Youtubers sobre el Japó

Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Doncs avui youtube m'ha suggerit aquest senyor i porto tota la tarda mirant vídeos seus. Bàsicament es diu Paolo i viu a Tokyo i fa bàsicament dos tipus de vídeos: què anar a veure als diferents barris de la capital japonesa i els vídeos de menjar (jo no entenc com els youtubers que fan aquests vídeos no pesen tots una tona)


Paolo from Tokyo



El més important és, of course, Akihabara:





Aquest és un must:


I bé, en aquest ja trobareu de tot:



I bé, si prepareu un viatge al Japó crec que aquest senyor us pot indicar on anar per no perdre-vos res! Com sempre, més coses al seu canal!
Avatar de l’usuari
Atir dels Senders
Porco Rosso
Porco Rosso
Tadaima!
Entrades: 335
Membre des de: 12 set. 2018, 16:02
0
1
Gràcies donades: 299 cops
Gràcies rebudes: 303 cops

Us porto un canal de Youtube que he trobat d'una noia catalana que comparteix la seva experiència a Japó com a estudiant d'Il·lustració. El que m'agrada més del seu canal és que 1) està en català i 2) és modest i se la veu una persona apassionada, oberta i honesta. Com a contrapartida, els vídeos no presenten una estructura o edició molt bona i té poquets vídeos.

Drinia dia a dia


Us en deixo un on ens ensenya i parla d'un parc que té a prop de casa, al Japó.
Text amagat.
Imatge
No hi ha cap miracle ni cavaller amb una armadura brillant que vingui a rescatar tothom dels seus problemes.
La vida pot ser cruel, però no sense esperança.
Cal fer-hi front i seguir endevant.
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

Doncs cercant vídeos per la Giggles del que havia ara per Akihabara vaig trobar aquest canal i m'encanta perquè l'anglès de la noia és molt entenedor:

Cakes with Faces


Enllaç al canal: https://www.youtube.com/user/cakeswithfaces

Doncs aquesta noia ens porta el seu viatge per tot el Japó. Què m'agrada d'ella? Doncs que tot i ser en anglès la veritat és que ho fa molt entenedor, potser alguna cosa s'escapa però generalment ho entens quasi tot. M'agrada com explica les coses on va i els trucs personals que et dona per al viatge.

Aquí teniu alguns dels seus vídeos que he vist, espero que us serveixin!









I bé, per a més vídeos us remeto al canal.

D'altra banda dir que l'he vist poques vegades dient que una cosa no li agrada, fins i tot quan és evident que no l'ha entusiasmat gaire, però que en comparació amb youtubers que diuen que tot és una meravella, ella com a mínim de vegades et diu que és una merda i això s'agraeix.

Altra cosa que no m'acaba de fer és que fa dissenys i al mig del vídeo et diu que entris a la seva web i que li compris coses, em pareix un poc semat xDDD Eh, però pel que fa al contingut sobre el Japó, per al meu gust, aprova!

Doneu-li una oportunitat als cakes!
Avatar de l’usuari
El Hespiritu
Porco Rosso
Porco Rosso
Mmmh... Aiyä!
Entrades: 254
Membre des de: 11 set. 2018, 02:17
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 168 cops
Gràcies rebudes: 119 cops

No soc jo massa d'aquesta mena de canals. Alguns episodis de Nekojita Blog perque m'agraden ells dos com a parella, més que pel contingut i para de comptar.

Mentre cercava un OP, m'he trobat de forma random amb això.
M'ha semblat interessant. Senzill i ben realitzat.
Té un humor amablement irònic que m'ha fet riure força.

Text amagat.
Imatge
-Els dic: 'Senyors dessistiu, prego! Les vostres diferències són tema vostre
Tots hem de col.laborar a mantenir la pau i el decòrum regnants a aquest Refugi'
-I si no hi fan cas?
-Els mato i els llenço al mar
Avatar de l’usuari
takugo
Gat de la Nausicaä
Gat de la Nausicaä
mondai nai
Entrades: 13
Membre des de: 27 abr. 2018, 01:13
0
1
Gràcies donades: 2 cops
Gràcies rebudes: 5 cops

Jo conec aquest parell de canals.

El primer es d'un mexicà o sudamerica al que se li enten molt bé què té videos de tot, desde cotxes fins a tecnología del Japó, també explicà moltes coses interessants i els vídeos tenen molt bona qualitat.

Japanistic

https://www.youtube.com/user/japanistic

Després també tinc a una noia crec que de badalona qué explica la seva experiència allà i coses de la seva vida.

Yunae

https://www.youtube.com/user/yunae
(aquest desembre hi aniré jo també al Japó així dades extres)
Imatge
manolini
Calcifer
Calcifer
YELLOW TEAM!
Entrades: 889
Membre des de: 16 juny 2017, 22:01
0
1
Pronom: Altres
Gràcies donades: 559 cops
Gràcies rebudes: 521 cops

Video imprecindible de japó
TWITTER: MOSCASINES
STEAM: TOMPCAT
DISCORD ID: MANOLININS
Avatar de l’usuari
Grimmy
Calcifer
Calcifer
Judo ❀ Master
Entrades: 608
Membre des de: 20 ago. 2018, 20:23
0
1
Gràcies donades: 184 cops
Gràcies rebudes: 251 cops

El vaig veure tot, i si hi ha coses en que tenen molta raó però el Kira és el típic estranger que exagera les coses negatives crec jo per no hypejar més del compte i evitar que vinguin tants estrangers... Sinó no m'ho explico.

