Realfooding i vida saludable

Respon
Avatar de l’usuari
Duba
Porco Rosso
Porco Rosso
I am the Doctor
Entrades: 117
Membre des de: 20 juny 2018, 12:48
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 23 cops
Gràcies rebudes: 53 cops

Realfooding i estil de vida saludable
realfooding.png
realfooding.png (189.51 KiB) Visualitzat 3680 cops
Ja que m'ho heu demanat uns quants, començo aquest post per explicar en què consisteix el realfooding.


Segurament quasi tots conegueu a gent (o vosaltres mateixos) que ha volgut perdre pes o millorar la seva condició física amb dietes que no han fet efecte o més bé no s'han pogut seguir per ser bàsicament insostenibles. Doncs aquest precisament és el problema, el realfooding no diu que facis una dieta menjant sà, el que diu és que hauriem de tenir uns hàbits saludables i tenir una alimentació amb menjar real.

Molts pensen que és més car comprar aquest tipus de menjar "realfooder" però realment pots comprar aliments molt saludables per molt pocs diners, com poden ser els llegums. A més, no creieu que val la pena invertir en la teva salut?

El menjar saludable no tan sols ajuda a evitar malalties com la obesitat o la dibetis (entre altres), ens ajuda a tenir més energia durant el nostre dia a dia i sobretot en molts casos a sentir-nos millor amb el nostre propi cos.

En molts casos menjar saludable pot semblar molt més avorrit per falta d'idees per plats que estiguin bons. Doncs en casos com aquests recomano el perfil d'instagram de realfooding_ on penjen constantment receptes de gent realfooder.

Els meus aliments preferits nutricionalment són les llegums, la fruita (procureu menjar-ne 3 al dia com a mínim), la verdura (no totes m'agraden el seu sabor però procuro variar sempre encara que no m'agradi) i altres aliments com peixos, carns i ous. També cal destacar el gran paper dels fruits secs (pipes de girasol no) però aquests en petites quantitats (uns 50g al dia com a molt) perquè tenen moltes calories.

Si us costa començar en aquest món de l'alimentació saludable, podeu començar per petits canvis, els canvis massa sobtats farà que us canseu massa ràpid. Intenteu començar per coses com eliminar els fregits, les begudes ensucrades o begudes alcoholiques. Creieu-me, és més fàcil del que pot semblar!

Us deixo uns quants perfils d'instagram (públics tots, per si no us voleu registrar a la xarxa i voleu fotre un cop d'ull de tant en tant) que us poden insteressar molt:
- Miquel Gironès: Nutricionista de Girona molt bo que sempre resol molts dubtes i dona molts consells d'un estil de vida saludable.
- Carlos Ríos: Nutricionista creador del moviment realfooding.
- Academia Realfooding: Normalment posen explicacions sobre el món de l'alimentació i també destapen molts mites i mentides que hi ha per la xarxa.


Amb l'alimentació ja n'hi ha prou? No!

Amb ser un realfooder (persona que posa en pràctica el realfooding) ja en fem prou per millorar la nostra salut? Doncs la resposta és no. L'alimentació és un dels 3 grans pilars, els altres dos són l'esport i el descans.

No deixis de moure't!
esport.jpg
esport.jpg (212.59 KiB) Visualitzat 3766 cops
La realització d'activitat física ajudarà a cremar més calories a qui es vulgui aprimar i a guanyar força física. Amb guanyar força no vol dir que acabem tots fibrats, vol dir que acostumem el nostre cos a l'exercici perquè les nostres tasques del dia a dia siguin molt més fàcil.
En el meu cas puc donar exemples sobre beneficis que m'ha aportat l'esport com tenir fatiga, sobretot durant les jornades laborals (i no laborals també, l'oci també cansa). També tinc problemes crònics amb els genolls i amb l'increment de força a les cames, he passat de tenir mal de forma permanent, a poder fer molts exercicis i mourem amb completa normalitat sense gaires molesties, així tinguent una millora de la qualitat de vida.

