Squid Game - El Joc del Calamar

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Episodi 5
Text amagat.
Bé, era evident que l'estratègia amb la corda funcionaria.

La cosa és que tenen muntada una indústria tot ciclada per fer el contraban d'òrgans i parlen d'uns "vips" que és pels quals es va fer el passadís secret i que ho poguessin fer petar tot...

Llavors... en 28 sospita d'en 29, però el policia gira la truita i confirma que ells no van matar el seu germà. És més, pareix que el seu germà va ser un jugador cinc anys enrere! WTF

I res, el jefasso ja sap que en 29 és el traïdor.
Episodi 6
Text amagat.
Per una banda, el policia segueix agafant informació i sent la telefonada que els "vips" estan a punt d'arribar. Hmmm...

Per l'altra... a veure, jo ho he vist de seguida.

Primera bandera vermella: l'intercanvi de roba entre en 001 i el 456, reforçant el seu vincle.
Segona bandera vermella: al joc anterior van palmar la meitat exacta de gent.
Tercera bandera vermella: ara fan un joc per parelles.

Llavors... està clar que un de cada parella morirà.

Per una banda, estava clar que na Sae-byeok i el mafiós viurien.
Per l'altra, estava clar que en 001 moriria (ja ens havien preparat).
I... el personage d'en Sang-woo té molt més joc que n'Ali.

Però així i tot, m'ha sabut molt de greu com ha enganat n'Ali.
També m'ha sabut greu com en 001 se n'havia adonat que l'havia enganyat.

Ha estat un poc emotiu, la veritat. Han jugat amb els nostres kokoros.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Capítol 7 i 8
Text amagat.
Joer matxo, no et pots encarinyar amb ningú en aquesta sèrie. Doncs res, la nostra noia del nord ens diu adeu, just després d'haver superat la pitjor prova amb diferència. Ara només queden el prota i el cabró de la Universitat de Seul. Com veieu, no m'he après un puto nom, soc així, no tinc retentiva, perdoneu-me.

D'altra banda, he de dir que el capítol 7 gairebé no l'he mirat, perquè aquí una servidora té bastant vertígen i m'he passat mig episodi amb la flassada pel cap per no mirar com d'alt estaven i tal. No vull ni pensar-ho, puto trauma.

I el polixia, doncs va molar mentre va durar, però tot això li ha passat per haver deixat la màscara enrere, que ja us ho deia jo que em feia angúnia que anés pel món amb la cara sense tapar.

Ara només queda un capítol, així que ja demà desenllaç... Sincerament imagino que guanyarà el joc el protagonista i que adoptarà el germà de la nord-coreana (que no em sé cap nom jodeeeeeer) i crearà una fundació de recerca per a malalts del cap en honor al vell i potser comprarà una casa a la dona de l'Ali i un poc de calamar a la mare del gafotas. O potser es droga molt hard amb l'emoció de tenir tants diners i ens deixa una important lliçó: un imbècil ho és fins al darrer moment.

Demà us ho conto.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Episodi 7
Text amagat.
Ha! Na Mi-nyeo ha sobreviscut en no ser emparellada amb ningú. No és aguantadora...
Quant al joc dels vidres... aquí ha quedat clar que cadascú va a la seva. Al final, no he acabat d'entendre el suïcidi de na Mi-nyeo (sí, li va dir que si la traïa el mataria, però... no sé).

Llavors tenim el tema dels vips, que sospit que són guanyadors d'edicions anteriors que no saben què fer amb la pasta que els ha sobrat. El policia s'arrisca molt, molt.

Finalment, en Sang-woo s'ha tornat dolent al 100%. L'han deshumanitzat tant ara que ens han preparat per haver-lo de matar.
Episodi 8
Aquest és curt!
Text amagat.
Per una banda na Sae-Byeok està malferida i el cabronarro d'en Sang-woo aprofita per carregar-se-la.

Per l'altra, el policia quasi arriba a un lloc segur però el Front Man l'atrapa que resulta ser... el germà. I es carrega el policia.

