Octopath traveler

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.
Respon
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Octopath traveler es un JRPG desenvolupat per Square-Enix desenvolupat per a Nintendo Switch i fa poc portejat a Steam. El primer que ens crida l'atenció són el tipus de gràfics. Recorden molt als de classics com Final Fantasy VI però en un entorn 3D. Algo com això (trailer):

Text amagat.


Argument:
Vuit viatgers s'embarquen cada un en la seva propia aventura. Pots començar amb el personatge que vulguis i aniras trobant a la resta a poc a poc. Cada historia te 4 capitols i al mes pur estil Breath of the wild tens llibertat gairebé absoluta per completar-los en l'ordre que vulguis. Aquests personatges i viatges són:

L'Ophilia es una sacerdotessa que ha estat triada per fer un peregrinatge a diferents esglesies, un viatge perillos del qual el mon depen.

En Cyrus es un professor/mag. Despres de ser expulsat de la seva academia vaga en busca d'un llibre desaparegut que conte horrors indescriptibles.

La Tressa es una mercader. Un dia arriba a les seves mans el diari d'aventures d'algu i decideix que es moment de sortir a veure mon.

L'Olberic es un guerrer que va veure el seu regne caure per culpa d'una traicio. Anys mes tard troba una pista d'on podria estar el traidor i comença un viatge per anar a trobar-lo.

La Primrose es una ballarina. Era filla d'un noble a qui van assassinar que busca venjar al seu pare. Despres de ballar molt temps per l'amo d'una taverna que l'humilia i l'agredeix constantment per fi ha trobat una pista sobre els assasins.

L'Alfyn es un apotecari. De petit va patir una malaltia i un home el va curar sense demanar-li res a canvi. Anys mes tard s'embarca en un viatge per convertirse en un apotecari tan gran com ell.

En Therion es un lladre. Despres d'un intent fallit de robar una mansio l'amo diu que el deixara anar a canvi de que li recuperi uns objectes que li van robar fa temps.

La Haanit es una caçadora. El seu mestre va desapareixer un any enrere seguint el rastre d'una bestia amb els ulls vermells, per tant li tocara a ella seguir la pista tant al mestre com a la bestia

Si no sabeu quina triar no us preocupeu, podeu jugar les 8 histories en una sola partida, passa que el personatge que trieu a l'inici no el podreu treure de l'equip fins que completeu la seva historia (si em pregunteu quin en el meu cas jo sempre jugo amb en Cyrus, te molts elements diferents i la seva habilitat per revelar les debilitats de l'enemic es molt util).


Mecàniques:

Combat:
D'aquests 8 personatges en podeu portar fins a 4 a sobre. Cada un te varies armes i 8 habilitats especials que anira aprenent a mesura que guanyi punts d'ofici. El combat consisteix en el següent: Has de tombar les defenses de l'enemic atacant-lo amb les armes o els elements als quals es debil. Cada enemic te varies debilitats i un comptador que baixa amb cada cop d'una debilitat, quan arribi a 0 estara inconscient durant un torn i els atacs li afectaran mes. Les habilitats en general son debils per si soles pero es poden potenciar amb els punts d'impuls (PI), els quals pujen d'un en un cada torn, per tant la gracia es trencar-li les defenses amb calma i un cop estigui inconscient fregir-lo amb els teus millors atacs potenciats.

Havent avançat una mica en el joc i explorant els voltants et trobaras els santuaris, on obtindras objectes per donar un segon ofici a cada personatge. Aquest segon ofici no nomes li donara les habilitats i les armes d'un personatge a un altre sino que vindra amb una pujada d'estats adicional, aixi que no hi ha cap motiu pel qual no vulguis tenir els teus 4 personatges amb un segon ofici.