Això vol dir que m'haig d'apuntar a un gimnàs?
No. Abans que res cal dir que si ets una persona MOLT sedentaria, els petits gests com aixecar-se a caminar cada una estona durant 5min i un bon passeig de 30min cada dia ja faries molt més que estant quiet. Gràcies a apps de mòbil com Runtastic Steps (el recomano instal·lat juntament amb google fit pels usuaris d'android) pots marcar-te objectius de passes en un dia. Un bon inici són 10 000 passes, creieu-me que és ben fàcil si hi dediques uns minuts i t'ajuda a fer una primera introducció a un estil de vida més saludable!

"I si vull millorar realment la meva condició física sense el gimnàs?" - A casa vostra (o un parc) podeu arribar a fer exercicis que us poden ajudar molt a millorar la vostra condició física. No sabeu com començar? A internet hi ha grans persones que comparteixen rutines d'esport per casa aptes per tothom (sempre i quan no tingueu algun problema de salud previ, en cas de patir alguna patologia caldria acudir al vostre metge). Us deixo aquí d'en Sergio Peinado, un noi que penja rutines a youtube i podeu arribar a fer sense gaire problema. El millor de tot? Si no teniu més temps, tan sols calen 15min al dia!
Text amagat.


Un descans de qualitat
El 3r pilar és el del descans. No serveix de gaire fer esport i després no tenim un descans de qualitat d'entre 8-9h cada dia.

Molt estudis han demostrat que la gent que descansa poc té pitjor humor i perd més massa muscular i menys greix així que ja sabeu, a dormir bé!

Per ara això és tot, podeu preguntar si teniu qualsevol dubte!
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Ei!

Primer, perdona per no haver respost fins ara, la veritat és que és un tema bastant interessant!

Crec que sí, que estam incorporant hàbits molt poc saludables a la nostra vida. Això de sopar d'un poc de carn o peix amb un poquet de verdures s'està perdent i estam abusant dels hidrats de carboni fàcils (pastessssssss) i dels aliments processats (porqueriaaaaaaaaaaaaaaa).

Per exemple, el meu husbando francès ja ens va mostrar que els fideus de ramen congelats són porqueria pura. No (necessariament) pels olis i condiments que hi afegeixes (que vés a saber què merda duen) sinó que per poder secar els fideus els fregeixen. Per això, un producte que hauria de tenir zero greixos en té 26 de 100 grams (!)


Minut 4:40.

Llavors, la cosa està clara: tornar a recuperar el concepte de un poquet de carn/peix i verdures, no abusar dels hidrats de carboni fàcils i evitar el menjar preparat.

La nostra assignatura pendent són els llegums, crec. I la veritat és que m'agraden bastant! Però hem d'aprendre a cuinar-los. També hauríem de ser un poc menys sedentaris del que som, però vaja.

Ara bé, a veure, he vist alguns dels enllaços que recomanes, on xerren de fer servir farina integral i coses d'aquestes. Crec que això és un poc massa hippie per a mi.

En definitiva, crec que puc dir que no sóc un realfooder, però sí que intent anar un poc amb compte amb el que faig. Evidentment, no es tracta de prohibir les guarrades. De tant en tant tots necessitam guarrades. Però molt de tant en tant, no? :D

Salut!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Duba
Porco Rosso
Porco Rosso
I am the Doctor
Entrades: 117
Membre des de: 20 juny 2018, 12:48
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 23 cops
Gràcies rebudes: 53 cops

Minatoni ha escrit: 25 jul. 2018, 14:19 Ei!
Primer, perdona per no haver respost fins ara, la veritat és que és un tema bastant interessant!
Bufff el mateix dic... No vaig veure que m'havies contestat... Sorry :(
Minatoni ha escrit: 25 jul. 2018, 14:19 Crec que sí, que estam incorporant hàbits molt poc saludables a la nostra vida. Això de sopar d'un poc de carn o peix amb un poquet de verdures s'està perdent i estam abusant dels hidrats de carboni fàcils (pastessssssss) i dels aliments processats (porqueriaaaaaaaaaaaaaaa).

