Recepta de cuina coreana. Japchae.

Respon
Avatar de l’usuari
Giggles
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 344
Membre des de: 26 nov. 2017, 00:52
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 277 cops

Hola!

Us volia compartir que avui he fet un plat de la cuina coreana que es diu Japchae. És com un plat molt famós a Corea. Alguns ja ho coneixeu suposo. Jo diria que és com el plat de yakisoba coreà. Bàsicament, per resumir, és un plat de fideus fets amb una espècie de boniato (dangmyeon, 당면) que es saltegen amb verdures i carn i quasi tots els ingredients es marinen amb una barreja de coses com oli de sèsam torrat, salsa de soja, mirin, pebre, sal, sucre…

Us poso alguna foto per a que veieu com m’ha quedat.

Imatge

Tota la info l’he treta de la web https://mykoreankitchen.com . Està en anglès però és fàcilment traduïble amb google translate. Trobareu video i moltes fotos. Està súper bé! https://mykoreankitchen.com/korean-glas ... y-japchae/

I per trobar els ingredients (mirin, oli de sèsam torrat, fideus …) haureu d’anar a alguna botiga asiàtica.
Per internet potser també podriem trobar els ingredients.


A continuació us deixo tota la recepta traduida treta d'aquesta pàgina. Les racions estan bé. Nosaltres 3 vam menjar uns bons plats. Espero que us animeu i si en feu algun dia passeu a explicar-nos si us ha agradat. Se m'ha fet molt llarg. Ho sento! Espero que us agradi.


JAPCHAE



1 tsp(teaspoon) 5mL cullereta de postre.
1 tbsp (tablespoon) 15mL cullera sopera.


INGREDIENTS:




250 g de fideus de boniato (dangmyeon, 당면).
100g de bistec de vedella ( desconec quin deu ser el millor tall. Jo vaig agafar bistec). Tallat a tires.
1 pastanaga (120g) net, pelat, i tallat en juliana (a tires finetes).
110g de brots d'espinacs nets.
1/4 de pebrot vermell (50g) net i tallat en juliana.
1/2 de ceba (105g) pelada i tallada fina.
100g de bolets shiitake frescos. Netejats, amb el peu separat del barret i tallat tot (peu i barret) ben finet.

Text amagat.
Dos dels ingredients que més marquen el Japchae. L'oli de sèsam i els fideus.Imatge


MARINAT PELS ESPINACS


1/4 tsp de sal fina.
1/2 tsp d'all ratllat.
1 tsp d'oli de sèsam torrat.

MARINAT PER A LA CARN


1 tbsp salsa de soja.
1 tsp de mirin.
1/2 tsp all ratllat.
1/4 tsp pebre negre mòlt.
1 tsp oli de sèsam torrat.

MARINAT PER ALS FIDEUS I ELS SHITAKE


4 tbsp de salsa de soja.
1 tbsp de mel (Jo no n'hi vaig posar).
1 tbsp de sucre morè ( jo tenia del blanc que és el mateix).
1 tbsp d'oli de sèsam torrat.
1/8 tsp de pebre negre mòlt.
Text amagat.
El primer que vaig fer va ser preparar els marinats. Imatge


PEL GUARNIMENT FINAL DEL PLAT


1 tbsp de llavors de sèsam torrats.
1 tbsp d'oli de sèsam torrat (no li vaig tirar).
1 ou extra gran (el meu diria que era de mida petita) Separeu el groc de la clara i es cuina separat però he vist fer-ho en versió truita.


COM FER-LOS



1er PAS.

Poseu les vostres tires de carn en un bol i afegiu la barreja del marinat. Amb una forquilla remeneu una mica per a que la carn entri en contacte amb el marinat. Al video de la web podeu veure com ho fan amb la mà ficada en un guant de plàstic. Podeu fer-ho així si voleu però és bastant pringós. Llavors el tapeu amb alguna cosa. Un plat o un drap net. El deixeu allà mentres prepareu tota la resta. Si el Japchae ho feu a l'estiu o fa calor ho fiqueu a la nevera no sigui cas que es faci malbé.

