Doctor Who

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.
Avatar de l’usuari
Akime
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Entrades: 34
Membre des de: 28 abr. 2021, 18:04
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 33 cops
Gràcies rebudes: 26 cops

Doctor Who


Imatge

Fitxa tècnica


Any: 1963-1989 (sèrie clàssica), 2005-present (sèrie moderna)
Número de temporades: 26 (sèrie clàssica), 12 (sèrie moderna)
Gènere: ciència ficció

Sinopsis-Resum


Doctor Who és una sèrie britànica que segueix les aventures del Doctor, un Senyor del Temps de nom desconegut que viatja a través de l’espai-temps en la seva nau, la TARDIS. Al llarg de la sèrie, el Doctor té diferents acompanyants amb qui comparteix les seves aventures, que consisteixen en combatre una varietat d’enemics diversa arreu de l’univers, resoldre conflictes en civilitzacions remotes i impedir injustícies arreu.

Nova temporada


Data d’estrena: 31 octubre 2021

La temporada 13 de la sèrie moderna serà la darrera protagonitzada per Jodie Whittaker, que ha interpretat el paper de Doctor des de la temporada 11 (2018). Segons han anunciat, tindrà només 6 capítols a causa de la pandèmia i girarà entorn una mateixa història en comptes de capítols autoconclusius, que era l’habitual fins ara (tot i que hi havia un arc general, cada història acostumava a ocupar un o dos capítols com a molt)

Serà, també, l'última temporada de Chris Chibnall com showrunner de la sèrie. A partir de la temporada 14, tornarà Russell T. Davies, que ja va ser showrunner de DW entre 2005 i 2010 (l'època de Cristopher Eccleston i David Tennant que es va emetre doblada en català pel K3) i en gran part artífex del revival de la sèrie.

Trailers
Text amagat.


Opinió personal


Evidentment adoro Doctor Who. És una sèrie que no accepta mitges tintes, o et flipa o no et diu res. Penso això perquè és tan llarga i té tants alts i baixos de personatges, showrunners diferents, formats i periodicitat, que cal un compromís molt alt amb el show perquè no acabis abandonant. De fet, cada vegada que hi ha un canvi d’actors en el rol protagonista, el Doctor, hi ha queixes entre el fandom: fa anys que inverteixes emocionalment en un personatge i de la nit al dia te’l canvien per un altre que, al principi, ni fu ni fa.

En el meu cas, segueixo la sèrie des de molt petita, quan s’emetia a través del K3. No sé si la seguieu o no, però segur que us sona l’època dels doctors 9 i 10 i la Rose, és bastant mític.

Imatge

Quan es va deixar d’emetre doblada, li vaig perdre la pista durant anys. Però el 2016, beneït sigui el dia, un noi que estava coneixent em va parlar de la sèrie, de les noves temporades, de com havia seguit… Vaig tornar a veure-la tota sencera i des d’aleshores la segueixo al dia (tant com es pot, vaja, si en una sèrie són experts en fer esperar la gent entre temporada i temporada aquesta és DW).

Així que, aprofitant que d’aquí poc s’estrenarà la nova temporada, vinc a fer el mateix que van fer per mi fa 5 anys: si recordeu les temporades del K3 amb estima, us recomano moltíssim tornar-les a mirar i seguir amb els doctors 11, 12 i 13, de veritat, flipareu.

I vosaltres, que veieu DW al K3? Algú més l’ha seguida?
Avatar de l’usuari
Grimmy
Calcifer
Calcifer
Judo ❀ Master
Entrades: 608
Membre des de: 20 ago. 2018, 20:23
0
1
Gràcies donades: 184 cops
Gràcies rebudes: 251 cops

A mi em flipava quan la feien pel k3. Tampoc ho pillava tot però recordo que veure-la mentre sopava i molava molt.

Tinc un link guardat amb el capis en català perquè m'agradaria veure-la de nou més seriosament però tinc tantes coses pendents que no ho faig mai. xD

També el primer doctor i el segon (en català) son els que em molaven més, el tercer ja va ser més meh i també vaig perdre més l'interès per això, tampoc van doblar gaire més.

