Dune

Regles del fòrum
Recorda que no es permet enllaçar a contingut il·legal.

Considera fer ús de l'etiqueta spoiler en comentar coses recents.
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Imatge

Dune







De memòria perquè vaig llegir el llibre ja fa un temps, us puc contar que Dune transcorre al planeta d'Arrakis, un planeta molt preuat perquè és on es produeix l'espècie que cultiven els frémens però també un lloc un poc xungo perquè hi ha uns cucs enormes -els Faedor- que et surten de l'arena del desert i et fan susto i se't cruspeixen fàcil.

Doncs la família del comte Leto arriba a Arrakis per ordre de l'Emperador, un poc putejats, la veritat, perquè a ningú li va gràcia viure a un planeta amb cucs gegants que van sota terra. Hi van amb tota la seva cort de gent xula, entre els quals el fill del comte, Paul, i sa mare, Jessica, que és una Bene Gesserit. I amb això que els Leto tenen enemics molt poderosos i les coses es posen xungues i fins aquí puc llegir sense fer-vos més spòiler.

I ara d'aquest llibre meravellós fan una pel·lícula. I tinc por, perquè em fa com mal rollo absolut. La meva recomanació recomanable i recomanosa és que primer us llegiu el llibre, of course. Està en català, però és una edició com vella i no la trobareu a les llibreries, però he llegit que per al novembre en treuran una reedició, per tant, és el vostre moment de dutxar-vos i sortir al carrer per aconseguir-ne un exemplar.

Si us he de ser sincera (i aprofito per ser-ho al màxim perquè no crec que ningú llegeixi fins aquí) a mi em fa mal rollo. Veig molts d'actors famosos com a reclam (i jo que no sé de cinema en reconec mínim tres) i molts d'efectes especials a una obra que tracta de la colonització d'un planeta i de la lluita dels invasors contra els nadius i dels interessos econòmics de l'espècie, entre altres coses com ara religió, tàctica militar i tal.

És a dir, el llibre és molt, molt complet i al tràiler (que sé que no es pot ser hater amb només un tràiler) em sembla tot molt lluita, lluita i naus espacials. Que sí, que a Dune hi ha lluita i naus espacials, però és molt més que això.

Us animo primer a llegir el llibre i després a anar-la a veure perquè em digueu si és bona o no i així m'evito anar a veure com esbudellen el llibre en gran pantalla. O potser hi vaig per les crispetes, qui sap...
Avatar de l’usuari
Akime
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
Entrades: 34
Membre des de: 28 abr. 2021, 18:04
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 33 cops
Gràcies rebudes: 26 cops

Ep! Jo el llibre no l'he llegit mai, però sé que hi ha una adaptació cinematogràfica anterior feta per David Lynch l'any 1984. És una mica forta de veure, hi ha moments que cutreja (efectes especials de l'època), dura tres hores i Lynch no és un director fàcil, però he pensat que igual t'interessaria.

Em penso que, a més a més, la pel·lícula nova beurà més de l'anterior, com un remake, que del text original (per les imatges que he vist, hi ha escenes calcades). Tinc força curiositat perquè el director és Denis Villeneuve, que ha signat joies com The Arrival i Blade Runner 2049. Però no ho sé, a veure què han fet!



Et deixo per aquí el tràiler i t'informo que sorprenentment està la pel·lícula sencera a YouTube en molt bona qualitat (si busques "Dune david lynch" et surt de seguida) i a Filmin, per si t'animes a veure-la!
Avatar de l’usuari
Nafi
Moderadora
Moderadora
Akuma no Ko
Entrades: 790
Membre des de: 30 juny 2015, 21:27
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 179 cops
Gràcies rebudes: 357 cops

Jo em vaig llegir el llibre (ja fa uns anyets) i em va encantar, és veritat que no recordo gran cosa ja però si que recordo haver-lo disfrutat molt. Com diu la Hanako és un llibre molt complex on es tracten temes com la lluita de poders, religió, economia,...

Vaig intentar veure un cop la peli d'en Lynch i quin trunyaco més enorme, és molt Lynch i per a mi no li pega gens a una història com Dune. Em vaig adormir vaja.

Jo aniré a veure la peli nova de una perquè el meu costat fangirl em pot molt, dubto que sigui pitjor que la d'en Lynch (tot i que aqui no hi serà l'Sting). Segons el que he llegit aquesta peli només adapta la primera part del llibre (és un bon totxo). així que tinc esperances que potser no està tan malament com la @UkiHana es pensa. Estic prudentment esperançada ja us diré que em sembla.
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Doncs jo no he llegit el llibre, però n'he sentit coses bones!

Sabia que se n'havia fet una versió antiga (mon pare la tenia al calaix dels VHS, gravada de la tele) però ja està, ni flowers.

I no sabia això que només hagués de ser la primera meitat!!

Segons això, és com dius i al final acabaran sent dues o tres pel·lícules (probablement dues).

Emosido engañados. Però, pareix que una de les crítiques de la pel·lícula vella era que el llibre tenia massa cosa com per fer-ho caber tot en una sola pel·lícula, així que ja pot anar bé.

Res, supòs que aniré a veure-la un dia d'aquests i ja vos diré què tal!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Bona gent, he estat feble i ahir la vam anar a veure. Abro hilo, sense spòilers


Doncs m'ha agradat molt, moltíssim. És agafar el llibre i fer una pel·lícula en pla super ben feta, sense inventar-se res i molt fidel, de manera que la gent que no ha llegit el llibre la pot seguir perfectament, així que encara que no hagueu llegit aquesta putíssima obra d'art (ja tardeu, la veritat, Dune s'ha de llegir com a mínim 10 vegades a la vida) podeu anar a veure la pel·lícula i flipar de ben feta que està. Mireu que fa temps que el vaig llegir, però a mesura que veia la pel·lícula anava recordant els fragments del llibre que el meu cervell havia esborrat i buaaaaaaaaaah, una passada.