Per exemple, el meu husbando francès ja ens va mostrar que els fideus de ramen congelats són porqueria pura. No (necessariament) pels olis i condiments que hi afegeixes (que vés a saber què merda duen) sinó que per poder secar els fideus els fregeixen. Per això, un producte que hauria de tenir zero greixos en té 26 de 100 grams (!)


Minut 4:40.

Llavors, la cosa està clara: tornar a recuperar el concepte de un poquet de carn/peix i verdures, no abusar dels hidrats de carboni fàcils i evitar el menjar preparat.
Especialment el menjar ultraprocessat (la gran majoria del menjar preparat, tot i que hi ha excepcions) és nefast i s'hauria de reduir el consum per ocasions molt puntuals
Minatoni ha escrit: 25 jul. 2018, 14:19 La nostra assignatura pendent són els llegums, crec. I la veritat és que m'agraden bastant! Però hem d'aprendre a cuinar-los. També hauríem de ser un poc menys sedentaris del que som, però vaja.
Els llegums un cop els has fet un parell d'ocasions, són tan senzills de preparar que en pots menjar 5-6 cops per setmana tranquilament, són uns aliments fantàstics!
Minatoni ha escrit: 25 jul. 2018, 14:19 Ara bé, a veure, he vist alguns dels enllaços que recomanes, on xerren de fer servir farina integral i coses d'aquestes. Crec que això és un poc massa hippie per a mi.

En definitiva, crec que puc dir que no sóc un realfooder, però sí que intent anar un poc amb compte amb el que faig. Evidentment, no es tracta de prohibir les guarrades. De tant en tant tots necessitam guarrades. Però molt de tant en tant, no? :D

Salut!
El tema farina és més rellevant del que sembla. La farina en sí no és una cosa que necessitem en absolut però se n'abusa molt i es fa servir sempre la farina blanca, que té una quantiat de nutrients interessants MOLT inferior a la integral. Al principi el canvi pot ser extrany i jo mateix sempre menjava pà blanc o pasta normal per donar-te un exemple, ara fins i tot prefereixo la versió integral (el pà integral de debò és quasi missió impossible de trobar a supermercats, la pasta sí que es pot trobar fàcilment) ja que el sabor amb el temps m'ha anat agradant cada cop més (ara la prefereixo per sobre de la normal en la majoria de plats) i és molt més nutritiva.

Sobre el tema menjar alguna porqueria... Doncs està clar que sí, un consum conscient i controlat està genial i jo mateix en faig. Al problema és quan se n'abusa.

Un exemple d'abús:
Esmorzar: Cereals (petats de sucre)
Esmorzar mig matí: Entrepà amb embotits (el pa encara, però la majoria d'embotits, hi ha alguna excepció, són exageradament ultra processats i molt poc saludables).
Dinar: Suposem plat saludable + patates fregides + beguda ensucrada (fanta, coca cola, etc.) + postre com pot ser un yogurt (que no sigui natural). Com es pot veure és una combinació de sucres i greixos GENS interessants.
Brenar: Galetes (crec que no hi ha ni una galeta decent en tot el mercat, totes les "fit" o "saludables" són un engany) + colacao (petat de sucre a nivells molt exagerats).
Sopar: Amanida.

Molta gent pensa que per haver sopat una amanida ja han menjat saludable aquell dia i més equivocats no poden estar. Crec jo que no he posat pas cap exageració de dieta habitual en molta gent, jo mateix portava un estil de vida similar.

El problema actualment és que està completament normalitzat el consum d'aquests productes que no ens fan cap bé tot i que ens vulguin fer creure que no hi ha pas problema.

No vull espantar a ningú amb això, simplement que poguem ser més conscients de la nostra alimentació i estil de vida (sedentarisme i la falta de descans com ja sabem també és molt dolent), no ens podem deixar enganxar pel màrqueting i així poder tenir una millor qualitat de vida.

Si creieu que estic exagerant (especialment amb el tema sucre) mireu aquest web sisplau:
https://www.sinazucar.org/

Deixo aquí un parell d'exemples (agafats del web) de coses són habituals en la nostra dieta o les pinten com saludables i no ho són en absolut:

Imatge

Imatge
Imatge
Respon