Koe no Katachi

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.

Fes ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses que encara no hagin passat a l'anime.
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Imatge


Koe no Katachi




Koe no Katachi (聲の形 Una veu silenciosa) està basada en un manga de Yoshitoki Oima del 2013 que recentment s'ha portat a la gran pantalla com a pel·lícula d'animació.

Argument


Koe no Katachi ens conta la història de Shoko Nishimiya, una estudiant de primària que és sorda i que pateix assetjament escolar per part dels seus nous companys d’escola. Entre aquests companys nous, es troba l’Ishida Shouya que odia la nena nova i es dedica a fer-li la vida impossible.

Arriba un moment en què la mare de la Nishimiya denuncia els fets a l’escola i els professors acusen directament l’Ishida com a màxim responsable. Com a conseqüència, ell comença a ser assetjat pels seus companys. Alguns anys més tard, l’Ishida intenta corregir les errades del passat i cerca la Nishimiya per redimir-se.

Opinió personal


Crec que sóc un poc cafre perquè tothom parlava super bé d’aquesta història i, com vaig fer amb Your Name, no vaig voler llegir res abans ni saber res de res sobre Koe no Katachi abans de veure-la. Llàstima que no l’hagin portat al cinema, perquè ho hauria petat molt.

M’ha agradat perquè tracta un tema que m’ha sorprès, així com són els japonesos que pareix que a la seva societat no existeixen els discapacitats i que quasi no se’ls dóna veu. Així, tot i que el tema no sigui massa innovador, em pareix trencador. I al costat de la discapacitat, trobem l’assetjament escolar, per tant, doblement difícil de tractar. Tot i així, el tema s’ha encarat de manera molt encertada i natural.

Els personatges en si m’han semblat simples però no necessitava res més. Els dissenys, com a Your Name, també m’han agradat molt, sobretot perquè defuig de l’estètica estrident de cabells de colors cridaners i crea personatges versemblants, que et podries trobar al carrer. I bé, ara toquen uns quants spoilers:

Realment l’evolució del protagonista m’ha agradat molt perquè passa de ser el centre de la colla d’amics a ser un marginat. Em demanava sempre “com ha passat això? tan fàcil és marginar algú? per què no pot sortir d’aquell pou de misèria al qual ha caigut?”


Imatge



Els altres personatges normalets, sense destacar massa, excepte per l’ “amiga” morena (sorry, no recordo el nom) que odia la Nishimiya i li diu a la roda que tothom estaria millor sense ella. Realment representa molt bé l’egoisme humà, el que pensaria moltíssima gent: és millor no implicar-se amb algú així, que només dóna feina i maldecaps.

D’altra banda, el sentimentalisme del final, amb l’intent de suïcidi d’ella em va sobrar molt, la veritat… Vull dir, la peli anava molt bé, tothom era amic però ella s’ha d’intentar suïcidar i ell quasi la palma. Molt xungo tot.

I la veritat és que em preocupava molt que se’m fes llarga, però la història flueix de manera natural, sense entretenir-se en xorrades que la facin llarga i va ràpida, contant molt bé la història.

En general jo us recomano que li doneu una ullada al més aviat possible i a veure si us animeu i la podem comentar!!
Avatar de l’usuari
robguerrero
Porco Rosso
Porco Rosso
Absolute Zero-San
Entrades: 315
Membre des de: 29 jul. 2016, 23:16
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 92 cops
Gràcies rebudes: 82 cops

Aclaracions


Jo contrariament a l'exposat per la Hanako si vaig llegir el manga (fa uns mesos), cosa que m'ha fet jutjar la peli amb un sentit més crític. Vull aclarir, pero, que no faré una crítica basada en el hate, si no que la faré des de que ha fet bé la peli i que no ha fet bé.


