Fire Emblem: Engage

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.
Respon
Avatar de l’usuari
Shancks
Moderador
Moderador
Yonkou
Entrades: 1883
Membre des de: 19 oct. 2015, 12:05
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 372 cops
Gràcies rebudes: 507 cops

Fire Emblem: Engage


Imatge


Fitxa tècnica


Any: 2023
Gènere: Tàctic, Acció,
Desenvolupador: INTELLIGENT SYSTEMS
Plataforma: Nintendo Switch

Sinopsi

Text amagat.
El nou lliurament de la sèrie Fire Emblem es desenvolupa a Elyos, un continent format per quatre nacions que envolten un Terra Sagrada. Fa mil anys es va desencadenar una cruenta guerra entre Elyos i el Drac Caigut.

Durant el conflicte, els habitants d'Elyos van invocar herois d'altres mons perquè els ajudessin: els anomenats Emblemes. Els guerrers de les diferents nacions van lluitar units al costat d'ells i, finalment, van aconseguir bandejar el Dragon Caigut. Tot i això, certs senyals auguren l'imminent retorn d'aquest temible enemic...

Trailer:



Opinio:
Després del MARAVELLOS Fire Emblem: Three Houses, un dels meus jocs preferits, Fire Emblem torna i tot i que tinc molt hype, també tinc por. Espero equivocar-me però diria que aquest títol no esta tan ben treballat com el Three Houses. Espero un segon tràiler pel novembre que ens mostri més del sistema de batalla,etc.

Ja es pot reservar al Game.
Imatge
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

A veure, es fire emblem i fire emblem mola, aixi que ja es un motiu per estar contents pero pero pero....

Primer el 3 houses va deixar el llisto molt alt, de fet tambe es dels meus jocs preferits. Aqui intelligent systems em va tocar el kokoro posant un prota que sigui un profe incapaç de sentir emocions (soc jo tal qual), i ens va oferir una historia meravellosa on no hi ha personatges bons o dolents, sino un conflicte d'interessos entre varies faccions on tothom tenia la seva part de rao, i una guerra en la que, aquells personatges amb noms i cognoms els que vas compartir varis simulacres de combat o als que has conegut a traves de les altres rutes, els hauras de matar a tots, en unes escenes que et parteixen el cor. Jo crec que despres de veure tot aixo a la saga fire emblem li costara superar-se.

Pero tot i aixi, el que veig en el trailer no se si m'acaba de molar. Els grans herois dels altres jocs estan atrapats a l'interior d'anells i els pots fer servir com si es tractessin de pokemons? I ells hi estan conformes? I quan es posen l'anell es fusionen? I el fet que siguin anells i que el titol sigui engage..... Hostia puta prepareu-vos per la tira de ships, la majoria homoerotics. No se vosaltres pero a mi que un joc doni tant peu a jugar amb la rule 34 em talla una mica el rollo. Ja em passava amb el Xenoblade 2 pero li vaig acabar perdonant perque la resta d'elements de la historia si em funcionaven almenys fins que vaig veure l'escena final del 3.

I que cal dir del/la prota? Ambdos dissenys estan fets per un dibuixant de Vtubers, i es nota. Quina mena de composicio de colors es aquesta? Perque llavors ens queixem dels dissenys d'en Nomura.

En definitiva, segur que sortirà un bon joc i tal, pero em fa molta por que el fanservice acabara per cagar-lo.
Avatar de l’usuari
Shancks
Moderador
Moderador
Yonkou
Entrades: 1883
Membre des de: 19 oct. 2015, 12:05
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 372 cops
Gràcies rebudes: 507 cops

@drew-kun que t'esta semblant?

Es cert que nomes porto 7h de joc de les 50h que dura(mes si vas fent missions secundaries, etc.), pero m'esta agradant, no es un 3 Houses pero esta molt ben fet.

Les unitats segueixen tenint els seus rols i el triangle de colors pero les batalles son mes dinamiques amb l'afegit de les fusions que pot canviar el moviment o fins hi tot teletransportar (celica).

Totes les veus doblades i l'historia es veu treballada, veurem com queda quan porti mes temps jugat.
Imatge
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Buenu, ja l'he completat. M'ha portat unes 40 hores sense parar-me gaire a mirar cosetes del palau i sense mirar-me gaire la torre dels reptes. I que en penso? Doncs.... M'ha sorpres gratament en molts aspectes i se'm fa molt incomode en altres.