2on PAS.

Prepareu els vegetals com s'indica a la llista d'ingredients i deixeu-los a punt per saltejar en un plat gran. Els anireu saltejant d'un en un per separat. Ara un ingredient, retireu, i feu el següent. Segons la recepta que vaig seguir jo em deien començar pel vegetal de color suau (la ceba) i acabar pel de color més fort (pebrot) seguit del bolet amb el marinat. XD Sí, perqué així ni els sabors, ni els colors es barrejen. I perque cada verdura té un temps diferent de cocció. Bé, suposo que no passaria res si ho fiqueu tot junt i au. Jo ho vaig fer com deia a la web. De moment deixeu la ceba, pastanaga i pebrot en un plat que us capigui tot.

3er PAS.

Deixeu marinar els shitake. En un bol els deixeu ja tallats més o menys finets amb 1 tbsp del "marinat pels fideus i shitake". Barrejeu bé per a que els bolets entrin en contacte amb tota la barreja. Reserveu-los per a més tard, quan després de fer el pebrot a la paella li toqui el torn als bolets.

4rt PAS.

Blanquejeu els espinacs. Poseu una olla amb aigua a bullir i quan l'aigua bulli afegiu els espinacs i els deixeu tan sols 10 segons i de seguida els treieu i els refredeu amb aigua freda corrent. Un cop refredats espremeu entre les mans netes per a treure tot l'aigua possible. Poseu els espinacs en un altre bol ( necessitareu molts bols) i afegiu el marinat. Remeneu bé per a que entri tot en contacte amb el marinat. Ara ja podeu deixar els espinacs en un bol ben gran (the final boss bol) on barrejareu tota la resta més tard.

5è PAS.

Poseu a bullir una olla ben gran amb aigua. Un cop comenci a bullir afegiu els fideus i amb algun estri de cuina feu baixar completament els fideus fins que quedin sumergits. Deixeu-los 6 o 7 minuts. Seguidament escorreu-los en alguna mena de colador i refredeu-los sota l'aigua corrent de l'aixeta. Deixeu-los al colador un parell de minuts per a que s'escorrin i llavors talleu-los amb unes tisores 3 o 4 cops. Són llarguísims. (recomanació de deixar-los a 15 o 20 cm). A continuació heu de posar els fideus a marinar en un altre bol (un aaaaltre). Afegiu la resta del "marinat pels fideus i els bolets". Barrejeu bé. Són uns fideus una mica insípids. Intenteu que entrin en contacte amb tot. Reserveu.

Text amagat.
Així són els fideus abans de bullir-los. Jo tenia 500gr al paquet hi havia d'agafar la meitat i em va costar molt separar-los. Són uns fideus molt durs i venen en un farcell sencer. Imatge


Ara ja queda la part de saltejar tot i anar posant-ho tot en THE FINAL BOSS BOL (també pot ser una font una mica fonda). A una paella fareu l'ou i seguidament anireu saltejant els vegetals, els bolets, la carn, els fideus. I anireu deixant cada ingredient allà, on també hi són els espinacs, (menys l'ou que es posa al final) fins que poseu els fideus a sobre i llavors ja quasi, quasi, quaaaaasi podreu menjar. Si has arribat fins aqui ja no queda gaire xD ànims!


6è PAS.


Feu l'ou a una paella ben calenta a foc suau amb una mica d'oli de sabor suau com l'oli de gira-sol. Ho podeu fer separant rovell i clara i cuinant per separat. O batent tot junt i cuinant una truita fineta. Ho he vist de les dues maneres. Reserveu.


7è PAS


Afegiu més oli si és necessari. Cuineu la ceba talladeta amb un pessic de sal a foc més aviat baix fins que la veieu que es posa tova. Ara transferiu-la a THE FINAL BOSS BOL.

