principalment, aigua, farina d'arròs i xítxeros. Vaja, que una cinquena part és no-carn.

En canvi, podem anar a la carnisseria de confiança. Per aquí té molta fama l'hiper centro, que és un supermercat que té carnisseria (no com el Mercadona, que sap que no en necessita i es posa a tallar cuixot). La carn picada aquí sí que és carn picada perquè (se suposa) que no té res que no sigui carn.

Imatge
La carn picada de la carnisseria.

Però clar, és més cara. En comptes de 7.28 € / kg són 8.75 € / kg. Un euro i mig més el quilo! Això és molt!

Però... recordau que una cinquena part de la del Mercadona és no-carn? Curiosament, ens surt més barat ara comprar la carn cara que la del Mercadona. Pensau que sempre sou a temps d'afegir 200 grams de farina i aigua a les vostres hamburgueses i així ho fareu vosaltres i sabreu què feis! :p

Imatge
Hamburguesa feta pel Menda amb la carn picada bona.

No vos puc dir què tal la diferència de gust perquè encara no les he tastades, però queden prou bé, eh? El que sí que he notat ha estat una gran diferència en fer-les: aquesta vegada m'han quedat les mans olioses, perquè la carn picada té greix i se't queda a les mans, perfectament normal; mentre que amb la burger meat del Mercadona, se't queden les mans empastissades, com si fessis pasta de pa o de pizza de la farina que duen.

No tot és dolent, dels preparats càrnics aquests, vaig llegir no sé on [citation needed] que aquests additius ajuden a conservar més la carn i la pots tenir abandonada a la gelera més temps. Però no sé, amb els congeladors, crec que no fa tanta falta, no?

Au idò, si vos hi animau, ja direu què tal!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Giggles
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 344
Membre des de: 26 nov. 2017, 00:52
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 277 cops

Bon vespre,


Trobo interessant aquest tema i a més m'has aclarit un dubte que tinc de si realment val la pena gastar més per millor qualitat. Realment sí val la pena. Jo la trobo més bona de gust i d'aspecte. Jo mai he fet comptes però mengem tant poca carn vermella que m'estimo més que quan mengem sigui carn i no carn amb coses. Amb el pollastre no puc ser tan tiquismiquis perque en mengem més i si hagués de comprar el pollastre ecològic m'arruinaria.

Per descomptat quan passo pel Mercat aprofito per comprar carn picada o hamburgueses fetes per ells, però com no el tenim gaire a prop fem la compra a l'Esclat (una cadena de supermercats que trobem per Catalunya). O sigui que burger meat no en comprem però a l'Esclat tenen unes hamburgueses ecològiques sense conservants (97% carn de vedella, midó sal i pebre negre). També tenen la mateixa carn de l'hamburguesa en versió només carn picada que només porta carn i pebre ( 99% carn de vedella i pebre negre) No és burger meat. I sí, és més cara. Però es nota moltíssim la diferència amb l'altra carn picada. De sabor, textura i d'aspecte. No té res a veure. Jo li dono el meu aprovat.

Amb el teu anàLlisi està clar que val la pena pagar més perqeu realment la proporció de carn és molt menys.


Fins aqui la meva minsa aportació : )

Bona nit
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Iep,
Jo compro la carn picada a uns veïns que tenen vaques d'engega i ells mateixos maten i preparen la carn i la reparteixen a les cases. És de proximitat i ecològica i totes aquestes coses que es diuen ara i també costa uns 8 euros amb algo.

I m'agradaria comentar dues coses. Per una banda considero que ens hem fet una idea errònia del cost que tenen els aliments a causa de la gran indústria i l'especulació del mercat. S'ha aconseguit produïr uns productes a un preu baixíssim i irreal i el consumidor s'ha acostumat a aquests, perquè tothom s'acostuma ràpid a pagar menys. I quan s'ha començat a reivindicar el mercat amb productes d'aquí ens sembla que és molt car.

I per altra banda trobo que tambe ha canviat molt el pressupost que destinem a alimentació. Abans era la partida més gran que s'hi destinava cada mes i cada vegada més això ha a at canviant: han entrat els restaurants, altres despeses d'oci, i el model de consum ha canviat molt. No ho sé, què en penseu.
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Justament ahir vaig sentir que per la ràdio deien que els escorxadors de per aquí no treuen prou per seguir funcionant i que necessiten subvenció.

https://www.ultimahora.es/noticias/loca ... lorca.html

Evidentment, no en tenc ni idea de com funcionen, però m'imagin que comprar carn productes carnis de la península no ajuda.