Que m'agrada? El sistema de combat. No nomes recupera el triangle d'armes i l'equilibra fent que l'arma mes debil (els punys) guanyi contra les 3 mes fortes (magia, arc i dagues) sino que si ataques amb una arma amb avantatge bloqueges el contraatac de l'enemic durant aquest torn (i creieu-me, a FE dominar el contraatac es CLAU), la qual cosa dona una capa de profunditat al combat.

Tambe m'ha encantat el disseny dels combats. No nomes els escenaris i les unitats enemigues estan perfectament dissenyats sino que normalment els objectius son mes complicats: Protegir una unitat o un poble, escapar contra unitats clarament mes fortes que tu, evitar que l'enemic escapi, etc. I amb el bonus que SEMPRE la mort del/la prota es derrota automatica i que a mesura que avancis van apareixent mes i mes tropes enemigues. Jugant en el mode mes facil i sense mort permanent m'he vist molts cops contra les cordes.

I que coi dir dels anells? L'equivalent al limit break de Final Fantasy 7 pero amb efectes diferents segons l'emblema que portis. Sens dubte una mecanica clau a l'hora de lluitar contra bosses finals.

I que no m'agrada? Primer l'estetica. Dire molt d'en Nomura pero un tio amb una clau gegant, sabates de Mickey Mouse i un vestit ple de cremalleres em sembla mes agradable a la vista que qualsevol dels nous personatges. En serio IS, perque coi encarregues el disseny de personatges a dibuixants de Vtubers? Entenc perque el/la prota te el cabell i els ulls de dos colors pero collons, tenieu altres opcions per mostrar el que volieu mostrar. A mes cal que portin traje i corbata o pajarita? En un joc d'ambientacio medieval?

Una altra cosa que em posa dels nervis es la historia. Te un parell o tres de girs de guio interessants i de moments realment durs pero primer: Cal que tothom et llepi el cul de males maneres? Entenc que per a aquesta gent el/la prota es literalment Jesucrist, pero aquestes ensabonades gratuites em sobren molt. Vaig deixar de llegir converses de suport molt al principi, quan vaig veure que la majoria consistien basicament en dir lo guai que es el drac divi. I segon, spoiler dels ultims capitols del joc:
Text amagat.
Cal que intentis que sentim pena per tots dolents? Entenc perque en Mauvier s'uniria a les nostres tropes, perque la Marni es sacrificaria per la Veyle, o perque per a l'Ivy es tan dur enfrontar-se al seu pare pero.... Cal justificar a la filla de puta que ha controlat mentalment a la teva germana per matar a la teva mare? O cal dir que en Sombron ha portat tota la mort i destruccio al mon perque volia retrobar-se amb el seu emblema?

Despres hi ha coses que el joc no t'explica o les passa molt per sobre que son importantissimes, com per exemple el canvi o promocio de classes, que no hauries de promocionar-los fins a arribar al nivell 20 perque llavors es fa mes dificil guanyar experiencia o que el domini de noves armes es millora a traves de millorar el vincle amb els anells. Coses per les quals vaig haver de buscar guies.

I per ultim, el tipus de tropes. Se que es dificil mantenir l'equilibri entre 30 personatges, pero el que hi ha aqui em sembla bastant bestia. Per començar hi ha mes classes que personatges, perque han tingut la brillant idea de que cada classe tingui una versio per a cada arma, es a dir, tenim el cavaller d'espases, el cavaller de destrals i el cavaller de llances. Despres mes de la meitat del grup son lords, és a dir tenen una classe exclusiva, la qual funciona bastant mes be que les altres. Perque portaras un cavaller normal i corrent quan tens un lord cavaller que es bastant superior? Perque vols reclutar una altra maga si ja en tens una que va montada en un drac? Perque necessito un tirador nou si l'Alcryst fa honor al seu nom i fa miracles? I no em feu parlar del Jesucrist espadatxi, que amb la seva habilitat per esquivar quasi qualsevol atac ha obtingut el premi d'honor de quasi totes les meves campanyes juntament amb l'Alcryst i l'Ivy.

Pero en fi, sigui com sigui es un joc que recomano si t'agraden els SRPG. A mes si ets fan de la saga tenen molts homenatges a entregues passades que considero que estan molt ben fets.
Respon