A part de tot aixo cada personatge te la seva habilitat unica en combat/exploracio del mon, la qual no es pot canviar ni transferir. L'Ophilia i la Primrose poden invocar al combat a les persones que guiin o sedueixin, en Cyrus revela una debilitat dels contrincants nomes de començar el combat, La Tressa va recollint diners a mesura que vas voltant pel mon, l'Olberic pot carregar impulsos en la seva defensa, l'Alfyn pot preparar mejunjes per curar al grup o fer mal a l'enemic, en Therion es l'unic que pot obrir els cofres liles i la Haanit pot capturar besties i utilitzar-les en combat.

Fora del combat:
L'exploracio del mon permet interactuar amb els npcs com mai. Pots combatre-hi perque s'apartin o et donin algun objecte, pots fer que s'uneixin al teu grup temporalment per combatre o simplement per endur-te'ls de passeig, pots intentar treure'ls hi informació o pots intentar adquirir els objectes que porten.

Cada una d'aquestes accions es pot fer de dues maneres: La manera legal, que sempre funciona, pero nomes pots fer-la a partir d'un nivell determinat (varia segons el NPC) i la manera poc licita, que la pots fer quan vulguis pero si falles gaire sovint baixara la reputacio al poble, la gent no voldra saber res de tu i hauras de sobornar al taverner perque expandeixi rumors bons sobre el teu grup. Moltes missions secundaries consisteixen en fer servir una d'aquestes accions, aixi que tu tries:

Vols combatre amb algu? Desafia'l a un duel just amb l'Olberic o fes que la Haanit els provoqui amb els seus animals.

Vols reclutar a algu? Fes que l'Ophilia els faci de guia espiritual o sedueix-los amb la Primrose.

Vols obtenir informacio? Pregunta educadament amb l'Alfyn o repassa'ls de dalt a baix com si fossin criminals amb en Cyrus.

Vols un objecte d'algu? Compra'l amb la Tressa o roba'l amb en Therion.


I mes o menys aixo seria tot. Aquest joc te alguns fallos, si, a vegades els grafics porten alguns problemes d'il·luminacio que fan que siguin dificils de mirar, i la historia te un problema del qual te n'adones a les primeres hores de joc, però a part d'aixo el considero gairebe un 10/10, i les 8 histories individuals m'han encantat i moltes d'elles m'han emocionat i m'han fet reflexionar. Si ets amant dels RPG classics aquest joc t'encantara.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Ostres! La veritat és que em feia ganes jugar-hi, @drew-kun, però en no tenir la Switch, ja no ho vaig mirar gaire més.

No em fa molta gràcia comprar jocs en digital, tipus Steam, però... potser ho consideraré, si és que veig que no ens comprarem mai la Switch, que també és possible.

Una cosa, que potser sabràs... saps si hi ha missables? En pla, coses que si no fas en un moment donat, ja no les pots aconseguir mai més? O coses que si no fas en un moment o d'una manera, t'afecti d'alguna manera, etc. En resum, guia o no?

Gràcies!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Minatoni ha escrit: 18 jul. 2019, 12:35 Ostres! La veritat és que em feia ganes jugar-hi, @drew-kun, però en no tenir la Switch, ja no ho vaig mirar gaire més.

No em fa molta gràcia comprar jocs en digital, tipus Steam, però... potser ho consideraré, si és que veig que no ens comprarem mai la Switch, que també és possible.
Aixo depen de tu. Si creus que el cataleg de Switch te gaires jocs que t'agraden o que estan a punt de sortir pilla-te-la i ja la tindras, sino, nomes per un joc no et molestis i baixa-te'l d'Steam.
Minatoni ha escrit: 18 jul. 2019, 12:35
Una cosa, que potser sabràs... saps si hi ha missables? En pla, coses que si no fas en un moment donat, ja no les pots aconseguir mai més? O coses que si no fas en un moment o d'una manera, t'afecti d'alguna manera, etc. En resum, guia o no?

Gràcies!
Sobre missables no n'hi ha cap (almenys fins on se). Pensa que es un joc que es basa en que puguis fer el que vulguis quan vulguis i l'unic limit que et posen es que per fer el capitol 2 d'un personatge has d'haver acabat l'1.

