El Nadal al Japó

Respon
Avatar de l’usuari
UkiHana
Administradora
Administradora
Burxaratti
Entrades: 2827
Membre des de: 17 juny 2015, 11:54
0
1
Pronom: Femení
Gràcies donades: 491 cops
Gràcies rebudes: 1503 cops

El Nadal al Japó!



Imatge




El Nadal ja és als nostres carrers i segur que molts de vosaltres esteu comprant regals (ejem, manga o figuretes, no ens enganyem) i pensant en el dinar o sopar de Nadal i en els tres-cents quilos que engreixareu aquestes festes… I avui us demano, ja sabeu com passen aquestes festes al Japó?


El Nadal és una festivitat originàriament cristiana (avui en dia és consumisme pur i dur) però ja sabeu que es commemora el naixement de Yisus al pessebre i és una festa d’amor, amistat, superació i fraternitat. Si els japonesos no són catòlics… què fan per Nadal? El celebren?

Evidentment, el Nadal també se celebra al Japó, però de manera diferent a com ho fem nosaltres. La festa, perquè és més aviat una festa que no pas una commemoració, no té cap tipus de significat religiós i ha estat exportada des dels Estats Units.

La festa és més aviat, com la nostra, consumista. Els carrers del Japó s’omplen de llums. De moltíssimes llums! Els peten a llums! Una animalada de llums per celebrar aquesta festa! La il·luminació nadalenca del Japó és reconeguda per tot el món! I no només llums, també arbres de nadal gegants o regals.

Sí, el consumisme està fortament arrelat al Japó i es fan molts regals per aquesta ocasió! I per què? Perquè en comptes d’haver enfocat la nit de Nadal com una nit per estar amb la família, l’han convertit en la nit de les parelles joves en la qual intercanvien regals, però també molts confessen que no ho celebren perquè, o no tenen parella o… fan feina! Sí, no és dia festiu al Japó i toca currar, evidentment! Molts pocs sopen aquest vespre amb la seva família.

Imatge


El costum és menjar pollastre (perquè no tenen costum de l’indiot dels americans) i això moltes vegades acaba en un Kentucky Fried Chicken. Sí, no és broma, és un costum per a molts japonesos menjar pollastre, el més semblant a l’indiot, el vespre de Nadal! Algunes parelles celebren aquest dia a restaurants romàntics o a hotels, però n’hi ha d’altres que van a menjar al KFC!

I un altre indispensable d’aquest dia és el Christmas Cake, un pastís de nata i maduixes. Durant aquestes festes el pastís sencer pot rondar els 40€!!

Imatge

I tot i la gran feinada que els deu ser posar tots aquests llums, dia 25 ja no en queda ni un! Per què? Perquè aleshores diguem que els japonesos canvien el xip i passen a preparar-se per celebrar el cap d’Any, on generalment sí que sopen amb la família i van al temple a demanar sort per a tot l’any però… això ja és una altra qüestió!

Així passen el Nadal els japonesos! Què en penseu? Us agrada la seva manera de passar el Nadal? O us agrada més la nostra?
Avatar de l’usuari
Grimmy
Calcifer
Calcifer
Judo ❀ Master
Entrades: 608
Membre des de: 20 ago. 2018, 20:23
0
1
Gràcies donades: 184 cops
Gràcies rebudes: 251 cops

Jo és que la gràcia del Nadal la vaig trobar moltíssim quan era nen i ara ja no me'n queda massa, però deixant de banda la màgia, potser és perquè sempre és el mateix i se'm fa repetitiu.

En quant al Japó doncs sep, a mi m'agradaria viure al menys un Nadal a Japó, veure l'ambient i ja si tens algú amb qui anar és bon plan. L'any passat no vaig estar a temps tot i que si que vaig pillar alguns enllumenats ja que just després de halloween ja els comencen a posar i publicitar-lo. Però és una de les coses pendents a fer a Japó, visitar diversos enllumenats però not alone o em deprimiria massa. xDDD

Lo del pollastre sudaria bastant, el pastís té bona pinta però amb un de més baratet i petit tindria de sobres.

Moraleja: Els Japos aprofiten qualsevol cosa per inventar-se una "festa", però no de no treballar sinó de consumir més i més. XD
Respon