A veure, sospitava un poc que el germà del policia seria el Front Man, però no volia acabar-ho de creure perquè en teoria ha guanyat fa uns cinc anys! Llavors... què ha passat amb els guanyadors d'aquests anys després que el germà guanyés? Per què no és Front Man el guanyador de l'edició anterior? Potser són vips?
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Dickinoulis
Esperits del bosc
Esperits del bosc
Entrades: 54
Membre des de: 30 juny 2019, 12:07
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 6 cops
Gràcies rebudes: 28 cops

Ahir vaig acabar de veure la sèrie i m'agradaria comentar-ne algunes cosetes.

Quan vaig veure el primer capítol vaig pensar "bah, cap d'aquests personatges em cau bé, m'és igual què els passi". Tot i així, la sèrie aconsegueix que arribem a mostrar empatia amb alguns d'ells, principalment amb el protagonista, a qui d'entrada se li veuen comportaments del tot censurables. L'Ali, la noia de Corea del Nord, el jugador número 1 i el policia també acaben caient bé.

A nivell argumental, en línies generals, crec que va una mica pel camí de pel·lícules com Battle Royale, i fins i tot pots arribar a intuir coses dels girs de guió que van passant. Tot i així, és del tot entretinguda i addictiva, sobretot durant les diverses proves!

Text amagat.
És ben fàcil preveure que el protagonista serà el guanyador i sospitar de coses com que, per exemple, que el Front Man sigui algú rellevant o que el jugador número 1 amaga alguna cosa. Per altra banda, trobo que hi ha alguns moments amb fets bastant gratuïts com, per exemple, quan al final del penúltim joc tots els vidres exploten i acaben ferint de mort a la Sae-byeok.

Cosa curiosa que he observat en cert grup de gent de la sèrie:

Text amagat.
Els VIPs que assisteixen a l'illa a veure les últimes proves en directe em recorden moltíssim al Club Black Black de Yu Yu Hakusho: són gent forradíssima i sense escrúpols que ho passen bé amb el patiment aliè (i apostant-hi diners), per la qual cosa organitzen esdeveniments com el Torneig Clandestí o els mateixos jocs del Joc del Calamar. Fins i tot, a Yu Yu Hakusho, en Sakyo fa una reflexió molt similar a la que fa el cap dels jocs a l'últim capítol de la sèrie: són tan rics i s'han permès tants luxes que l'única manera de sentir-se vius és veient de prop la mort i el patiment d'altra gent.

És probable que, en vista del final de l'últim capítol i de l'èxit de la sèrie, en facin una nova temporada. Hi ha uns quants misteris per resoldre com, per exemple, d'on surten els treballadors dels jocs (ja circulen teories ben interessants al respecte) o on s'hi desenvolupin més alguns dels personatges i el context que envolta aquests perversos jocs.
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Doncs la vam acabar ahir i no he entès això dels cabells vermells. És a dir, ho penso, intento donar-li sentit però no ho entenc. Vermells per què, perquè era el color (més o menys) dels vigilants? El color de la sang? No entenc per què i potser és que ni tan sols hi ha un perquè xD

Del final no sé què dir-vos.
Text amagat.
Estava bastant cantat que seria el prota qui guanyaria, però m'ha sorprès tota la fumada que era el vell que estava al darrere de tot... ha estat com WTF? Se m'ha fet llarg i pesat, sincerament.

A la feina, que no es parla de res més, m'han dit que si et tornes a mirar el primer capítol quan juguen a pica paret, que pots veure com la nena gegant identifica el contorn de tots els jugadors, però que el del vell no. Imagino que la gent fila massa prim, la veritat.
M'han contat també que hi ha hagut polèmica amb la traducció, que es veu que Netflix va pensar que aquesta sèrie no la veuria ningú i que va fer servir un robot per fer la traducció automàtica i que després un traductor la va arreglar així com va poder. En sabeu res?

A mi aquesta classe de sèries no m'agraden gaire, però ha estat entretinguda. Ara bé, la sèrie de per se no m'ha semblat res innovador, ni trencadora per haver-se guanyat aquesta fama. És un battle royale més, amb una crítica al capitalisme que s'ha traduït en què els personatges duen sabates Vans i ara han incrementat les vendes bestialment, senyal que la gent no ha entès una putíssima bassura xD

Res, ens veiem i ens llegim per aquí quan una nova sèrie ho peti bestialment i ens sigui obligat veure-la per entendre les converses de tothom.
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Episodi 9
Text amagat.
Bé, acabam amb el joc del calamar amb el joc del calamar. Està bé. Poètic.