Pel que si puc recomanar guia es per saber les habilitats que aprens. Els Job Points costen força de guanyar, i hi ha habilitats passives que son practicament obligatories de tenir amb tots per poder guanyar a alguns jefes. No es conya, no se com m'ho hagues fet sense
Text amagat.
L'habilitat maxima del cleric que et permet curar-te per sobre del teu limit de HP i la del hunter que de tant en tant et permet tornar a atacar al final del torn


Un dia que tingui temps ja fare un tutorial sobre quins oficis secundaris assignar i com fer una bona build (encara que tots els oficis tinguin bona quimica entre ells).
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Au, he començat amb en Cyrus, com ens vas recomanar, @drew-kun.

Crec que en @Lluis_Cat també s'hi ha posat. Com vas tu?

Jo he acabat el primer capítol (em va costar un poc, el boss: no m'agrada fer servir objectes consumibles als RPG).

Després he anat cap al nord, amb la idea d'agafar na H'aanit, ja que crec que necessit algú que pegui físic, però m'he equivocat de camí i he pegat a n'Ophelia. La cosa... el seu boss m'està destrossant.

Supòs que hauré de lluitar un poc contra enemics aleatoris a veure si puj un poc i equipar-me millor a la botiga.

La cosa... m'agrada bastant, però no sóc fan dels gràfics pixelats perquè sí. Crec que mesclar els píxels amb aquests efectassos de llum i partícules queda curiós, és cert, però crec que no queda particularment bé.

Bé, bé... a veure com segueix això...

PD: @Ereza, posa-t'hi tu també!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Lluis_Cat
Porco Rosso
Porco Rosso
YELLOW TEAM!
Entrades: 308
Membre des de: 07 set. 2019, 15:19
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 238 cops
Gràcies rebudes: 209 cops

Minatoni ha escrit: 14 set. 2019, 13:14 Au, he començat amb en Cyrus, com ens vas recomanar, @drew-kun.

Crec que en @Lluis_Cat també s'hi ha posat. Com vas tu?

Jo he acabat el primer capítol (em va costar un poc, el boss: no m'agrada fer servir objectes consumibles als RPG).

Després he anat cap al nord, amb la idea d'agafar na H'aanit, ja que crec que necessit algú que pegui físic, però m'he equivocat de camí i he pegat a n'Ophelia. La cosa... el seu boss m'està destrossant.

Supòs que hauré de lluitar un poc contra enemics aleatoris a veure si puj un poc i equipar-me millor a la botiga.

La cosa... m'agrada bastant, però no sóc fan dels gràfics pixelats perquè sí. Crec que mesclar els píxels amb aquests efectassos de llum i partícules queda curiós, és cert, però crec que no queda particularment bé.

Bé, bé... a veure com segueix això...

PD: @Ereza, posa-t'hi tu també!
Ara us comentaré la meva experiència! No us vull semblar un viciat, però... per què enganyar-nos?
També vaig agafar en Cyrus tot i que abans que me'l recomanés ningú. Jo vaig anar cap a dalt perquè em va agradar el camí i visca la neu! Vaig agafar l'Ophilia i va ser la millor decisió, ja no et calen més pocions de vida (de mannà sí) el Boss no em va semblar difícil. Em va semblar llarguíssim, no s'acabava mai i havia d'anar recuperant el mannà constantment.
Després vaig anar seguint el camí, sóc força lineal, no li veia sentit tornar enrere haha!
El Boss de la H'aanit treia molta vida (100-200) i t'enverinava, va costar però també el vaig superar.
Després vaig anar cap a en Therion, l'Alfyn i la Primrose. En aquest moment ja tinc el meu equip agenciat:
Cyrus, Ophilia, H'aanit i Therion. L'Alfyn cura gastant coses i la Primrose no té res d'especial perquè l'Ophilia ja guia. No descarto que potser substitueixo la H'aanit per algú que també pugui fer reptes (ara sóc a la ciutat de l'Olberic i ell diria que pot) L'Alfyn el faig servir perquè té la mateixa habilitat que en Cyrus però no falla mai (l'únic és que no ho pot fer amb tothom i llavors amb els que sí que funciona m'estalvio la probabilitat de fallar i que m'abaixi la reputació)

