[Debat] La dificultat dels videojocs
Publicat: 05 oct. 2023, 22:57
Ja fa uns mesos que estic veient que hi ha un debat (bastant encès) sobre la possibilitat (o impossibilitat) del jugador de configurar la dificultat del videojoc. Ara us exposaré els arguments dels dos grans grups:
Per una banda, tenim el grup que (resumint molt) defensa que els videojocs han de ser un repte i que s'han de jugar sempre com el creador ha pensat que es juguin, i sempre defensen els videojocs de tipus dark souls, que són videojocs coneguts per ser difícils i no tenir selector de dificultat.
Per l'altra banda tenim un grup que defensa que tots els jocs haurien de portar un selector de dificultat perquè totes les persones poguessin tenir-hi accés i poguessin gaudir-ne la història encara que això suposes deixar en segon pla el "repte" del videojoc.
Obro aquest debat perquè en pogueu dir la vostra.
Jo he fet aquest post perquè la meva posició és tan crítica i tan extrema cap a un dels dos bàndols que sóc incapaç d'entendre com pot ser que estigui durant tan aquest debat a les xarxes socials i he decidit que en comptes de llegir opinions de merda d'algun random a twitter prefereixo llegir les vostres que ja ens coneixem, i a veure si algú em pot fer canviar d'opinió o com a mínim que sigui capaç d'entendre-ho.
A Steam tinc una biblioteca de 217 jocs, durant el llarg de la meva vida he jugat de tot. Crec que de moltes coses no hi entenc, però de jocs sí.
Sobre la dificultat; ara recentment he estat jugant al Cyberpunk 2077 (el nou DLC) amb dificultat "Difícil" i vaig començar a jugar a l'starfield, també, amb dificultat "Difícil". Però normalment, quan començo a jugar a un joc nou que no sé gaire de què va el tema m'agrada jugar-los amb dificultat "Normal".
Odio amb tota la meva ànima els jocs de tipus "Dark Souls", des del meu punt de vista són jocs que només saben vendre el fet que són difícils. Si vols jugar seriosament a un joc d'aquest tipus, prepara't per passar-te 3 hores per aprendre tots els moviments dels boss. - Que t'agrada l'estil i l'història d'aquest joc tipus Dark Souls que acaba de sortir? - Perfecte. Espero que també t'agradi haver de repetir la batalla amb el mateix boss 40 cops.
Penso molt seriosament que a ple 2023, no posar algún tipus de selector de dificultat és de ser molt mala persona. L'argument principal de la gent que defensa els jocs tipus Dark Souls és aquesta:
Anem a separar-ho en apartats.
És la dificultat que el creador ha dissenyat pel jugador
Probablement l'argument més vàlid de tota la frase, de totes maneres, ni tots els creadors són iguals, ni tampoc tots els jugadors són iguals, per tant la dificultat que surti en un joc amb una sola dificultat dissenyada pel seu creador és senzillament aleatòria.
El Dark Souls no tracta el jugador com un subnormal
Terrible argument, tothom és diferent, hi haurà gent que (per mala sort) tindrà 15 anys i li regalen la PS4 amb el Dark Souls, no haurà jugat mai a la PS4 i la primera experiència que tindrà de la PS4 serà un desastre. Hi haurà gent que simplement no té 4 hores per gastar-les un boss. I hi haurà gent que prefereix explorar el món sense preocupar-se massa pels enemics i hi haurà una persona que se sentirà fascinada pel món del Dark Souls, però que simplement no té els reflexes suficients com per guanyar una batalla.
És que si no t'agrada en tens 100 més
També, patètic argument, que ja no estem al 1980, que a dia d'avui afegir un selector de dificultat t'ho pot fer un nen adormit. Que si ets un desenvolupador mandrós tot el que has de fer és reduïr la vida dels enemics, augmentar la vida del jugador i/o augmentar l'atac del jugador. Què més et dòna que el teu germà de 10 anys jugui amb dificultat fàcil en el Dark Souls? Vols jugar amb dificil? Doncs juga-hi! No entenc quin és el problema en el fet de deixar triar la dificultat. Que t'agrada jugar-hi amb dificil? Què t'impedeix jugar-hi?