8è PAS


Feu el mateix amb la pastanaga que tenieu talladeta. Afegiu més oli si és necessari i saltejeu a foc mig fins que es posi toveta (1 o 2 minuts). Transferiu-la al costat de la cebeta.

9è PAS


Li arriba el torn al pebrot. Afegiu oli si veieu que és necessari. Cuineu-lo a foc més aviat suau fins que veieu que es torna tou ( 1 o 2 minuts). Transferiu al costat dels seus amics cebeta i pastanaga.


10è PAS


Ara li toca als bolets! Afegiu a la paella els bolets marinats incloent la salseta del marinat que hi quedi. Saltejeu fins que estiguin cuits (1 o 2 minuts) a foc més aviat suau. Transferiu-los al costat dels vegetals.

11è PAS


Després dels bolets no us oblideu de la carn. Haurà agafat tot el gustet. Afegiu més oli si cal. Cuineu la carn durant 2 o 3 minuts a foc mig. Transferiu la carn al costat dels altres ingredients que heu saltejat.

Text amagat.
Això ha de quedar més o menys així. A sobre es posen els fideus.Imatge


12è PAS


Queda molt poc! Però encara no pots menjar, recorda esmorzar bé XDDDD ARA ARA...ARA ARRIBA EL TORN ALS FIDEEEEUS. Afegiu més oli si cal però el marinat ja és bastant oliós així que potser no cal. Saltejeu a foc de 2 a 3 minuts a foc més aviat baix. Ja els podeu transferir al bol a sobre dels vegetals i els bolets ( i recordeu que allà també hi són els espinacs esperant).

13è PAS



OMG m'embarga l'emoció! Ja només queda el toc finalíssim!! It's the FINALCOUNTDOWN!!!
L'ou que hem fet abans ara l'heu de tallar també finet com a tires. La clara i el rovell o si ho heu fet sencer doncs la truiteta. Ho deixeu a sobre els fideus. Llavors podeu guarnir amb la cullerada (1 tbsp) de llavors de sèsam i com a toc final podeu afegir una cullerada d'oli de sèsam torrat. (Jo no li vaig tirar perqué ja tenia tot suficient oli d'aquest)

Text amagat.
M'omple d'orgull i satisfacció. "ja es pot menjar o quèeee?"Imatge



BARREJAR TOT



Heu de barrejar tot això abans de repartir i de menjar. Al video ho veureu que es fa amb les mans. Suposo que perque així és més fàcil que quedi tot ben mesclat. Renteu-vos les mans i compte que no estigui massa calent i us cremeu i endavant i sino feu servir alguna cosa com cullerots o pinces.
Text amagat.
FINALLY! Imatge



Ja podeu servir-vos un bon plat! BON PROFIT



Us poso unes aclaracions a tenir en compte.



-Al web diu que podeu fer servir shitake deshidratat però haureu d'hidratar en aigua els bolets unes quantes hores. Si no teniu shitake podeu fer servir unes altres com les gírgoles. (Jo crec que tambés es pot ometre :p)
-Ens aconsella que per estalviar temps cuinant primer ens familiaritzem amb tots els passos i intentem fer una mica de multi tasca. Per exemple posant dues olles a bullir aigua alhora (bé, això si tenim dos focs a la cuina).
-El Japchae es pot menjar fred o calent. Es pot escalfar al microones.
-Es pot guardar a la nevera un o dos dies en un tuper.

La meva review és que són molt bons i us animo a fer-los algun dia. Jo els vull tornar a fer i d'aquest plat treuria els espinacs. No m'han agradat gens! Esguerrava una mica el gust amarg de l'espinac i a més portava l'all ratllat cru al marinat. Menys això tot era boníssim.



GRÀCIES PER LLEGIR : )
DESITJO QUE ESTIGUEU TOTS BÉ!
Respon