Fins ara l'experiència ha estat grata tot i que agafar una història deixar-la a mitges i anar a la següent no em convenç. Em talla l'experiència. Quan vagi continuant la història a la segona part de cada crec que diré què em sembla perquè encara no em convenç. (Les històries no em semblen dolentes per això) Per ara, el personatge que té més nivell és en Cyrus al nivell 16.
Altres coses divertides: amb en Therion pots robar coses i em vaig trobar una destral d'or amb súper bones estadístiques però només amb un 3% de probabilitats de robar. A la primera i sense treure'm reputació la vaig aconseguir :ilu:
Tema gràfics: què voleu que us digui? M'ENCANTA. A en @Minatoni no li acaba d'agradar però em sembla que està molt ben trobat i a dins d'edificis grans amb més habitacions quan hi entres o en surts, la manera com es mouen els gràfics i tot em sembla espectacular.
I no sé què més dir! :razz:

Molt més enllà del temps, a la ciutat dels vents suaus vull que m'hi portis.

Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Tema Jobs secundaris com el porteu? Si no sabeu com aconseguir-los:
Text amagat.
Estan tots en santuaris dedicats a la mare de deu de cada ofici, ocults al mapa: http://www.guiasnintendo.com/2c-switch/ ... bajos.html


A veure, en general aquests jobs estan pensats perque trieu el que trieu tots encaixin mes o menys be amb tots, ja sigui perque les habilitats es complementen o perque la pujada d'stats compensa debilitats del personatge. Evidentment n'hi ha de millors i de pitjors, pero es bastant dificil cagar-la aqui, i encara que feu a l'Olberic erudito, les habilitats passives que aprengui cada personatge ja son seves per sempre i amb qualsevol combinacio. Ara si voleu bones idees doncs:

Ophilia (Clerigo)
Text amagat.
- Bailarina (Li dona un rol de healer+support i mes velocitat per curar)
- Boticaria (li dona habilitats de curar a un sol personatge, lo que l'ajuda a estalviar PH)
- Erudita (Aprofita la magia i els seus enormes PH)


Cyrus (Erudito)
Text amagat.
- Mercader (Li dona l'element vent i una habilitat per recuperar PH de tant en tant)
- Bailarin (Li permet aprendre una habilitat passiva per recuperar PH progressivament)
- Clerigo (Augmenta els seus PH i li dona l'element llum)


Tressa (Mercader)
Text amagat.
Lo que vulguis, es un d'aquests personatges que funciona amb tot pero no destaca en res. A mes el millor ofici per ella l'obtindras al final del joc/postgame i es el mes bufat per molta diferencia


Olberic (Guerrero)
Text amagat.
- Boticario (BEST TANK EVER!!!)
- Cazador (Mes enfocat a l'atac que a la defensa)
-Ladron (Les habilitats de robar PV i PH l'ajuden molt, mes tenint en compte la força que te)
- Cleric (Compensa els seus dos punts febles, que son la defensa magica i els PH, encara que jo no ho recomano perque teniu millors opcions per a aquest ofici)


Primrose (Bailarina)
Text amagat.
- Cleriga (Ja hem parlat de la combinacio cleriga-bailarina amb l'Ophilia)
- Erudita (Perque aquest atac magic s'ha d'aprofitar)


Alfyn (Boticario)
Text amagat.
- Clerigo (Li dona millors habilitats curatives)
- Guerrero (Encara que no doni tan bons resultats com l'Olberic, si aquest funciona com a boticario, perque al reves no?)


Therion (Ladron)
Text amagat.
Aquest home nomes destaca per la seva velocitat aixi que no importa si el portes pel costat fisic o magic. Pel costat fisic recomano cazador o mercader (preferiblement cazador, la força que li dona li va molt be per fer la seva 8ena habilitat encara mes letal) per donar-li dues armes mes i fer-lo trenca-defenses, o be el fas erudito o clerigo, ja que la seva habilitat per robar PH l'ajuda molt, i en cas de fer-lo clerigo podeu curar primers en un torn.