Opinió personal


Tal com exposa molt encertadament la Hanako, Koe no Kitachi es una producció que s'ha de veure desde una óptica diferent. Aquesta óptica es la de les persones amb alguna mena de discapacitat, perqué la Shouko com a protagonista, sap que es una barrera infranquejable.


Text amagat.
Com a paradigma d'aquest fet, el trobem en la seva declaració al protagonista, que intenta parlar per ella mateixa i el protagonista confón el m'agrades amb la lluna


Sobre el tema de l'assetjament escolar, crec que també hauria d'anar implicit l'egoïsme i l'hipocresía humana. Representat molt per sobre en el film en l'escena en què tothom acusa al protagonista de ser el responsable principal de l'assetjament (profund despreci al professor i en general als nens en general). Es un fet cru i realista, els humans en certa manera busquem sempre el famós "cap de turc". No cal buscar més respecte al fet del protagonista de ser el "tío guay" simplement l'escoria.

Ara vull passar als punts positius i negatius

Punts positius


Crec que el punt positiu més important és sense cap mena de dubte l'animació. Poques pelis he vist que és puguin comparar amb el treball realitzat en aquesta, i totes són de directors de renom com Hosoda o Shinkai. Un altre punt positiu l'he trobat en la naturalitat del fluir de l'historia, tot i que he de dir que en alguns punts he trobat que potser han accelerat massa i d'altres l'han fet més tediosa. Finalment, el fet de inclouré temes tan complexes com el bullyng o la discapacitat també crec que és un gran punt a favor de la peli, s'haurien de fer més produccions així, tot i que al Japó com diu la Hanako és un tema tabú.

Punts negatius

El principal punt en contra de la peli té a veure en què la historia tot i no donar la sensació, té com diversos buits argumentals. Aquests buits en primer lloc són importants perqué marquen l'evolució d'alguns personatges que es queden a mitjes o no poden ser entesos. En aquest sentit la peli ha retallat moltes escenes o histories que valdria la pena haver inclós, en aquest sentit hagués preferit més que una pelicula, s'hagués fet una serie anime com el manga és mereix.

Un altre punt negatiu i em dol bastant és el fet que alguns personatges com he dit quedin com "simples" quan en realitat són molt més importants del que sembla. Aixó es especialment greu en el grup d'amics, citant per exemple la delegada que sembla ser una bona persona (en realitat està al nivell de la morena o pitjor). Precisament la noia morena (no recordo el nom) és una de les persones més incompreses, perqué en certa manera no és mala persona de per si, pero no perdona a la protagonista ser la que ho va cambiar tot i el va fer allunyar del protagonista.

En fi, si us ha agradat la peli, us recomano molt llegir el manga, que s'explica tot molt millor i dona respostes molt neccesaries als dubtes que és plantejen a la peli.
Imatge
La vida no consiste en esperar a que pase la tormenta, si no en aprender a bailar bajo la lluvia. Touka Kirishima
Avatar de l’usuari
robguerrero
Porco Rosso
Porco Rosso
Absolute Zero-San
Entrades: 315
Membre des de: 29 jul. 2016, 23:16
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 92 cops
Gràcies rebudes: 82 cops

Acabo de llegir que Selecta a llicenciat Koe no Kitachii i que segurament l'estrenarà al cine abans de posar-la a la venta, molt bona notícia per part de Selecta, que sembla que per fi comença a escoltar una mica els fans!
Imatge
La vida no consiste en esperar a que pase la tormenta, si no en aprender a bailar bajo la lluvia. Touka Kirishima
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

robguerrero ha escrit: 10 juny 2017, 11:06
Acabo de llegir que Selecta a llicenciat Koe no Kitachii i que segurament l'estrenarà al cine abans de posar-la a la venta, molt bona notícia per part de Selecta, que sembla que per fi comença a escoltar una mica els fans!
Seeee, thank you Roby! Pel que he llegit crec que fan comptes estrenar-la als cinemes a final d'any. No sé, ara ja són conjectures meves, però potser aprofitaran el Nadal, ja que la peli és lacrimògena i hi diu xDD

De totes maneres, l'altre dia en vàrem parlar al xat, sobre aquesta notícia i jo, especialment perquè ja l'he vist (i ho haguessin anunciat abans, segurament no l'hauria vist encara, hauria esperat per poder-la veure al cinema com vaig fer amb Your Name) però no sé si el fet que hagin tardat tantíssim a llicenciar-la no farà que molta gent passi...

