Pàgina 1 de 1

Speedruns

Publicat: 10 gen. 2017, 22:43
Autor: Ereza
Imatge


Un "speedrun" és, bàsicament, un vídeo d'algú passant-se un videojoc de la manera més ràpida possible. Sovint se sol fer portant a l'extrem el funcionament dels mecanismes del joc, i de vegades també utilitzant errors de programació del joc. Una bona part de la comunitat ho fa amb videojocs clàssics, però evidentment també s'aplica a jocs actuals.

Categories


Pot haver-hi infinites categories de "speedruns" dins d'un joc, però les més freqüents solen ser:
  • Any%: Consisteix a arribar al final el més ràpid possible sense que calgui completar el joc al 100%.
  • 100%: Consisteix a acabar el més ràpid possible però aconseguint tots els elements col·leccionables (o històries secundàries, etc.) del joc.
  • Glitched: Es tracta de fer ús d'errors de programació per accedir més ràpidament al final del joc.
  • TAS: Sigles de "Tool-Assisted Speedrun", significa que s'ha jugat en un emulador avançant frame a frame o bé tirant enrere X frames i corregint les accions fetes per l'usuari, cosa que permet fer tota mena de trucs que és gairebé impossible fer a temps real.

Esdeveniments anuals


Anualment, se celebren un parell d'esdeveniments on un munt de frikis dels speedruns es congreguen i fan una party molt boja a base de passar-se jocs ràpidament i sense parar durant diversos dies. Són els esdeveniments Awesome Games Done Quick i Summer Games Done Quick. A part de veure-hi gent passant-se jocs molt ràpidament, la gràcia d'aquests esdeveniments és que recullen fons per a alguna ONG, i estableixen objectius perquè la gent s'animi a donar diners (per exemple, si s'arriba a una certa quantitat, es fa un altre speedrun amb unes altres condicions, o es decideix què es fa en un moment clau del joc, etc.)

Ara mateix hi ha en curs l'Awesome Games Done Quick 2017, que es pot veure des de Twitch o la seva web

Speedruns notables


La idea del fil és compartir speedruns curiosos, així que l'estreno amb alguns de clàssics perquè vegeu de què va la cosa:

Super Mario Bros. en menys de 5 minuts
Text amagat.


The Legend of Zelda: Ocarina of Time en 17 minuts
Text amagat.


Super Metroid 100% TAS en 1 hora i poc
Text amagat.

Re: Speedruns

Publicat: 23 gen. 2017, 00:13
Autor: Ereza
No són estrictament speedruns, però crec que és un vídeo èpic i crec que aquest és el tema on millor encaixa.

Són la demostració que amb el joc i consola originals i pressionant botons de manera perfecta (TAS) es poden fer meravelles... En aquest cas, codificar un programa per mostrar coses que no apareixien al joc original, o en el cas del Zelda, implementar un sistema per reproduir vídeo en temps real a través de pressionar botons del comandament!

Al minut 18:12, execució de codi arbitrari al Super Mario Bros. 3. de NES
Al minut 20:25, execució de codi arbitrari al Megaman I de NES, imitant una mena de Windows 95.
Al minut 23:22, execució de codi arbitrari al Zelda: A Link to the Past de SNES, permetent la reproducció de vídeos i fins i tot una trucada d'Skype a través de la SNES, introduint totes les dades amb milers de botons premuts per segon.


Re: Speedruns

Publicat: 03 jul. 2022, 17:09
Autor: Ereza
Aquesta setmana s'ha fet el Summer Games Done Quick 2022, i s'hi ha fet l'speedrun de The Legend of Zelda: Ocarina of Time. En aquest cas, però, és una cosa fora del normal: Triforce%, és a dir, l'objectiu era aconseguir la Triforça, cosa que no és possible al joc.

Han partit d'una Nintendo 64 amb el joc original, i aprofitant un bug del joc que permet l'execució de codi arbitrari, n'han canviat part del contingut per a introduir-hi elements de la beta del joc... i fins i tot una escena nova amb l'estil del Breath of the Wild, doblatge inclòs. Al·lucinant.