Quan ho penses fredament, és surrealista importar de la península tantes coses que podem fer aquí. Bé, no és que les puguem fer, és que les feim i no les compram perquè són un poqueeet més cars... si les compres a les grans superfícies. Si vas al mercat, jo crec que és encara més barat i tot.

Però clar, qui té temps per anar al mercat?
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Meina
Totoro
Totoro
Dereshishishishishi!
Entrades: 1098
Membre des de: 03 ago. 2015, 16:35
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 313 cops
Gràcies rebudes: 482 cops

Jo penso bastant com l'Atir, no és que la carn sigui cara sinó que ens hem acostumat a uns preus molt baixos i un preu que seria normal doncs ara ens sembla car.

Respecte al tema, a casa meva acostumem a comprar la carn a les carnisseries del poble i és molt bona carn, a vegades és ecològica i altres no (depen de la carnisseria on comprem).

I les hamburgueses també les acostumem a comprar fetes, però de la carnisseria, que potser una mica de merda porten, però no és comparable amb la que deuen portar les hamburgueses de grans supermarcats.

No ho acostumo a comprar jo així que no tinc preus per comparar.
Imatge
Avatar de l’usuari
surreak
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 233
Membre des de: 09 set. 2016, 23:40
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 67 cops
Gràcies rebudes: 66 cops

Només vinc a dir que incloure aigua, farina de cereal i fibra vegetal de pèsol dins el concepte de merda, també desvirtua l'alimentació. Ep, això tampoc treu que el que realment esteu reivindicant al primer post, que és l'estafa de pagar derivats vegetals i aigua a preu de carn, és totalment cert i reprobable; però estem massa acostumats a demonitzar alegrement coses que no tenen cap mena d'implicació negativa sobre la salut.
Imatge Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Uep!

Sí, clar, la farina o l'aigua està clar que no són merda (i crec que cap de nosaltres ho ha dit). Per exemple, en fer pilotes o raoles, està clar que n'hi poses de farina o líquids.

I sí, el tema és que et colin això a preu de carn i, a sobre, comprar aquesta carn perquè és més barata que l'altra quan no és així... del tot.

Ara bé, crec que no hi ha cap necessitat de consumir aromes, antioxidants i conservants si no fa falta.

El que sí que he etiquetat de merda és el que vaig trobar que duien les hamburgueses ja fetes, que no record exactament què era, però crec que sí que duien lactosa. Que sí, tampoc és merda, però clar, no em dona la gana consumir una cosa que em fa mal quan no fa cap falta.

Aquí en parlen un poc: https://www.ocu.org/alimentacion/alimen ... permercado.

I aquí discuteixen alguns d'aquests ingredients estranys: https://www.eldiario.es/consumoclaro/co ... 96344.html

Per cert, l'altre dia vaig passar pel lidl i el preu de la burger meat era encara més barat i té més quantitat de carn!

Imatge
88% de carn. 2.99 € mig quilo (6 € / kg), 4.99 € un quilo (5 € / kg).

Això són 6.81 € / kg o 6.17 € / kg de carn en sí. Dos euros menys que la de carnisseria.

Fixau-vos que, tot i tenir més % de carn que la del mercadona, a més de l'aigua i la farina (que està clar que no són dolents per la salut) i els conservants, antioxidants i aromes que tenia la del mercadona, també du clorur de potassi (això és un substitut de la sal, no?) i dextrosa. És curiós que facin servir una sal potàssica però llavors tots els conservants estiguin basats en el sodi. Potser és una manera de fer trampa perquè no s'infli la mesura de sal a la composició per cada 100 grams.

Fins ara procurava comprar-la del lidl, m'agradava un poc més, però crec que seguiré anant a la carnisseria.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Vinc a aportar alguna cosa al debat, una contribució sense saber ben bé què dir, però sabeu que jo soc molt d'escriure llargs paràgrafs i aportar més aviat poc, com amb aquesta frase, que mireu tot el que he ocupat i, total, no he dit absolutament res.

Fa cosa d'uns anys una amiga que em va dir que intentava menjar menys carn, especialment carn vermella i tal, perquè no era bo per al nostre cos menjar-ne tanta i tal, que menjàvem molta més carn de la necessària per funcionar.