Jo suposo que hi aniré al cinema, perquè el @Minatoni no l'ha vist, però em fa ha molt de pal anar a veure una pel·lícula que ja he vist i que, a més, no em sembla pas tan bona com Your Name... De totes maneres, d'aquí a cap d'any, confio que se m'hagi oblidat i que pugui anar al cinema amb part de la peli en blanc...

No sé, vosaltres què fareu? Els que ha l'heu vista anireu al cinema a veure-la? I els que encara no l'heu vist, què fareu?
Avatar de l’usuari
robguerrero
Porco Rosso
Porco Rosso
Absolute Zero-San
Entrades: 315
Membre des de: 29 jul. 2016, 23:16
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 92 cops
Gràcies rebudes: 82 cops

Jo tinc clar que hem de donar el màxim suport a aquest tipus de coses, ja no perqué sigui un gran defensor de l'animació japonesa, si no per fer veure a Selecta que portar pelis als cines surt rentable. Estic d'acord que no té ni molt menys el hype i la promoció de Your Name i aixó pot afectar als resultats finals. Ara bé, crec que hem de pensar que és la nostra feina entre cometes difondre les bondats d'aquestes produccions.

Així que si, penso que aniré a veure-la.
Imatge
La vida no consiste en esperar a que pase la tormenta, si no en aprender a bailar bajo la lluvia. Touka Kirishima
Avatar de l’usuari
Kagome
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Shinjitsu no uta
Entrades: 44
Membre des de: 11 feb. 2016, 23:05
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 12 cops
Gràcies rebudes: 18 cops

Jo tinc moltíssimes ganes de veure-la, no fa gaire vaig llegir el manga fins al final i em va agradar molt, espero que tingui l'adaptació cinematogràfica que es mereix.
El que més m'ha cridat l'atenció del manga és la història en si, crec que és necessari que es tractin temàtiques tan complicades i sovint oblidades com és l'assetjament escolar a través del manga. Al començar-lo em va impactar la cruesa d'algunes imatges, però realment hem de ser conscients que aquestes coses, i de molt pitjors, existeixen, existeix gent que per falta de compassió o per pura maldat és capaç de torturar a una persona fins al punt de destrossar-la psicològicament. Narrar a través dels ulls de l'assetjador em sembla un encert, entendre el que passa pel cap d'una persona així pot ser molt difícil i en el cas de l'Ishida s'entén quins són els seus motius i sentiments desde el principi fins al final i la seva evolució, que acaba sent molt bona. El personatge de la Shoko també em sembla molt ben creat i explicat, l'autor aconsegueix que et posis a la pell d'una persona sorda i entenguis com de dura pot arribar a ser la vida, i la gent que et rodeja, quan et toca nèixer sense oïda. Un dels mangues més macos i realistes que he llegit últimament.
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Doncs al final ens vam animar i la vam anar a veure al cinema! Com que feia un any ja que l'havia vist, dir que no recordava quasi res (tret del drama) i que em va agradar bastant tot i que la recordava més curta.