Suposo que la sèrie moderna comença amb el primer del k3?
Avatar de l’usuari
Akime
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Entrades: 34
Membre des de: 28 abr. 2021, 18:04
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 33 cops
Gràcies rebudes: 26 cops

Grimmy ha escrit: 15 oct. 2021, 14:15 Suposo que la sèrie moderna comença amb el primer del k3?
Sí! Al K3 van fer des del primer capítol de la sèrie moderna, Rose (aquell amb un munt de maniquís cutres que ataquen Londres), i francament no sé fins on van arribar... jo l'onzè Doctor (el tercer de la moderna) ja el vaig veure en anglès.

Si algun dia t'animes a recomençar, te la recomano un munt! L'onzè costa una mica al principi perquè després de David Tennant va ser complicat remuntar, el seu Doctor és mític, però Matt Smith té probablement les temporades més èpiques de la sèrie. El showrunner de les seves temporades va ser Steven Moffat i de veritat que li haurien de fer un monument.
Avatar de l’usuari
Duba
Porco Rosso
Porco Rosso
I am the Doctor
Entrades: 117
Membre des de: 20 juny 2018, 12:48
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 23 cops
Gràcies rebudes: 53 cops

Algú més està seguint la temporada 13? Està sent la millor d'en Chibnall i sense dubte m'ha deixat amb ganes de més. Potser el que més em fot seria el fet de tenir tan sols 6 episodis (la pandèmia va obligar a retallar) però bé, els 4 que hi ha hagut fins ara han estat genials i a l'alçada del que s'esperaria de la sèrie.
Imatge
Avatar de l’usuari
Akime
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Entrades: 34
Membre des de: 28 abr. 2021, 18:04
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 33 cops
Gràcies rebudes: 26 cops

aeab13 ha escrit: 23 nov. 2021, 20:13 Algú més està seguint la temporada 13? Està sent la millor d'en Chibnall i sense dubte m'ha deixat amb ganes de més. Potser el que més em fot seria el fet de tenir tan sols 6 episodis (la pandèmia va obligar a retallar) però bé, els 4 que hi ha hagut fins ara han estat genials i a l'alçada del que s'esperaria de la sèrie.
Jo l'estic seguint, pensava que era la única per aquí! M'està semblant increïble la veritat, molta confiança ara mateix en Chibnall, a veure com tanca la seva etapa.
Avatar de l’usuari
Duba
Porco Rosso
Porco Rosso
I am the Doctor
Entrades: 117
Membre des de: 20 juny 2018, 12:48
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 23 cops
Gràcies rebudes: 53 cops

Akime ha escrit: 24 nov. 2021, 20:56 Jo l'estic seguint, pensava que era la única per aquí! M'està semblant increïble la veritat, molta confiança ara mateix en Chibnall, a veure com tanca la seva etapa.
Soc mega fan de la sèrie així que no estàs sola! :D De fet, el meu missatge personal que surt sota el meu avatar el deus reconèixer :P
Imatge
Avatar de l’usuari
Akime
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Entrades: 34
Membre des de: 28 abr. 2021, 18:04
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 33 cops
Gràcies rebudes: 26 cops

aeab13 ha escrit: 25 nov. 2021, 17:33 Soc mega fan de la sèrie així que no estàs sola! :D De fet, el meu missatge personal que surt sota el meu avatar el deus reconèixer :P
Ai que bé <3 Igual m'animo a comentar algun capítol doncs! Quan vaig posar el post era perquè sortia la temporada 13 i volia veure si algú la seguiria, però en aquell moment no hi va haver gaire resposta així que vaig deixar córrer la idea de comentar-ho per aquí. Ja anirem parlant-ne a mesura que surtin, quina il·lusió. Hermits united!
Avatar de l’usuari
Duba
Porco Rosso
Porco Rosso
I am the Doctor
Entrades: 117
Membre des de: 20 juny 2018, 12:48
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 23 cops
Gràcies rebudes: 53 cops

Si has vist el 13x04, què t'ha semblat?

Poso al bloc de spoiler per si no fos el cas:
Text amagat.
M'ha encantaaaaaaaaat! El final ha estat completament inesperat, m'ha flipat.
YOU ARE RECALLED TO DIVISION :hurra: :hurra:



L'he vist mínim 10 cops ja aquesta escena :pervertmoon:

Per cert, això m'ha fet pensar en la frase aquella del final de La fi del temps - Part 2 (últim ep d'en Tennant) on al min 36 on s'implica certa relació entre senyors del temps i els àngels, com que els primers es poden transformar en els segons.