Al final, en Gi-hoon ens mostra la seva noblesa per voler acabar el joc, renunciant a tota la passsta, per deixar viure el seu antic amic, que es clava el ganivet al coll al més pur estil...
Text amagat: un anime que s'està emetent ara (tampoc és tan spoiler).
Platinum end
Text amagat.
Imatge
I res, el nostre protagonista surt amb la pasta però no la toca perquè tot això l'ha afectat (com és ben normal). A sobre, es troba sa mare morta.

Un any més tard el trobam que encara segueix fet pols però que el banc on té els doblers vol oferir-li un tracte vip. No sé vosaltres, però jo he entès que aquesta era una invitació al club dels vips dels jocs.

Després de rebutjar-los rep una invitació de n'Il-nam que resulta que no només és viu sinó que és el host, el creador del joc. És aquesta figura que ens van esmentar uns episodis abans i veiem que el frontman la substituït tot perquè el vell s'avorria.

Després d'això fa un canvi de look gratuït (molt gratuït), se'n cuida de sa mare d'en Sang-woo i del germà de na San-byeok (però no de la família de n'Ali, molt fort) i parteix a, aparentment, veure's amb la filla perquè és ara té les idees clares.

Però de camí a l'aeroport es troba el reclutador dels jocs i aconsegueix una targeta, que el fa canviar d'opinió just quan entra a l'avió, per fer acabar els jocs.

Agggh. No sé. Fins aquesta darrera escena, havia trobat que estava tot molt bé, però no sé com poden continuar això! Està tot tancat, tots els personatges han tengut la seva història ben contada.
S'hauran d'inventar un nou argument i no sé si això em convenç.

Bé, no sé quan continuarà, però no crec que sigui l'any que ve.

Segurament no serà tan bona com aquesta primera temporada.
Imatge
Text amagat.
Imatge
manolini
Calcifer
Calcifer
YELLOW TEAM!
Entrades: 889
Membre des de: 16 juny 2017, 22:01
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 559 cops
Gràcies rebudes: 521 cops

Heu vist aixo? XDD esta super ben fet
Text amagat.
TWITTER: MOSCASINES
STEAM: TOMPCAT
DISCORD ID: MANOLININS
Avatar de l’usuari
Xail
Porco Rosso
Porco Rosso
( っ'-')っ ~ ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Entrades: 354
Membre des de: 05 feb. 2020, 13:44
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 356 cops
Gràcies rebudes: 288 cops

A mi tot i que la sèrie m'ha agradat bastant, m'esperava algo millor, suposo que per tot el bombo que ha tingut, ja que m'agraden aquestes coses, però m'ha agradat. I almenys entenc tots els mems que veig, que no n'hi ha pas pocs... xD

Respecte al final:
Text amagat.
He de dir que el prota és tonto..., que se’n vagi amb la seva filla, que fa no pujant a l'avió? Que pensa que pot fer? Ja ho veurem a la segona temporada imagino, però és tonto.
manolini ha escrit: 26 oct. 2021, 13:21 Heu vist aixo? XDD esta super ben fet
Text amagat.
Que adorables pobrets <3 <3
Avatar de l’usuari
El Hespiritu
Porco Rosso
Porco Rosso
Mmmh... Aiyä!
Entrades: 254
Membre des de: 11 set. 2018, 02:17
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 119 cops

Està prou bé però trobo que li han hipertrofiat el hype.

Normies...


En Lluis i jo vam estar dient versions catalanes dels jocs a Tuitah... vam aconseguir ambdos un hit-tweet sobre el tema i tot (bé... una hit-resposta, més aviat).

La cosa ha arribat fins i tot a esquitxar en LeBald James, de Los Angeles Lakers (pels otaku que no mireu esport: és el millor jugador del bàsquet NBA -val a dir de tot el planeta- i entra en les converses pel GOAT -el millor jugador de la historia-)

Imatge
Text amagat.
Mai no critiquis un artista Koreà.

Pots acabar fancamejat fins la mort.

Imatge
Imatge
-Els dic: 'Senyors dessistiu, prego! Les vostres diferències són tema vostre
Tots hem de col.laborar a mantenir la pau i el decòrum regnants a aquest Refugi'
-I si no hi fan cas?
-Els mato i els llenço al mar
Respon