La vam anar a veure en japonès subtitulat, així que no puc hatejar del doblatge, sorry. Pel que fa a la peli em va agradar (recordava que la Ueno era molt odiosa però, no sé per què, aquesta vegada qui em va semblar super odiosa va ser la Kawai) i bé, els seiyuus (part important) brutals, perquè el Miyu Irino ni tan sols et penses per un segon que sigui ell i és com paperasso :lloa: :lloa:

Ja vaig comentar la peli en el seu moment, ara ho faré sense spoilers: és una peli un poc dura (a la sala hi havia nens petits i ho vaig flipar) que tracta de l'assetjament escolar, el maltracte, la solitud, el suïcidi, el patiment de no poder confiar en ningú més... També és un poc poètica, heu d'anar amb la ment un poc oberta (només un poquet). Ah, i hi va haver una cosa que no vaig entendre cap de les dues vegades...

Text amagat.
Quan la mare del Sho va a disculpar-se amb la mare de la Nishimiya, per què torna amb les orelles plenes de sang? No ho entenc...


Si no l'heu vista i aneu al cinema heu de tenir en compte que no és una peli hihihaha lof 4 ever com Your Name. No sé, espero que us animeu i li doneu un cop d'ull i la puguem comentar!
Avatar de l’usuari
Nafi
Moderadora
Moderadora
Akuma no Ko
Entrades: 790
Membre des de: 30 juny 2015, 21:27
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 179 cops
Gràcies rebudes: 357 cops

Jo desgraciadament la vaig veure en espanyol, terrible, apocalíptico. Tot i així em va encantar la película, no l'havia vist encara i em va semblar una historia fantástica tot i el drama i els temes tans crus que surten.

Al cine on vaig anar jo només hi havien otakus, pero trobo que pot estar bé que els nens/pre-adolescents la vegin ja que s'hi tracten temes molt importants a aquella edat.

Jo també li vaig agafar molt de fástic tant a la Ueno com a la Kawai (quin nom més puto random). Trobo que són la cara més dura del bullying ja que hi contribueixen activament però quan explota el sac de merda van de víctimes i de que elles no havien fet res. Flipant, em van cabrejar moltissim.

Per altra banda em va cabrejar molt el personatge del professor, no fa res i tot li passa davant dels putos ulls i quan tot explota encara es cabreja. Vaja inútil de mestre, el poden despedir o algo? Em rebenta. Crec que casi més que la Ueno i la Kawai ja que ell és un ADULT i és el que havia d'intervenir. Però no.

La veritat és que hi han moltes coses que s'expliquen com a mitjes i m'han deixat amb molta curiositat així que he decidit començar a llegir el manga que m'han dit que és millor. Tot i així em va encantar la peli més que Your Name que és simplement una peli romántica, en aquesta es tracten temes molt durs i ho fan molt bé.

Sobre la pregunta de la @UkiHana són per aquestes coses que trobo que hi han coses que no s'expliquen del tot.
Text amagat.
La mare li debía donar una bufetada com después fa amb el fill quan el veu de gran, no? Tot i que es xungo que li surti sang concretament de l'orella.


Tinc ganes de tornar-la a veure i aquest cop amb japonés subtitulat per poder disfrutar de veritat de la peli. I tornar a sentir la banda sonora que és estupenda.
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Holas,

ara jo diré la meva. El que crec que no queda massa clar de la peli, i el motiu pel que la vaig trobar un poc pesada és perquè l'argument no és

Text amagat.
Un nen fa bullying a una nena sorda i llavors volen tornar a ser amics amb tota la colla


Sinó

Text amagat.
Un nen amb greus problemes socials fa bullying a una nena sorda i llavors volen tornar a ser amics amb tota la colla, tant ella que ha estat objecte de bullying com ell que té greus problemes socials


I és molt evident, ja que de lo primer que veiem és que

Text amagat.
ELL es vol suïcidar. Per què? Per fer-ho passar malament a algú? O perquè té greus problemes socials?


Clar, si no acabes d'interioritzar bé això, mitja peli és una torrada:

Text amagat.
Lo de les putes creus, l'haver de refer el grup d'amics, etc


És més: es centren més en això que pot passar desaparcebut que amb la seva sordesa, crec.

No sé, la meva opinió és que tots els personatges de l'escola sobren bastant. Jo ho hagués convertit en una altra història romàntica i ja està xD.