Bé, deixo de torrar-la sobre el llibre i passo a la pel·lícula: els escenaris m'han encantat. Primer Caladan, such beautiful i Arrakis simplement preciós (tot i que tampoc tenia gaire secret, fot un desert i ja, però ha estat un desert nice, que es nota que han fet recerca per veure quin desert era més guapu).

Els actors molt bé, la veritat i això que jo estava un poc hater perquè em semblava que havien posat quatre famosillus del moment com a reclam, però han fet molt bona feina. M'ha agradat especialment el comte Leto (que l'actor em sonava i no sabia per què i és que és en Poe a Star Wars VII, el personatge que semblava que havia de petar-ho i al final no xD). Na Jessica m'ha convençut molt i en Paul, a veure, un poc emo i esmirriao, però fa un bon paper i et destrossa amb el poder dels seus ulls d'emo.

D'altra banda he de dir que en alguns moments la banda sonora se m'ha fet una mica estrident -i bonica també, però massa veus que no entenia cridant en pla bíblic que taladraven una mica el cervellet- , no sé què en pensareu vosaltres.

Sincerament, de llargària m'ha semblat prou bé, si l'haguessin allargat més s'hauria fet pesada. Han sabut on tallar i deixar-ho interessant per a la següent pel·lícula, que no sé quan sortirà però que espero que sigui tan bona com la primera.

Poca cosa més tinc a dir, la veritat. Molt bé, molt contenta, ha valgut la pena els diners invertits en entrada i en el poal enorme de crispetes que ens va deixar gairebé tan gordos com el baró Harkonnen.

I vosaltres, seal of approval?
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

També em va agradar molt, la veritat.

Trob que està tot molt ben fet i el ritme és molt correcte.

En Paul m'ha parescut un poc emo, però bé, correcte.

Quant a l'argument...
Text amagat.
Les Benemèrites són spooky af. En concret, sa mare d'en Paul no em fa puta gràcia.

Llavors... la noia Fremen (na Zendaya, vaja)... m'ha fet un poc de ràbia. He tengut un poc la sensació que han agafat una cara coneguda només per mostrar-nos-la durant tota la pel·lícula per llavors, al final, tenir 10 minuts d'interacció amb ella... si hi arriba.
Però vaja, que sí, que l'he trobada molt bona.

Animau-vos a anar-hi!
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
El Hespiritu
Porco Rosso
Porco Rosso
Mmmh... Aiyä!
Entrades: 254
Membre des de: 11 set. 2018, 02:17
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 119 cops

No l'he vista.

Veient el tràiler, em fa feresa que hagin retallat el paper de na Jessica i sobredimensionat el de Chani i #NoSéJo si Aquaman és la millor decissió de càsting per a en Duncan Idaho.

Pel demés, tinc bones expectatives.

Addedito: Val, ja m'he llegit el spoiler de'n Minatoni i em trec una mica la feresa.
He llegit i rellegit més de trenta vegades tota la saga (els sis llibres... Dune és el primer).
He vist set o vuit vegades la de Lynch.
Un parell de cops aquella adaptació de no sé qui inflada amb CGI centrada en Paul, Irulan i els bessons dolentota amb ganes.
Coses aïllades que he trobat a diferents webs i documentals sobre l'intent fallit de Jodorowski.
Alguna cosa encara més aïllada de cinema fandom sobre l'Univers de Dune (algún cartoon em vol sonar també).

No he arribat al punt de portar pins i dormir amb un coixí gros amb la figura de cap personatge, però.
Imatge
-Els dic: 'Senyors dessistiu, prego! Les vostres diferències són tema vostre
Tots hem de col.laborar a mantenir la pau i el decòrum regnants a aquest Refugi'
-I si no hi fan cas?
-Els mato i els llenço al mar
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Ves a mirar-la, @El Hespiritu!

Jo he passat molt de gust.
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Shancks
Moderador
Moderador
Yonkou
Entrades: 1883
Membre des de: 19 oct. 2015, 12:05
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 372 cops
Gràcies rebudes: 507 cops

Vaig anar dissabte passat a veure-la i hem subscric a tot el que han dit Minato i Uki, m'ha semblat una pasada en general, una molt bona pelicula per seure a la butaca i disfrutar del Seté Art.

No us ho penseu 2 cops, que si fidel al llibre o no o si, mireu-la i disfruteu.
Imatge
Avatar de l’usuari
El Hespiritu
Porco Rosso
Porco Rosso
Mmmh... Aiyä!
Entrades: 254
Membre des de: 11 set. 2018, 02:17
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 119 cops

Anar al cinema?

Voleu dir anar a un lloc on una munió d'antropoids amb el cos rapat pul.lulen desmanegadament a tort i dret sense els xips de control de Sanitat enganxats al front, en un Bukkake de possibles contactes e interaccions humanes?

Però vosaltres quina mena de Hikikomori us penseu que sóc?

Ara m'heu ofés, osti...
Imatge
-Els dic: 'Senyors dessistiu, prego! Les vostres diferències són tema vostre
Tots hem de col.laborar a mantenir la pau i el decòrum regnants a aquest Refugi'
-I si no hi fan cas?
-Els mato i els llenço al mar
Respon