La veritat és que no em va convèncer el seu argument, però em va fer obrir els ulls que, realment, té raó. Mengem potser molta més carn de la necessària i, quan cuino, intento fer l'esforç de fer protagonistes altres ingredients més necessaris com ara llegum, pasta o verdures. És a dir, intento no fer per dinar un bistec torrat, però si he de fer un arròs i l'he d'acompanyar de carn amb verduretes (per exemple, kareraisu o katsukare) no em sap tant de greu i així l'alimentació és un poc més variada. I he de dir, que en qüestions d'alimentació, el meu gran oblidat sempre és el peix...

Què he dit? Res. Què he escrit? Molta cosa. Jo sent jo. Gràcies per llegir el poc contingut que he intentat introduir. Perdó per ser jo, intentaria ser millor, però no em surt.
Avatar de l’usuari
Patx
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 143
Membre des de: 19 ago. 2015, 14:23
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 15 cops
Gràcies rebudes: 50 cops

UkiHana ha escrit: 15 gen. 2022, 23:05 Què he dit? Res. Què he escrit? Molta cosa. Jo sent jo. Gràcies per llegir el poc contingut que he intentat introduir. Perdó per ser jo, intentaria ser millor, però no em surt.
Que va!!! Tu continua fent posts així, que al menys a mi personalment em semblen molt divertits :crispetes:
Imatge
Avatar de l’usuari
Loraninja
Porco Rosso
Porco Rosso
Lluna Plena
Entrades: 268
Membre des de: 09 feb. 2019, 00:54
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 217 cops
Gràcies rebudes: 217 cops

La veritat és que és molt fàcil dir que compres carn de la bona ecologica de proximitat i barata quan vius al camp costat del proveidor, però a la ciutat és un tema. I és lo de sempre. Si cobres amablement i et pots permetre capritxos, doncs està molt bé que inverteixis en aliments més responsables (tant pel món com pels agents implicats en la seva producció). Però si ets pobre com la gran part de la població, doncs això ja no és una opció.
Quan ets un mileurista i has de pagar un lloguer abusiu, has de pagar internet (essencial per viure avui en dia), aigua, electricitat (i gas si en tens), transport per anar a la feina, etc. I potser fins i tot tens algun familiar que depèn de tu o que no té feina (parella, fills, pares). Te la sua molt fort el món i l'ecologia i la sostenibilitat i tot, perquè si tu ets incapaç d'arribar a final de mes, ja se'n pot anar el món a cagar. Si vas just de diners, òbviament no compraràs la carn més exquisita i més responsable. Compraràs la més barata. Perquè, oh sorpresa! Ets pobre. I quan no tens ni mig cèntim per fer res, t'importa un pepino que una hamburguesa tingui un 80% de carn o un 70%. El que importa és que sigui barata i hi hagi quantitat (de menjar), que ho puguis posar al plat de la teva família i els ompli. És igual que mengin cartró. La qüestió és menjar. Barat, i si pot ser, que tingui un gust acceptable. Perquè ves, quina curiositat, que la gent tingui el capritx de voler menjar tot i ser pobre.

No crec que ningú al món compri aliments de mala qualitat i a baix preu a voluntat. Jo seria el primer que si em sobressin els cèntims compraria tot de la millor qualitat, i allò més responsable i ecològic i sostenible, i potser fins i tot viuria al camp i tindria el meu propi hort i les meves gallines i llavors m'alimentaria de la millor manera. Però no és així. I no sóc egoista. És que som víctimes del sistema. És molt injust que culpem a la gent per voler comprar aliments, que són un bé de primera necessitat, barats. No, no sóc egoïsta ni aferrada per voler-me alimentar sense gastar-me tot el que em queda de sou. Tampoc ho sóc per viure en un lloc en el que m'és inaccessible certs aliments de qualitat. El culpable no sóc jo. I ja sabeu qui és el culpable, no?

En comptes de rajar dels consumidors que som l'última merda, potser podríem exigir mesures desde dalt. No sé quines, la veritat. Aranzels a aliments que vinguin de fora? Subvenció a la producció local? Jo què sé. Protecció d'algun tipus. Però no podem culpar-nos injustament entre naltros, quan òbviament el culpable és més a dalt (digue-li mercadona, o digue-li capitalisme)

(Tot i que està molt bé la reflexió que si tens cèntims i vols menjar de més qualitat, pot valer més la pena comprar carn picada de veritat i així invertir en futur)
Respon