Haanit (Cazadora)
Text amagat.
Guerrera (Les armes, les habilitats i el boost de força la fan la millor opcio per a ella)


Respecte els oficis secrets:
Text amagat.
Aquests oficis es desbloquejaran cap al final del joc i estan bufadissims no, lo seguent. Ara be, el repte que haureu de superar en cada un d'ells esta a l'altura. Les meves recomanacions per a aquests oficis son:
- Hechicero: Cyrus o Primrose
- Señor de la guerra: Olberic o Haanit (preferiblement Haanit, perque l'Olberic ja te el boticario)
- Vidente de estrellas: Ophilia
-Señor de las runas: La millor per a aquest ofici es la Tressa, no nomes perque no en te cap de millor sino perque pots combinar Runa de viaje i descanso per recuperar PV i PH a tot el teu equip, Ara be, tambe l'he fet servir amb en Therion i funciona perque almenys a mi m'interessa que es mogui primer en el torn.

I a l'Alfyn que el petin. Ja en te prou sent un healer de la hostia.


I tema habilitats, totes les que poden aprendre, tant de batalla com d'apoyo estan aqui: http://www.guiasnintendo.com/2c-switch/ ... dades.html

Tot i aixi n'hi ha unes quantes que haurieu de començar a considerar a mesura que avança el joc, que son:
Text amagat.
- Gracia salvifica (7 habilitats de clerigo): Permet curar-te per sobre del maxim de PV (no es conya, hi ha bosses que et destrossen d'un cop si no fas servir aquesta habilitat)
- Paciencia (7 habilitats de cazador): Tens un 25% de possibilitats de tornar a atacar al final de cada torn (cal que digui perque la recomano?)
- Viento Segundo (6 habilitats de bailarina): Recuperes PH gradualment
- Cura aumentada (7 habilitats de Boticario): Dona un 30% mes de PV quan et curen
- Poder superior (7 habilitats de Guerrero) Permet fer mes de 9999 de mal
- Crece en los arboles (5 habilitats de mercader): Dona diners extra (creieu-me l'equipament i els soborns es van fent cars a mesura que avances)


I de moment aixo es tot, ja parlarem de builds concretes quan estigueu cap al final.
Avatar de l’usuari
drew-kun
Porco Rosso
Porco Rosso
Entrades: 254
Membre des de: 15 oct. 2015, 23:42
0
1
Gràcies donades: 1 cop
Gràcies rebudes: 98 cops

Doncs vinc de passar-me l'octopath traveler 2 (aquest cop l'han tret per steam, ps5, ps4 i switch) i com era d'esperar m'ha encantat pero tambe trobo que te els seus problemes.

La formula segueix sent la mateixa: 8 viatgers s'embarquen en un viatge per tot un continent i per la força del guio els fa portar aquest viatge en comu tot i tenir poc en comu i ser completament diferents els uns dels altres. En el fons es practicament el mateix que el primer (fins i tot les inicials dels personatges segueixen formant la paraula OCTOPATH) pero amb diferents personatges, diferents llocs i una capa de profunditat extra en varis aspectes, aixi que si no sabeu de que va llegiu-vos el primer post abans, no m'ho feu repetir tot.

I en que millora respecte el primer? Doncs primer de tot hi ha el cicle dia i nit, el qual no nomes fa apareixer enemics mes poderosos, sino que tambe canvia les accions de cada personatge, per exemple el que de dia et serveix per aconseguir objectes, de nit et serveix per obtenir informacio, o el que de dia et desafia a duels per apartar a un NPC de nit et recluta un ajudant a canvi de diners. I els NPC de dia i de nit son diferents, aixi que per complir moltes missions secundaries hauras de dominar totes les accions.