Per cert, l'actuació dels actors que fan de Clair i de Jericho m'han semblat brutals, molt bona feina.

Deixo aquest video també per aquí que m'ha sembla molt interessant:
Imatge
Avatar de l’usuari
Akime
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Entrades: 34
Membre des de: 28 abr. 2021, 18:04
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 33 cops
Gràcies rebudes: 26 cops

Hola hola @aeab13, bon dilluns!

Tenia pendent contestar-te, però no vaig poder veure el 13x4 fins dissabte passat, així que gràcies a Déu que havies comentat el capítol en un spoiler perquè QUE FORT. Escric aquí els meus comentaris també tapats, per si apareix algú despistat en algun moment:)
Text amagat.
Bé, flipo total i absolutament amb com està evolucionant la trama. De veritat que Chibnall està totalment desinhibit reescrivint la història de DW sense complexos. Em sembla brutal.

El final del capítol em va deixar amb un hype increïble i mil dubtes: els àngels (o com a mínim una facció) associats amb la Division? Fins a quin punt pots fer tractes amb éssers quàntics de pedra? Quanta gent pot arribar a estar involucrada en aquest "projecte"?

Encara més dubtes: com es relaciona tota aquesta trama amb el timeless child? Quantes vides ha arribat a tenir el Doctor? I on és el Master ara? (perquè a la temporada 12 es donava a entendre que ell tenia informació relacionada amb aquesta història, i no em crec que l'hagin derrotat per fi perquè evidentment SEMPRE TORNA).

Tens alguna teoria/idea personal de com acabarà tot plegat?

En general, no sé si et passa, la història de la Division em recorda molt a l'arc de The Silence ( <3 ), que van tardar diverses temporades en tancar bé i acabar de lligar... i això em preocupa perquè no queden tants capítols de Flux. Espero que estiguin molt coordinats amb Russel T. Davies i, si no queda tot ben tancat, a la temporada 14 vagin lligant caps.

Gràcies pels comentaris i el vídeo del making-of! Espero poder veure el 13x5 aviat i el comentem. Els miro amb un amic i costa coordinar-nos, però després de com va acabar el 13x4 no sé jo si podré esperar gaire jaja. En parlem!
Avatar de l’usuari
Duba
Porco Rosso
Porco Rosso
I am the Doctor
Entrades: 117
Membre des de: 20 juny 2018, 12:48
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 23 cops
Gràcies rebudes: 53 cops

Hola @Akime! Després de veure ahir el 13x05... No vull fer algun spoiler accidentalment així que millor no comento res de les teves preguntes fins que hagis vist aquest episodi (el 5 vull dir).

El que sí que puc dir veient que tan sols queda 1 episodi i molts dubtes per resoldre, és que crec que la temporada continuará amb l'especial d'any nou i els episodis que vinguin després de la regeneració de la Jodie, no crec que doni temps a tancar tot. Potser fan algo similar a la 4ª temporada on hi havia els especials que tancaven tot plegat.

Spoiler sobre el 13x05:
Text amagat.
M'ha semblat molt curiós que la Tecteun no conegui a en Swarm i l'Azure o.o M'agradaria saber també si l'amo tindrà algun paper en algun moment ja que seria mega interessant.

Una altra cosa que he trobat a faltar és potser més presencia dels senyors del temps (en quantitat de persones vull dir) a la nau de Division.

La resta m'ha semblat molt guaiiiii! Això de que la Doctora ve d'un altre univers té sentit ja que no se'n sap res més de ningú amb aquesta capacitat apart dels senyors del temps (tot i que la River també podia amb el tema exposició al vòrtex, tema que no s'ha tractat més) , tret que ells ho estiguin amagant.

Una última cosa que m'ha cridat l'atenció és el tema ser entre universos. No són doncs al mateix lloc on hi havia els Dàleks amb la nau de buit a la temporada 2? L'altre univers seria l'univers on està la Rose o és un altre?
Imatge
Respon