Em resulta curiós que la comparis amb Your name, @Nafi. No et discutiré que aquesta pel·li és bastant bona, i s'ha de reconèixer que tracta temes molt xungos molt bé, però... no estic d'acord amb el que dius. Però vaja, que t'entenc, Your name és la típica pel·li romàntica i això no.

Text amagat.
I és el que he trobat a faltar! Evidentment, es deixa implícit un romanç entre aquests dos. Però, ja que l'havien introduït (de manera bastant directa amb l'escena del suki-tsuki [quan ella li diu a ell que l'estima però ell entén alguna cosa de la Lluna]), podrien haver-ho desenvolupat un poqueeet més.


Res, coincidesc amb l'opinió de na @UkiHana. No és una peli recomanada per a nens. És més, és no recomanada per a menors de 16 anys. Tot i que això és discutible, i no podem tenir els nens envoltats en cotó tota la puta vida... a la societat li falta entendre que animació != per a nens. I no serà que no hi hagi exemples "no-japonesos", amb els simpson, padre de familia, south park i demés. Però així i tot, no ens llevam l'estigma.

Per acabar, quant a l'escena que no queda gens clara:

Text amagat.
Pel que he llegit per internete, la mare de n'Ishida o bé s'arrabassa l'arrecada o bé la mare de na Shoko li arrebassa per sentir / fer-li sentir el que na Shoko ha passat per culpa de n'Ishida.


Però vaja, molt recomanable. I com heu dit... no és una pel·lícula alegre.

Ah! Me n'oblidava! Com és que no heu dit res del yaoi?

Text amagat.
Imatge
Millor personatge de la pel·li!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Nafi
Moderadora
Moderadora
Akuma no Ko
Entrades: 790
Membre des de: 30 juny 2015, 21:27
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 179 cops
Gràcies rebudes: 357 cops

Se que no són comparables Your Name i A Silent Voice ja que l'argument no té res a veure, però bàsicament si hagués de triar tornar a veure una de les dos seria A Silent Voice. Els romanços no són lo meu prefereixo temes com l'angst de viure i això es reflexa molt a Koe no Katachi.

El tema de +16 jo suposo que és perqué es parla del tema del suicidi, i trobo que és un tema que s'ha de parlar molt al Japó ja que és una de lez zones del mon amb la taxa més alta de suicidi però ho segueixen tractant com un tema tabú, cosa que empitjora la situació.

Lo que busco llegint al manga és que m'expliquin els detalls de l'història que s'han saltat a la peli i que li donin més profunditat als personatges secundaris que com bé dius @Minatoni tal i com es desenvolupa la història semblen completament innecessaris, però no ho haurien de ser. Per qué està sol el millor personatge de la peli? A ell també li fan bullying. Per qué el noi aquell random de la classe vol ser amic de n'Ishida? Falten moltes coses per explicar.

Un dels personatges que més m'han agradat ha sigut la germana.

Text amagat.
de la Nishimiya. Al principi pensavem que era la seva novia i casi em moro amb el yuri. Tot i així és un personatge molt interessant. Com deu ser tenir una germana deprimida que saps que es vol suicidar? Com pot aguantar tot aquest pes a l'esquena d'una nena petita? I sentir-se responsable quan aquesta s'intenta suicidar. Moltes vegades quan algú es suicida la gent del seu entorn es sent culpable pensant "hagués pogut fer algo més" i la Yuzuru representa molt bé aquest sentiment.

Tots els personatges secundaris aporten algo a l'història.

Koe no Katachi és una peli que parla sobre la soledat, el cercle de la violència, que significa l'amistat, la depressió i quan acaba et deixa donant voltes i voltes sobre el tema i aquestes pelis són les que més m'agraden. Que l'haguessin pogut explicar millor? Sense cap dubte, però tot i així és una bonissima peli.
Imatge
Respon