Despres el combat s'ha complicat a varis nivells. Cada personatge te varies habilitats exclusives, la qual cosa m'agrada perque fa mes unic a cada personatge. Aquestes son 2 atacs exclusius que no es poden passar als altres quan fan servir el teu ofici, un talent, que sol ser una passiva i un poder latent que funciona com un limit de FF7 i que encaixa perfectament amb l'ofici i la personalitat de cada personatge.

I ara parlem dels personatges. Els nominats son:

En Hikari es un guerrer, princep de la nacio de Ku que somia amb un mon sense guerres. El seu germa ha donat un cop d'estat i s'embarca en un viatge per trobar els seus antics aliats per fer-li front.
Accions: De dia es bat en duel contra qui sigui, pero de nit soborna a qui sigui per obtenir informacio
El seu talent consisteix en aprendre atacs d'aquells contra els que es bat en duel i el seu poder latent li permet llançar un atac devastador gracies a la sang maleida del clan Ku.

L'Agnea es una ballarina que decideix sortir a veure mon per ser una ballarina tan gran com la seva mare.
Accions: Gracies als seus dos grans pressecs (paraules textuals del joc) es capaç de seduir als NPCs, de dia perque la segueixin i de nit perque li regalin objectes (sense comentaris)
El seu talent consisteix en ballar amb el seu acompanyant per obtenir efectes extra amb cada atac i el seu poder latent permet que les seves habilitats funcionin amb tots els membres del grup

En Partitio es un mercader. La seva familia va patir una estafa que els va deixar en la miseria i per aixo s'embarca en un viatge amb l'objectiu de que ningu mai mes torni a passar gana
Accions: De dia pot comprar objectes als NPC i de nit pot contractar-los com a guardaespatlles
El seu talent li permet obtenir beneficis del seu guardaespatlles fora del combat i el seu poder latent li permet carregar els seus PI al maxim automaticament (i passar-los a un altre membre gracies a les seves habilitats)

L'Oswald es un erudit/mag. Se'l va inculpar de l'assassinat de la seva dona i filla, crim que no va cometre, i se'l va condemnar a cadena perpetua. 5 anys despres aconsegueix fugir de la preso i parteix per venjar-se del veritable assassi
Accions: de dia repassa de dalt a baix al personal per extreure'n informacio i de nit els assalta per quedar-se amb els seus objectes (espera.... QUE? per quedar-te mirant a algu et funen i per aixo no?)
El seu talent li permet revelar una debilitat de cada enemic i el seu poder latent li permet concentrar els encanteris en area en un sol enemic per fer-los mes potents

En Temenos es un sacerdot, inquisitor de l'esglesia de la flama sagrada. El pontifex ha mort en unes circumstancies molt sospitoses i per aixo decideix anar a buscar la veritat sobre el que ha passat
Accions: de dia guia els fidels de la flama sagrada, de nit els tortura per extreure'n informacio (aixo s'esta posant cada vegada pitjor)
El seu talent provoca un nerfeig inicial als enemics quan es de nit i el seu poder latent fa que els teus atacs baixin punts d'escut encara que no ataquis amb una debilitat

La Throne es una lladre. Cansada de robar i matar sota les ordres d'una gran organitzacio de lladres decideix anar a buscar els seus liders per assassinar-los i guanyar la seva llibertat.
Accions: de dia roba, de nit deixa inconscient als NPCs
El seu talent dona un buff a tot l'equip quan es de nit i el seu poder latent li permet fer dues accions en un torn.

L'Ochette es una caçadora. S'acosta la nit escarlata, una nit on monstres poderosos envairan l'illa de Totohaha. Es el deure de l'Ochette capturar 3 poderoses besties capaçes de fer-los front
Accions: de dia provoca al pobre que l'ha mirat malament amb els animals que ha atrapat, de nit fa que un NPC l'acomanyi a canvi de menjar
El seu talent li permet capturar monstres, fer-los servir en combat i quan se'n cansi menjar-se'ls i el seu poder latent li permet llançar atacs poderosos gracies a que es mig bestia.