Per una banda, tenim el grup que (resumint molt) defensa que els videojocs han de ser un repte i que s'han de jugar sempre com el creador ha pensat que es juguin, i sempre defensen els videojocs de tipus dark souls, que són videojocs coneguts per ser difícils i no tenir selector de dificultat.
Per l'altra banda tenim un grup que defensa que tots els jocs haurien de portar un selector de dificultat perquè totes les persones poguessin tenir-hi accés i poguessin gaudir-ne la història encara que això suposes deixar en segon pla el "repte" del videojoc.
Obro aquest debat perquè en pogueu dir la vostra.
Jo he fet aquest post perquè la meva posició és tan crítica i tan extrema cap a un dels dos bàndols que sóc incapaç d'entendre com pot ser que estigui durant tan aquest debat a les xarxes socials i he decidit que en comptes de llegir opinions de merda d'algun random a twitter prefereixo llegir les vostres que ja ens coneixem, i a veure si algú em pot fer canviar d'opinió o com a mínim que sigui capaç d'entendre-ho.
La meva opinió
A Steam tinc una biblioteca de 217 jocs, durant el llarg de la meva vida he jugat de tot. Crec que de moltes coses no hi entenc, però de jocs sí.
Sobre la dificultat; ara recentment he estat jugant al Cyberpunk 2077 (el nou DLC) amb dificultat "Difícil" i vaig començar a jugar a l'starfield, també, amb dificultat "Difícil". Però normalment, quan començo a jugar a un joc nou que no sé gaire de què va el tema m'agrada jugar-los amb dificultat "Normal".
Odio amb tota la meva ànima els jocs de tipus "Dark Souls", des del meu punt de vista són jocs que només saben vendre el fet que són difícils. Si vols jugar seriosament a un joc d'aquest tipus, prepara't per passar-te 3 hores per aprendre tots els moviments dels boss. - Que t'agrada l'estil i l'història d'aquest joc tipus Dark Souls que acaba de sortir? - Perfecte. Espero que també t'agradi haver de repetir la batalla amb el mateix boss 40 cops.
Penso molt seriosament que a ple 2023, no posar algún tipus de selector de dificultat és de ser molt mala persona. L'argument principal de la gent que defensa els jocs tipus Dark Souls és aquesta:
Text amagat.
És la dificultat que el creador ha dissenyat pel jugador
Probablement l'argument més vàlid de tota la frase, de totes maneres, ni tots els creadors són iguals, ni tampoc tots els jugadors són iguals, per tant la dificultat que surti en un joc amb una sola dificultat dissenyada pel seu creador és senzillament aleatòria.
El Dark Souls no tracta el jugador com un subnormal
Terrible argument, tothom és diferent, hi haurà gent que (per mala sort) tindrà 15 anys i li regalen la PS4 amb el Dark Souls, no haurà jugat mai a la PS4 i la primera experiència que tindrà de la PS4 serà un desastre. Hi haurà gent que simplement no té 4 hores per gastar-les un boss. I hi haurà gent que prefereix explorar el món sense preocupar-se massa pels enemics i hi haurà una persona que se sentirà fascinada pel món del Dark Souls, però que simplement no té els reflexes suficients com per guanyar una batalla.
És que si no t'agrada en tens 100 més
També, patètic argument, que ja no estem al 1980, que a dia d'avui afegir un selector de dificultat t'ho pot fer un nen adormit. Que si ets un desenvolupador mandrós tot el que has de fer és reduïr la vida dels enemics, augmentar la vida del jugador i/o augmentar l'atac del jugador. Què més et dòna que el teu germà de 10 anys jugui amb dificultat fàcil en el Dark Souls? Vols jugar amb dificil? Doncs juga-hi! No entenc quin és el problema en el fet de deixar triar la dificultat. Que t'agrada jugar-hi amb dificil? Què t'impedeix jugar-hi?