La part on raja del menjar és al·lucinant... O sigui tio, el menjar és quasi el que més acabes gaudint i m'estàs dient que és insípid? Que sí, hi haurà excepcions i llocs concrets en que pot passar però no fotem, okonomiyaki, sushi, ramen original, takoyaki, udon, curry........ ANDA!

PD: Un altre Ytber, el Debitto in Japan diu que no li importa el Kira perquè diu moltes mentides... xD
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

No he mirat el vídeo, però no crec que del menjar puguis dir res dolent. Sí que pots dir coses dolentes de la gent que duu els negocis, de com funciona de manera poc gaijin-friendly i tot el que vulguis, però del gust del menjar? wtf
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Minatoni
Administrador
Administrador
Tadaima!
Entrades: 2571
Membre des de: 17 juny 2015, 12:01
0
1
Pronom: Masculí
Gràcies donades: 2210 cops
Gràcies rebudes: 991 cops

Bé, m'he posat el vídeo de fons avui horabaixa.

Crec que han estat bastant raonables i ho compartesc més o manco tot (excepte el que diré més endavant del menjar).

Crec que sí que existeixen aquestes quatre fases de l'enamorament d'una cultura aliena... crec que els tenim molt mitificats... crec que són moooolt diferents (són un altre món)... és cert que són molt rígids... és cert que el tema sexual és creepy, tant per les relacions interpersonals com per la sexualització de dones i nens...

Crec que l'entrevista no estava gaire ben plantejada quan hem entrat en tractar els comportaments de gènere i origen. Crec que en comptes de dos estrangers homes que viuen al japó que es retroalimentaven haurien d'haver aportat un poc de varietat: jo vull saber l'opinió d'una dona japonesa que ha tornat al Japó, d'un home japonès que ha tornat al Japó i d'una dona estrangera que s'ha casat amb un japonès. Això ha faltat i crec que la xerrada ha estat un poc... esbiaixada... fins al punt de quasi ser ofensiva quan "ens donaven consells per lligar amb japoneses gaijin-hunter". wtf.

Quan han xerrat de la yakuza, la veritat, no crec que sigui un problema que es pugui trobar ningú que visiti el país sent turista. Ara, la veritat, tampoc vam sortir gaire de festa, nosaltres.

Una cosa que han dit i que sí que trob que tenen raó és que si visites el país has de fer coses i no només veure coses. La primera vegada que hi vam anar, vam veure moltes coses, però en vam fer poquetes. Quasi de passada, un grup de jugadors de l'ingress ens van demanar si volíem anar a sopar amb ells i anar a fer unes cerveses (eren uns 3 japonesos i uns 4 txecs); va ser molt divertit i totalment una experiència. Aquesta segona vegada, vaig ficar-me a un sento a posar-me en remull amb els iaios japonesos (i vaig confondre la porta d'entrada amb la de les dones xD); sí, em vaig sentir mooolt fora de lloc, però va ser una experiència única que em va costar quatre duros i mitja horeta morta que ens sobrava; o quan vam llogar un kimono; o quan vam anar a tastar sake (quina sabatada, tu! [d'alcohol, perquè ens va sortir tirat de preu]). És clar que pots engatar-te a qualsevol banda del món, i la resta dels viatges van ser perfectes, però aquests són els detalls que posen la cirereta del pastís. Briconsejo: no tengueu vergonya. Com diuen al vídeo, com a molt vos diran molt educadament que no. I ja està. A otro lugar.

Llavors, quant al tema del menjar. Com bé diu en @Grimmy, no és cert que el menjar sigui insípid. Tampoc crec que sigui cert això de que no pots acabar ple. En @Grimmy ja ha posat molts exemples de menjar gustós que són contraexemples del que diuen de que el menjar japonès "no vol ofendre el gust" i tal. Per altra banda, jo em ficaré amb el tema de que no pots sortir rodant d'un restaurant: totalment fals. Bols de ramen enormes; plats de curri enormes; platades de sushi (sí, no serà de la millor qualitat del món, però ja serà deu vegades millor que els "bons" de per aquí i a la meitat del preu)... Precisament, una cultura que té una paraula per dir "menja tot el que pots / buffet lliure: tabehodai (si no ho duc malament).

ARA BÉ.

És cert que la cuina refinada japonesa és minimalista, es centra en la presentació i tal.
Sí, vam haver d'anar a un kombini a cercar un poc més de menjar després.

Però...

Això també passa aquí, NO? Si vas a quelsevol restaurant "bo", et serviran una ració petita, molt ben presentada i demés. (El típic de més plat que menjar).

Per tant... sí, existeix la cuina refinada japonesa que és minimalista i tal, però en certa manera és semblant o juga a la mateixa lliga amb les seves diferències que la cuina refinada occidental.

Si compares omplir-te a menjar de carrer o menjar típic normal... jo crec que el pots trobar gustós i que n'hi hagi prou com per acabar ple.

PS: ara que veig que n'he escrit un testament, crec que @manolini em deus un poc d'opinió més enllà de "vídeo imprescindible" xD
Imatge
Text amagat.
Imatge
Avatar de l’usuari
Grimmy
Calcifer
Calcifer
Judo ❀ Master
Entrades: 608
Membre des de: 20 ago. 2018, 20:23
0
1
Gràcies donades: 184 cops
Gràcies rebudes: 251 cops

Sep. Jo he dit lo del menjar perquè m'ha semblat molt fora de lloc i crec que no és la primera vegada que li senti dir. Potser és que com que porta tants anys allà o menja el que li fa la seva dona segurament, doncs se n'haurà cansat. Potser és que el menjar cuinat de casa sí que pot ser més així però ho extrapola als menjars de restaurant, i això ho torna totalment fals.

Per la resta de coses estic bastant d'acord amb tot.
Respon