La Castti (a.k.a la MVP top tier SSS del joc) es una boticaria amb amnesia que busca recuperar els seus records.
Accions: de dia pregunta al personal per aconseguir informacio i de nit prepara cloroform per deixar KO als NPCs (i aquest es el personatge mes moralment correcte....)
El seu talent li permet preparar pocions que donin tota mena d'efectes beneficiosos al grup, que van des de recuperar vida o magia a obtenir bufos, recuperar PI o avançar el teu torn. Aixo la fa la support/healer definitiva. Una llastima que necessiti materials per preparar-les no? Doncs no perque el seu poder latent li permet preparar les seves potingues sense material, fent-la encara mes OP del que ja es

Si em pregunteu amb quin començar us dire que la Castti en realitat tots son bons, aixi que trieu el que mes us agradi o amb el que mes us identifiqueu. Jo vaig començar amb l'Osvald per l'habilitat de revelar debilitats i perque es mag i profe.

I respecte la historia..... A veure les histories individuals son genials i aquest cop si que hi ha un fil conductor que les uneix totes, unes quantes missions en les que veus a alguns membres del grup interactuar i un capitol final amb tots els personatges (cosa que el primer no te), pero segueixo sense concebre que aquest viatge es comu. De fet no veus els 8 personatges junts fins al capitol final i excepte les xarles opcionals que et trobes es el primer cop que els veus interactuar entre ells. Insisteixo, han millorat respecte l'1 pero jo necessito mes.

Pero aquest es un petit detall en un joc que supera al primer, un dels meus jocs preferits, en tots els aspectes, aixi que si, recomanadissim.

Btw, xuleta d'oficis:
Text amagat.
Abans de començar recomano que tots pillin la primera habilitat de boticari, recuperar bona part de la vida i la magia quan guanyes un combat es una ajuda molt gran per farmejar i explorar. I cap al late game tots haurien de passar per mercader i per guerrer per les habilitats que et faciliten activar el poder latent.

Hikari: Caçador si el vols enfocar a l'atac, boticari si el vols enfocar a la defensa o mercader perque el combo esquiva + counter funciona molt be

Agnea: algun ofici de support que s'aprofiti del seu poder latent, que poden ser inventora o boticaria.

Partitio: En general funciona be amb tot sense destacar en res, pero per aprofitar el seu poder latent millor una amb una bona habilitat divina de suport com ballari o boticari.

Osvald: Cleric, innegociable. Es l'unic que li dona un atac elemental en area, una forma de recuperar magia i unes defenses que li fan molta falta

Temenos: Lo seu seria boticari per millorar les habilitats curatives, pero jo prefereixo erudito. Combinant el seu poder latent amb explosion elemental amb els PI al maxim no hi haura interrogatori que se us resisteixi i podreu partir l'escut de qualsevol enemic quasi a l'instant

Throne: Ballarina, no nomes pots fer un buff+debuff amb el poder latent sino que a mes el plus en velocitat fa l'habilitat divina de lladre mes letal encara. Aixo si, recordeu que es mor amb una ventada, aixi que si no la protegiu be millor li poseu un secundari que compensi les defenses i l'ajudi a supportejar com mercadera, inventora o guerrera

Ochette: Guerrera, aquest buff en atac la fara encara mes letal.

Castti: Al principi cleric per curar millor o ballarina per ajudar a supportejar pero es que pel mid-late game ja nomes la faras servir per preparar pocimes, aixi que arribats a aquest punt mentre mantingui la barra de poder latent plena tampoc es tan important.

Com? que hi ha massa ballarins boticaris i clerics? Doncs que voleu fer-hi? Aixi funciona el meta. Accepteu-ho


I sobre els oficis extra:

Inventor: Agnea
Mestre d'armes: Hikari (o Ochette)
Mago arcano: Partitio. Pero l'Osvald....PAR-TI-TIO!! L'Osvald nomes guanya dos elements, en Partitio unes habilitats de support molt explotables
Conjurador: La Castti pero per dir-ne un. Tampoc es que sigui un gran ofici i tampoc te gaires habilitats que valguin la pena.
Respon